Renault R31, N. Heidfeld, Australian GP 2011 /GP Team/ 1:24
Napsal: čtv 27.4.2017 11:55
Představuji vám vůz týmu Renault, který v šampionátu F1 jezdil v roce 2011 pod technickým označením R31. Jezdit za tento tým měl populární polský jezdec Robert Kubica a první ruský jezdcec ve F1 Vitaly Petrov. Robert Kubica ale po fatální nehodě v rally pár dnů před zahájením šampionátu F1, při níž mu byla se štěstím zachráněna pravá ruka, byl ze hry venku (a tím pohasla i jeho kariéra v F1). Celý tým byl nucen přistoupit na náhradní řešení a posadil do vozu zkušeného němce Nicka Heidfelda. První dvě velké ceny přinesly pro tým Renault úspěchy, neboť se dostal v obou případech na stupně vítězů za třetí místo. Poté již další podobný úspěch nepřišel a tým sklouznul do středu pole s průměrnými výsledky. Proslavila jej snad už jen hořící epizoda v Maďarsku, která zároveň symbolicky ukončila kariéru Nicka Heidfelda jako jezdce F1, který byl poté z týmu doslova vyhozen. Od následující GP Belgie byl dosazen třetí a testovací jezdec jezdec Bruno Senna (synovec slavného Ayrtona) a tým proslavila tehdy opět neslavná aféra se soudní pří s již bývalým jezdcem.
Model představuje vůz z GP Austrálie 2011, nabízí se varianta Heidfeld (9) nebo Petrov (10), já si vybral tu první. Touto stavbou také chci volně navázat na můj předešlý model Mercedes W02, který je rovněž z GP Austrálie 2011 a také byl postaven s úpravami. Tuning jsem zamýšlel pojmout více do detailů, neboť se mi podařilo nasbírat velké množství fotek tohoto vozu.
Technické informace
- šasi: zformovaná uhlíková vlákna a hliníkový kompozitní monokok voštinové struktury, vyrobený
týmem Lotus Renault GP a navržený pro maximální pevnost při minimální hmotnosti. Motor
nainstalován jako plně namáhaný prvek
- přední zavěšení: z karbonových vláken, push-rod systém spojený s torzní tyčí a jednotkami tlumičů,
které jsou namontovány uvnitř monokoku; hliníkové těhlice
- zadní zavěšení: z karbonových vláken, pull-rod systémem ovládané torzní pružiny a napříč
namontovanými jednotkami tlumičů uchycenými k horní části převodovkové skříně
- kola: OZ, hořčíková
- převodovka: sedmi rychlostní poloautomatická titanová se zpátečkou; quickshift systém pro řazení
s maximální rychlostí
- palivový systém: ATL, pryžová palivová jednotka vyztužená kevlarem
- chladicí systém: oddělené chlazené vodní a olejové radiátory se nacházejí v bočnicích a jsou
chlazeny vzduchem při pohybu monopostu směrem dopředu
- elektronika: MES - standardní řídící jednotka Microsoft
- brzdový systém: uhlíkové kotouče a destičky, třmeny AP Racing, hlavní válce AP Racing a Brembo
- kokpit: odnímatelné anatomicky tvarované sedadlo pilota, uchycení šestibodovými pásy OMP Racing,
volant integruje řazení, páčky spojky a nastavování zadního křídla
- délka: 5 100 mm
- výška: 950 mm
- šířka: 1 800 mm
- rozchod předních kol: 1 450 mm
- rozchod zadních kol: 1 400 mm
- celková hmotnost: 640 kg (včetně pilota, kamer a závaží)
Motor: RS27-2011
- objem: 2 400 cm3
- architektura: 90° V8
- hmotnost: 95 kg
- maximální otáčky: 18 000
- palivo: Total
- maziva: Elf (značka Totalu)
- baterie: Lotus Renault GP
Jelikož jsem začal stavbu před dvěma lety, už si moc nepamatuji všechny detaily stavby a nedokážu je tak podrobně popsat. Snad mi fotky, co jsem tehdy pořizoval za účelem recenze, napoví a pomůžou.
Začal jsem jako obvykle koly:
Disky jsem si pořídil laserem vypálené, udělal jsem jim však plastické středy směrem dovnitř, aby byla matice zapuštěná (zelená šipka na reálné fotce). Následně jsem na výpalky nalepil originální díly disků z vystřihovánky, které jsem vyřezal. V jednom výřezu v těchto discích jsem však ponechal malý výčnělek, na kterém bude malinký nastříbřený kousek štětinky imitující ventil pneumatiky (bílá šipka), který se tam dolepí po zkompletování disků.
Takto jsem se popasoval s disky, které jsem si od původního záměru vystřihovánky rozdělil na vnitřní a vnější a udělal je plastické. Matice kol jsem použil z kdysi jeho tuningového brzdovému systému od Tea, který je volně ke stažení
S koly jsem hotov. Jedno přední i zadní kolo jsem záměrně otočil, aby byla vidět i vnitřní bočnice, která by měla být u zadních kol černá (žlutá šipka). Ve vystřihovánce tomu tak není, proto jsem si pomohl volně stažitelným modelem Mercedes W02, trochu si pohrál se začerněním dvou bočnic a použil je.
Na difusor jsem přidal Gurneyho klapku, která má v prostřední části ve spodu štěrbinu pro urychlení proudění vzduchu (označuje jí tyrkysová šipka na první fotce, druhá fotka názorně ukazuje toto proudění). Na klapce jsou ještě tři malé výčnělky na každé straně (oranžově zakroužkováno), které budou dále protaženy třemi svislými elementy pro usměrňování vzduchu v difuzoru. To jsou technické detaily, které v televizi sotva postřehnete, ale které mně osobně na F1 nejvíce baví.
