Zdravím,
Asi už jste si stačili všimnout, že jsem "ujetej" na autobusy. Samozřejmě, že lepím i jiné modely, hlavně civilní osobní a nákladní automobily a občas dokonce i nějakou tu architekturu. Ale autobusy jsou zatím jediný okruh, kde tvořím vlastní modely. Snad se nikdo nebude zlobit, když sem dám dva první publikovatelné kousky, které už patří tak trochu do mého modelářského pravěku. Tehdy jsem ještě počítač znal jako takovou tu chytrou bedýnku s monitorem, kterou někteří mají dokonce i doma. Já jsem k této skupině obyvatel dlouho nepatřil a tak jsem své modely kreslil a rýsoval pěkně ručně za pomocí barevných pastelek "Studio", černé fixi a vypomáhal jsem si i barevnými papíry a později i samolepícími fóliemi. Ale dost už všeobecného řečnění a přejdeme k představení modelů.
Oba modely jsou vlastně překopávky a zvětšeniny do měřítka 1:25 původní ábíčkovské Karosy LC735 od Michala Antonického, doplněné o interiéry. První z nich - Karosu C734 v tehdejším laku ČSAD Písek, jsem slepil v relativně krátké době během letních prázdnin 1997, kdy mi elán do žil vlila úspěšně složená maturitní zkouška v červnu téhož roku. Podobná eufórie, tentokrát návrat ze základní vojenské služby, byla zřejmě příčinou vzniku druhého modelu o dva roky později - kloubové Karosy C744 v barvách mého oblíbeného vodňanského dopravce Záruba M&K.
Modely nejsou zdaleka tak přesné a dokonalé, základní rozměry jsem použil, jak jsem již zmínil, z modelu z ABC, interiér jsem tvořil zpaměti - 4 roky jsem denně dojížděl do školy, tak jsem je znal téměř nazpaměť. A když jsem něco nevěděl, tak jsem si to zkrátka domyslel. To je patrné hlavně u kol, které s reálnou předlohou nemají téměř nic společného. Několikrát mi bylo vytýkáno, že v oknech nemám průhlednou slídu. Tenkrát jsem však měl několik důvodů, proč ji tam nedávat. Dnes už bych ji tam dal, ale dodatečně už to vylepšovat nebudu. Oba modely již v minulosti prošly větší opravou laku (použil jsem bílý Balakryl) a Kloubice dostala inovovaný Zárubův polep, tak jako v roce 2001 po GO reálný vůz. Já jsem GO nedělal, takže interiér vozu odpovídá stavu před GO a exteriér po GO.
V současné době mám rozpracovaný model písecké Karosy B932 ve stejném měřítku s intriérem, tentokrát již standartně za použití PC a jiné techniky, bohužel momentálně se nachází ve stejném stavu jako před rokem a čeká na další osud. Doufám, že se k němu opět vrátím a dodělám. Jen dodám, že předloha tohoto vozu v loňském roce skončila v kovošrotu, takže jsem začal dělat model provozního vozu a dokončím vlastně historické vozidlo
Karosy C734 a C744 / Venca 21 / 1:25
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Karosy C734 a C744 / vlastní tvorba / 1:25
Paráda!
Kouzlo ryze ruční práce. Moc se mi to líbí.
Klobouk dolů.
Kouzlo ryze ruční práce. Moc se mi to líbí.
Klobouk dolů.
Re: Karosy C734 a C744 / vlastní tvorba / 1:25
Úžasné autobusy. Tyhle Karosy mám taky rád, škoda že už nějak ubývají A obdivuji tvoji ruční práci, doufám že v budoucnu uvidím další Tvoje krásné kousky!
-
- Příspěvky: 602
- Registrován: sob 7.1.2012 13:12
Re: Karosy C734 a C744 / vlastní tvorba / 1:25
Tyhle busy jsem viděl na živo v Plzni a musim říct, že je to fakt parádní prácička. jak se všechno otvírá a hejbá. I ta harmonika je funkční. Fakt krása.
-
- Příspěvky: 131
- Registrován: pát 31.8.2012 21:24
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Karosy C734 a C744 / Venca 21 / 1:25
Krása, moc povedené. Také plánuji vlastní stavbu autobusu Karosa B731, též 1:25. Jinak ta C734 má na délku zhruba 44 cm že?
Re: Karosy C734 a C744 / Venca 21 / 1:25
Tak jsem to změřil - C734 - 44,4 cm, kloubice - 69,5 cm. Nemusí to moc odpovídat skutečnosti, tenkrát jsem se s nějakou přesností moc nemazlil a spousta věcí je nepřesných, domyšlených a neodpovídajících realitě.
A ještě jedna perlička z Papírového patláku - kdosi mi při pohledu na loga Záruba na bočních oknech kloubáku nadšeně říkal, že je úžasné, jak jsem nalepil samolepky na skla, která tam nejsou.
A ještě jedna perlička z Papírového patláku - kdosi mi při pohledu na loga Záruba na bočních oknech kloubáku nadšeně říkal, že je úžasné, jak jsem nalepil samolepky na skla, která tam nejsou.
-
- Příspěvky: 131
- Registrován: pát 31.8.2012 21:24
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Karosy C734 a C744 / Venca 21 / 1:25
Venca 21 : Ta délka C734 určitě realitě odpovídá, protože tu mám výkres a přepočítáním na 1:25 mi též vyšlo 44,4 cm. Kloubák nevím, k němu typák nemám. Taky dobrý s těma logama Snad brzy začnu stavět. Samozřejmě tu bude postup
Re: Karosy C734 a C744 / Venca 21 / 1:25
Chytrá kniha praví, že model kloubáku má v 1:1 17.355 mm, takže v 1:25 694,2 mm. Je-li Vencův model dlouhý 695 mm, máme tu vynikající shodu.
Re: Karosy C734 a C744 / Venca 21 / 1:25
Konečně autobus s interiérem... škoda, že se nevidí častěji. A navíc tak reálně do detailu zpracovaný. Pěkné, jen tak dále.