TATRA T 815 CAS 32 / AK MODELY / 1:32 BETATEST
Napsal: ned 7.10.2018 21:59
TATRA T815 CAS 32
,,
Cisternová automobilová striekačka CAS 32-TATRA 815 6x6 PR 2 nadväzuje na typ CAS 32-TATRA 148 a svojou koncepciou sa radí medzi ťažké hasičské automobily, určené k haseniu vodou a penou v pokoji, alebo počas jazdy. Dá sa použiť všade tam, kde je vysoké riziko požiarneho nebezpečenstva.
Veľký objem nádrže hasebných látok a vysoký výkon čerpacieho zariadenia, ktoré je vybavené elektropneumatickým ovládaním, sú predpokladom rýchlej lokalizácie a zároveň likvidácie požiarov aj pri sťažených podmienkach. Taktiež pri poruche elektropneumatického ovládania je možné obsluhovať ovládacie časti aj manuálne. CAS 32 tvorí podvozok TATRA 815 PR 2, kabína štvorčlennej posádky a hasičská nadstavba, ktorá je rozdelená na ukladacie skrine, teplovodný ohrievač, nádrže na vodu a penidlo, čerpacie zariadenie a lafetovú prúdnicu. CAS 32 TATRA 815 6x6 PR 2 je jedno z najrozšírenejších hasičských vozidiel v službách hasičov na Slovensku a Čechách. Má kvalitné jazdné vlastnosti aj v sťaženom teréne, odpruženie je riešené pneumaticky ("vankúše"), ktoré umožňujú výborne eliminovať terénne nerovnosti. Pohonná jednotka umožňuje stály pohon všetkých kolies 6x6.
Označenie: CAS-cisternová automobilová striekačka, 32-výkon čerpadla 3 200 l/min, T 815 PR 2-typ podvozku
Technické údaje:
Rozmery:
Dĺžka 8 510 mm
Šírka 2 500 mm
Výška 3 350 mm
Svetlosť 325 mm
Hmotnosť:
Pohotovostná 12 952 kg
Užitočná 9 440 kg
Celková 22 392 kg
Motor:
vznetový, štvortaktný, vzduchom chladený, 12-valcový s priamym vstrekovaním, uložením 6 valcov vo dvoch radách do "V" s rozvodom OHV,
zdvihový objem motora 19 000 cm3
výkon 235 kW pri 2 200 ot. min-1
Kabína: dvojdverová, štvormiestna s možnosťou hydraulického odklopenia.
Čerpacie zariadenie:
Odstredivé jednostupňové čerpadlo je uložené v zadnej časti v uzavretej kabíne, ktorá je temperovaná odpadovým teplom výfukového potrubia. Taktiež je možné zohrievanie nádrže s nezávislým kúrením-bufíkom. Čerpadlo je celomosadzné, s letmo uloženým obežným kolesom. Hriadeľ čerpadla je tesnený mechanikou (bezobslužnou) upchávkou MU HVN 45. Plynová výveva je montovaná na výfukovom potrubí motoru a slúži k zaplaveniu požiarneho čerpadla pri čerpaní vody z vodného zdroja.
Technické údaje čerpadla:
3 200 l/min z vlastnej nádrže pri tlaku 0,8 MPa a kgs 1,5m
1920 l/min pri zvýšenom pracovnom tlaku 1,2 MPa
1000 l/min pri max. pracovnom tlaku 1,4 MPa (max.20 minút)
Maximálny tlak čerpadla 1,6MPa
Maximálna sacia výška 7,5 m
Maximálny prietok primiešavadla penidla 200 l/min
Výkon čerpadla na penidlo max. 50 l/min.
