VAZ 2102 VB / Bc. Roman Josef + PMHT / 1:24
Moderátoři: Zdeněk-TEO, Zrzek
-
- Příspěvky: 262
- Registrován: ned 22.1.2012 19:57
- Bydliště: Velká Dobrá
- Kontaktovat uživatele:
VAZ 2102 VB / Bc. Roman Josef + PMHT / 1:24
Pěkný večer, dodatečně přeji hodně štěstí, zdraví a pevnou ruku v novém roce Všem...
Po dlouhé době jsem se zase konečně dostal k lepení a i chvilce psaní (tajně doufám že mne to trochu donutí něco dělat ). A tak jsem oprášil tuto záležitost, kterou jsem opatřil na loňském,...ehm tedy už předloňském Modelhobby a dychtivě se do ní pustil, coby rychlovky na přerušení modelářské neaktivity. A ejhle, o rok a čtvrt později
Ale zpět k modelu. Od začátku mi bylo jasné že Žigulík musí být i s interiérem. Ten jsem opatřil i s doplňky na stránkách vydavatele a nedočkavě se pustil do stavby...
Foto sešitu a komplet materiálu pro stavbu...
Práce jsem zahájil kolečky, kde jsem se rozhodl pro oživení dezény, přeci jen model s interiérem a sjeté pneumatiky...navíc u vozidla VB Jelikož v době stavby nebyly k dostaní žádné doplňky, po chvilce hloubání jsem použil vzorek ze Škody 130. Bylo sice potřeba ubrat na šířce, přidat na délce ale sedl ,,perfektně,,
Pro rozjezd jsem vytvořil čtveřici poklic. Do středu jsem vlepil kolečko z kartonu a natupo sestavil...
...následovala úprava vzorku. Oddělil jsem krajní figury a na délce o část nastavil. Není to úplně top, ale dobovou teréní pneumatiku by to připomínat mohlo .
...hotová úprava a připravená instantní kola...
...sestavení disku proběhlo v pořadí jak je na foto, vše sedí na chlup přesně...Hotová kola jsem ještě vylepšil o ventilky. Jen škoda že vyšly v místě spoje, to je ovšem jen drobnost která na funkci nemá vliv
Tak, to by bylo otestování modelu samotného, pokračoval jsem tvorbou interiéru...A i zde jsem začal vymýšlet blbosti, tu na příklad doplněné knoflíky z plastových profilů ...
...věnec volantu vytvořený z drátku s bužírkou. Drátek je o něco kratší, takže po stočení stačí zasunout do sebe a drží perfektně ...
...pokračoval jsem výrobou sedadel. Zde jsem rycí jehlou protlačil ,,švy,,. Rychlé, snadné a vypadá to celkem pěkně
...dále jsem vytvořil plastické uchycení bezpečnostních pásů...a doplnil na hotová sedadla...
...dalším doplňkem byla řadící páka ze špendlíku, s hlavicí z Herkulesu a manžetou z navrstvených koleček papíru...vedle pak hotový volant se sloupkem řízení a doplněnými přepínači směrovek a stěračů (páčka vpravo od volantu je navíc a byla po konzultaci s katalogem ND a odborníkem na vozidla - naší maminkou, která je vyučená coby prodavačka osobních automobilů a ze svého působení v Mototechně má ještě dnes tato vozidla v malíčku ) obratem demontována...
...vyřezaný vzduch v madlech dveří...
...a konečně postupná kompletace připravených částí...řadící páka nemá být přímo ve středu, ale mírně vpravo od osy vozidla. Sedadla jsou zatím pouze položena pro doladění polohy při umístění ruční brzdy a řadící páky...
...napevno jsem je doplnil až po přilepení bočních částí interiéru...Postupoval jsem takto: nejprve od palubní desky jeden, následně i druhý bok, kufr, zadní podběhy, zadní sedadlo a nakonec sedadla přední a madla dveří...
