Karosa B932 MHD Písek / Venca 21 / 1:43 - HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Karosa B932 MHD Písek / Venca 21 / 1:43
VašekS: Díky, od písečáka mě to těší dvojnásob.
Re: Karosa B932 MHD Písek / Venca 21 / 1:43
Ufffff! Sedačky hotové. To je dobrá zpráva. Špatná zpráva je, že mě čekají ty všemožné tyče v interiéru a zatím ještě ani nevím, z čeho je budu dělat. Špejle jsou vyloučené, neboť některé tyče jsou mírně zaoblené, budu tedy asi muset použít drát, ale jelikož tyče musí být žluté, tak přemýšlím, čím je nabarvit. Nejspíš zkusím fasádní barvu (trochu si odleju v práci), ta by mohla držet. Také mě napadla varianta s dráty ve žluté bužírce, ale tam zase vyvstává problém s jejich vzájemným kolmým napojováním.
Re: Karosa B932 MHD Písek / Venca 21 / 1:43
Ja bych zkusil plastove profily, treba od Tamyi - tyc- 1mm.
Dela se z toho dobre a ohyba se to taky dobre.
Stefan
Dela se z toho dobre a ohyba se to taky dobre.
Stefan
Re: Karosa B932 MHD Písek / Venca 21 / 1:43
Také se přimlouvám za plastový profil, Evergreen nabízí hromadu různých průměrů. Barvím to barvičkami na plastové modely (e-mail) a poměrně dost to drží, lepím buď lepidlem na plastové modely nebo gelovým vteřiňákem.
Re: Karosa B932 MHD Písek / Venca 21 / 1:43
Prokrastinace je strašná věc. Tři týdny jsem s ní bojoval až jsem ji tento víkend konečně přemohl a výsledkem je má nejneoblíbenější část modelu - dráteničina. Letování jsem přenechal tátovi, protože já s tím nemám, na rozdíl od něho, žádné zkušenosti. Jen jsem přidržoval jednotlivé tyče tak, aby to bylo správně. V interiéru jsou zatím jen provizorně, na sucho, abych se přesvědčil, že vše sedí jak má. Ještě je na řadě drobné přebroušení spojů a nátěr na žluto. Použil jsem měděný drát, kvůli snadné tvarovatelnosti a letování. Každopádně měděné tyče v autobuse jsou docela luxus, tak snad mi je tam nějací spoluobčané nerozkradou.
-
- Příspěvky: 135
- Registrován: stř 12.11.2014 12:51
Re: Karosa B932 MHD Písek / Venca 21 / 1:43
Tak na to si dej vážně bachaVenca 21 píše:.....měděné tyče v autobuse jsou docela luxus, tak snad mi je tam nějací spoluobčané nerozkradou.
Re: Karosa B932 MHD Písek / Venca 21 / 1:43
Aby to tu trochu ožilo, tak přidám malý posun vpřed. Pracuji na různých doplňcích interiéru, třeba stěna za řidičem, kde původně byly i dvířka, ale písečtí řidiči je z nějakého důvodu dali pryč, tak mi v podstatě ušetřili práci. V tom čase 14:03:10 na panelu nehledejte žádnou šifru, nebo tajemné poselství, je to jednoduše čas, který jsem zachytil během fotografování interiéru jako podkladů pro stavbu.
Také jsem zkompletoval zadní část interiéru, včetně prostoru zadního okna typpického pro řadu 930:
Sedačky jsem zatím jen položil na sucho pro představu jak to bude vypadat:
Také jsem zkompletoval zadní část interiéru, včetně prostoru zadního okna typpického pro řadu 930:
Sedačky jsem zatím jen položil na sucho pro představu jak to bude vypadat:
-
- Příspěvky: 1232
- Registrován: ned 29.1.2012 19:49
Re: Karosa B932 MHD Písek / Venca 21 / 1:43
teda já čumím, Vášku jedeš jako drak, ty už ani nepřekvapíš....
Re: Karosa B932 MHD Písek / Venca 21 / 1:43
Já že jedu jako drak? Nějakej hodně línej a pomalej drak. Když jsem na něm někdy v půli listopadu začal dělat, tak jsem si říkal, že do Vánoc by mohlo být hotovo. LCéčko jsem patlal cca měsíc a půl. Stále to platí - do Vánoc by mohlo být hotovo.