Nádrže:
Na vodu 8 200 l
Na penidlo 2 x 400 l
Pomocné zariadenie:
Výkon teplovodného ohrievača nádrže 18,9 kW
Ostatné technické údaje:
Max. rýchlosť 98 km/hod
Spotreba paliva 57 l/ 100km
Spotreba pri výkonu čerpadla 18 l/Mh
Objem nádrže paliva: 240 l (nafta)
Pekný večer.Hovorí sa,že život je zmena a tých zmien v mojom živote v poslednom období bolo naozaj veľa.Najhoršia bola,že ma navždy opustil otec minulý rok.Popri jeho chorobe som nemal ani náladu na modely,každú chvíľu som ho musel voziť do nemocnice a jeho posledné týždne boli fakt kruté a neprajem to nikomu ani vidieť..Už dávnejšie som sa pustil aj do rekonštrukcie domu,čo je tiež záležitosť požierajúca more času,obzvlášť,ked si človek všetko robí svojpomocne.A veľmi nepríjemným faktom začalo byť určité vyhorenie.proste som lepil jeden model za druhým a už mi to ani neprinášalo radosť.Na chvíľu som dokonca zdrhol k plastu .Aj spoluprácu s Ripperom som prerušil,pretože už som nechcel byť tak viazaný..
Kuba Vavera ma oslovil v správnej chvíli a ani ma nemusel dlho presviedčať,aby som sa pustil do stavby jeho novej Tatry.Ako je to možné? Presvedčil ma práve svojím prístupom a citom pre detail,pretože všetko na skutočnom aute má do detailu namerané.Proste torzky sú presného priemeru,rúra,všetky potrubia,kolesá sú presné,Tvar kabíny,nárazník,interiér,motor,kde dokonca sú posunuté rady valcov ako v skutočnosti a kopa maličkostí,kde som len kukal počas stavby ako je to verné.
Pre mňa je to momentálne fakt papierová TATRA 815 Ultimate Edition.
Samotná stavba začala motorom
,,
Pokračoval som rámom
,,,,,,,,
Kabína a jej interiér,vrátane slnečných cloniek.
,,,,,,,,
To je zatiaľ všetko a zajtra pokračujem nástavbou,príspevky budú pokračovať v reálnom čase
,,
Cisternová automobilová striekačka CAS 32-TATRA 815 6x6 PR 2 nadväzuje na typ CAS 32-TATRA 148 a svojou koncepciou sa radí medzi ťažké hasičské automobily, určené k haseniu vodou a penou v pokoji, alebo počas jazdy. Dá sa použiť všade tam, kde je vysoké riziko požiarneho nebezpečenstva.
Veľký objem nádrže hasebných látok a vysoký výkon čerpacieho zariadenia, ktoré je vybavené elektropneumatickým ovládaním, sú predpokladom rýchlej lokalizácie a zároveň likvidácie požiarov aj pri sťažených podmienkach. Taktiež pri poruche elektropneumatického ovládania je možné obsluhovať ovládacie časti aj manuálne. CAS 32 tvorí podvozok TATRA 815 PR 2, kabína štvorčlennej posádky a hasičská nadstavba, ktorá je rozdelená na ukladacie skrine, teplovodný ohrievač, nádrže na vodu a penidlo, čerpacie zariadenie a lafetovú prúdnicu. CAS 32 TATRA 815 6x6 PR 2 je jedno z najrozšírenejších hasičských vozidiel v službách hasičov na Slovensku a Čechách. Má kvalitné jazdné vlastnosti aj v sťaženom teréne, odpruženie je riešené pneumaticky ("vankúše"), ktoré umožňujú výborne eliminovať terénne nerovnosti. Pohonná jednotka umožňuje stály pohon všetkých kolies 6x6.
