Tatra 815 PP-27-2SD / František Sochor / Firebox / 1:100
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
-
- Příspěvky: 262
- Registrován: ned 22.1.2012 19:57
- Bydliště: Velká Dobrá
- Kontaktovat uživatele:
Tatra 815 PP-27-2SD / František Sochor / Firebox / 1:100
Zdravím všechny přihlížející
Při přehrabování skříní na mne vypadl, (doslova) tento kostlivec
Tipnul bych že v krabičce takto odpočíval tak nejméně 5 let. Před nedávnem jsem v počítači objevil složku s doplňkovými díly interiéru a ramene ve žluté barvě, které jsem k modýlku kdysi stáhnul ze stránek Fireboxu a nechal je vytisknout. Asi předevčírem, jsem z jakéhosi pohnutí mysli, zkusmo slepil jednu podpěrnou nohu a výsledkem je že už se v tom pižlám tři večery
Bohužel, fotky z počátku stavby jsou ta tam, takže začneme stavem po vybalení...
Vybledlá, ošoupaná retuš a místy sem tam něco rozlepené či pokroucené...bude chtít vylepšit kondici, ale nebude to snad žádná hrůza. Zde vidno slepené podpěry a torzo vozu na všech 4
No a jelikož jsem zrovna laboroval s fólií a oboustrankou, podíval jsem se na kabinu a interiér...
Díly interiéru z doplňkového setu a zábradlí na okraj korby s vyřezaným vzduchem ...
Rád bych dal dohromady spodní část vozidla s kabinou a drobnostmi, aby zbylo už jen rameno, pak půjde buď zas na chvíli odpočívat a nebo se překonám a dotáhnu práci do konce Každopádně při stavbě, kromě vlastní šikovností způsobených, tuším nenastaly žádné problémy. Trochu jsem bojoval s díly interiéru, bohužel asi v tiskárně trochu ujela velikost, musel jsem doretušovat hrany, trochu zvětšit otvory pro okna a vytvořit pasující díl zasklení. Ale zatím jde vše pěkně od ruky, pokračování příště, brzy
Při přehrabování skříní na mne vypadl, (doslova) tento kostlivec
Tipnul bych že v krabičce takto odpočíval tak nejméně 5 let. Před nedávnem jsem v počítači objevil složku s doplňkovými díly interiéru a ramene ve žluté barvě, které jsem k modýlku kdysi stáhnul ze stránek Fireboxu a nechal je vytisknout. Asi předevčírem, jsem z jakéhosi pohnutí mysli, zkusmo slepil jednu podpěrnou nohu a výsledkem je že už se v tom pižlám tři večery
Bohužel, fotky z počátku stavby jsou ta tam, takže začneme stavem po vybalení...
Vybledlá, ošoupaná retuš a místy sem tam něco rozlepené či pokroucené...bude chtít vylepšit kondici, ale nebude to snad žádná hrůza. Zde vidno slepené podpěry a torzo vozu na všech 4
No a jelikož jsem zrovna laboroval s fólií a oboustrankou, podíval jsem se na kabinu a interiér...
Díly interiéru z doplňkového setu a zábradlí na okraj korby s vyřezaným vzduchem ...
Rád bych dal dohromady spodní část vozidla s kabinou a drobnostmi, aby zbylo už jen rameno, pak půjde buď zas na chvíli odpočívat a nebo se překonám a dotáhnu práci do konce Každopádně při stavbě, kromě vlastní šikovností způsobených, tuším nenastaly žádné problémy. Trochu jsem bojoval s díly interiéru, bohužel asi v tiskárně trochu ujela velikost, musel jsem doretušovat hrany, trochu zvětšit otvory pro okna a vytvořit pasující díl zasklení. Ale zatím jde vše pěkně od ruky, pokračování příště, brzy
-
- Příspěvky: 262
- Registrován: ned 22.1.2012 19:57
- Bydliště: Velká Dobrá
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tatra 815 PP-27-2SD / František Sochor / Firebox / 1:100
Pěkný den...