Re: Karosa B932 MHD Písek / Venca 21 / 1:43
Věnec volantu mohl být taky z drátu. Na madle jsi buď použil moc hustou barvu, nebo ti málo zaschla před další prací. Tu schránku vlevo od řidiče a napravo u dveří bych ještě trošku vyhladil třeba kovovou tyčkou.
Jsou to sice detaily, ale škoda aby kazily tento jinak obdivuhodný projekt.
Jsou to sice detaily, ale škoda aby kazily tento jinak obdivuhodný projekt.
Re: Karosa B932 MHD Písek / Venca 21 / 1:43
Z kasy neleze jízdenka . Jsem zvědavý, co z interiéru bude nakonec vidět a poznat .
Re: Karosa B932 MHD Písek / Venca 21 / 1:43
Takže jedeme dál. V uplynulých dnech (a týdnech) jsem vše připravoval ke kompletaci interiéru s exteriérem. Dnes nadešel den, kdy bylo možno učinit tento důležitý krok, ze kterého jsem měl hóóódně velké obavy, vzhledem k velkému množství tyčí v interiéru, které bylo třeba přesně umístit jak k podlaze, k sedačkám, k bočním stěnám a ke stropu, ale nakonec šlo vše nezvykle hladce a výsledkem je něco, co už se docela začíná podobat autobusu a kupodivu to ani není zkroucené do vrtule. I ty proklaté tyče jsou docela v lajně a nejsou ani moc nakřivo.
Ale postupně: Nejprve poslední pohled na obě samostatné části:
Dlouho jsem přemýšlel, jakým způsobem vlastně obě části spojím a nakonec jsem zvolil tuto variantu: Nejprve jsem zalepil tyče interiéru napevno do sedaček a boků podlahy, do podlahy jako takové jsem je zatím jen nasunul nasucho do předem připravených otvorů, abych mohl později vyrovnat případné výškové odchylky. Ve vnitřní části stropu jsem měl připravené malinké cca 1mm vysoké trubičky z černého papíru o průměru taktéž 1mm. (Stejné jsem použil i u ostatních ukotvení v podlaze a v bočnicích). Kompletování jsem začal přilepením tyčí do stropu a následně jsem lepil bočnice v podokenním prostoru až ke žluté liště oddělující stěny a svislou část podlahy. Na pravé straně jsem průběžně spojoval část u schodů k bokům karoserie a nakonec jsem dořešil práhy. Vše pěkně postupně a s rozvahou. Výsledek mě opravdu mile překvapil, že to půjde tak hladce jsem opravdu nečekal.
A nakonec oblíbený pokus o pohled do útrob vozu zepředu a zezadu. V přední části zatím není palubovka a přepážka za řidičem, to zase někdy příště.
Ale postupně: Nejprve poslední pohled na obě samostatné části:
Dlouho jsem přemýšlel, jakým způsobem vlastně obě části spojím a nakonec jsem zvolil tuto variantu: Nejprve jsem zalepil tyče interiéru napevno do sedaček a boků podlahy, do podlahy jako takové jsem je zatím jen nasunul nasucho do předem připravených otvorů, abych mohl později vyrovnat případné výškové odchylky. Ve vnitřní části stropu jsem měl připravené malinké cca 1mm vysoké trubičky z černého papíru o průměru taktéž 1mm. (Stejné jsem použil i u ostatních ukotvení v podlaze a v bočnicích). Kompletování jsem začal přilepením tyčí do stropu a následně jsem lepil bočnice v podokenním prostoru až ke žluté liště oddělující stěny a svislou část podlahy. Na pravé straně jsem průběžně spojoval část u schodů k bokům karoserie a nakonec jsem dořešil práhy. Vše pěkně postupně a s rozvahou. Výsledek mě opravdu mile překvapil, že to půjde tak hladce jsem opravdu nečekal.
A nakonec oblíbený pokus o pohled do útrob vozu zepředu a zezadu. V přední části zatím není palubovka a přepážka za řidičem, to zase někdy příště.
Re: Karosa B932 MHD Písek / Venca 21 / 1:43
Paráda. Nemám slov.