Z přiložených doplňků jsem si vybral pár drobností k oživení interiéru vozu. Použil jsem kužely a dopravní značku ,,20,, které jsem si nechal zmenšit na 80%, jelikož původní mi přišly příliš velké a bednu s radarem (patrně Ramer 3F) kterou jsem otevřel a radar do ní poskládal. Realita vypadá sice jinak, ale myslím si že toto pro daný účel bohatě stačí Navíc jsem vytvořil ještě desky s nějakou tou nezbytnou dokumentací a zastavovací terč...
...nakonec jsem vše přilepil na svá místa
Tak, interiér bychom měli, teď k němu dotvořit vozidlo A rovnou začneme tím asi nejvýživnějším,...skleníkem. Připravené díly karoserie a vnitřní část rozdělená pro lepší manipulaci při lepení. Zasklení pomocí oboustranné lepicí pásky proběhlo bez potíží, dávku opatrnosti a trpělivosti si vyžadují tenké sloupky a rámy oken...
...po slepení obvodu a doplnění vnitřních bočních částí jsem na své místo usadil i střechu. Chvíli jsem si hrál s jejím natvarováním, ale pak sedla perfektně
...následně jsem doplnil i přední a zadní část vnitřku a vše zakončil stropem...ten bylo potřeba na šířku lehce zúžit (cca 0,5 mm) a pak padl na své místo naprosto přesně. Nad čelním a zadním sklem jsem jej zalepil Herkulesem, v ploše tuhým lepidlem a strany drží samy zaseknuté nad bočními díly...Poslední drobnou úpravou byla výroba zpětného zrcátka a sklopení stínítek
To by byl průběžný pokrok za celou dobu stavby, od začátku až po současnost, příště už to bude trochu živější Jinak co se týče modelu, vše sedí perfektně a to včetně úprav pro interiér, tedy nemám co vytknout Trochu nezvyk je pro mne absence psaného návodu, ale nečiní to myslím žádný problém. Pokračování příště, pro dnešek už přeji dobrou noc
Po dlouhé době jsem se zase konečně dostal k lepení a i chvilce psaní (tajně doufám že mne to trochu donutí něco dělat ). A tak jsem oprášil tuto záležitost, kterou jsem opatřil na loňském,...ehm tedy už předloňském Modelhobby a dychtivě se do ní pustil, coby rychlovky na přerušení modelářské neaktivity. A ejhle, o rok a čtvrt později
Ale zpět k modelu. Od začátku mi bylo jasné že Žigulík musí být i s interiérem. Ten jsem opatřil i s doplňky na stránkách vydavatele a nedočkavě se pustil do stavby...
Foto sešitu a komplet materiálu pro stavbu...
Práce jsem zahájil kolečky, kde jsem se rozhodl pro oživení dezény, přeci jen model s interiérem a sjeté pneumatiky...navíc u vozidla VB Jelikož v době stavby nebyly k dostaní žádné doplňky, po chvilce hloubání jsem použil vzorek ze Škody 130. Bylo sice potřeba ubrat na šířce, přidat na délce ale sedl ,,perfektně,,
Pro rozjezd jsem vytvořil čtveřici poklic. Do středu jsem vlepil kolečko z kartonu a natupo sestavil...
...následovala úprava vzorku. Oddělil jsem krajní figury a na délce o část nastavil. Není to úplně top, ale dobovou teréní pneumatiku by to připomínat mohlo .
...hotová úprava a připravená instantní kola...
...sestavení disku proběhlo v pořadí jak je na foto, vše sedí na chlup přesně...Hotová kola jsem ještě vylepšil o ventilky. Jen škoda že vyšly v místě spoje, to je ovšem jen drobnost která na funkci nemá vliv
Tak, to by bylo otestování modelu samotného, pokračoval jsem tvorbou interiéru...A i zde jsem začal vymýšlet blbosti, tu na příklad doplněné knoflíky z plastových profilů ...
