Russo-Balt D24/40 / Orlík / 1:15
Napsal: čtv 23.2.2017 22:54
Tohle hasičské auto mě zaujalo hned na první pohled . Když jsem si listoval ve vystřihovánce tak se to ve mě bilo . Nádherné auto . Ale ! Poprvé budu lepit z křídového papíru a taky samotný model má podezřele mnoho "náhradní plochy ". Neznamená to že autor počítal s tím , že to moc nesedí . Nakonec jsem neodolal a model zakoupil .
Tady je něco z historie :
Automobily Russo-Balt byly vyráběny v letech 1909 až 1915 v Rusko-Baltské vagónce (RBVZ, rusky Русско-Балтийский вагонный завод, РБВЗ) v Rize (dnes Lotyšsko). První automobil opustil brány továrny 27. května 1909. Jeho autorem byl tehdejší šéfkonstruktér, Švýcar Julien Potterat. Potterat s vozem v roce 1911 uskutečnil cestu po Evropě, navštívil i svou vlast – Švýcarsko. V roce 1917, po revoluci, byla otevřena druhá továrna v Petrohradě.
V roce 1922 byla výroba přesunuta z Petrohradu do továrny BTAZ v Moskvě. Vozy byly v letech 1922 a 1923 vyráběny pod značkou Prombron.[1] Russo-Balt vyráběl jak osobní tak i nákladní automobily, kromě jiného i licenční vozy „Rex-Simplex“ německé firmy Deutsche Automobil-Industrie Hering und Richard a model „24/30 CV“ belgického výrobce Fondu. Tato moskevská továrna je dnes součástí Státního kosmického vědeckovýrobního střediska M. V. Chruničeva.
Původní továrna Russo-Balt v Rize vyrábí v současnosti přívěsy za osobní automobily.
Do současnosti se zachovaly pouze dva automobily Russo Balt. Jedním je hasičské vozidlo postavené na podvozku nákladního vozu Typ D v roce 1912. Je vystaven v rižském muzeu motorismu.
A toto auto je i předlohou vystřihovánky .
A teď něco k samotné vystřihovánce :
náhled na model a pérovky
Měřítko : 1:15
Vydavatel : Orlík
Autor : Anton Jakunin
Rozsah : 2a3 křída , 7a3 ofset , 5a3 pérovky
Počet číslovaných celků 57
O psaném návodu se nemá skoro cenu ani zmiňovat . Je pojatý typicky po Polsku . Napsaný v bodech typu : slepte rám , slepte motor atd. A to je ještě spousty celků chybí . Nic méně pérovky jsou celkem podrobné tak snad nebude problém .
Jako první jsem slepil základ rámu . Vše sedělo , akorát na jednom nosníku chyběl rubový díl . Ale jak už jsem napsal výše náhradní plochy je tam skoro na dva modely , tak nebyl problém . Dokonce jsou dublovány i některé " rizikové "díly . Jako třeba bočnice kola , náboje kola atd .
Zatím mám slepen základ rámu . Tady je vidět , že díky měřítku to bude opět velký model . Jen rám měří 30 cm.
Tady je něco z historie :
Automobily Russo-Balt byly vyráběny v letech 1909 až 1915 v Rusko-Baltské vagónce (RBVZ, rusky Русско-Балтийский вагонный завод, РБВЗ) v Rize (dnes Lotyšsko). První automobil opustil brány továrny 27. května 1909. Jeho autorem byl tehdejší šéfkonstruktér, Švýcar Julien Potterat. Potterat s vozem v roce 1911 uskutečnil cestu po Evropě, navštívil i svou vlast – Švýcarsko. V roce 1917, po revoluci, byla otevřena druhá továrna v Petrohradě.
V roce 1922 byla výroba přesunuta z Petrohradu do továrny BTAZ v Moskvě. Vozy byly v letech 1922 a 1923 vyráběny pod značkou Prombron.[1] Russo-Balt vyráběl jak osobní tak i nákladní automobily, kromě jiného i licenční vozy „Rex-Simplex“ německé firmy Deutsche Automobil-Industrie Hering und Richard a model „24/30 CV“ belgického výrobce Fondu. Tato moskevská továrna je dnes součástí Státního kosmického vědeckovýrobního střediska M. V. Chruničeva.
Původní továrna Russo-Balt v Rize vyrábí v současnosti přívěsy za osobní automobily.
Do současnosti se zachovaly pouze dva automobily Russo Balt. Jedním je hasičské vozidlo postavené na podvozku nákladního vozu Typ D v roce 1912. Je vystaven v rižském muzeu motorismu.
A toto auto je i předlohou vystřihovánky .
A teď něco k samotné vystřihovánce :
náhled na model a pérovky
Měřítko : 1:15
Vydavatel : Orlík
Autor : Anton Jakunin
Rozsah : 2a3 křída , 7a3 ofset , 5a3 pérovky
Počet číslovaných celků 57
O psaném návodu se nemá skoro cenu ani zmiňovat . Je pojatý typicky po Polsku . Napsaný v bodech typu : slepte rám , slepte motor atd. A to je ještě spousty celků chybí . Nic méně pérovky jsou celkem podrobné tak snad nebude problém .
Jako první jsem slepil základ rámu . Vše sedělo , akorát na jednom nosníku chyběl rubový díl . Ale jak už jsem napsal výše náhradní plochy je tam skoro na dva modely , tak nebyl problém . Dokonce jsou dublovány i některé " rizikové "díly . Jako třeba bočnice kola , náboje kola atd .
Zatím mám slepen základ rámu . Tady je vidět , že díky měřítku to bude opět velký model . Jen rám měří 30 cm.