9P133 ŁUNA-M / Model-Kom / 1:25 - HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: 9P133 ŁUNA-M / Model-Kom / 1:25
Freeper: Díky, cením si toho Motory sice budou zakryty karoserií, ale víka motorů na karoserii zřejmě bude možné otevírat, alespoň se o to budu snažit. Jak říkáš, bylo by škoda je zakrýt úplně. To je ale ještě hudba budoucnosti.
No a když už jsem to nakousl... pokračoval jsem právě krytem motoru, tedy karoserií s větráky. Stavbu urychlily laserové díly, vše sedělo v pohodě. Protože na venkovní bočnice plánuju použít síťovaný rošt jako imitaci mřížky, abych se trošku přiblížil realitě, vyřezal jsem si do laserových dílů otvory (zevnitř pro větrák a zvenku pro mřížku) a vše zaretušoval. Na krytu motorů, resp jeho konstrukci jsem zatím ale neretušoval všechno, s tím počkám, až budu s krytem finišovat.
Větráky
Kryt motorů
Chyby
* Na jednom nákresu jsou díly 229 chybně označeny jako 206 a 206a, díly s těmito čísly ale ve vystřihovánce vůbec nejsou
Pěkný večer všem a ať Vám chutná víno od "Martina", už si taky dopřávám
No a když už jsem to nakousl... pokračoval jsem právě krytem motoru, tedy karoserií s větráky. Stavbu urychlily laserové díly, vše sedělo v pohodě. Protože na venkovní bočnice plánuju použít síťovaný rošt jako imitaci mřížky, abych se trošku přiblížil realitě, vyřezal jsem si do laserových dílů otvory (zevnitř pro větrák a zvenku pro mřížku) a vše zaretušoval. Na krytu motorů, resp jeho konstrukci jsem zatím ale neretušoval všechno, s tím počkám, až budu s krytem finišovat.
Větráky
Kryt motorů
Chyby
* Na jednom nákresu jsou díly 229 chybně označeny jako 206 a 206a, díly s těmito čísly ale ve vystřihovánce vůbec nejsou
Pěkný večer všem a ať Vám chutná víno od "Martina", už si taky dopřávám
Naposledy upravil(a) zkooter dne ned 12.11.2017 16:24, celkem upraveno 1 x.
Re: 9P133 ŁUNA-M / Model-Kom / 1:25
Ach, ta mladá vína...píšeš 106,106a, na obrázku škrtlé 206, 206a a ve skutečnosti 229 . Jinak móóóc pěkná práce, samozřejmě
Re: 9P133 ŁUNA-M / Model-Kom / 1:25
A to jsem si to víno tak pochvaloval...kromě ranního sušáka způsobuje zřejmě i částečné zatmění, snad jen dočasně Díky za opravu a pochvalu, původní příspěvek jsem opravil...
Re: 9P133 ŁUNA-M / Model-Kom / 1:25
Čaute všichni,
přináším malý pokrok na Luně. Na kryty motorů jsem přilepil nějaké ty hejblátka, opět kladky a řemeny, drátky a káblíky...
Chyby
* Vynechané číslování, chybí čísla 212-214
* díly č. 227, tedy pásky co drží válec s kladkou, jsou příliš krátké, musel jsem vytvořit nové z barevného odpadu
Vím, není toho moc, ale malý pokrok, taky pokrok
Čau příště...
přináším malý pokrok na Luně. Na kryty motorů jsem přilepil nějaké ty hejblátka, opět kladky a řemeny, drátky a káblíky...
Chyby
* Vynechané číslování, chybí čísla 212-214
* díly č. 227, tedy pásky co drží válec s kladkou, jsou příliš krátké, musel jsem vytvořit nové z barevného odpadu
Vím, není toho moc, ale malý pokrok, taky pokrok
Čau příště...
Re: 9P133 ŁUNA-M / Model-Kom / 1:25
Lepí Ti to fakt skvěle.
Obdivuji tu čistotu zpracování.
Obdivuji tu čistotu zpracování.
