Stavostroj VV 100 / Ripper Works / 1:32 / HOTOVO
Napsal: pát 24.2.2017 3:53
Ahoj všem kolegům.
Ripperů mám v archivu nejvíc kusů ze všech vydavatelů , ale slepený zatím žádný... Takže nazrál čas pro změnu a já hodil na stůl "můj první ripper" ...
Vybral jsem asi ten nejjednodušší model od doktora a dost možná i nejmíň obsáhlý (snad jen čmelák má míň archů ) a to vibrační válec VV 100.
Předloha - klasika nejklasičtější - "parní válec" , jak jsem všem těmto mašinám říkal v dětství :
Když jsem si kdysi pořizoval pár fotek zapojení hadic tohoto stroje v reálu, pózoval mi válec odstavený asi sto metrů od cyklostezky. I já jsem si z té cyklostezky sjel právě kvůli fotkám. Než jsem stihl válec 2x obejít dokola, zjevili se uniformovaní strážci zákona na motorkách a já následně vysvětloval, proč okouním okolo odstaveného stroje . Naštěstí pár fotek modelů v mobilu bylo dostačujícím argumentem,protože když jsem začal vysvětlovat : "Víte, já jsem modelář... " , nevypadalo to se mnou moc dobře...
Zdálo se mi, že když odjížděli, oba kroutili nevěřícně hlavami ...
Udělal jsem pořádek na stole, přebrousil jsem vercajk a zamísil něco retuše . Mám vylaserovanou TEO-sadu mřížky a stupaček, takže brnkačka Aby to nebylo zas tak jednoduché, tak zrovna nemám po ruce vhodný 1mm karton na podlepování ale mám 0,75 mm nebo 1,3 mm Uvidím, kde to zaskřípe...
Originál vystřihovánky:
Kdo ví proč, vlastní stavbu jsem začal motorem a mrmlal jsem si něco o Uko Ješitovi... ale celkem dobře jsem se při tom bavil...
Nad vrtulí k chladiči jsem se trošku zamyslel a zrobil jsem si velice rychlý přípravek. Stačil k tomu předkreslený osmiramenný kříž vyříznutý z vystřihovánky a k němu kolečko ze samolepky o něco menšího průměru. Na jehlu jsem nasadil hřídel budoucí vrtule, samolepku a šablonu kříže. Na samolepce lopatky ventilátoru udrží chvilku i pouze na hraně, což ale časově bohatě stačí na naštelovaní páru lopatek a lehké přichycení lepidlem. Takto jsem postupně lehce nabodoval všechny lopatky vteřiňákem k hřídeli. Pak jsem odstranil šablonu a samolepku a z čela vrtuli pěkně posichroval další dávkou lepidla.
A jak jste si možná všimli, lopatky ventilátoru mi nepatrně přečnívají šablonu vyříznutou z dílu krytu tohoto ventilátoru, takže jsem při sestavování měl pěkného ježka v kleci...
Abych vyrovnal spoj papíru na hřídeli, nevědomky jsem si přimotal ještě nějakou vrstvičku slabšího papíru na vyrovnání schodku a o tento tuning se mi pak vrtule nevlezla do díry k chladiči ...Jan Tleskač by mě určitě pochválil. Dal jsem to tam a i ven abych mohl kryt odřezat od chladiče, a znovu ho nalepit o kousek vedle...
Trošku jsem si upravil chladič, když už mám ty dary přítele lasera Do rámečku z kartonu jsem vlepil mřížku s černým podkladem a chladič byl na světě. Vypadá celkem dobře a kdyby ne, stejně asi moc vidět nepůjde.
Svody k výfuku jsou z uchošťouru v kombinaci s kulatým párátkem, stejně tak trubka od vzduchového filtru. Motor už si počká jen na komín a ten filtr, ale to až s kapotou na rámu.
Ripperů mám v archivu nejvíc kusů ze všech vydavatelů , ale slepený zatím žádný... Takže nazrál čas pro změnu a já hodil na stůl "můj první ripper" ...
Vybral jsem asi ten nejjednodušší model od doktora a dost možná i nejmíň obsáhlý (snad jen čmelák má míň archů ) a to vibrační válec VV 100.
Předloha - klasika nejklasičtější - "parní válec" , jak jsem všem těmto mašinám říkal v dětství :
Když jsem si kdysi pořizoval pár fotek zapojení hadic tohoto stroje v reálu, pózoval mi válec odstavený asi sto metrů od cyklostezky. I já jsem si z té cyklostezky sjel právě kvůli fotkám. Než jsem stihl válec 2x obejít dokola, zjevili se uniformovaní strážci zákona na motorkách a já následně vysvětloval, proč okouním okolo odstaveného stroje . Naštěstí pár fotek modelů v mobilu bylo dostačujícím argumentem,protože když jsem začal vysvětlovat : "Víte, já jsem modelář... " , nevypadalo to se mnou moc dobře...
Zdálo se mi, že když odjížděli, oba kroutili nevěřícně hlavami ...
Udělal jsem pořádek na stole, přebrousil jsem vercajk a zamísil něco retuše . Mám vylaserovanou TEO-sadu mřížky a stupaček, takže brnkačka Aby to nebylo zas tak jednoduché, tak zrovna nemám po ruce vhodný 1mm karton na podlepování ale mám 0,75 mm nebo 1,3 mm Uvidím, kde to zaskřípe...
Originál vystřihovánky:
Kdo ví proč, vlastní stavbu jsem začal motorem a mrmlal jsem si něco o Uko Ješitovi... ale celkem dobře jsem se při tom bavil...
Nad vrtulí k chladiči jsem se trošku zamyslel a zrobil jsem si velice rychlý přípravek. Stačil k tomu předkreslený osmiramenný kříž vyříznutý z vystřihovánky a k němu kolečko ze samolepky o něco menšího průměru. Na jehlu jsem nasadil hřídel budoucí vrtule, samolepku a šablonu kříže. Na samolepce lopatky ventilátoru udrží chvilku i pouze na hraně, což ale časově bohatě stačí na naštelovaní páru lopatek a lehké přichycení lepidlem. Takto jsem postupně lehce nabodoval všechny lopatky vteřiňákem k hřídeli. Pak jsem odstranil šablonu a samolepku a z čela vrtuli pěkně posichroval další dávkou lepidla.
A jak jste si možná všimli, lopatky ventilátoru mi nepatrně přečnívají šablonu vyříznutou z dílu krytu tohoto ventilátoru, takže jsem při sestavování měl pěkného ježka v kleci...
Abych vyrovnal spoj papíru na hřídeli, nevědomky jsem si přimotal ještě nějakou vrstvičku slabšího papíru na vyrovnání schodku a o tento tuning se mi pak vrtule nevlezla do díry k chladiči ...Jan Tleskač by mě určitě pochválil. Dal jsem to tam a i ven abych mohl kryt odřezat od chladiče, a znovu ho nalepit o kousek vedle...
Trošku jsem si upravil chladič, když už mám ty dary přítele lasera Do rámečku z kartonu jsem vlepil mřížku s černým podkladem a chladič byl na světě. Vypadá celkem dobře a kdyby ne, stejně asi moc vidět nepůjde.
Svody k výfuku jsou z uchošťouru v kombinaci s kulatým párátkem, stejně tak trubka od vzduchového filtru. Motor už si počká jen na komín a ten filtr, ale to až s kapotou na rámu.