...věnec volantu vytvořený z drátku s bužírkou. Drátek je o něco kratší, takže po stočení stačí zasunout do sebe a drží perfektně ...
...pokračoval jsem výrobou sedadel. Zde jsem rycí jehlou protlačil ,,švy,,. Rychlé, snadné a vypadá to celkem pěkně
...dále jsem vytvořil plastické uchycení bezpečnostních pásů...a doplnil na hotová sedadla...
...dalším doplňkem byla řadící páka ze špendlíku, s hlavicí z Herkulesu a manžetou z navrstvených koleček papíru...vedle pak hotový volant se sloupkem řízení a doplněnými přepínači směrovek a stěračů (páčka vpravo od volantu je navíc a byla po konzultaci s katalogem ND a odborníkem na vozidla - naší maminkou, která je vyučená coby prodavačka osobních automobilů a ze svého působení v Mototechně má ještě dnes tato vozidla v malíčku ) obratem demontována...
...vyřezaný vzduch v madlech dveří...
...a konečně postupná kompletace připravených částí...řadící páka nemá být přímo ve středu, ale mírně vpravo od osy vozidla. Sedadla jsou zatím pouze položena pro doladění polohy při umístění ruční brzdy a řadící páky...
...napevno jsem je doplnil až po přilepení bočních částí interiéru...Postupoval jsem takto: nejprve od palubní desky jeden, následně i druhý bok, kufr, zadní podběhy, zadní sedadlo a nakonec sedadla přední a madla dveří...
Z přiložených doplňků jsem si vybral pár drobností k oživení interiéru vozu. Použil jsem kužely a dopravní značku ,,20,, které jsem si nechal zmenšit na 80%, jelikož původní mi přišly příliš velké a bednu s radarem (patrně Ramer 3F) kterou jsem otevřel a radar do ní poskládal. Realita vypadá sice jinak, ale myslím si že toto pro daný účel bohatě stačí Navíc jsem vytvořil ještě desky s nějakou tou nezbytnou dokumentací a zastavovací terč...
...nakonec jsem vše přilepil na svá místa
Tak, interiér bychom měli, teď k němu dotvořit vozidlo A rovnou začneme tím asi nejvýživnějším,...skleníkem. Připravené díly karoserie a vnitřní část rozdělená pro lepší manipulaci při lepení. Zasklení pomocí oboustranné lepicí pásky proběhlo bez potíží, dávku opatrnosti a trpělivosti si vyžadují tenké sloupky a rámy oken...
...po slepení obvodu a doplnění vnitřních bočních částí jsem na své místo usadil i střechu. Chvíli jsem si hrál s jejím natvarováním, ale pak sedla perfektně
...následně jsem doplnil i přední a zadní část vnitřku a vše zakončil stropem...ten bylo potřeba na šířku lehce zúžit (cca 0,5 mm) a pak padl na své místo naprosto přesně. Nad čelním a zadním sklem jsem jej zalepil Herkulesem, v ploše tuhým lepidlem a strany drží samy zaseknuté nad bočními díly...Poslední drobnou úpravou byla výroba zpětného zrcátka a sklopení stínítek
To by byl průběžný pokrok za celou dobu stavby, od začátku až po současnost, příště už to bude trochu živější Jinak co se týče modelu, vše sedí perfektně a to včetně úprav pro interiér, tedy nemám co vytknout Trochu nezvyk je pro mne absence psaného návodu, ale nečiní to myslím žádný problém. Pokračování příště, pro dnešek už přeji dobrou noc
Re: VAZ 2102 VB / PMHT / Bc. Roman Josef / 1:24
Zdravím,
v současnosti dělám na tom samém, no už přes rok, ale tempem asi tak 2 dny lepení - 3 měsíce flákání se
Zatím mám hotovou kastli a část interiéru, mezi svátky jsem opět po dlouhé době pokračoval a dělal jsem zadní sedadlo. Musel jsem ho ve spodní části trochu zůžit (cca o 1 mm na každé straně), abych ho dostal na své místo. Pokud to Tobě sedělo přesně, pak je to asi mojí nepřesností.