Re: 9P133 ŁUNA-M / Model-Kom / 1:25
VašekS: Vašku díky, ale zase tak horký s tou čistotou to není. Furt je co zlepšovat
Na boky krytu motorů kolem větráků jsem minule zapomněl přilepit jakési rozvody, na které bude dále napojeno potrubí od motorů, tak jsem je musel dolepit dodatečně.
Na krytu motorů jsem dokončil pár posledních drobností, které ani nevím k čemu slouží, nalepil je na kryt a přidal nějaké ty drátky.
Ještě jsem se na skok vrátil zpátky k motorům a vytvořil zřejmě potrubí pro přívod vzduchu k motorům. Jednotlivé vrstvy, ze kterých se potrubí lepí, jsem přebrousil, zatmelil a přetřel šedou Humbrolkou. Dokončil jsem i tlumiče výfuků, ty ale budu lepit až po nalepení motorů na podvozek. To bude ale asi až po dokončení blatníků a možná až po dokončení kabiny, takže za dlouho Co jsem prozatím zjistil, bude potřeba pár úprav na podvozku, motorech a jejich krytu, aby vše pasovalo jak má, tak chci mít jistotou, ze je vše OK a nerad bych teď předčasně něco řezal, abych pak zjistil, že to je blbě.
Chyby:
* Dvojité číslování dílů 211. Díly potrubí pro přívod vzduchu k motoru jsou pod čísly 211 stejně jako díly tlumiče výfuků.
Pro dnešek to je vše, přeju všem lepičům a lepičkám Šťastné a veselé...
Na boky krytu motorů kolem větráků jsem minule zapomněl přilepit jakési rozvody, na které bude dále napojeno potrubí od motorů, tak jsem je musel dolepit dodatečně.
Na krytu motorů jsem dokončil pár posledních drobností, které ani nevím k čemu slouží, nalepil je na kryt a přidal nějaké ty drátky.
Ještě jsem se na skok vrátil zpátky k motorům a vytvořil zřejmě potrubí pro přívod vzduchu k motorům. Jednotlivé vrstvy, ze kterých se potrubí lepí, jsem přebrousil, zatmelil a přetřel šedou Humbrolkou. Dokončil jsem i tlumiče výfuků, ty ale budu lepit až po nalepení motorů na podvozek. To bude ale asi až po dokončení blatníků a možná až po dokončení kabiny, takže za dlouho Co jsem prozatím zjistil, bude potřeba pár úprav na podvozku, motorech a jejich krytu, aby vše pasovalo jak má, tak chci mít jistotou, ze je vše OK a nerad bych teď předčasně něco řezal, abych pak zjistil, že to je blbě.
Chyby:
* Dvojité číslování dílů 211. Díly potrubí pro přívod vzduchu k motoru jsou pod čísly 211 stejně jako díly tlumiče výfuků.
Pro dnešek to je vše, přeju všem lepičům a lepičkám Šťastné a veselé...
Re: 9P133 ŁUNA-M / Model-Kom / 1:25
Ahojte všichni v novém roce,
přes svátky se mi podařilo něco málo spatlat na Luně…
Jak jsem už avizoval dopředu, musel jsem před nalepením motorů trošku poupravit podvozek. Naštěstí se jednalo jen o otočení podložky (díl 16) se středním držákem motorů. Ve vystřihovánce je totiž u dílu podložky trošku nešťastně naznačena šipka, o které jsem si myslel, že ukazuje směr jízdy. Opak je ale pravdou a držák je potřeba nalepit směrem k zádi. Dále jsou na podložce vyznačena místa pro přilepení držáku, tyto ale není třeba vřezávat, jako jsem to udělal já. O cca 1 mm jsem taky musel dozadu posunout i boční držáky motorů, aby se mi motory vešly pod kryt. Střední i boční držáky motorů tedy doporučuji případným dalším lepičům lepit až po zkompletování motorů a při jeho osazení na podvozek.
