Stránka 2 z 8

Re: Tatra 815-6 VWN9T + Kögel Kamag / Spida Models /1:25

Napsal: sob 28.9.2019 12:48
od Brzdič
Vypadá to úžasně. :o Ale hlavně mám radost že se nedržíš mích chyb a všechny je napravuješ. :D

Re: Tatra 815-6 VWN9T + Kögel Kamag / Spida Models /1:25

Napsal: sob 28.9.2019 21:24
od Ričmond
Máš to parádní (ostatně jako vždy).
Ale jako první mě napadlo to co Spidu - pokud vyosíš ty nápravy, bude kolo v blatníku a podběhu OK? Nebo už rovnou víš, že plánuješ další úpravy?

Re: Tatra 815-6 VWN9T + Kögel Kamag / Spida Models /1:25

Napsal: pon 30.9.2019 6:18
od VašekS
Děkuji moc, pánové.
S tím vyosením spoléhám tak trochu na štěstí :D. A taky jsem poloosy při lepení k sobě mírně přehnul, takže na jejich konci, v místě kol, je vyosení menší než v místě křížení.

spida: Chycenej jsem, to je pravda, ale po podvozku už další větší úpravy nechystám ;) . Trochu jsem se však opotil, když jsi napsal, že jsi zkoušel "kupředu levá". Tohle jsem řešil. Standardně mají Tatry s kolovými redukcemi kupředu pravé polonápravy. Tady jsem nevěděl. Je tam jiný motor, jiná převodovka, může se to točit obráceně. Je tam však měnič momentu. I boční pohledy na skutečné auto mi nahrály, že to bude klasicky, tedy kupředu pravá. Tak doufám, že to mám správně :? .

Re: Tatra 815-6 VWN9T + Kögel Kamag / Spida Models /1:25

Napsal: pon 30.9.2019 20:25
od spida
Jo omlouvám se za matení samozřejmě kupředu prává. Nějak se mi vrací ty hesla z mládí :D

Re: Tatra 815-6 VWN9T + Kögel Kamag / Spida Models /1:25

Napsal: sob 9.11.2019 23:24
od VašekS
Brý den. Další pokračování.
Práce na mechanismu řízení zabrala hodně času. Co šlo, jsem raději vyztužil. Pojal jsem to tak, že jsem do pák zalepil osičky napevno a čepy táhel jsou na volno se závlačkou. Ta je skryta pod „víčkem“ čepu.
Následovalo dokončení systému KING FRAME na zadních nápravách, tlakových nádob, tlumičů pérování atd. Nějak jsem v téhle fázi zapomněl fotit, takže jen ...

Obrázek

Spojení podvozku s rámem se obešlo bez větších komplikací.
Následovaly nádrže a zadní blatníky. Konečně pořádný kus papíru. Zubaté chlopně u pláště nádrže jsem použil jinak. Pro udržení průřezu nádrže jsem si pomohl „negativy“ po vyřezání čel.

Obrázek Obrázek

Plastický slzičkový plech z laserové sady je opravdu majstrštik. Vypadá nádherně. Ale jak to nalepit, a hlavně naohýbat tak, aby to nedopadlo katastrofálně? Bylo jasný, že bez impregnace to zkoušet nebudu. Vodou, respektive naředěným lepidlem přímo na to, jsem se neodvážil. Jednak by se to zkroutilo, ale především jsem se bál, že to nabobtná a začne se to dělit.
Napustil jsem to tedy, po vzoru Ondry, rozředěným nitrolakem a nechal uschnout. Hlavní plochu blatníků jsem nalepil oboustrannou fólií. Ohyby jsem z obou stran natřel zředěným lepidlem, nechal „zasáknout“, pak lepidlo na styčnou stranu a přilepil. I přes tyto obstrukce se mi stejně několik „slziček“ na ohybu odlouplo.
Na plechy jsem použil barvu Mr.Color C 45. Stříkat jsem musel několikrát ze všech možných úhlů. Pořád to házelo mapy. Uf, ale vypadá to pěkně. Škoda, že nejsou i na podval.

Obrázek Obrázek Obrázek

Tím je podvozková část v podstatě hotová. Až na pár drobností je rozstříháno devět a půl tiskových stran.
Nyní je na řadě pohonný agregát, anóbrž motor.

Re: Tatra 815-6 VWN9T + Kögel Kamag / Spida Models /1:25

Napsal: sob 9.11.2019 23:32
od Nafe_CZ
Pěkně se na to kouká. Taky mám na model zálusk, tak budu pečlivě sledovat.

Re: Tatra 815-6 VWN9T + Kögel Kamag / Spida Models /1:25

Napsal: sob 9.11.2019 23:49
od Shagrath
Tohle je prostě masakr! Neuvěřitelný.

Re: Tatra 815-6 VWN9T + Kögel Kamag / Spida Models /1:25

Napsal: ned 10.11.2019 10:50
od haageeman
Chlape, seš ďábel :!: Luxusní práce :!: Škoda jen, že těch fotek je pomíň. Jak si popsal ty blatníky, už teď se jich začínám bát. Navíc si snad budu muset opět pořídit airbrush. U Třebívlic tiskárnu, tady stříkací sadu, asi dostanu doma odhlášku ze stravy :lol: :lol: :lol:.

