Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25 - HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25
Fakt mě baví, jak si s každým modelem hraješ, vylepšuješ ho a doslova se s ním mazlíš. Paráda
Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25
Díky kluci.
No jo. Jsem hračička, což manželka někdy i ocení . Někdy zas ne .
No jo. Jsem hračička, což manželka někdy i ocení . Někdy zas ne .
Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25
Kola.
Kolům vždy věnuji, možná až přehnanou, péči. Jednak mě to baví, ale hlavně to mám tak, že auto, potažmo model auta, dělají kola, a u náklaďáků to platí dvojnásob.
Tahle kola byla docela výzva. Především kvůli dezénu, protože nemajíc laserové doplňky, musel jsem si poradit jinak.
Základní korpus kola jsem si udělal hodně bytelný. Je to práce navíc, ale nemusím se pak bát při lepení pláště a dezénu více přitlačit.
Díky studii pánů Roman V. a TEO na toto téma, jsem se vyhnul zádrhelům ohledně šířek a vnitřního průměru pneumatiky.
Vyšlo mi to tak, že jsem originální bočnice (díl. č.301) podlepené na tloušťku 1,5mm nalepil na přídavné bočnice z kartonu 0,9mm, s vnitřním otvorem dle průměru disku, v mém případě 20,8mm. Bočnice jsem pak spojil kroužky ze stočeného papíru tak, že výsledná šířka činila na běhounu 16mm a na osazení disku 13mm. Až ve finále při vlepování disku mi došlo, že jsem zapomněl odpočítat tloušťku bombírované bočnice, takže mi na vnitřní straně na šířce disku chybělo cca 0,5mm. Vadilo to naštěstí jen u rezervy. U nasazených kol to není vidět.
Rozhodl jsem se i mírně nabombírovat běhoun. Nalepil jsem tedy po obvodu proužek 270tigramové čtvrtky, tl. 0,3mm, a po zaschnutí při stranách obrousil. Naběhl mi tím obvod, takže finální běhoun byl o trochu kratší.
Přišel na řadu samotný dezén, tedy vymačkání a nalepení šesti set dvaceti „kostiček“. Jsou jich tři typy. Napřed bylo třeba je podlepit na 1mm. Nechtěl jsem se dočkat toho, že se mi polovina figur podlepených klasickým kartonem rozloupe. Šel jsem cestou třívrstvého sendviče, opět ze čtvrtky 270g. Napřed jsem všechny kusy z obou stran napustil zředěným lepidlem, nechal uschnout a pak slepil i s originálním rastrem a lisoval 3 dny. Sendvič funguje výborně, ale je výrazně tužší, takže víc bolí ruka. Měl jsem z toho obavy, ale nebylo to tak hrozný, jak to na začátku vypadalo.
Následovalo nalepení zubatých bočnic a samotných figur a pak napuštění zředěným nitrolakem.
Na bombírování bočnic jsem si opět vyrobil porigtung, zvýraznil na nich nápisy a pak je nalepil na kola. Pomocí dalšího porichtungu – kroužku, jsem při lepení v bočnici vytlačil falc pro ráfek.
Po dalším zpevnění nitrolakem následovalo nabarvení a vlepení disku. Tím jsou kola hotová.
Šup s nimi na auto, a ejhle. Přední kola „šilhají“. Překáží tvar řídících pák. Chyba se asi stala někde dříve, teď nezbylo, než upravit tvar pák. Naštěstí jsem prozřetelně nelepil páky k čepům kol. To mi úpravu usnadnilo. Moc to tedy nebolelo
Kolům vždy věnuji, možná až přehnanou, péči. Jednak mě to baví, ale hlavně to mám tak, že auto, potažmo model auta, dělají kola, a u náklaďáků to platí dvojnásob.
Tahle kola byla docela výzva. Především kvůli dezénu, protože nemajíc laserové doplňky, musel jsem si poradit jinak.
Základní korpus kola jsem si udělal hodně bytelný. Je to práce navíc, ale nemusím se pak bát při lepení pláště a dezénu více přitlačit.
Díky studii pánů Roman V. a TEO na toto téma, jsem se vyhnul zádrhelům ohledně šířek a vnitřního průměru pneumatiky.