Na boky podvozku jsem dále nalepil držáky krytu motorů (trojúhelníkové konstrukce). Podle číslování (jedná se o díly 33) jsem je sice měl lepit už dávno, ale asi bych je při manipulaci s podvozkem urval, proto na ně došla řada až teď. Hned vzápětí při suchém nácviku seskládání slepených dílů jsem ale zjistil, že zadní držáky zase musím odpárat, protože skrz ně budu protahovat výfukové svody k motorům, no, a pokud by držáky zůstaly přilepené, tak bych tam toho „ježka v kleci“ prostě nenarval.
Blatníky
V současné chvíli jsem motory už přilepil k podvozku napevno a pokračoval jsem pracemi na blatnících. Byla to pěkně pracná a zdlouhavá šichta, není to zdaleka dokonalé, ale tak nějak jsem to užmoulal. U středních blatníků si nejsem jistý, jestli není chybka ve vyznačení místa pro přilepení jakéhosi držáku a hrdla nálevky, či co to je. Podle nákresu by držáky měly být přilepeny směrem dopředu od středové čáry. U pravého blatníku tomu tak skutečně je, ale u levého jsou místa pro přilepení vyznačena dozadu od středové čáry. Buď to tak je schválně nebo je místo označeno zrcadlově obráceně. Nevíte náhodou někdo, kde mají být tyto držáky správně přilepeny? Oba vpředu, oba vzadu nebo každý jinde? Nikde se mi to nepodařilo dohledat.
Výfukové svody
Ještě jsem se vrhnul na výfukové svody, prozatím jsem si je alespoň naohýbal z drátu, nabarvil a nasucho seskládal. Lepit na podvozek se budou až v další etapě po dokončení krytu motorů a společně s přilepením blatníků. Jinak to ani nejde, protože výfuky se všelijak protahují skrz díry v blatnících a podvozku.
Hotové blatníky jsem alespoň na sucho poskládal na podvozek, abych věděl, jak co sedí a jak se budou na podvozku vyjímat.
Chyby
* vynechané číslování, chybí čísla 230 - 234
* U dílu 16 špatně označen směr nalepení šipkou
* Prohozené označení strany L a P u dílů 238
* Stranově špatný díl 238aL
* Špatně označeny díly 238aL a P, jedny z nich jsou 238'L a P?
* U dílů 241 a 243d chybí označení pro podlepení kartonem 1mm
* U dílů 243L a P možná špatné vyznačeno místo pro nalepení dílů 243 f, g, h
* Na nákresu chybí označení dílu 243h
Konec dnešního reportu, tak zase někdy příště...
přes svátky se mi podařilo něco málo spatlat na Luně…
Jak jsem už avizoval dopředu, musel jsem před nalepením motorů trošku poupravit podvozek. Naštěstí se jednalo jen o otočení podložky (díl 16) se středním držákem motorů. Ve vystřihovánce je totiž u dílu podložky trošku nešťastně naznačena šipka, o které jsem si myslel, že ukazuje směr jízdy. Opak je ale pravdou a držák je potřeba nalepit směrem k zádi. Dále jsou na podložce vyznačena místa pro přilepení držáku, tyto ale není třeba vřezávat, jako jsem to udělal já. O cca 1 mm jsem taky musel dozadu posunout i boční držáky motorů, aby se mi motory vešly pod kryt. Střední i boční držáky motorů tedy doporučuji případným dalším lepičům lepit až po zkompletování motorů a při jeho osazení na podvozek.
Na boky podvozku jsem dále nalepil držáky krytu motorů (trojúhelníkové konstrukce). Podle číslování (jedná se o díly 33) jsem je sice měl lepit už dávno, ale asi bych je při manipulaci s podvozkem urval, proto na ně došla řada až teď. Hned vzápětí při suchém nácviku seskládání slepených dílů jsem ale zjistil, že zadní držáky zase musím odpárat, protože skrz ně budu protahovat výfukové svody k motorům, no, a pokud by držáky zůstaly přilepené, tak bych tam toho „ježka v kleci“ prostě nenarval.