Re: Tatra 815-6 VWN9T + Kögel Kamag / Spida Models /1:25

Napsal: ned 10.11.2019 11:08
od Brzdič
Vypadá to náramně dobře. :shock:

Re: Tatra 815-6 VWN9T + Kögel Kamag / Spida Models /1:25

Napsal: úte 10.12.2019 23:00
od VašekS
Motor
Po více jak měsíci jsem spáchal motor. Hraní na něm bylo opravdu dost.
Samotná stavba motoru není nikterak záludná. Napsat, která část je náročnější, jde těžko. Motor je hodně detailní, takže je tam spousta tvarování a dílů zpracovatelných pouze dvěma pinzetami. Hlavní díly bloku a olejové vany jsem podlepil, jelikož napoprvé se mi vana při vlepování prohlubní začala bortit.

Obrázek Obrázek

Za mě je docela mazec dát dohromady soustavu sání, díly 105 – 120, ale baví mě, jak to na sebe krásně sedne.
Objevil jsem jednu drobnou chybičku. Týká se pravé sací (zelené) turbíny. Bílá ploška pro napojení potrubí má být shora. Já to zjistil až při spojování turbín, tak jsem to vyřešil zabarvením. Před lepením se to dá napravit rozříznutím a pootočením bočnic dle obrázku.

Obrázek Obrázek

Mezichladič vzduchu jsem vytunil imitací mřížky. Ta je vyrobena narýhováním vnitřní strany kartonu od mléka a zapuštěním tmavého washe.

Obrázek

Až na několik kousků (měnič momentu, turbíny, výfuky) je to stavěné z kopie. Nevím, jak to mají jiní, ale v mém výtisku mají díly motoru barvu hodně do modra. Taková skoro „Intermediate Blue“ z amerických námořních letadel. To mi nesedělo ani podle fotek reálu, tak jsem to projel v odstínech šedi na kopírce. Je to lepší, co se týče barvy, ale na straně druhé jsem si trochu pokazil požitek ze stavby, protože díky mé laciné kopírce to bylo, jako když vystřihuju z novin.

Obrázek

Motor a chladič vzduchu jsem osadil na rám. Po osazení trubek chlazení mě čekalo nemilé překvapení. Zjistil jsem, že se nedostanu k napojení trubek na retardér Voith.

Obrázek

Brání tomu vzduchojemy. Opravdu není, jak se tam dostat, takže vzduchojemy musely dolů. Držely samozřejmě dobře. Proto všem budoucím stavitelům doporučuji: PŘEDNÍ VZDUCHOJEMY NALEPIT AŽ PO ZKOMLETOVÁNÍ CHLADÍCÍ SOUSTAVY!
Nevím, jestli jsem motor nějak natáhl, ale musel jsem docela razantně zkracovat kolena sání u napojení na chladič a také hlavní kardan. Ten téměř o čtyři milimetry.
Nakonec to tam je a můžu pokračovat dál.

Obrázek Obrázek

Nyní se vrhnu na nástavbu za kabinou, tzv. „kurník“.

Re: Tatra 815-6 VWN9T + Kögel Kamag / Spida Models /1:25

Napsal: stř 11.12.2019 9:01
od Shagrath
Pěkně vám to roste oběma. Taková paralelka dalo by se říct. Ten chladič vypadá výborně. Těším se na další pokračování

Re: Tatra 815-6 VWN9T + Kögel Kamag / Spida Models /1:25

Napsal: stř 11.12.2019 16:56
od Brzdič
Matně si vzpomínám že ty kolena k chladiči jsem taky o něco zkracoval a i kardan. Se Spíděm jsem to určitě řešil a si jsme se shodli na tom že to necháme raději delší, ufiknout se to dá vždy.
To potrubí do retardéru a vzduchojemy už si ale nepomatuji. :)

Jinak prfekto. ;)

Re: Tatra 815-6 VWN9T + Kögel Kamag / Spida Models /1:25

Napsal: ned 15.12.2019 19:15
od spida
K té barvě motoru.
Mám opravdu hodně fotek a na všech je ten motor do modra. Ve výtisku je asi moc ale poradil jsi si ;-)

Re: Tatra 815-6 VWN9T + Kögel Kamag / Spida Models /1:25

Napsal: pon 16.12.2019 22:13
od VašekS
Jo, jo, poradil. Ale ten můj zase je do modra hodně málo. :?
Mohl bys sem pověsit jednu, dvě fotky?
Já to porovnával jen se snímky na konci videa a to není úplně detailní. :)

Děkuji za slova chvály.

Re: Tatra 815-6 VWN9T + Kögel Kamag / Spida Models /1:25

Napsal: pát 20.12.2019 22:59
od spida
Pokud máš FB tak na stránce modelu je celá galerie fotek motoru
https://www.facebook.com/pg/spidamodels ... 1098842815