Zase o kousek dále. Dokončil jsem zasklení, doplnil přední masku,zkompletoval interiér a po jeho usazení do kabiny jsem ji uzavřel.
Hotový interiér a nové stěrače vyřezané z barevného papíru...
Naposledy jsem důkladně očistil okna, na čelní sklo doplnil stěrače a pod strop kabiny odklopené sluneční clony...
V tuto chvíli již nic nebránilo instalaci interiéru na své místo...Spodní části interiérových dílů na dveřích jsem nechal odlepené a při zavírání kabiny vsunul chlopně mezi ně a vnější díl
Práce to tedy byla vynikající, ale vše sedlo kam mělo. Jen prsty a pinzeta by mohly být menší A zde tedy výsledek, za tu práci a občasné nadávání to stálo
Hurá na nárazník a ještě nějakou tu drobotinu okolo, brzy na shledanou...
Zase o kousek dále. Dokončil jsem zasklení, doplnil přední masku,zkompletoval interiér a po jeho usazení do kabiny jsem ji uzavřel.
Hotový interiér a nové stěrače vyřezané z barevného papíru...
Naposledy jsem důkladně očistil okna, na čelní sklo doplnil stěrače a pod strop kabiny odklopené sluneční clony...
V tuto chvíli již nic nebránilo instalaci interiéru na své místo...Spodní části interiérových dílů na dveřích jsem nechal odlepené a při zavírání kabiny vsunul chlopně mezi ně a vnější díl
Práce to tedy byla vynikající, ale vše sedlo kam mělo. Jen prsty a pinzeta by mohly být menší A zde tedy výsledek, za tu práci a občasné nadávání to stálo
Hurá na nárazník a ještě nějakou tu drobotinu okolo, brzy na shledanou...
Re: Tatra 815 PP-27-2SD / František Sochor / Firebox / 1:100
...perfektní práce...
-
- Příspěvky: 262
- Registrován: ned 22.1.2012 19:57
- Bydliště: Velká Dobrá
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tatra 815 PP-27-2SD / František Sochor / Firebox / 1:100
komar: Díky, snažím se
Tak dnes ještě jednou, dodělal jsem něco málo drobotě. Začneme majáky. K prosklené kabině by se papírové jednak úplně nehodily, druhak jsem si chtěl tvorbu z fólie již nějakou dobu vyzkoušet, tak proč ne zrovna tady
Začal jsem tedy vytažením krytů přes kopyto a jejich odřezáním na patřičný rozměr. Následoval nátěr transparentní modrou barvou a dotvoření náznaku vnitřků a sirény...
V mezičase schnutí barvy jsem si připravil něco z dráteničiny a pár plastických detailů vytěžených z podvozku jednoduché varianty
Osazená záď detaily, dorobeno osvětlení RZ a úprava předního nárazníku. Ve zkratce vyřezáno, podlepeno, olemováno proužkem papíru, nastříbřené ,,paraboly'', žárovka z drátku a nakonec zaskleno kapkou čirého dvousložkového lepidla.
A zde je vidět rozdíl, myslím že to celkem prokouklo (poskládáno zatím jen na sucho)
To je prozatím vše, budu se teď věnovat ještě nějakým maličkostem a kompletaci všeho co mám nachystáno. Začalo mě to ukrutně bavit Dobrou noc
Tak dnes ještě jednou, dodělal jsem něco málo drobotě. Začneme majáky. K prosklené kabině by se papírové jednak úplně nehodily, druhak jsem si chtěl tvorbu z fólie již nějakou dobu vyzkoušet, tak proč ne zrovna tady
Začal jsem tedy vytažením krytů přes kopyto a jejich odřezáním na patřičný rozměr. Následoval nátěr transparentní modrou barvou a dotvoření náznaku vnitřků a sirény...
