Porsche 917k / vlastní tvorba / 1:24
Moderátoři: Zdeněk-TEO, Zrzek
- tomaslambo
- Příspěvky: 38
- Registrován: úte 12.9.2017 5:33
Porsche 917k / vlastní tvorba / 1:24
Zdravím.
Rád bych zde chtěl prezentovat první pokus o vlastní papírák. 917-ka patří k mým nejoblíbenějším závodním vozům, a hrozně mne mrzelo, že jej nikdy nikdo nevydal jako vystřihovánku, tak jsem si řekl, že se o to pokusím. Zde jsou nějaké 3D náhledy:
Je to jednoduchou stavebnice i pro méně zkušené lepiče jako jsem já, proto není nijak zpracovaný motor ani interiér, ale pro zapracování interiér je to víceméně připravené. Včera večer jsem slepil první zkušební verzi jen na kancelářském papíře a vše dopadlo ke spokojenosti. Fotografie dodám snad ještě dnes. O zbarvení zatím ještě není rozhodnuto, ale nějakou představu už mám.
Rád bych zde chtěl prezentovat první pokus o vlastní papírák. 917-ka patří k mým nejoblíbenějším závodním vozům, a hrozně mne mrzelo, že jej nikdy nikdo nevydal jako vystřihovánku, tak jsem si řekl, že se o to pokusím. Zde jsou nějaké 3D náhledy:
Je to jednoduchou stavebnice i pro méně zkušené lepiče jako jsem já, proto není nijak zpracovaný motor ani interiér, ale pro zapracování interiér je to víceméně připravené. Včera večer jsem slepil první zkušební verzi jen na kancelářském papíře a vše dopadlo ke spokojenosti. Fotografie dodám snad ještě dnes. O zbarvení zatím ještě není rozhodnuto, ale nějakou představu už mám.
- tomaslambo
- Příspěvky: 38
- Registrován: úte 12.9.2017 5:33
Re: Porsche 917k / vlastní tvorba / 1:24
Tady jsou ty slibované fotky.
Jak jsem dříve zmiňoval, je to jen zkušební verze vytištěná na obyčejném kancelářském papíře, takže se moc na kvalitu slepení nekoukejte
Jak jsem dříve zmiňoval, je to jen zkušební verze vytištěná na obyčejném kancelářském papíře, takže se moc na kvalitu slepení nekoukejte
Re: Porsche 917k / vlastní tvorba / 1:24
Model vypadá i přes svoji jednoduchost realisticky. Jsem zvědavý jak to bude vypadat v papírové podobě....
K tomu zbarvení- 917K = Gulf. Tady není co řešit
K tomu zbarvení- 917K = Gulf. Tady není co řešit
- tomaslambo
- Příspěvky: 38
- Registrován: úte 12.9.2017 5:33
Re: Porsche 917k / vlastní tvorba / 1:24
Gulf je jasný TOP, ale teď ještě kterou variantu vybrat. Gulf měl v roce 1970 na Le Mans hned tři různé varianty modrá-oranžová. Asi bude potřeba udělat všechny tři
- tomaslambo
- Příspěvky: 38
- Registrován: úte 12.9.2017 5:33
Re: Porsche 917k / vlastní tvorba / 1:24
Včera večer CAD nezahálel. Ještě chvíli a může se pomalu začít barvit.
Re: Porsche 917k / vlastní tvorba / 1:24
Co udělat auto Steva McQuuena s číslem 20
- tomaslambo
- Příspěvky: 38
- Registrován: úte 12.9.2017 5:33
Re: Porsche 917k / vlastní tvorba / 1:24
Taky jsem si říkal, že je to asi nejlepší varianta. Navíc je taková nejčistší.JoseFxx píše:Co udělat auto Steva McQuuena s číslem 20
- tomaslambo
- Příspěvky: 38
- Registrován: úte 12.9.2017 5:33
Re: Porsche 917k / vlastní tvorba / 1:24
Pro fanoušky detailnějšího zpracování jeden snímeček
Re: Porsche 917k / vlastní tvorba / 1:24
Držím palce ke zdárnému dokončení.
Tento vůz je navždy spjat s proslaveným filmem,už když
jsem ho viděl poprvé hned jsem se do něj zakoukal -láska na první
pohled.Za mne nejhezčí auto historie.
