Sd.Kfz.184 Ferdinand / GPM / 1:25 HOTOVO!
Napsal: stř 28.11.2018 22:27
Dobrý večer u dalšího modelu!
Jelikož mám mašinu již nějaký čas dokončenou, jenže jsem se ještě nedokopal ke zveřejnění, nelenil jsem a hned jsem se pustil do nového modelu. A že to pro mě není jen ledajaký model - Tato německá legenda mezi stíhači tanků, oblíbenec ve WoT. Načasování sběrky bylo naprosto ideální, model přišel 8. listopadu a hned následující den jsem se do něj pustil. Čímž ještě jednou děkuji Numimu.
Nejdříve něco o předloze, kterou asi nemusím déle představovat. Zde obsáhlý článek, který jsem několikrát pročetl jedním dechem:
http://www.panzernet.net/panzernet/stra ... dinand.php
Model je tu na fóru prezentován myslím třikrát, z toho pouze jeden je dokončen, doufám, že můj bude zdárně druhý.
Zde je důkaz o vlastnictví:
Model obsahuje 15 stránek vystřihovánky formátu A3 tištěné ofsetem a 4 stránky návodových kreseb.
Jedná se o mojí první stavbu pásové techniky v měřítku 1:25. Doufám, že jsem si nevzal velké sousto. Tento model jsem si vybral z toho důvodu, že je vyveden do naprostých detailů, s kompletním interiérem a dle dřívějších stavitelů bez jediné chybičky.
Model je v základu opatřen vypalovanou kostrou, což je pro mě úplně ideální věc. Odpadá nudné podlepování a vyřezávání kostry a jelikož je kostra naprosto přesně přesná, výsledek je zajištěn.
Model jsem koupil v sadě i s laserovými pásy, ty po prvním prozkoumání vypadají fantasticky, ale pořád mi hlodá myšlenka pokusit se o pásy vlastní. Model má na výběr dva druhy pásů, jeden páskový, druhý článkový. Chtěl bych se pokusit o pásy článkové. Nikdy jsem nic podobného nedělal tak nevím co mě čeká.
Ale teď již vzhůru na stavbu. Vyloupat a slepit kostru nebyl vůbec žádný problém, otázka jedné hodinky práce. Vše sedělo naprosto přesně. Zde ještě kostra nahrubo slepená bez přebroušení:
A teď konečně nějaké kousky z vystřihovánky. Začalo se technickým prostorem. Zde je dvojice elektrogenerátorů, které poháněly vlastní tank:
Zde jsou lopatky ventilátorů. Jeden předchozí stavitel si nebyl jistý schématem nalepení lopatek do ventilátoru. Že má na každém různý počet lopatek. Není nic jednoduššího, než lopatky nevyřezávat celé, ale pouze nařezat od středu a následně pinzetou naohýbat do potřebného úhlu. Tvar drží parádně a je zajištěna stejná rozteč. Zde lopatky ještě bez finální retuše:
No a tady již hotové všechny čtyři ventilátory a uloženy oba generátory do kostry:
Dále jsem pokračoval věcí, ze které jsem měl opravdu strach, potrubí rozvodů k ventilátorům. Zde jeden poznatek k papíru. Je o něco slabší než u Modeliku, bez navlhčení má při ohýbání tendenci se lámat, ale po navlhčení se s ním pracuje parádně a vůbec se z něj neodírá barva. Takže maximální spokojenost:
A zde je již kompletně hotový prostor motorů. Aneb jak vložit 352 dílů do krychle 8 x 6 x 4 cm. Namontovat tam úspěšně řemeny chlazení nebyla opravdu žádná sranda. Místa je tam jak v hodinkách a chvíli jsem si připadal jak chirurg na sále Ale tak nějak se zadařilo a výsledek posuďte sami. Retuš na posledních fotkách dost svítí ale v reálu to není vůbec znát.