V mezičase schnutí barvy jsem si připravil něco z dráteničiny a pár plastických detailů vytěžených z podvozku jednoduché varianty
Osazená záď detaily, dorobeno osvětlení RZ a úprava předního nárazníku. Ve zkratce vyřezáno, podlepeno, olemováno proužkem papíru, nastříbřené ,,paraboly'', žárovka z drátku a nakonec zaskleno kapkou čirého dvousložkového lepidla.
A zde je vidět rozdíl, myslím že to celkem prokouklo (poskládáno zatím jen na sucho)
To je prozatím vše, budu se teď věnovat ještě nějakým maličkostem a kompletaci všeho co mám nachystáno. Začalo mě to ukrutně bavit Dobrou noc
Re: Tatra 815 PP-27-2SD / František Sochor / Firebox / 1:100
Hodně dobrý. Nás taky začínáš hodně bavit. Jen tak dál.
-
- Příspěvky: 262
- Registrován: ned 22.1.2012 19:57
- Bydliště: Velká Dobrá
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tatra 815 PP-27-2SD / František Sochor / Firebox / 1:100
rybak: Díky, to mne těší, budu se snažit v tom pokračovat
Předem bych se rád se všemi tímto přivítal v novém roce 2018
A teď zas něco málo (opravdu) z dalšího postupu. Na kabinu jsem osadil nárazník a majáky a konečně ji přimáznul ke zbytku...
Během svátečních radostí a starostí jsem tomu moc nedal, dolepil jsem na svá místa poklice a připravil si krom pár dalších maličkostí stupačky a vytvořil zpětná zrcátka (jejichž fotku jsem nějak vytratil, takže zde již na autě)
A tak nějak vše na svých místech...
Na základ mi zbývá doplnit ještě zábradlí kolem pracovní plochy ramene a osvětlení, ale to si nechám na později aby nepřišlo k nějaké újmě při osazování otoče. Už teď se to nedá pořádně vzít do ruky
Předem bych se rád se všemi tímto přivítal v novém roce 2018
A teď zas něco málo (opravdu) z dalšího postupu. Na kabinu jsem osadil nárazník a majáky a konečně ji přimáznul ke zbytku...
Během svátečních radostí a starostí jsem tomu moc nedal, dolepil jsem na svá místa poklice a připravil si krom pár dalších maličkostí stupačky a vytvořil zpětná zrcátka (jejichž fotku jsem nějak vytratil, takže zde již na autě)
A tak nějak vše na svých místech...
Na základ mi zbývá doplnit ještě zábradlí kolem pracovní plochy ramene a osvětlení, ale to si nechám na později aby nepřišlo k nějaké újmě při osazování otoče. Už teď se to nedá pořádně vzít do ruky
Re: Tatra 815 PP-27-2SD / František Sochor / Firebox / 1:100
Tak nejen autobusy , ale ty seš i hodně dobrej minimodelář . Parádní práce .
-
- Příspěvky: 262
- Registrován: ned 22.1.2012 19:57
- Bydliště: Velká Dobrá
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tatra 815 PP-27-2SD / František Sochor / Firebox / 1:100
Díky Zbyňku...Snažím se rozšiřovat kvalifikaci
Dnes jsem se pomalu začal věnovat prvním částem ramene a...no raději jsem se pustil do drobností okolo Chtěl bych mít plošinu zvedací, takže bude následovat příprava pístnic a celého mechanizmu, na což jsem dnes neměl moc síly, času a chuti. Takže jsem si připravil bedničky na záď a točnu. A trošku si s nimi pohrál...
Původní díl, hliníková lepicí fólie a nějaké to nářadí...A obrys vyrytý do fólie...
...následně jsem pilníkem přes tělo skalpelu vytlačil strukturu plechu, díl vyřezal a do povrchu naznačil detaily...
...a za pomoci vteřinového lepidla poskládal
No a teď už nezbývá než se pustit do samotného ramene. Snad se dílo vydaří...
Dnes jsem se pomalu začal věnovat prvním částem ramene a...no raději jsem se pustil do drobností okolo Chtěl bych mít plošinu zvedací, takže bude následovat příprava pístnic a celého mechanizmu, na což jsem dnes neměl moc síly, času a chuti. Takže jsem si připravil bedničky na záď a točnu. A trošku si s nimi pohrál...