A je dobře,že se o něj někdo pokusí,protože si to určitě zaslouží.
Hodně štěstí při jeho dostavbě a díky za tento pokus.
Pavel
Tento vůz je navždy spjat s proslaveným filmem,už když
jsem ho viděl poprvé hned jsem se do něj zakoukal -láska na první
pohled.Za mne nejhezčí auto historie.
A je dobře,že se o něj někdo pokusí,protože si to určitě zaslouží.
Hodně štěstí při jeho dostavbě a díky za tento pokus.
Pavel
Re: Porsche 917k / vlastní tvorba / 1:24
Moc pěkný detail...
Světly to začíná.... a interiérem končí
Světly to začíná.... a interiérem končí
- tomaslambo
- Příspěvky: 38
- Registrován: úte 12.9.2017 5:33
Re: Porsche 917k / vlastní tvorba / 1:24
Moc děkuji za podporu. Na víkend už mám vytisknutou stavebnici na tvrdém papíře ještě bez jakéhokoliv zbarvení a bude se "beta" testovat. Zatím to nechám bez interiéru, ale dostal jsem se do fáze, kdy mě opravdu hodně láká si s tím interiérem i motorem pohrát.
Mám jeden dotaz na zkušené tvůrce vystřihovánek: Jaký by jste mi doporučili program, na obarvování, ideálně free, když chci všechno nechat ve vektorové grafice. Dal by se použít třeba Inkscape?
Mám jeden dotaz na zkušené tvůrce vystřihovánek: Jaký by jste mi doporučili program, na obarvování, ideálně free, když chci všechno nechat ve vektorové grafice. Dal by se použít třeba Inkscape?
Re: Porsche 917k / vlastní tvorba / 1:24
Chceš-li znát názor u nás nejzkušenějších, řeknou ti: Natáhni to na desku a ručně vybarvi anilinovými barvami.
Těžko poradit. Záleží na tom, co zvládneš. Vybarvování ve vektoru, aby to nějak vypadalo, není žádná legrace. Dá se, ale ve finále to bude nejspíš až moc ostré a barvy budou takové, inu, počítačové.
Za pokročilého bych se neoznačil, mám za sebou jen 12 modelů a s každým dalším se naučím něco nového, každopádně zatím se mi nejvíce osvědčilo vektorový nákres převézt do klasického psd (ve vysokém dpi) a následně barvit v corel painteru. S ničím free jsem bohužel spokojený nebyl.
PS: Pokud jde vážně o prvotinu, tak klobouk dolů. Já jsem si na začátek ukousl menší sousto v podobě domečku bez rádiusů.
Těžko poradit. Záleží na tom, co zvládneš. Vybarvování ve vektoru, aby to nějak vypadalo, není žádná legrace. Dá se, ale ve finále to bude nejspíš až moc ostré a barvy budou takové, inu, počítačové.
Za pokročilého bych se neoznačil, mám za sebou jen 12 modelů a s každým dalším se naučím něco nového, každopádně zatím se mi nejvíce osvědčilo vektorový nákres převézt do klasického psd (ve vysokém dpi) a následně barvit v corel painteru. S ničím free jsem bohužel spokojený nebyl.
PS: Pokud jde vážně o prvotinu, tak klobouk dolů. Já jsem si na začátek ukousl menší sousto v podobě domečku bez rádiusů.
- tomaslambo
- Příspěvky: 38
- Registrován: úte 12.9.2017 5:33
Re: Porsche 917k / vlastní tvorba / 1:24
Anilinkami by to byla pecka, ale myslím, že by pro tento postup manželka asi neměla pochopení
Jsem to chtěl nechat ve vektorech hlavně kvůli změnám měřítka. Ačkoliv je stavebnice myšlena primárně jako 1:24, tak tam mám udělané detaily, které v tomto měřítku nejsou ani vidět (třeba šrouby které drží plexi na světle a na bočních oknech jsou křížové), ale v měřítku 1:12 už jsou tyto detaily krásně vidět. Už teď mám v CADu udělané i znaky Gulf a chystám se na znak Firestonu. Po převodu do rastru by všechna tato práce přišla v niveč i kdybych to převedl na maximální možné rozšíření.