v současnosti dělám na tom samém, no už přes rok, ale tempem asi tak 2 dny lepení - 3 měsíce flákání se
Zatím mám hotovou kastli a část interiéru, mezi svátky jsem opět po dlouhé době pokračoval a dělal jsem zadní sedadlo. Musel jsem ho ve spodní části trochu zůžit (cca o 1 mm na každé straně), abych ho dostal na své místo. Pokud to Tobě sedělo přesně, pak je to asi mojí nepřesností.
Re: VAZ 2102 VB / PMHT / Bc. Roman Josef / 1:24
Ten interiér (a nejen ten) vypadá opravdu skvěle, dobrá práce.
Zasunutí drátku a spojení volantu je skvělý tip, určitě někdy vyzkouším.
Zasunutí drátku a spojení volantu je skvělý tip, určitě někdy vyzkouším.
Re: VAZ 2102 VB / PMHT / Bc. Roman Josef / 1:24
Jarku klobouk dolů . Neskutečná paráda .
Re: VAZ 2102 VB / PMHT / Bc. Roman Josef / 1:24
Ahoj Jardo,
opět tu od tebe máme symfonii pro oči, krásná čistá práce také jsem si tento kousek pořídil ve full verzi..
Tak ať se ti daří Jakub.
opět tu od tebe máme symfonii pro oči, krásná čistá práce také jsem si tento kousek pořídil ve full verzi..
Tak ať se ti daří Jakub.
Re: VAZ 2102 VB / Bc. Roman Josef + PMHT / 1:24
Tuten model mi teď přines Ježíšek, tak se musim inspirovat. Dostal jsem ho hlavně pro muj zájem o starý Žigulíky.
Páčka ovládání stěračů (ta vpravo) tam opravdu nemá bejt, jelikož je to eště starší verze s bílou palubovkou, takže stěrače se ovládaly knoflíkem. Na páčku se ovládání přesunulo s modernizací někdy okolo roku 1979, přesně už si ty roky přechodů nepamatuju. Jenomže právě zde přítomnej volant zase patří do tý novější verze, která už měla černý budíky a palubovku s imitací dřeva. A tři páčky pod volantem. Volant k bílej palubovce měl eště chromovaný mezikruží na troubítku. Přikládam snímky nalezený na internetech pro inspiraci
Taky ta šaltpáka mi nepříde natolik ohnutá, ale to jsem eště nerozebíral
Novější verze s trojpáčkou: https://a.d-cd.net/d1ef3das-960.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Starší verze s mezikružím: http://cdn2.3dtuning.com/info/Lada%2021 ... tory/2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Páčka ovládání stěračů (ta vpravo) tam opravdu nemá bejt, jelikož je to eště starší verze s bílou palubovkou, takže stěrače se ovládaly knoflíkem. Na páčku se ovládání přesunulo s modernizací někdy okolo roku 1979, přesně už si ty roky přechodů nepamatuju. Jenomže právě zde přítomnej volant zase patří do tý novější verze, která už měla černý budíky a palubovku s imitací dřeva. A tři páčky pod volantem. Volant k bílej palubovce měl eště chromovaný mezikruží na troubítku. Přikládam snímky nalezený na internetech pro inspiraci
Taky ta šaltpáka mi nepříde natolik ohnutá, ale to jsem eště nerozebíral
Novější verze s trojpáčkou: https://a.d-cd.net/d1ef3das-960.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Starší verze s mezikružím: http://cdn2.3dtuning.com/info/Lada%2021 ... tory/2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 262
- Registrován: ned 22.1.2012 19:57
- Bydliště: Velká Dobrá
- Kontaktovat uživatele:
Re: VAZ 2102 VB / Bc. Roman Josef + PMHT / 1:24
Pěkné odpoledne Všem...