Původní díl, hliníková lepicí fólie a nějaké to nářadí...A obrys vyrytý do fólie...
...následně jsem pilníkem přes tělo skalpelu vytlačil strukturu plechu, díl vyřezal a do povrchu naznačil detaily...
...a za pomoci vteřinového lepidla poskládal
No a teď už nezbývá než se pustit do samotného ramene. Snad se dílo vydaří...
Re: Tatra 815 PP-27-2SD / František Sochor / Firebox / 1:100
Tak tohle je hodně slušný úlet. Moc pěkná práce...
Re: Tatra 815 PP-27-2SD / František Sochor / Firebox / 1:100
Ahoj, tak to je mazec. To bych dal tak v dvaatřicetině, možná ještě v třiapadesátině, ale 1:100 je šílenost. Ale luxusní
Re: Tatra 815 PP-27-2SD / František Sochor / Firebox / 1:100
...no masáž...
"Majáky s interiérem" v 1:100 ...
O bednách z folie jsem uvažoval, ty tvoje vypadají hooodně dobře. Super tip s pilníkem...
"Majáky s interiérem" v 1:100 ...
O bednách z folie jsem uvažoval, ty tvoje vypadají hooodně dobře. Super tip s pilníkem...
Re: Tatra 815 PP-27-2SD / František Sochor / Firebox / 1:100
Klobouk dolu pane Mistr, takový opravdu povedený minimalismus
Ať se ti daří Jakub.
Ať se ti daří Jakub.
-
- Příspěvky: 262
- Registrován: ned 22.1.2012 19:57
- Bydliště: Velká Dobrá
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tatra 815 PP-27-2SD / František Sochor / Firebox / 1:100
Pánové děkuji za ohlasy, zdravě to nabudí k další práci .
Jak jsem zmiňoval v posledním příspěvku, poslední týden se nesl ve znamení ramene, do kterého se mi z celé stavby chtělo asi nejméně . Jelikož varianta plošiny složené, ani zafixované do jedné polohy se mi nelíbila, už od začátku jsem chtěl mít rameno funkční. Asi i díky tomu že v návodu je tato možnost též zmíněna s upozorněním, že je třeba postupovat dle svého uvážení a je třeba trpělivosti a tak dále a tak dále ...a dále se posunuly, jak jsem zjistil, i mé schopnosti, hranice a zmiňovaná trpělivost . Musím říci že v začátku jsem nevěděl pořádně odkud začít, ale postupně vznikla spousta věcí, které bylo potřeba si vymyslet, upravit a sladit dohromady, aby bylo vše tak nějak akorát. Z návodné kresby a fotek ze stránek Fireboxu a dalších, jsem se snažil vysochat cosi, co by se tvářilo a fungovalo jako originál, ale o stoprocentní schodu se skutečností jsem se až tak nepokoušel, takže znalci této techniky prosím prominou případné prohřešky .
První věcí, kterou bylo potřeba vytvořit a vymyslet, byly písty. Druhá evoluce, sestávající z pístnice z uhlíkové kulatiny, obalené hliníkovou páskou, těla z kancelářského papíru a oky z bowdenu, od kormidel mého větroně, tou dobou v generální opravě , se ukázala jako správná a hlavně funkční...Ale pojďme se konečně taky na něco podívat .
Potřebný materiál, nástroje a hotový píst...
Púvodní držáky těl pístů byly příliš malé na to, aby se v nich oka mohla volně pohybovat, rozdělil jsem je tedy na dvě části, oka vytvořil z bowdenu vytaženého nad plamenem do tenčí trubičky a polohy a rozměry upravil dle potřeb. Tento postup jsem dále aplikoval na všech částech mechanismu ...
Hotový a usazený 1. píst v základně...
Následně jsem sestavil základ prvního dílu ramene a vytvořil si do něj výztuhu z balsy...(nedočkavě přiloženo pouze na sucho ).
