Tatra 816-VWN9T 43 612 8x8.IR / Spida / 1:25
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Tatra 816-VWN9T 43 612 8x8.IR / Spida / 1:25
Tak i když už jsem papír tak nějak opustil, pořád sem chodím a kochám se. No a tohle mě opravdu těší. Paráda
Re: Tatra 816-VWN9T 43 612 8x8.IR / Spida / 1:25
Díky moc Spíďo
Já dal dohromady ještě rám s ochranným plechem, který přijde v pozdější fázi na podvozek. Dlouhodobě se trápím se smotáváním trubiček malých průměrů a na ochranném rámu jsem si vyzkoušel nový postup, který mě napadl. U trubičky jsem vynechal spojovací chlopeň, díl jsem trochu navlhčil a na kulatině jsem si ho předpřipravil tak aby byl trochu stočený a hrany směřovali k sobě (nedotýkaly se úplně). díl jsem měl potom pořad nasunutý na kulatině abych držel rovinu a tvar. Začal jsem lepit hrany k sobě natupo od jednoho konce k druhému. Kupodivu to funguje skvěle. V tomto případě jsem ještě zbrousil párátka , které jsem potom nasunul a zalepil dovnitř aby byl celý rám pevnější.
...tak zase příště...
Já dal dohromady ještě rám s ochranným plechem, který přijde v pozdější fázi na podvozek. Dlouhodobě se trápím se smotáváním trubiček malých průměrů a na ochranném rámu jsem si vyzkoušel nový postup, který mě napadl. U trubičky jsem vynechal spojovací chlopeň, díl jsem trochu navlhčil a na kulatině jsem si ho předpřipravil tak aby byl trochu stočený a hrany směřovali k sobě (nedotýkaly se úplně). díl jsem měl potom pořad nasunutý na kulatině abych držel rovinu a tvar. Začal jsem lepit hrany k sobě natupo od jednoho konce k druhému. Kupodivu to funguje skvěle. V tomto případě jsem ještě zbrousil párátka , které jsem potom nasunul a zalepil dovnitř aby byl celý rám pevnější.
...tak zase příště...
Re: Tatra 816-VWN9T 43 612 8x8.IR / Spida / 1:25
Moc pěkná práce, chlape.
K těm kulatým profilům. Já to takhle dělám už léta u všech kulatin. S chlopní bych to ani neuměl.
K těm kulatým profilům. Já to takhle dělám už léta u všech kulatin. S chlopní bych to ani neuměl.
Re: Tatra 816-VWN9T 43 612 8x8.IR / Spida / 1:25
Postup lepení těch kulatých profilů chápu , co nechápu je to , jak je možné že to nemáte zašpiněné od lepidla ??!!
Re: Tatra 816-VWN9T 43 612 8x8.IR / Spida / 1:25
Ahoj Kaktusáku...no lepidlo dávám špendlíkem přímo do spáry mezi obě hrany papíru, které tlačím k sobě prsty. A pokud je tam trošku víc lepidla, tak když ho hned setřeš tak to není vůbec poznat. Ono se to blbě popisuje, nejlepší je si to vyzkoušet:-)
Re: Tatra 816-VWN9T 43 612 8x8.IR / Spida / 1:25
Ahoj všem...trochu jsem se zasekl na kloubech přední nápravy a mám z toho hlavu jako balón a nedokážu se pohnout dál. Pokud by mi byli poradit kluci co to stavěly, byl bych jim fakt vděčný.
První zádrhel je u kloubů s označením dílů 202 a 203.
Co asi rozumím tak díly označené modře jsou alternativní , které se podlepí kartonem a natvarují a nemusí se použít boční části jak je tomu u dílů se žlutým podbarvením? Pokud tomu tak je , tak je ještě možnost udělat klouby dvojité, tz. jak vrchní tak i spodní kloub udělat s ramenem, ale podle staveb kluků to lepily zjednodušeně že spodní část kloubu kus odřízli a použili pouze rameno na zasunutí čepu otáčení?
Druhou věc s kterou si nevím rady jsou boční díly náboje kola kde jsou označené LP, LZ a PP,PZ.
Ale když si díly poskládám tak jak by měly být tak mi nevychází bílá plocha k nalepení ramen 202(kratší) a 203 (širší). A na návodné kresbě je jednou díl 203 označen jako vrchní rameno a na druhém nákresu jako spodní rameno.
Fakt jsem z toho jelen a nejsem si jistý jak to má být správně.
díky moc za pomoc
První zádrhel je u kloubů s označením dílů 202 a 203.
Co asi rozumím tak díly označené modře jsou alternativní , které se podlepí kartonem a natvarují a nemusí se použít boční části jak je tomu u dílů se žlutým podbarvením? Pokud tomu tak je , tak je ještě možnost udělat klouby dvojité, tz. jak vrchní tak i spodní kloub udělat s ramenem, ale podle staveb kluků to lepily zjednodušeně že spodní část kloubu kus odřízli a použili pouze rameno na zasunutí čepu otáčení?
Druhou věc s kterou si nevím rady jsou boční díly náboje kola kde jsou označené LP, LZ a PP,PZ.
Ale když si díly poskládám tak jak by měly být tak mi nevychází bílá plocha k nalepení ramen 202(kratší) a 203 (širší). A na návodné kresbě je jednou díl 203 označen jako vrchní rameno a na druhém nákresu jako spodní rameno.
Fakt jsem z toho jelen a nejsem si jistý jak to má být správně.
díky moc za pomoc
Re: Tatra 816-VWN9T 43 612 8x8.IR / Spida / 1:25
Tak po dalším zkoumání by bočnice a i díly 202 a 203 měly být v pořádku, jen se ujistím že modré podbarvení dílů je alternativa kde se podlepí kartonem a zaretušují boky než složitěji lepit žlutou variantu a u dílů 203 spodní rameno je odřízne díl a použije jako jednoduché rameno kde se dá čep?
díky a sorry za zmatky:-)
díky a sorry za zmatky:-)
Re: Tatra 816-VWN9T 43 612 8x8.IR / Spida / 1:25
Neboj Roberte, to zachráníme .
Ale pěkně ses do toho zamotal.
Tady je malá chybička v číslování dílů. Číslem 203 jsou označeny jak horní čepy pro druhou nápravu, tak i spodní čepy (bez řídící páky) pro obě nápravy (4 kusy).
Tyto díly jsou na jiné stránce mezi nosníky zadních blatníků. Jediné černé mezi béžovými .
Ale pěkně ses do toho zamotal.
Tady je malá chybička v číslování dílů. Číslem 203 jsou označeny jak horní čepy pro druhou nápravu, tak i spodní čepy (bez řídící páky) pro obě nápravy (4 kusy).
Tyto díly jsou na jiné stránce mezi nosníky zadních blatníků. Jediné černé mezi béžovými .
Re: Tatra 816-VWN9T 43 612 8x8.IR / Spida / 1:25
Diky moc Vašku, už jsem je našel. A co se týče varianty dílů 202 a 203 s modrým podkladem, je to tak jak jsem psal víše?
ještě jednou díky moc.
ještě jednou díky moc.
Re: Tatra 816-VWN9T 43 612 8x8.IR / Spida / 1:25
Jo, je to tak.
Taky jsem použil ty modré. Podlepil je na cca. 1mm s přesahem spoje pro vsunutí do talíře bubnu. Viděl jsem, že u jednoho už jsi měl plošku vyříznutou, tak jsem Ti to nezdůrazňoval.
Tady se spoji jen natupo věřit nedá. Leda možná vteřiňákem.
Taky jsem použil ty modré. Podlepil je na cca. 1mm s přesahem spoje pro vsunutí do talíře bubnu. Viděl jsem, že u jednoho už jsi měl plošku vyříznutou, tak jsem Ti to nezdůrazňoval.
Tady se spoji jen natupo věřit nedá. Leda možná vteřiňákem.
Re: Tatra 816-VWN9T 43 612 8x8.IR / Spida / 1:25
Díky moc Vašku, už v tom mám jasno a máš pravdu že talíř bubnu dělám podle tebe a plošky jsem vyřízl.
.....díkes....
.....díkes....