Motorový čln MO-634 + SP-5 / Ripper Works / 1:32 - HOTOVO
Napsal: úte 2.4.2019 23:17
Ahoj chlapi.
Ako som už avizoval po dokončení tatry tak tentokrát blúdim do mne neznámych vôd a teda do námornej technike. Už dlhšie sa mi tento model ako taký páčil a uvažoval som, že si ho zlepím. Teraz zrejme prišiel ten správny čas skúsiť to... Zatiaľ budem lepiť čln a podľa nálady si možno zlepím aj príves.
Náhľad na obálku a samotný model:
Veľmi peknú stavbu tohto modelu tu na fóre prezentoval zkooter a tam som sa aj inšpiroval pri začiatkoch.
Na úvod nejaké technické informácie o predlohe:
Člun byl vyvinut jako náhrada člunu MO-111P a je součástí soupravy PMS. Je určen pro vlek a postrk pontonových mostů a soulodí z PMS a jiných nesamohybných plovoucích břemen a dále k jízdám sólo a jako pracovní člun k zabezpečení činnosti vojsk na vodních překážkách. Člun je převážen na podvozku SP-5 za tažným vozidlem (zpravidla T 813, T 815).
Člun má v porovnání s člunem MO-111P některé modernější konstrukční prvky zvyšující jeho výkonnost a manévrovatelnost na vodě – krytá paluba, ochranný štít osádky, hydraulický servoválec řízení, dokormidlovávací zařízení.
Takticko-technická data:
Hmotnost člunu bez popsádky: 5000 kg
Hmotnost čllunu s podvozkem: 8850 kg
Délka: 8,07 m
Šířka: 2,3 m
Výška: 2,3 m
Ponor: 0,92 m
Max. rychlost na vodě: 22 km/h
Rychlost při postrku dvou říčních dílu PMS zatížených břemenem o hmotnosti 20 t: 12 km/h
Osádka: 2 muži (velitel člunu a lodník)
Doba spuštění na vodu: 8-10 minut
Doba vytažení z vody: 10-15 minut
Pohon:
Motor: naftový, vodou chlazený, typ Škoda M-634
Trvalý výkon motoru: 110 kW (1600 ot/min)
Tah člunu na upoutaném laně
- při chodu vpřed 17,66 kN
- při chodu vzad 6,86 kN
Objem palivových nádrží 260 litrů (zajistí provoz člunu po dobu asi 8 hodin při výkonu motoru asi 96 kW)
Lodní vrtule jedna čtyřlistá
Průměr lodní vrtule 800 mm
Zdroj:
http://forum.valka.cz/topic/view/37047/" onclick="window.open(this.href);return false; ... orovy-clun
http://www.csla.cz/technika/plavidla/mo634.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Report:
Pustil som sa do samotnej stavby.. Nuž ako som hovoril, mne vody neznáme a tak to aj dopadlo Začal som normálne podľa návodu samotnou kostrou tu problém ešte nebol. No problém nastal pri obliepaní kostry. Nakoľko s tým skúsenosti nemám tak to aj tak dopadlo. Nepodarilo sa mi to. Na niekoľkým miestach sa mi pretlačila trochu kostra, čo mi až tak nevadí. Viac ma naštval a mrzí dolný predný diel. išlo o prvý diel ktorý som lepil, keby som predtým trochu dobrúsil kostru tak by to sadlo lepšie. Takto mi tam vznikli trochu medzery a pri snažení sa mi ešte aj pokazilo natvarovanie "špicu" . Snažil som sa to nejak poladiť tým, že som do paluby urobil otvory a tvarovkou trochu upravil tvar. Lepšie to už ale nebude. Vyzeralo to ale ešte horšie. Ďalej to už asi nechám tak a budem pokračovať v stavbe.
Tak na úvod asi takto. Myslím si, že to najťažšie mám za sebou aj keď nie úplne zdárne ale teraz to snaď už bude lepšie a v celku to nebude tak byť do očí.
