Tatra 111 C "ČSAD" / PK Graphica / 1:32 / HOTOVO
Napsal: čtv 23.3.2017 21:47
Ahoj,
dovolte mi představit Vám s mírným zpožděním můj další model. Je to Tatra 111C vydavetelství PK Graphica. Model vznikal velmi dlouho, skoro rok. Během léta jsem byl často mimo domov a jelikož jsem sebou nechtěl tahat rozestavěnou AV-15, která si vyžadovala plné zázemí a možnosti které mám pouze doma, vozil jsem sebou jednu krabici od bot se základníma pomůckama a dva modely. Byla to Tatra 128 a Tarta 111C. Postupně jsem si do krabičky skládal jednotlivé kousky modelu aniž bych je spojoval do celků. Po dokončení AV-15 jsem krabičku vysypal a T 111, která se mi jako předloha líbila více jsem dokončil.
Na začátek reportu foto originálu. Model je opět stavěn z vlastní kopie, vlastně z několika kopií pro zvýšení plasticity povrchu.
Model jsem od začátku pojal jako oddechový. Je postavený víceméně „z krabičky“ bez výrazných úprav. Největší změnou je laserem gravírovaný silniční dezén a nově vytvořená kapota motoru včetně žaluzií. Jak jsem psal výše jednotlivé komponenty jsem měl připravené dopředu, takže finální kompletace proběhla vcelku rychle. Podvozek je doplněný o matice „Ivantovky“ a několik kostí, táhel udržujících geometrii náprav. Trochu jsem také poupravil první příčník, který je nejvíce na očích.
Kola modelu jsem vybavil laserem gravírovaným dezénem. Laser dezén jsem použil teprve podruhé. Je to ohromná pomůcka. Opět doplněny matice a vyřezán vzduch z ráfků. Jelikož jsem měl obavy z hmotnosti modelu, tak jsem mezi zadní dvoumontáže vložil kolečko z kartonu. Hmotnost se tak přenese až do bočnic vnějšího kola a nedrží ji jen ráfek.
Interiér kabiny je sestaven prakticky beze změn. Z exteriéru jsem opět přidal olemování jednotlivých plechů, panty, madla atp.
Již zmíněná kapota motoru. Z originálu zůstala pouze horní část, Zbytek jsem si překreslil a doplnil žaluzie.
Nejvíce práce mi dala nástavba. Hlavně zadní čelo. Tady se přiznám, že jsem díl nedokázal „vybombírovat“ do potřebného tvaru. Pokud se to nějakému dalšímu staviteli v budoucnosti podaří hluboce smeknu. Já díl nakonec zkrátil v příčném směru, ve dvou místech nařízl a vytvaroval. Po napuštění vteřinovým lepidlem jsem ho přetmelil a vybrousil do hladka. Pravá schránka je vybavena potrubím a čerpadlem. Boční dveře jsou pohyblivé. Levá schránka je prázdná a dveře jsem přilepil napevno.
Následovalo barvení. Model nasucho seskládaný pod základní barvou.
A finální barvení. Do poslední chvíle jsem se rozhodoval, zda ho nechat v originálním zbarvení „Benzina“, ale nakonec zvítězila modrobílá „kamo“ ČSAD. Na modelu jsem si vyzkoušel výrobu vlastních obtisků natištěním na obtiskový papír. Jelikož je předloha nově zrekonstruované auto, je model bez patiny, je to leštěnka.
Model jsem dokončil pouhý jeden den před ostravskou papírshow. Na soutěži model získal ocenění vydavatele PK Graphica.
Tímto bych chtěl také poděkovat autorovi panu Knotkovi jak za pěkný model tak i za ocenění.
Děkuji za pozornost, omlouvám se za rychloreport a těším se u dalšího modelu.
dovolte mi představit Vám s mírným zpožděním můj další model. Je to Tatra 111C vydavetelství PK Graphica. Model vznikal velmi dlouho, skoro rok. Během léta jsem byl často mimo domov a jelikož jsem sebou nechtěl tahat rozestavěnou AV-15, která si vyžadovala plné zázemí a možnosti které mám pouze doma, vozil jsem sebou jednu krabici od bot se základníma pomůckama a dva modely. Byla to Tatra 128 a Tarta 111C. Postupně jsem si do krabičky skládal jednotlivé kousky modelu aniž bych je spojoval do celků. Po dokončení AV-15 jsem krabičku vysypal a T 111, která se mi jako předloha líbila více jsem dokončil.
Na začátek reportu foto originálu. Model je opět stavěn z vlastní kopie, vlastně z několika kopií pro zvýšení plasticity povrchu.
Model jsem od začátku pojal jako oddechový. Je postavený víceméně „z krabičky“ bez výrazných úprav. Největší změnou je laserem gravírovaný silniční dezén a nově vytvořená kapota motoru včetně žaluzií. Jak jsem psal výše jednotlivé komponenty jsem měl připravené dopředu, takže finální kompletace proběhla vcelku rychle. Podvozek je doplněný o matice „Ivantovky“ a několik kostí, táhel udržujících geometrii náprav. Trochu jsem také poupravil první příčník, který je nejvíce na očích.
Kola modelu jsem vybavil laserem gravírovaným dezénem. Laser dezén jsem použil teprve podruhé. Je to ohromná pomůcka. Opět doplněny matice a vyřezán vzduch z ráfků. Jelikož jsem měl obavy z hmotnosti modelu, tak jsem mezi zadní dvoumontáže vložil kolečko z kartonu. Hmotnost se tak přenese až do bočnic vnějšího kola a nedrží ji jen ráfek.
Interiér kabiny je sestaven prakticky beze změn. Z exteriéru jsem opět přidal olemování jednotlivých plechů, panty, madla atp.
Již zmíněná kapota motoru. Z originálu zůstala pouze horní část, Zbytek jsem si překreslil a doplnil žaluzie.
Nejvíce práce mi dala nástavba. Hlavně zadní čelo. Tady se přiznám, že jsem díl nedokázal „vybombírovat“ do potřebného tvaru. Pokud se to nějakému dalšímu staviteli v budoucnosti podaří hluboce smeknu. Já díl nakonec zkrátil v příčném směru, ve dvou místech nařízl a vytvaroval. Po napuštění vteřinovým lepidlem jsem ho přetmelil a vybrousil do hladka. Pravá schránka je vybavena potrubím a čerpadlem. Boční dveře jsou pohyblivé. Levá schránka je prázdná a dveře jsem přilepil napevno.
Následovalo barvení. Model nasucho seskládaný pod základní barvou.
A finální barvení. Do poslední chvíle jsem se rozhodoval, zda ho nechat v originálním zbarvení „Benzina“, ale nakonec zvítězila modrobílá „kamo“ ČSAD. Na modelu jsem si vyzkoušel výrobu vlastních obtisků natištěním na obtiskový papír. Jelikož je předloha nově zrekonstruované auto, je model bez patiny, je to leštěnka.
Model jsem dokončil pouhý jeden den před ostravskou papírshow. Na soutěži model získal ocenění vydavatele PK Graphica.
Tímto bych chtěl také poděkovat autorovi panu Knotkovi jak za pěkný model tak i za ocenění.
Děkuji za pozornost, omlouvám se za rychloreport a těším se u dalšího modelu.