Stránka 2 z 2

Re: Tatra 815 4x4 HAS Dakar 1994 / Vimos / 1:32 / Test

Napsal: pát 8.2.2019 19:42
od JakubSDK
Ahoj Yvane,

to je ale modelařina, co tu předvádíš... Nejvíce mě fascinuje čistota řezů a celkové sestavení, no nějak to nechápu ale to je fuk :lol:

Ale co ten volant :lol: Barvu na madlo jsem používal Tamiyu rubber black, je taková vhodně matná.. U těch disků je potřeba si pohrát s orientací otvorů, když jsem stavěl HASku, tak mi seděly jen v jedné pozici jinak mi to dělalo brykule...a na tvých fotkách to je vidět.

Jinak sto procentní luxus a už mlčím a šoupu nohama :lol:

Ať se ti daří Jakub.

Re: Tatra 815 4x4 HAS Dakar 1994 / Vimos / 1:32 / Test

Napsal: pát 8.2.2019 20:20
od Pavel M.
Ahoj
parádní stavba,prosim tě jakou používáš oboustranku?

Re: Tatra 815 4x4 HAS Dakar 1994 / Vimos / 1:32 / Test

Napsal: sob 9.2.2019 13:18
od yvan
Můžu potvrdit, že u poklic mi ten problém vznikl taky. Navíc jak je to zešikma vyfocené, tak to vypadá všelijak, ale při přimém pohledu to naštěstí taková hrůza není, i když sem tam ta bílá je víc vidět. Je potřeba se hodně přesně trefit s dírou a pak najít otáčením co nejlepší souhru s maticema. Tahle je nejlepší, co se mi podařila najít.

A volant je jaký je no :lol: Kdyby byl navržený jako střed a kus drátu, tak to tak udělám, ale z předváděcího a testovacího modelu máte (podle mě) mít přehled, jak to bude vypadat, když to budete lepit bez úprav - jenom sešit a comfort pack. Na finální rozdíly upozorňuju a vylepšovat si můžete do zbláznění, na to bude prostor vždycky ;)

Oboustranka je Tesa 64621 kobercová. Používám 19 mm, což je zrovna v tomto případě tak akorát výška skla + těsnění + trocha navíc, takže ani nebylo potřeba seřezávat. Vychází to tak +- u většiny Tater :) Zatím používám dva roky a nic nikde nepovolilo, pokud vím. Lepidlo se chová zatím pořád stejně a nezežloutlo.

Re: Tatra 815 4x4 HAS Dakar 1994 / Vimos / 1:32 / Test

Napsal: čtv 14.2.2019 18:33
od yvan
Blížíme se do finále.

Stupačky mají laserové mřížky, v comfort packu možná budou vypadat trochu jinak (měl jsem k dispozici pouze jedny starší k rozřezání). Z fotek by měla být viditelná pozice všech prvků, včetně válečku hydrauliky pro zdvih kabiny (lepí se na držák stupačky kousek od mřížky, aby se tam vešly plechy na kabině).

Obrázek Obrázek

No a kompletace. Na rám přijdou jako první kola, protože s těmi se nedá nikam hýbat, takže určují geometrii. Následně nasadím nástavbu podle rámu a zadní nápravy. Podle nástavby přilepím stupačky. Lepí se na rám seshora a následně příčnými nosníky zespoda. Pokud by byly moc dole (podle nástavby), výřezy v nich se dají trochu zvětšit a tím je povytáhnout. Instalace je doufám vidět na následujících fotkách.

Obrázek Obrázek

Na nástavbu ještě přijdou odrazky dozadu na nárazníky (červené) a světla za kabinu pro osvětlování motorového prostoru. Bude vidět na finálních fotkách. Bez kabiny to vypadá takto.

Obrázek

No a tím je to v podstatě hotové. Kabinu přilepím držákama na rám, nechám proschnout (to je velmi důležité...), přidám nárazník a je to. Příště finální fotky.

U podvozku a následně u kabiny jsem zapomněl zmínit možná užitečnou informaci, že pokud budete stejně jako já hledat správné odstíny na lakování rámů, tak nejlíp sedí RAL 3020 červená dopravní a RAL 9003 bílá signální.

Re: Tatra 815 4x4 HAS Dakar 1994 / Vimos / 1:32 / Test

Napsal: pon 18.2.2019 15:34
od Majo 73
Už sa teším na hotový model,vyzerá to parádne.
Obdivujem tvoju čistotu práce.

Re: Tatra 815 4x4 HAS Dakar 1994 / Vimos / 1:32 / Test

Napsal: pon 18.2.2019 18:11
od yvan
Díky. Snažím se oddělovat práci s červenými a bílými díly co to jde, protože stačí mnohdy lehký kontakt a bílá není bílá.

No každopádně už není co dodat, takže nastupují finální fotky. Co říci závěrem. Lepí se to velmi dobře, žádná záludnost se nekoná, konstrukce je prověřená a kdo má třeba obavy z oblouků, tak tady jich moc nenajde. Je potřeba dávat pozor na čistotu, ale to je tak u všech modelů s bílou barvou. Odměnou je podle mého velice atraktivní model tohoto legendárního auta. Na živo i na prodej by měla být v Lužánkách.

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Na viděnou VELMI brzy v sekci MDT Sport ;)

Re: Tatra 815 4x4 HAS Dakar 1994 / Vimos / 1:32 / Test

Napsal: pon 18.2.2019 19:22
od Lukáš
Moc pěkně postavené a perfektní report. Líbí se mi to.

Re: Tatra 815 4x4 HAS Dakar 1994 / Vimos / 1:32 / Test

Napsal: pon 18.2.2019 21:30
od Shagrath
Krásná práce! Ta čistota mi naprosto zaráží.

Re: Tatra 815 4x4 HAS Dakar 1994 / Vimos / 1:32 / Test

Napsal: pon 18.2.2019 21:55
od kaktusak
Moc pěkné tajemníku .

Re: Tatra 815 4x4 HAS Dakar 1994 / Vimos / 1:32 / Test

Napsal: stř 20.2.2019 16:00
od Majo 73
Sledoval som stavbu od začiatku a konečný výsledok je nádherný.

Re: Tatra 815 4x4 HAS Dakar 1994 / Vimos / 1:32 / Test

Napsal: ned 24.2.2019 10:49
od Brzdič
Zase naprosto dokonale slepeno .... už je to trochu nuda. :twisted:

Re: Tatra 815 4x4 HAS Dakar 1994 / Vimos / 1:32 / Test

Napsal: pát 19.4.2019 19:23
od jarek
Pěkný model a suprově slepeno. Jen dotaz l pneu. Neslušely by víc terénní pneu , než tyhle "silniční"?

Re: Tatra 815 4x4 HAS Dakar 1994 / Vimos / 1:32 / Test

Napsal: úte 23.4.2019 20:37
od Pavel M.
Jarku možná slušely,ale posádka jela Dakar na silničních pneu.

Re: Tatra 815 4x4 HAS Dakar 1994 / Vimos / 1:32 / Test

Napsal: úte 23.4.2019 22:18
od jarek
Fakt? Omluva!!!!!!!!!!!!!! Jsem slepej, no...