Blatníky
V současné chvíli jsem motory už přilepil k podvozku napevno a pokračoval jsem pracemi na blatnících. Byla to pěkně pracná a zdlouhavá šichta, není to zdaleka dokonalé, ale tak nějak jsem to užmoulal. U středních blatníků si nejsem jistý, jestli není chybka ve vyznačení místa pro přilepení jakéhosi držáku a hrdla nálevky, či co to je. Podle nákresu by držáky měly být přilepeny směrem dopředu od středové čáry. U pravého blatníku tomu tak skutečně je, ale u levého jsou místa pro přilepení vyznačena dozadu od středové čáry. Buď to tak je schválně nebo je místo označeno zrcadlově obráceně. Nevíte náhodou někdo, kde mají být tyto držáky správně přilepeny? Oba vpředu, oba vzadu nebo každý jinde? Nikde se mi to nepodařilo dohledat.
Výfukové svody
Ještě jsem se vrhnul na výfukové svody, prozatím jsem si je alespoň naohýbal z drátu, nabarvil a nasucho seskládal. Lepit na podvozek se budou až v další etapě po dokončení krytu motorů a společně s přilepením blatníků. Jinak to ani nejde, protože výfuky se všelijak protahují skrz díry v blatnících a podvozku.
Hotové blatníky jsem alespoň na sucho poskládal na podvozek, abych věděl, jak co sedí a jak se budou na podvozku vyjímat.
Chyby
* vynechané číslování, chybí čísla 230 - 234
* U dílu 16 špatně označen směr nalepení šipkou
* Prohozené označení strany L a P u dílů 238
* Stranově špatný díl 238aL
* Špatně označeny díly 238aL a P, jedny z nich jsou 238'L a P?
* U dílů 241 a 243d chybí označení pro podlepení kartonem 1mm
* U dílů 243L a P možná špatné vyznačeno místo pro nalepení dílů 243 f, g, h
* Na nákresu chybí označení dílu 243h
Konec dnešního reportu, tak zase někdy příště...
Re: 9P133 ŁUNA-M / Model-Kom / 1:25
Je to pecka.
Re: 9P133 ŁUNA-M / Model-Kom / 1:25
Plný souhlas s Vaškem Jen čučím
Re: 9P133 ŁUNA-M / Model-Kom / 1:25
Tradičně moc pěkný report o perfektní práci. Ještě bych zkusil víc vyhladit spoje na blatnících.
Re: 9P133 ŁUNA-M / Model-Kom / 1:25
Kluci díky moc za ohlasy, ale tentokrát si myslím, že foťák byl milosrdný a nezachytil co měl. Třeba nemůžu úplně říct, že by se mi líbily spoje na blatnících. Tím se dostávám i k Lukášovi...spoje jsem zkoušel vyhlazovat vším možným (nehet, pinzeta, kovová kulička) ale lépe to bohužel nejde. Snad se to ve výsledku ztratí
Re: 9P133 ŁUNA-M / Model-Kom / 1:25
Čau všichni,
hlásím malý pokrok na Luně. Kryt motorů jsem oblepil vnější obšívkou, naznačenou papírovou mřížku jsem lehce vytunil pomocí kovové mřížky z čajového sítka...
Trochu víc jsem si musel pohrát s hřídelemi, které jsou na vnitřní straně krytu motorů u větráků (díly LI, 204, 205, 229 ) a mají se napojit na hřídele, které vedou od motoru (díl XIXa). Po osazení krytu motorů na podvozek byl držák hřídele na větráku (díl 205) moc zapuštěný a nebylo ho možné propojit s hřídelí od motoru. Nejdřív jsem to chtěl napravit, tak že jsem držák hřídele podlepil kartonem o tloušťce cca 1,5 mm, ale vypadlo to dost prasácky a vůbec se mi to nelíbilo...
Pak mě napadlo trošku posunout kladku s hřídelí (XIXa) přímo na motoru, a to tak, že jsem držák kladky s hřídelí odřízl a posunul trochu od bloku motoru před drátěné vývody z rozdělovače. Musel jsem samozřejmě taky znovu "natahat" klínové řemeny. Navíc jsem zjistil, že varianta s hřídelí před dráty z rozdělovače je ta správná a já to měl do té doby blbě. Zabil jsem tak dvě mouchy jednou ranou a ještě to vypadá o něco líp než při podlepení držáku u větráku.