Samotnou podlahu vozu jsem též upravil; tvar prostředního kanálu jsem obšlehnul z modelu Minichamps a v přední část jsem si vyrobil podle fotek. Jde o tzv. splitter: mírně pružná část, která má za úkol absorbovat energii z nárazů do nerovností (např. obrubníky). Dále usměrňuje vzduch, proto jsou na něm přídavné aerodynamické lopatky. Tyto čtyři fotky mi hodně pomohly:
A moje úprava:
Model představuje vůz z GP Austrálie 2011, nabízí se varianta Heidfeld (9) nebo Petrov (10), já si vybral tu první. Touto stavbou také chci volně navázat na můj předešlý model Mercedes W02, který je rovněž z GP Austrálie 2011 a také byl postaven s úpravami. Tuning jsem zamýšlel pojmout více do detailů, neboť se mi podařilo nasbírat velké množství fotek tohoto vozu.
Technické informace
- šasi: zformovaná uhlíková vlákna a hliníkový kompozitní monokok voštinové struktury, vyrobený
týmem Lotus Renault GP a navržený pro maximální pevnost při minimální hmotnosti. Motor
nainstalován jako plně namáhaný prvek
- přední zavěšení: z karbonových vláken, push-rod systém spojený s torzní tyčí a jednotkami tlumičů,
které jsou namontovány uvnitř monokoku; hliníkové těhlice
- zadní zavěšení: z karbonových vláken, pull-rod systémem ovládané torzní pružiny a napříč
namontovanými jednotkami tlumičů uchycenými k horní části převodovkové skříně
- kola: OZ, hořčíková
- převodovka: sedmi rychlostní poloautomatická titanová se zpátečkou; quickshift systém pro řazení
s maximální rychlostí
- palivový systém: ATL, pryžová palivová jednotka vyztužená kevlarem
- chladicí systém: oddělené chlazené vodní a olejové radiátory se nacházejí v bočnicích a jsou
chlazeny vzduchem při pohybu monopostu směrem dopředu
- elektronika: MES - standardní řídící jednotka Microsoft
- brzdový systém: uhlíkové kotouče a destičky, třmeny AP Racing, hlavní válce AP Racing a Brembo
- kokpit: odnímatelné anatomicky tvarované sedadlo pilota, uchycení šestibodovými pásy OMP Racing,
volant integruje řazení, páčky spojky a nastavování zadního křídla
- délka: 5 100 mm
- výška: 950 mm
- šířka: 1 800 mm
- rozchod předních kol: 1 450 mm
- rozchod zadních kol: 1 400 mm
- celková hmotnost: 640 kg (včetně pilota, kamer a závaží)
Motor: RS27-2011
- objem: 2 400 cm3
- architektura: 90° V8
- hmotnost: 95 kg
- maximální otáčky: 18 000
- palivo: Total
- maziva: Elf (značka Totalu)
- baterie: Lotus Renault GP
Jelikož jsem začal stavbu před dvěma lety, už si moc nepamatuji všechny detaily stavby a nedokážu je tak podrobně popsat. Snad mi fotky, co jsem tehdy pořizoval za účelem recenze, napoví a pomůžou.
Začal jsem jako obvykle koly:
Disky jsem si pořídil laserem vypálené, udělal jsem jim však plastické středy směrem dovnitř, aby byla matice zapuštěná (zelená šipka na reálné fotce). Následně jsem na výpalky nalepil originální díly disků z vystřihovánky, které jsem vyřezal. V jednom výřezu v těchto discích jsem však ponechal malý výčnělek, na kterém bude malinký nastříbřený kousek štětinky imitující ventil pneumatiky (bílá šipka), který se tam dolepí po zkompletování disků.
Takto jsem se popasoval s disky, které jsem si od původního záměru vystřihovánky rozdělil na vnitřní a vnější a udělal je plastické. Matice kol jsem použil z kdysi jeho tuningového brzdovému systému od Tea, který je volně ke stažení
S koly jsem hotov. Jedno přední i zadní kolo jsem záměrně otočil, aby byla vidět i vnitřní bočnice, která by měla být u zadních kol černá (žlutá šipka). Ve vystřihovánce tomu tak není, proto jsem si pomohl volně stažitelným modelem Mercedes W02, trochu si pohrál se začerněním dvou bočnic a použil je.
Na difusor jsem přidal Gurneyho klapku, která má v prostřední části ve spodu štěrbinu pro urychlení proudění vzduchu (označuje jí tyrkysová šipka na první fotce, druhá fotka názorně ukazuje toto proudění). Na klapce jsou ještě tři malé výčnělky na každé straně (oranžově zakroužkováno), které budou dále protaženy třemi svislými elementy pro usměrňování vzduchu v difuzoru. To jsou technické detaily, které v televizi sotva postřehnete, ale které mně osobně na F1 nejvíce baví.
Samotnou podlahu vozu jsem též upravil; tvar prostředního kanálu jsem obšlehnul z modelu Minichamps a v přední část jsem si vyrobil podle fotek. Jde o tzv. splitter: mírně pružná část, která má za úkol absorbovat energii z nárazů do nerovností (např. obrubníky). Dále usměrňuje vzduch, proto jsou na něm přídavné aerodynamické lopatky. Tyto čtyři fotky mi hodně pomohly:
A moje úprava: