LUBLIN II / ANSWER / 1:25 / HOTOVO
Napsal: úte 23.7.2019 22:13
Téměř tři roky jsem seděl za rozpadajícím se volantem tohoto dábelského stroje fungující na principu zcela náhodných výbuchů v motoru a rozvážel nábytek po Jižní Moravě . Mnohokrát se mnou jel i zdejší uživatel nick ( Yvan ) . Tady je jeho hodnocení tohoto divotvorného stroje .
Polský dodávkový automobil FSC Lublin přesně tím, podle kterého vzniklo rčení "co tam není, to se nepokazí", s dodatkem "co tam je, to se pokazí určitě". Neodemyká, nestartuje, nejede, zhasíná, nesvítí, nebrzdí, nepřepíná, nezamyká. Rezne, hnije, budíky nereagují, přepínače nefungují, dveře nedovírají, okna se nevytahují, startuje se jak se podaří, dovnitř prší, chlazení nechladí, topení netopí, kontrolky buď nesvítí, nebo svítí všechny, startér a alternátor se mění s olejem a sedět v tom přes půl hodiny je za trest. Sedmdesátka už pro sebevrahy, mimo město pro dobrodruhy. Už při hledání klíčů proletí hlavou takové to... vrátím se dnes včas, nebo autobusem? Bude pršet zprava, nebo zmoknu? Mám rozchozené boty? Potřebuju vůbec ty klíče? Nastartuje to? Neutekl včera zloděj z Kroměříže, že bych zůstal na dílně? Kdo nejel v tomhle v potmě meziměsto, neví, co je strach. Ani noční světýlko na 12 V nepomůže. Zásuvka nefunguje.
Smutné je, že technicky na tom opravdu nic není. Rám, tuhé nápravy na listových perech, brzdy (vepředu i kotoučové), čtyřválcový diesel 2.4 l, 66 kW, 3,5 t celkem, tři sedačky, nádrž na 85 litrů a maximálka 120 km/h (vtip měsíce na firemní nástěnku). Slibná jednoduchost na papíře bude nejspíš taky důvod, proč to korejci v Daewoo koupili. Vynikající obchod (z polské strany). Konečně Daewoo už je dnes taky prodané...
Model samotný vydal Answer před X lety a z nostalgie jsem ho samozřejmě pořídil. Jeho předchůdce FSC Žuka už mám za sebou tak doufám , že se stavba povede , alespoň tak jako u Žuka .
No a tady je napsané o výrobě Lublinu jak to prezentují Poláci :
FS Lublin je polská dodávka, je nástupcem automobilu FSC Żuk. Vyrábí jej automobilka FSC (Fabryka Samochodów Ciężarowych) v Lublině. Výroba začala v roce 1993. Do roku 1995 byl známý jako FS Lublin 33. Od roku 1995 patří FSC pod Daewoo, které Lublin 33 přejmenovalo na Daewoo Lublin II. V roce 1999 byl vyroben první Daewoo Lublin 3.
Předloha :
No a s tímhle ( podobným ) jsem rozvážel nabytek :
K modelu jsem si pořídil i lasery :
Psaný návod na slepení chybí , ale čtyři A-čtverky pérovek je podle mě dostečným návodem . Samotnou stavbu jsem čal úplně jinak , než by se čekalo . U tohodle auto to , ale nevadí . Podle mě to konstruovali taky obráceně , vzhledem k tomu jak to (ne) funguje .
Začal jsem střechou a kastlí .
To je pro zatím vše .
Polský dodávkový automobil FSC Lublin přesně tím, podle kterého vzniklo rčení "co tam není, to se nepokazí", s dodatkem "co tam je, to se pokazí určitě". Neodemyká, nestartuje, nejede, zhasíná, nesvítí, nebrzdí, nepřepíná, nezamyká. Rezne, hnije, budíky nereagují, přepínače nefungují, dveře nedovírají, okna se nevytahují, startuje se jak se podaří, dovnitř prší, chlazení nechladí, topení netopí, kontrolky buď nesvítí, nebo svítí všechny, startér a alternátor se mění s olejem a sedět v tom přes půl hodiny je za trest. Sedmdesátka už pro sebevrahy, mimo město pro dobrodruhy. Už při hledání klíčů proletí hlavou takové to... vrátím se dnes včas, nebo autobusem? Bude pršet zprava, nebo zmoknu? Mám rozchozené boty? Potřebuju vůbec ty klíče? Nastartuje to? Neutekl včera zloděj z Kroměříže, že bych zůstal na dílně? Kdo nejel v tomhle v potmě meziměsto, neví, co je strach. Ani noční světýlko na 12 V nepomůže. Zásuvka nefunguje.
Smutné je, že technicky na tom opravdu nic není. Rám, tuhé nápravy na listových perech, brzdy (vepředu i kotoučové), čtyřválcový diesel 2.4 l, 66 kW, 3,5 t celkem, tři sedačky, nádrž na 85 litrů a maximálka 120 km/h (vtip měsíce na firemní nástěnku). Slibná jednoduchost na papíře bude nejspíš taky důvod, proč to korejci v Daewoo koupili. Vynikající obchod (z polské strany). Konečně Daewoo už je dnes taky prodané...
Model samotný vydal Answer před X lety a z nostalgie jsem ho samozřejmě pořídil. Jeho předchůdce FSC Žuka už mám za sebou tak doufám , že se stavba povede , alespoň tak jako u Žuka .
No a tady je napsané o výrobě Lublinu jak to prezentují Poláci :
FS Lublin je polská dodávka, je nástupcem automobilu FSC Żuk. Vyrábí jej automobilka FSC (Fabryka Samochodów Ciężarowych) v Lublině. Výroba začala v roce 1993. Do roku 1995 byl známý jako FS Lublin 33. Od roku 1995 patří FSC pod Daewoo, které Lublin 33 přejmenovalo na Daewoo Lublin II. V roce 1999 byl vyroben první Daewoo Lublin 3.
Předloha :
No a s tímhle ( podobným ) jsem rozvážel nabytek :
K modelu jsem si pořídil i lasery :
Psaný návod na slepení chybí , ale čtyři A-čtverky pérovek je podle mě dostečným návodem . Samotnou stavbu jsem čal úplně jinak , než by se čekalo . U tohodle auto to , ale nevadí . Podle mě to konstruovali taky obráceně , vzhledem k tomu jak to (ne) funguje .
Začal jsem střechou a kastlí .
To je pro zatím vše .