Re: Man TGS 18.480 Dakar 2017 / Spidamodels / 1:32
Napsal: stř 23.5.2018 21:37
Tak jsem opět mírně pokročil. Měl jsem dokončený interiér tak přišla na řadu kabina - největší strašák.
Při stavbě jsem se nevyvaroval několik chybám, které plynnou z minimální zkušenosti a tímto typem modelů.
Rozhodl jsem se uzavírat kabinu zadní stranou, ale nemusel jsem celou zadní stranu uřezávat, stačilo uříznout podlahu, přilepit jí na místo a po zasunutí interiéru ji zadní stěnu zavřít. Další chybička vznikla právě při lepení podlahy, která je o pár desetin mm výše, ale už to dělá neplechu u palubní desky. Musel jsem tedy brousit spodní stranu interiéru, aby palubní deska tolik nevykukovala. To jsou asi dvě největší chybičky, které jsem u kabiny udělal.
Dále jsem nalepil folii na skla a okénku u řidiče nechal pootevřené. "Mřížky" do oken jsem zkoušel tvořit z několika materiálů. Od nití, přes různé látky až po chránítka kalhot (nevím co si pod tím představit ale byla to taková stuha od ženy s dílny). Ta měla krásný reliéf, ale toto všechno se páralo a nešlo udělat pěkné proužky. Nakonec vyhrál papír, konkrétně gramáž 200 g. Nařezané na proužky pod, předlohy a propleteno jako síť. U řidiče je naznačeno mírné shrnutí.
Opět jsem všechny již hotové celky vyzkoušel poskládat dohromady a už se to začíná poměrně pěkně rýsovat. Nyní bych chtěl uzavřít kompletně kabinu, dále mi již přišla barva na pneumatiky tak také ty musím nastříkat. Také váhám jakou barvu má mít rám nástavby, zda bílou nebo červenou.
Největší chyba však vznikla hned na úvod stavby. Nepodlepil jsem si pořádně základní rám podvozku a udělalo mi to mírnou vrtulku. Věřím však, že při lepení celků vše sedne. Hlavní je, že všechna 4 kola jsou na zemi a žádné nelevituje. Ty budu muset také mírně zapustit, protože vykukují ven mimo blatníky.
Při stavbě jsem se nevyvaroval několik chybám, které plynnou z minimální zkušenosti a tímto typem modelů.
Rozhodl jsem se uzavírat kabinu zadní stranou, ale nemusel jsem celou zadní stranu uřezávat, stačilo uříznout podlahu, přilepit jí na místo a po zasunutí interiéru ji zadní stěnu zavřít. Další chybička vznikla právě při lepení podlahy, která je o pár desetin mm výše, ale už to dělá neplechu u palubní desky. Musel jsem tedy brousit spodní stranu interiéru, aby palubní deska tolik nevykukovala. To jsou asi dvě největší chybičky, které jsem u kabiny udělal.
Dále jsem nalepil folii na skla a okénku u řidiče nechal pootevřené. "Mřížky" do oken jsem zkoušel tvořit z několika materiálů. Od nití, přes různé látky až po chránítka kalhot (nevím co si pod tím představit ale byla to taková stuha od ženy s dílny). Ta měla krásný reliéf, ale toto všechno se páralo a nešlo udělat pěkné proužky. Nakonec vyhrál papír, konkrétně gramáž 200 g. Nařezané na proužky pod, předlohy a propleteno jako síť. U řidiče je naznačeno mírné shrnutí.
Opět jsem všechny již hotové celky vyzkoušel poskládat dohromady a už se to začíná poměrně pěkně rýsovat. Nyní bych chtěl uzavřít kompletně kabinu, dále mi již přišla barva na pneumatiky tak také ty musím nastříkat. Také váhám jakou barvu má mít rám nástavby, zda bílou nebo červenou.
Největší chyba však vznikla hned na úvod stavby. Nepodlepil jsem si pořádně základní rám podvozku a udělalo mi to mírnou vrtulku. Věřím však, že při lepení celků vše sedne. Hlavní je, že všechna 4 kola jsou na zemi a žádné nelevituje. Ty budu muset také mírně zapustit, protože vykukují ven mimo blatníky.