Následovala část prozatím nejobávanější, tvorba spoje 1. a 2. ramene s mechanismem zdvihání. Z celé stavby asi největší improvizace a strašák vůbec...Zde příprava a zkouška funkčního spojení...
Připravené ,,součástky,, a hotový výtvor...
Po vytvoření ovládacího prvku bylo třeba zjistit polohy umístění jednotlivých os. Vyrobil jsem si pomůcku pro ověření funkce a získání patřičných hodnot. Umístění jednotlivých os jsem si následně přenášel na díly modeu .
Pak již nezbývalo než vše osadit na svá místa. Což opět dalo spoustu zkoušení a přemýšlení, kterak to udělat nejlépe. Výsledný a finální postup možno vidět zde. Balsovou výztuhu jsem nakonec umístil pouze do míst uchycení pístnic a zakončení ramene s otvory pro osy vytvořil z kartonu...
...a připravenou sestavu včetně usazeného táhla zasunul a zalepil do ramene na určené místo...
V podobném duchu se nesla i tvorba uložení táhla 2. ramene. Od úpravy původního dílu jsem upustil a šachtu vytvořil z 0,5 mm kartonu a využil tak prostor v dílu na maximum, aby se do něj po složení vešla sestava pístu s táhly...po sestavení jsem opět komplet zasunul a zalepil volným koncem ramene a následně jej uzavřel...
Po složení jsem zjistil, že spojovací části ramen mi vyšly přesně. Přesně proti sobě ...takže bylo potřeba je z 2. dílu odřezat a cca o sílu papíru posunout dovnitř a nakonec ještě o několik desetin upravit sklon zadní části ok, aby nebránila úplnému sklopení 2. části ramene. Zde tedy úprava téměř hotové častí a detail budoucího zavěšení...
Ve spodní části bylo potřeba poupravit pouze obvod a sklon vnitřních ok, která bránila volnému pohybu ramene. A pohled na dosud zkompletované části...
Tvorba a osazení 3. pístu již byla procházka růžovou zahradou...
V této chvíli jsem se rozhodl osadit základnu plošiny na točnu a komplet na korbu. Usazení jsem vytvořil dle návodu ze smotaného proužku papíru, jelikož se mi ovšem spojení zdálo do budoucna nestabilní a na umístění čepu do podvozku již bylo pozdě, vlepil jsem na točnu zkouškami ověřený objem kovu a do středu točny magnet, který zajistí jednoduché odejmutí budoucí plošiny v případě potřeby ale i její stabilitu v případě rozložení
To by bylo prozatím vše, s pokračováním zase brzy na viděnou
Jak jsem zmiňoval v posledním příspěvku, poslední týden se nesl ve znamení ramene, do kterého se mi z celé stavby chtělo asi nejméně . Jelikož varianta plošiny složené, ani zafixované do jedné polohy se mi nelíbila, už od začátku jsem chtěl mít rameno funkční. Asi i díky tomu že v návodu je tato možnost též zmíněna s upozorněním, že je třeba postupovat dle svého uvážení a je třeba trpělivosti a tak dále a tak dále ...a dále se posunuly, jak jsem zjistil, i mé schopnosti, hranice a zmiňovaná trpělivost . Musím říci že v začátku jsem nevěděl pořádně odkud začít, ale postupně vznikla spousta věcí, které bylo potřeba si vymyslet, upravit a sladit dohromady, aby bylo vše tak nějak akorát. Z návodné kresby a fotek ze stránek Fireboxu a dalších, jsem se snažil vysochat cosi, co by se tvářilo a fungovalo jako originál, ale o stoprocentní schodu se skutečností jsem se až tak nepokoušel, takže znalci této techniky prosím prominou případné prohřešky .