Označenie: CAS-cisternová automobilová striekačka, 32-výkon čerpadla 3 200 l/min, T 815 PR 2-typ podvozku
Technické údaje:
Rozmery:
Dĺžka 8 510 mm
Šírka 2 500 mm
Výška 3 350 mm
Svetlosť 325 mm
Hmotnosť:
Pohotovostná 12 952 kg
Užitočná 9 440 kg
Celková 22 392 kg
Motor:
vznetový, štvortaktný, vzduchom chladený, 12-valcový s priamym vstrekovaním, uložením 6 valcov vo dvoch radách do "V" s rozvodom OHV,
zdvihový objem motora 19 000 cm3
výkon 235 kW pri 2 200 ot. min-1
Kabína: dvojdverová, štvormiestna s možnosťou hydraulického odklopenia.
Čerpacie zariadenie:
Odstredivé jednostupňové čerpadlo je uložené v zadnej časti v uzavretej kabíne, ktorá je temperovaná odpadovým teplom výfukového potrubia. Taktiež je možné zohrievanie nádrže s nezávislým kúrením-bufíkom. Čerpadlo je celomosadzné, s letmo uloženým obežným kolesom. Hriadeľ čerpadla je tesnený mechanikou (bezobslužnou) upchávkou MU HVN 45. Plynová výveva je montovaná na výfukovom potrubí motoru a slúži k zaplaveniu požiarneho čerpadla pri čerpaní vody z vodného zdroja.
Technické údaje čerpadla:
3 200 l/min z vlastnej nádrže pri tlaku 0,8 MPa a kgs 1,5m
1920 l/min pri zvýšenom pracovnom tlaku 1,2 MPa
1000 l/min pri max. pracovnom tlaku 1,4 MPa (max.20 minút)
Maximálny tlak čerpadla 1,6MPa
Maximálna sacia výška 7,5 m
Maximálny prietok primiešavadla penidla 200 l/min
Výkon čerpadla na penidlo max. 50 l/min.
Nádrže:
Na vodu 8 200 l
Na penidlo 2 x 400 l
Pomocné zariadenie:
Výkon teplovodného ohrievača nádrže 18,9 kW
Ostatné technické údaje:
Max. rýchlosť 98 km/hod
Spotreba paliva 57 l/ 100km
Spotreba pri výkonu čerpadla 18 l/Mh
Objem nádrže paliva: 240 l (nafta)
Pekný večer.Hovorí sa,že život je zmena a tých zmien v mojom živote v poslednom období bolo naozaj veľa.Najhoršia bola,že ma navždy opustil otec minulý rok.Popri jeho chorobe som nemal ani náladu na modely,každú chvíľu som ho musel voziť do nemocnice a jeho posledné týždne boli fakt kruté a neprajem to nikomu ani vidieť..Už dávnejšie som sa pustil aj do rekonštrukcie domu,čo je tiež záležitosť požierajúca more času,obzvlášť,ked si človek všetko robí svojpomocne.A veľmi nepríjemným faktom začalo byť určité vyhorenie.proste som lepil jeden model za druhým a už mi to ani neprinášalo radosť.Na chvíľu som dokonca zdrhol k plastu .Aj spoluprácu s Ripperom som prerušil,pretože už som nechcel byť tak viazaný..
Kuba Vavera ma oslovil v správnej chvíli a ani ma nemusel dlho presviedčať,aby som sa pustil do stavby jeho novej Tatry.Ako je to možné? Presvedčil ma práve svojím prístupom a citom pre detail,pretože všetko na skutočnom aute má do detailu namerané.Proste torzky sú presného priemeru,rúra,všetky potrubia,kolesá sú presné,Tvar kabíny,nárazník,interiér,motor,kde dokonca sú posunuté rady valcov ako v skutočnosti a kopa maličkostí,kde som len kukal počas stavby ako je to verné.
Pre mňa je to momentálne fakt papierová TATRA 815 Ultimate Edition.
Samotná stavba začala motorom
,,
Pokračoval som rámom
,,,,,,,,
Kabína a jej interiér,vrátane slnečných cloniek.
,,,,,,,,
To je zatiaľ všetko a zajtra pokračujem nástavbou,príspevky budú pokračovať v reálnom čase