A nakonec pár nezbytných fotek z nasucho poskládaných dílů na podvozku. Na "mokro" se bude vše lepit asi až po dokončení kabiny, abych se tak od ní mohlo odrazit a věděl, kam co přesně nalepit...
Chyby
* Stranově prohozené označení dílu 245 L a P
* V nákresu chybně označen dil 246, takový neexistuje, jedná se o díl 247
Konec hlášení, I´ll be back...
hlásím malý pokrok na Luně. Kryt motorů jsem oblepil vnější obšívkou, naznačenou papírovou mřížku jsem lehce vytunil pomocí kovové mřížky z čajového sítka...
Trochu víc jsem si musel pohrát s hřídelemi, které jsou na vnitřní straně krytu motorů u větráků (díly LI, 204, 205, 229 ) a mají se napojit na hřídele, které vedou od motoru (díl XIXa). Po osazení krytu motorů na podvozek byl držák hřídele na větráku (díl 205) moc zapuštěný a nebylo ho možné propojit s hřídelí od motoru. Nejdřív jsem to chtěl napravit, tak že jsem držák hřídele podlepil kartonem o tloušťce cca 1,5 mm, ale vypadlo to dost prasácky a vůbec se mi to nelíbilo...
Pak mě napadlo trošku posunout kladku s hřídelí (XIXa) přímo na motoru, a to tak, že jsem držák kladky s hřídelí odřízl a posunul trochu od bloku motoru před drátěné vývody z rozdělovače. Musel jsem samozřejmě taky znovu "natahat" klínové řemeny. Navíc jsem zjistil, že varianta s hřídelí před dráty z rozdělovače je ta správná a já to měl do té doby blbě. Zabil jsem tak dvě mouchy jednou ranou a ještě to vypadá o něco líp než při podlepení držáku u větráku.
A nakonec pár nezbytných fotek z nasucho poskládaných dílů na podvozku. Na "mokro" se bude vše lepit asi až po dokončení kabiny, abych se tak od ní mohlo odrazit a věděl, kam co přesně nalepit...
Chyby
* Stranově prohozené označení dílu 245 L a P
* V nákresu chybně označen dil 246, takový neexistuje, jedná se o díl 247
Konec hlášení, I´ll be back...
Re: 9P133 ŁUNA-M / Model-Kom / 1:25
Pěkné dopoledne všem,
protože bojuji doma s rýmečkou a chřipečkou, našel jsem si nějaký čas i na lepení a přináším malý postup Na kryty motorů jsem doplnil nějakou drobotinu a pár drátků...
... pár detailů...
Chyby
* díly 249c nejsou barevné
* u dílů 249e jsou špatně nakresleny výběžky, které se mají ohnout a vytvořit tak nahoře jakýsi zobáček. Výběžky jsou ale chybně nakresleny ve spodní části, vytvořil jsem tedy nové z barevného odpadu.
* u dílů 253a chybí označení pro podlepení
protože bojuji doma s rýmečkou a chřipečkou, našel jsem si nějaký čas i na lepení a přináším malý postup Na kryty motorů jsem doplnil nějakou drobotinu a pár drátků...
... pár detailů...
Chyby
* díly 249c nejsou barevné
* u dílů 249e jsou špatně nakresleny výběžky, které se mají ohnout a vytvořit tak nahoře jakýsi zobáček. Výběžky jsou ale chybně nakresleny ve spodní části, vytvořil jsem tedy nové z barevného odpadu.
* u dílů 253a chybí označení pro podlepení
Re: 9P133 ŁUNA-M / Model-Kom / 1:25
Nedávno se mi tento model podařilo získat. Vidím, že s tím nebude sranda. Stavba přesto vypadá skvěle. Pevné nervy při dalším postupu.
Re: 9P133 ŁUNA-M / Model-Kom / 1:25
Na tohle se vždy kouká moc příjemně.