První věcí, kterou bylo potřeba vytvořit a vymyslet, byly písty. Druhá evoluce, sestávající z pístnice z uhlíkové kulatiny, obalené hliníkovou páskou, těla z kancelářského papíru a oky z bowdenu, od kormidel mého větroně, tou dobou v generální opravě , se ukázala jako správná a hlavně funkční...Ale pojďme se konečně taky na něco podívat .
Potřebný materiál, nástroje a hotový píst...
Púvodní držáky těl pístů byly příliš malé na to, aby se v nich oka mohla volně pohybovat, rozdělil jsem je tedy na dvě části, oka vytvořil z bowdenu vytaženého nad plamenem do tenčí trubičky a polohy a rozměry upravil dle potřeb. Tento postup jsem dále aplikoval na všech částech mechanismu ...
Hotový a usazený 1. píst v základně...
Následně jsem sestavil základ prvního dílu ramene a vytvořil si do něj výztuhu z balsy...(nedočkavě přiloženo pouze na sucho ).
Následovala část prozatím nejobávanější, tvorba spoje 1. a 2. ramene s mechanismem zdvihání. Z celé stavby asi největší improvizace a strašák vůbec...Zde příprava a zkouška funkčního spojení...
Připravené ,,součástky,, a hotový výtvor...
Po vytvoření ovládacího prvku bylo třeba zjistit polohy umístění jednotlivých os. Vyrobil jsem si pomůcku pro ověření funkce a získání patřičných hodnot. Umístění jednotlivých os jsem si následně přenášel na díly modeu .
Pak již nezbývalo než vše osadit na svá místa. Což opět dalo spoustu zkoušení a přemýšlení, kterak to udělat nejlépe. Výsledný a finální postup možno vidět zde. Balsovou výztuhu jsem nakonec umístil pouze do míst uchycení pístnic a zakončení ramene s otvory pro osy vytvořil z kartonu...
...a připravenou sestavu včetně usazeného táhla zasunul a zalepil do ramene na určené místo...
V podobném duchu se nesla i tvorba uložení táhla 2. ramene. Od úpravy původního dílu jsem upustil a šachtu vytvořil z 0,5 mm kartonu a využil tak prostor v dílu na maximum, aby se do něj po složení vešla sestava pístu s táhly...po sestavení jsem opět komplet zasunul a zalepil volným koncem ramene a následně jej uzavřel...
Po složení jsem zjistil, že spojovací části ramen mi vyšly přesně. Přesně proti sobě ...takže bylo potřeba je z 2. dílu odřezat a cca o sílu papíru posunout dovnitř a nakonec ještě o několik desetin upravit sklon zadní části ok, aby nebránila úplnému sklopení 2. části ramene. Zde tedy úprava téměř hotové častí a detail budoucího zavěšení...
Ve spodní části bylo potřeba poupravit pouze obvod a sklon vnitřních ok, která bránila volnému pohybu ramene. A pohled na dosud zkompletované části...
Tvorba a osazení 3. pístu již byla procházka růžovou zahradou...
V této chvíli jsem se rozhodl osadit základnu plošiny na točnu a komplet na korbu. Usazení jsem vytvořil dle návodu ze smotaného proužku papíru, jelikož se mi ovšem spojení zdálo do budoucna nestabilní a na umístění čepu do podvozku již bylo pozdě, vlepil jsem na točnu zkouškami ověřený objem kovu a do středu točny magnet, který zajistí jednoduché odejmutí budoucí plošiny v případě potřeby ale i její stabilitu v případě rozložení
To by bylo prozatím vše, s pokračováním zase brzy na viděnou
Naposledy upravil(a) Jarda F. dne čtv 11.1.2018 3:10, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 262
- Registrován: ned 22.1.2012 19:57
- Bydliště: Velká Dobrá
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tatra 815 PP-27-2SD / František Sochor / Firebox / 1:100
JakubSDK: Koukám napsal jsi v době kdy jsem smolil další postup, tak ještě jednou extra,...Díky Snažím se maximálně minimalizovat své možnosti
Re: Tatra 815 PP-27-2SD / František Sochor / Firebox / 1:100
Ty písty bych teda nedal .