Vyšlo mi to tak, že jsem originální bočnice (díl. č.301) podlepené na tloušťku 1,5mm nalepil na přídavné bočnice z kartonu 0,9mm, s vnitřním otvorem dle průměru disku, v mém případě 20,8mm. Bočnice jsem pak spojil kroužky ze stočeného papíru tak, že výsledná šířka činila na běhounu 16mm a na osazení disku 13mm. Až ve finále při vlepování disku mi došlo, že jsem zapomněl odpočítat tloušťku bombírované bočnice, takže mi na vnitřní straně na šířce disku chybělo cca 0,5mm. Vadilo to naštěstí jen u rezervy. U nasazených kol to není vidět.
Rozhodl jsem se i mírně nabombírovat běhoun. Nalepil jsem tedy po obvodu proužek 270tigramové čtvrtky, tl. 0,3mm, a po zaschnutí při stranách obrousil. Naběhl mi tím obvod, takže finální běhoun byl o trochu kratší.
Přišel na řadu samotný dezén, tedy vymačkání a nalepení šesti set dvaceti „kostiček“. Jsou jich tři typy. Napřed bylo třeba je podlepit na 1mm. Nechtěl jsem se dočkat toho, že se mi polovina figur podlepených klasickým kartonem rozloupe. Šel jsem cestou třívrstvého sendviče, opět ze čtvrtky 270g. Napřed jsem všechny kusy z obou stran napustil zředěným lepidlem, nechal uschnout a pak slepil i s originálním rastrem a lisoval 3 dny. Sendvič funguje výborně, ale je výrazně tužší, takže víc bolí ruka. Měl jsem z toho obavy, ale nebylo to tak hrozný, jak to na začátku vypadalo.
Následovalo nalepení zubatých bočnic a samotných figur a pak napuštění zředěným nitrolakem.
Na bombírování bočnic jsem si opět vyrobil porigtung, zvýraznil na nich nápisy a pak je nalepil na kola. Pomocí dalšího porichtungu – kroužku, jsem při lepení v bočnici vytlačil falc pro ráfek.
Po dalším zpevnění nitrolakem následovalo nabarvení a vlepení disku. Tím jsou kola hotová.
Šup s nimi na auto, a ejhle. Přední kola „šilhají“. Překáží tvar řídících pák. Chyba se asi stala někde dříve, teď nezbylo, než upravit tvar pák. Naštěstí jsem prozřetelně nelepil páky k čepům kol. To mi úpravu usnadnilo. Moc to tedy nebolelo
Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25
Ahoj, ty kola jsou opravdu super. Rada ohledně třívrstvého podkladu je dobrá., pamatuji si, že když jsem přesně takto vyřezával dezén na dakarku, tak jsem právě s loupáním kartonu měl občas problém...
Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25
Hodně dlouho jsem si ta kola prohlížel . Jsou luxusní . BOMBA !!!!
Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25
Málem mi vypadly oči z důlků... Zírám a nechápu.
-
- Příspěvky: 268
- Registrován: pát 20.1.2012 22:45
Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25
Ten zbytek ze vzorku kola použiješ určitě na jiné kola , jinak dobrá práce
Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25
Opravdu fajnová prácička. Škoda to teď všechno schovat pod kabinu a korbu.
Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25
Můžu se zeptat jakou přesně používáš barvu k nátěru pneumatik? Mám špatnou zkušenost, že spousta barev přímo k tomu určených je ve finále příliš lesklých. Ta tvoje se zdá být fajn! Jinak opravdu pecka!
Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25
Ještě jednou díky.
míša kulička: Já ne. Skončilo to v papírovém odpadu. Možná někdo jinej.
Brzdič: To je úděl modeláře. Ale víme, že to tam je.
Nargo: Barva je namíchaná. Základem je černý SURFACE PRIMER od Vallejo, používám ho na figurky. Je takový polomatný. Dál je v tom bílá a pleťová. Celý to chytlo takový ne úplně matný povrch, že to vypadá, jako by to bylo opravdu z gumy. Samotnýho mě to překvapilo.
míša kulička: Já ne. Skončilo to v papírovém odpadu. Možná někdo jinej.
Brzdič: To je úděl modeláře. Ale víme, že to tam je.
Nargo: Barva je namíchaná. Základem je černý SURFACE PRIMER od Vallejo, používám ho na figurky. Je takový polomatný. Dál je v tom bílá a pleťová. Celý to chytlo takový ne úplně matný povrch, že to vypadá, jako by to bylo opravdu z gumy. Samotnýho mě to překvapilo.
Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25
Zdravím. Jsem tu opět s tatřicí.
Bylo na čase to všechno dát dohromady a už to konečně vypadá jako auto.