Vím přesně co máš na mysli tím moc počítačovým vzhledem. Mám doma šmikačku té červeno-stříbrné závodní tatrovky Matějovského, a vím, že bych se takovémuto vzhledu chtěl vyvarovat. Ne že by tato stavebnice byla špatná, ale veškeré linky jsou zbytečně ostré, to je dáno hlavně tím, že i veškeré linky, které naznačují strukturu reálného dílu, jsou černé, přitom stačí ty linky udělat jen tmavším nebo světlejším odstínem podkladové barvy.
Zkutečně je to prvotina, ale veškeré programy, se kterými pracuji, už mám poměrně hodně osahané (s výjimkou Pepakury, kterou jsem použil poprvé), takže to až takový problém nebyl. Základní tvary modelu jsem udělal v Blenderu, na detailnější práci (viz ty světla) už pracuji ve Sketchupu, kde jsem si to celé i rozřezal na skupiny pro Pepakuru. Pepakuru jsem musel použít proto, že plugin ve Sketchupu na rozkládání nefungoval tak jak by měl. Mám ji jen jako free trial verzi a ta umožňuje ukládání jen jako vektorové pdf. To jsem si převedl na dwg a s tím už pracuji v CADu. Brnkačka
Jsem to chtěl nechat ve vektorech hlavně kvůli změnám měřítka. Ačkoliv je stavebnice myšlena primárně jako 1:24, tak tam mám udělané detaily, které v tomto měřítku nejsou ani vidět (třeba šrouby které drží plexi na světle a na bočních oknech jsou křížové), ale v měřítku 1:12 už jsou tyto detaily krásně vidět. Už teď mám v CADu udělané i znaky Gulf a chystám se na znak Firestonu. Po převodu do rastru by všechna tato práce přišla v niveč i kdybych to převedl na maximální možné rozšíření.
Vím přesně co máš na mysli tím moc počítačovým vzhledem. Mám doma šmikačku té červeno-stříbrné závodní tatrovky Matějovského, a vím, že bych se takovémuto vzhledu chtěl vyvarovat. Ne že by tato stavebnice byla špatná, ale veškeré linky jsou zbytečně ostré, to je dáno hlavně tím, že i veškeré linky, které naznačují strukturu reálného dílu, jsou černé, přitom stačí ty linky udělat jen tmavším nebo světlejším odstínem podkladové barvy.
Zkutečně je to prvotina, ale veškeré programy, se kterými pracuji, už mám poměrně hodně osahané (s výjimkou Pepakury, kterou jsem použil poprvé), takže to až takový problém nebyl. Základní tvary modelu jsem udělal v Blenderu, na detailnější práci (viz ty světla) už pracuji ve Sketchupu, kde jsem si to celé i rozřezal na skupiny pro Pepakuru. Pepakuru jsem musel použít proto, že plugin ve Sketchupu na rozkládání nefungoval tak jak by měl. Mám ji jen jako free trial verzi a ta umožňuje ukládání jen jako vektorové pdf. To jsem si převedl na dwg a s tím už pracuji v CADu. Brnkačka
- tomaslambo
- Příspěvky: 38
- Registrován: úte 12.9.2017 5:33
Re: Porsche 917k / vlastní tvorba / 1:24
Včerejší lepení ukázalo, že na podvozku je potřeba ještě pár drobných úprav, ale nic závažného. Dnes se chystám kola. Ty mi moc nejdou, tak snad to bude alespoň trochu publikovatelné. Ostatně sám jsem se divil že se mi podařilo ten podvozek udržet v geometrii a že se z toho nestal vrtuloid.
Víko motoru s křídélkem
Víko motoru s křídélkem
Re: Porsche 917k / vlastní tvorba / 1:24
Dobrá práce.
Inkscape je jasná volba pro free vektorový grafický editor.
Jak moc to bude vypadat "počítačově" záleží na designerovi (jak už jsi sám naznačil s barvou čar). I vektorově se dá stínovat nebo jednolitou plochu něčím rozbít, třeba pomocí přechodů.
Inkscape je jasná volba pro free vektorový grafický editor.
Jak moc to bude vypadat "počítačově" záleží na designerovi (jak už jsi sám naznačil s barvou čar). I vektorově se dá stínovat nebo jednolitou plochu něčím rozbít, třeba pomocí přechodů.