Tak zase nabudúce
Ako som už avizoval po dokončení tatry tak tentokrát blúdim do mne neznámych vôd a teda do námornej technike. Už dlhšie sa mi tento model ako taký páčil a uvažoval som, že si ho zlepím. Teraz zrejme prišiel ten správny čas skúsiť to... Zatiaľ budem lepiť čln a podľa nálady si možno zlepím aj príves.
Náhľad na obálku a samotný model:
Veľmi peknú stavbu tohto modelu tu na fóre prezentoval zkooter a tam som sa aj inšpiroval pri začiatkoch.
Na úvod nejaké technické informácie o predlohe:
Člun byl vyvinut jako náhrada člunu MO-111P a je součástí soupravy PMS. Je určen pro vlek a postrk pontonových mostů a soulodí z PMS a jiných nesamohybných plovoucích břemen a dále k jízdám sólo a jako pracovní člun k zabezpečení činnosti vojsk na vodních překážkách. Člun je převážen na podvozku SP-5 za tažným vozidlem (zpravidla T 813, T 815).
Člun má v porovnání s člunem MO-111P některé modernější konstrukční prvky zvyšující jeho výkonnost a manévrovatelnost na vodě – krytá paluba, ochranný štít osádky, hydraulický servoválec řízení, dokormidlovávací zařízení.
Takticko-technická data:
Hmotnost člunu bez popsádky: 5000 kg
Hmotnost čllunu s podvozkem: 8850 kg
Délka: 8,07 m
Šířka: 2,3 m
Výška: 2,3 m
Ponor: 0,92 m
Max. rychlost na vodě: 22 km/h
Rychlost při postrku dvou říčních dílu PMS zatížených břemenem o hmotnosti 20 t: 12 km/h
Osádka: 2 muži (velitel člunu a lodník)
Doba spuštění na vodu: 8-10 minut
Doba vytažení z vody: 10-15 minut
Pohon:
Motor: naftový, vodou chlazený, typ Škoda M-634
Trvalý výkon motoru: 110 kW (1600 ot/min)
Tah člunu na upoutaném laně
- při chodu vpřed 17,66 kN
- při chodu vzad 6,86 kN
Objem palivových nádrží 260 litrů (zajistí provoz člunu po dobu asi 8 hodin při výkonu motoru asi 96 kW)
Lodní vrtule jedna čtyřlistá
Průměr lodní vrtule 800 mm
Zdroj:
http://forum.valka.cz/topic/view/37047/" onclick="window.open(this.href);return false; ... orovy-clun
http://www.csla.cz/technika/plavidla/mo634.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Report:
Pustil som sa do samotnej stavby.. Nuž ako som hovoril, mne vody neznáme a tak to aj dopadlo Začal som normálne podľa návodu samotnou kostrou tu problém ešte nebol. No problém nastal pri obliepaní kostry. Nakoľko s tým skúsenosti nemám tak to aj tak dopadlo. Nepodarilo sa mi to. Na niekoľkým miestach sa mi pretlačila trochu kostra, čo mi až tak nevadí. Viac ma naštval a mrzí dolný predný diel. išlo o prvý diel ktorý som lepil, keby som predtým trochu dobrúsil kostru tak by to sadlo lepšie. Takto mi tam vznikli trochu medzery a pri snažení sa mi ešte aj pokazilo natvarovanie "špicu" . Snažil som sa to nejak poladiť tým, že som do paluby urobil otvory a tvarovkou trochu upravil tvar. Lepšie to už ale nebude. Vyzeralo to ale ešte horšie. Ďalej to už asi nechám tak a budem pokračovať v stavbe.
Tak na úvod asi takto. Myslím si, že to najťažšie mám za sebou aj keď nie úplne zdárne ale teraz to snaď už bude lepšie a v celku to nebude tak byť do očí.
Tak zase nabudúce