U kabiny mi nesedly zámky vůči držákům na spodku kabiny. Ačkoli je obojí přilepeno na vyznačených místech, je to posunuté cca. o 2,5mm. Prdnul jsem na to a kabinové zámky nalepil posunuté. Na výšku to naštěstí vyšlo dobře a kabina sedí na rámu, jak má. Motor s kardanem v pohodě, že nikde nic nepřekáží.
Při osazování klece jsem musel docela brutálně znásilnit vršek chladiče oleje, té součástky, s kterou jsem si taky docela hodně vyhrál. Ostatní už pak sedlo víceméně dobře. Doplnil jsem chybějící potrubí výfuku, i když je stejně celý zkovaný v kleci. Následovalo nalepení všeho toho harampádí na rám a kabinu. Lepil jsem to převážně gelovým vteřiňákem. Zde se projevila chyba v nedostatečné tuhosti vnější stěny rámu. Takže blatníky bedýnka a sestava zadních světel trochu plandají.
.... a tak dále.
Korba.
Ač se mi to zprvu nezdálo, bylo na korbě také dost práce. Příčné nosníky, očka, panty atd.
Původně jsem plachtu ani lavice dělat nechtěl. To auto vypadá dobře i se samotnou korbou.
Jelikož se ale geometrie korby moc nepovedla, navíc nejsou nijak řešeny zámky sajten, usoudil jsem, že bude lepší to schovat plachtou.
Takže jsem jakž takž stvořil lavice ve sklopené poloze, sajtny přilepil na pevno a jal se přemýšlet, jak na plachtu.
Střih plachty je naštěstí součástí šminky, takže jsem ji vytiskl na tenký papír a slepil zkušební vzorek. Sedlo to téměř dokonale, tak se ze vzorku stal základ plachty. Nosnou konstrukci jsem vlepil dovnitř. Příčné nosníky jsou z ocelového drátu 1 mm, podélné tyče z laminátové kulatiny.
Jakéz takéz navrásnění plachty je provedeno dvěma nátěry zředěným Dispercolem. Pak následoval nástřik základovkou na auta a nástřik barvou. Teď mě čeká znázornění kroužků a zkompletování plachty s korbou.
Příště už se vy... , ukážu s hotovým modelem.
Bylo na čase to všechno dát dohromady a už to konečně vypadá jako auto.
U kabiny mi nesedly zámky vůči držákům na spodku kabiny. Ačkoli je obojí přilepeno na vyznačených místech, je to posunuté cca. o 2,5mm. Prdnul jsem na to a kabinové zámky nalepil posunuté. Na výšku to naštěstí vyšlo dobře a kabina sedí na rámu, jak má. Motor s kardanem v pohodě, že nikde nic nepřekáží.
Při osazování klece jsem musel docela brutálně znásilnit vršek chladiče oleje, té součástky, s kterou jsem si taky docela hodně vyhrál. Ostatní už pak sedlo víceméně dobře. Doplnil jsem chybějící potrubí výfuku, i když je stejně celý zkovaný v kleci. Následovalo nalepení všeho toho harampádí na rám a kabinu. Lepil jsem to převážně gelovým vteřiňákem. Zde se projevila chyba v nedostatečné tuhosti vnější stěny rámu. Takže blatníky bedýnka a sestava zadních světel trochu plandají.
.... a tak dále.
Korba.
Ač se mi to zprvu nezdálo, bylo na korbě také dost práce. Příčné nosníky, očka, panty atd.
Původně jsem plachtu ani lavice dělat nechtěl. To auto vypadá dobře i se samotnou korbou.
Jelikož se ale geometrie korby moc nepovedla, navíc nejsou nijak řešeny zámky sajten, usoudil jsem, že bude lepší to schovat plachtou.
Takže jsem jakž takž stvořil lavice ve sklopené poloze, sajtny přilepil na pevno a jal se přemýšlet, jak na plachtu.
Střih plachty je naštěstí součástí šminky, takže jsem ji vytiskl na tenký papír a slepil zkušební vzorek. Sedlo to téměř dokonale, tak se ze vzorku stal základ plachty. Nosnou konstrukci jsem vlepil dovnitř. Příčné nosníky jsou z ocelového drátu 1 mm, podélné tyče z laminátové kulatiny.
Jakéz takéz navrásnění plachty je provedeno dvěma nátěry zředěným Dispercolem. Pak následoval nástřik základovkou na auta a nástřik barvou. Teď mě čeká znázornění kroužků a zkompletování plachty s korbou.
Příště už se vy... , ukážu s hotovým modelem.
Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25
Fantastická práce. Ten model vypadá úžasně, za sebe musí říci že má po vzhledové stránce jedinou vadu a to že to není 6x6. Verze 4x4 se mi prostě tolik nelíbí.
Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25 - HOTOVO
Díky moc, Ondro. Těch vad na kráse je tam daleko víc, ale jinak to vidím stejně jako Ty. Obecně mám raději náklaďáky s třemi a více nápravami. Jak jsem psal na začátku vlákna, raději bych stavěl osmikolku, ale ta možnost bohužel není.
Plachta na korbě. Nebylo to bez násilí, bohužel. Kroužky jsem znázornil nástřikem pistolí. Bylo potřeba to celé zamaskovat.
Pak bylo třeba vyrobit a dolepit pásky a zbylá očka, a přišlo na řadu osazení plachty.
Upřímně, začal jsem to už nenávidět a kdybych byl slabší povahy, letělo by to asi do kouta. Plachta se barvením trochu hnula, kroužky místy nechtěly sedět do oček, takže násilí. Pak ještě trochu násilí, pak jedna sajtna povolit v pantech a trošku posunout. Je to vidět, ale už na to prdim. V zadní části už to nesedlo vůbec, tak jsem to nechal plandat.
Poslední korekce odřených hran, poslední pohled na převodovku shora
a přilepení korby.
HOTOVO!
V poznámkovém bloku jsem si poznamenal čas, kdy jsem říznul do první stránky: 19. července 2018 v 18:07 hodin. Nyní zastavuji pomyslné stopky: 1. července 2019 ve 19:52 hodin. Je to tedy téměř přesně rok.
Co napsat závěrem?
Až na tu závěrečnou fázi jsem si stavbu modelu užil celkem příjemně. Bylo tu pro mě hodně nových věcí. Jiné měřítko, jiná konstrukce i styl zpracování detailů, než jsem byl doposud zvyklý. Model nemá žádné zásadní nedostatky či záludnosti. Občas jsem měl problém s návodem ohledně umístění dílů, ale díky výkresu modelu ze všech pohledů a fotek autorské stavby z fóra, jsem to vždy dal nakonec do kupy.
Je z toho podle mě velmi pěkný model a i když je to jen čtyřkolka, je to i tak slušný macek. Na délku má necelých 32 cm a váží 287 gramů.
Vzal jsem Tatru na výlet a udělal venku nějaké fotky.
A to je k tomuto z mé strany vše. Konec hlášení.
Plachta na korbě. Nebylo to bez násilí, bohužel. Kroužky jsem znázornil nástřikem pistolí. Bylo potřeba to celé zamaskovat.
Pak bylo třeba vyrobit a dolepit pásky a zbylá očka, a přišlo na řadu osazení plachty.
Upřímně, začal jsem to už nenávidět a kdybych byl slabší povahy, letělo by to asi do kouta. Plachta se barvením trochu hnula, kroužky místy nechtěly sedět do oček, takže násilí. Pak ještě trochu násilí, pak jedna sajtna povolit v pantech a trošku posunout. Je to vidět, ale už na to prdim. V zadní části už to nesedlo vůbec, tak jsem to nechal plandat.
Poslední korekce odřených hran, poslední pohled na převodovku shora
a přilepení korby.
HOTOVO!
V poznámkovém bloku jsem si poznamenal čas, kdy jsem říznul do první stránky: 19. července 2018 v 18:07 hodin. Nyní zastavuji pomyslné stopky: 1. července 2019 ve 19:52 hodin. Je to tedy téměř přesně rok.
Co napsat závěrem?
Až na tu závěrečnou fázi jsem si stavbu modelu užil celkem příjemně. Bylo tu pro mě hodně nových věcí. Jiné měřítko, jiná konstrukce i styl zpracování detailů, než jsem byl doposud zvyklý. Model nemá žádné zásadní nedostatky či záludnosti. Občas jsem měl problém s návodem ohledně umístění dílů, ale díky výkresu modelu ze všech pohledů a fotek autorské stavby z fóra, jsem to vždy dal nakonec do kupy.
Je z toho podle mě velmi pěkný model a i když je to jen čtyřkolka, je to i tak slušný macek. Na délku má necelých 32 cm a váží 287 gramů.
Vzal jsem Tatru na výlet a udělal venku nějaké fotky.
A to je k tomuto z mé strany vše. Konec hlášení.
Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25 - HOTOVO
Nádherně slepené . Tento model by mohl směle konkurovat plastikáčům .