Venca 21: Ahoj, tak držím palce, taky se s tím strašně courám, ale nějak nebyl čas, spousta jiných záležitostí a tak stále do kola...K sedadlu, tvojí nepřesností to nejspíš není, přeci jen už je to dlouho a na tohle jsem pozapomněl . Bylo potřeba ubrat trochu materiálu v místě kde se sedadlo opírá o podběhy, přisuzoval bych to nasčítané tloušťce papíru. A navíc jsem si vzpomněl na další dvě drobnosti, ale ty zmíním dále
Laďuša: Jó, tak pokud je to srdcovka, to se pozná každý šroubek Já se inspiroval různými fotkami, katalogem ND ale dle roků výroby a tipů jsem to nějak neporovnával. To by musel být jiný stroj Ale díky za fotky, třeba někdo další to vyladí o kus více, já budu spokojen takto. Co se týče řadící páky, je trochu více zakloněná, asi tam nepozorný ,,esembák,, nechal dvojku a vyrazil lovit piráty s radarem
Ostatní: Kluci děkuji, vynasnažím se pokračovat tak i dále
A zpět k modelu...Připravil jsem si přední čelo, kde jsem použil plastické díly z vystřihovánky (mřížka, světla, znak) a rámečky z doplňkové sady...
...pokračoval jsem připojením boků karoserie k vrchní prosklené části. Vše šlo pěkně, boky jsem lepil od přední části směrem dozadu a nebyl problém, vše pěkně sedlo. Následoval druhý bok, kapota a zkusmé nasazení interiéru...a vypadá to že vše bude pasovat jak má ...
...stejně jako čela karoserie...
...už to začíná vypadat jako auto ...
Na závěr se vrátím k pár drobnostem, které mi minule při psaní vypadly. Na první upozornil Venca 21 a to malý problém při usazení zadního sedadla. Bylo potřeba ubrat trochu materiálu na vyznačených místech. Podobný problém jsem měl při vlepování ovládacího panelu (díl č.8, doplňkové sady) do palubní desky, kdy bylo potřeba o fous zvětšit otvor pro zmíněný díl. Ale náprava je v obou případech více než snadná . Další drobností jsou chybně naznačené ohyby na kapličce přístrojů, tedy alespoň dle mého by měly být všechny značené černě.
To by bylo prozatím vše, pokračování zase přiště
Venca 21: Ahoj, tak držím palce, taky se s tím strašně courám, ale nějak nebyl čas, spousta jiných záležitostí a tak stále do kola...K sedadlu, tvojí nepřesností to nejspíš není, přeci jen už je to dlouho a na tohle jsem pozapomněl . Bylo potřeba ubrat trochu materiálu v místě kde se sedadlo opírá o podběhy, přisuzoval bych to nasčítané tloušťce papíru. A navíc jsem si vzpomněl na další dvě drobnosti, ale ty zmíním dále
Laďuša: Jó, tak pokud je to srdcovka, to se pozná každý šroubek Já se inspiroval různými fotkami, katalogem ND ale dle roků výroby a tipů jsem to nějak neporovnával. To by musel být jiný stroj Ale díky za fotky, třeba někdo další to vyladí o kus více, já budu spokojen takto. Co se týče řadící páky, je trochu více zakloněná, asi tam nepozorný ,,esembák,, nechal dvojku a vyrazil lovit piráty s radarem
Ostatní: Kluci děkuji, vynasnažím se pokračovat tak i dále
A zpět k modelu...Připravil jsem si přední čelo, kde jsem použil plastické díly z vystřihovánky (mřížka, světla, znak) a rámečky z doplňkové sady...
...pokračoval jsem připojením boků karoserie k vrchní prosklené části. Vše šlo pěkně, boky jsem lepil od přední části směrem dozadu a nebyl problém, vše pěkně sedlo. Následoval druhý bok, kapota a zkusmé nasazení interiéru...a vypadá to že vše bude pasovat jak má ...