Toto je současný stav modelu. Nyní mě čeká prostor řidiče a radisty. S dalším postupem se již brzy přihlásím.
Jelikož mám mašinu již nějaký čas dokončenou, jenže jsem se ještě nedokopal ke zveřejnění, nelenil jsem a hned jsem se pustil do nového modelu. A že to pro mě není jen ledajaký model - Tato německá legenda mezi stíhači tanků, oblíbenec ve WoT. Načasování sběrky bylo naprosto ideální, model přišel 8. listopadu a hned následující den jsem se do něj pustil. Čímž ještě jednou děkuji Numimu.
Nejdříve něco o předloze, kterou asi nemusím déle představovat. Zde obsáhlý článek, který jsem několikrát pročetl jedním dechem:
http://www.panzernet.net/panzernet/stra ... dinand.php
Model je tu na fóru prezentován myslím třikrát, z toho pouze jeden je dokončen, doufám, že můj bude zdárně druhý.
Zde je důkaz o vlastnictví:
Model obsahuje 15 stránek vystřihovánky formátu A3 tištěné ofsetem a 4 stránky návodových kreseb.
Jedná se o mojí první stavbu pásové techniky v měřítku 1:25. Doufám, že jsem si nevzal velké sousto. Tento model jsem si vybral z toho důvodu, že je vyveden do naprostých detailů, s kompletním interiérem a dle dřívějších stavitelů bez jediné chybičky.
Model je v základu opatřen vypalovanou kostrou, což je pro mě úplně ideální věc. Odpadá nudné podlepování a vyřezávání kostry a jelikož je kostra naprosto přesně přesná, výsledek je zajištěn.
Model jsem koupil v sadě i s laserovými pásy, ty po prvním prozkoumání vypadají fantasticky, ale pořád mi hlodá myšlenka pokusit se o pásy vlastní. Model má na výběr dva druhy pásů, jeden páskový, druhý článkový. Chtěl bych se pokusit o pásy článkové. Nikdy jsem nic podobného nedělal tak nevím co mě čeká.
Ale teď již vzhůru na stavbu. Vyloupat a slepit kostru nebyl vůbec žádný problém, otázka jedné hodinky práce. Vše sedělo naprosto přesně. Zde ještě kostra nahrubo slepená bez přebroušení:
A teď konečně nějaké kousky z vystřihovánky. Začalo se technickým prostorem. Zde je dvojice elektrogenerátorů, které poháněly vlastní tank:
Zde jsou lopatky ventilátorů. Jeden předchozí stavitel si nebyl jistý schématem nalepení lopatek do ventilátoru. Že má na každém různý počet lopatek. Není nic jednoduššího, než lopatky nevyřezávat celé, ale pouze nařezat od středu a následně pinzetou naohýbat do potřebného úhlu. Tvar drží parádně a je zajištěna stejná rozteč. Zde lopatky ještě bez finální retuše:
No a tady již hotové všechny čtyři ventilátory a uloženy oba generátory do kostry:
Dále jsem pokračoval věcí, ze které jsem měl opravdu strach, potrubí rozvodů k ventilátorům. Zde jeden poznatek k papíru. Je o něco slabší než u Modeliku, bez navlhčení má při ohýbání tendenci se lámat, ale po navlhčení se s ním pracuje parádně a vůbec se z něj neodírá barva. Takže maximální spokojenost:
A zde je již kompletně hotový prostor motorů. Aneb jak vložit 352 dílů do krychle 8 x 6 x 4 cm. Namontovat tam úspěšně řemeny chlazení nebyla opravdu žádná sranda. Místa je tam jak v hodinkách a chvíli jsem si připadal jak chirurg na sále Ale tak nějak se zadařilo a výsledek posuďte sami. Retuš na posledních fotkách dost svítí ale v reálu to není vůbec znát.
Toto je současný stav modelu. Nyní mě čeká prostor řidiče a radisty. S dalším postupem se již brzy přihlásím.