...stejně jako čela karoserie...
...už to začíná vypadat jako auto ...
Na závěr se vrátím k pár drobnostem, které mi minule při psaní vypadly. Na první upozornil Venca 21 a to malý problém při usazení zadního sedadla. Bylo potřeba ubrat trochu materiálu na vyznačených místech. Podobný problém jsem měl při vlepování ovládacího panelu (díl č.8, doplňkové sady) do palubní desky, kdy bylo potřeba o fous zvětšit otvor pro zmíněný díl. Ale náprava je v obou případech více než snadná . Další drobností jsou chybně naznačené ohyby na kapličce přístrojů, tedy alespoň dle mého by měly být všechny značené černě.
To by bylo prozatím vše, pokračování zase přiště
Re: VAZ 2102 VB / Bc. Roman Josef + PMHT / 1:24
Krásná práce. Vůbec jsem při kreslení netušil, že to bude až tak hezký model v podání šikovného modeláře.
-
- Příspěvky: 262
- Registrován: ned 22.1.2012 19:57
- Bydliště: Velká Dobrá
- Kontaktovat uživatele:
Re: VAZ 2102 VB / Bc. Roman Josef + PMHT / 1:24
gomba: A to já zase od prvního pohledu věděl, že model bude vypadat dobře Navíc v podání šikovného modeláře, z něj opravdu bude pěkný kousek. A já se s tím snad nějak popasují
Nějak se mi to ,,příště,, protáhlo, tak přidám alespoň drobný postup...
Po opravdu malých chvilkách, velice bídným tempem jsem zpracoval zadní světla. Dalo to trochu práce, ale vše sedlo na svá místa, lehce se mi při tvarování malých ohybů začala odlupovat barva, takže to chce opatrně. Jinak postup který se mi osvědčil byl přilepit nejprve vnější hranu světla k blatníku, po zaschnutí vnitřní k hraně kufru a spodek, nakonec pak horní ohyb pod okno a opět po zaschnutí uzavřít světla přechody (díl č.24 a 26). U levého jsem díl lehce upravil, pravý mi sednul naprosto přesně, takže to bude rukama a vše opět sedí bezvadně
Dále jsem na předek doplnil stopku, blinkry - přední jak mají být, boční jsem malinko upravil podlepením ,,sklíčka,, a nalepením na šedý papír...
...drobnou úpravou prošla i zpětná zrcátka...
Bohužel se mi teď moc času nedostává a postup je opravdu mizivý. Ale pořád se něco děje, tak na shledanou příště
Nějak se mi to ,,příště,, protáhlo, tak přidám alespoň drobný postup...
Po opravdu malých chvilkách, velice bídným tempem jsem zpracoval zadní světla. Dalo to trochu práce, ale vše sedlo na svá místa, lehce se mi při tvarování malých ohybů začala odlupovat barva, takže to chce opatrně. Jinak postup který se mi osvědčil byl přilepit nejprve vnější hranu světla k blatníku, po zaschnutí vnitřní k hraně kufru a spodek, nakonec pak horní ohyb pod okno a opět po zaschnutí uzavřít světla přechody (díl č.24 a 26). U levého jsem díl lehce upravil, pravý mi sednul naprosto přesně, takže to bude rukama a vše opět sedí bezvadně
Dále jsem na předek doplnil stopku, blinkry - přední jak mají být, boční jsem malinko upravil podlepením ,,sklíčka,, a nalepením na šedý papír...
...drobnou úpravou prošla i zpětná zrcátka...
Bohužel se mi teď moc času nedostává a postup je opravdu mizivý. Ale pořád se něco děje, tak na shledanou příště
Re: VAZ 2102 VB / Bc. Roman Josef + PMHT / 1:24
Super práce, moc se mi to líbí.