Výtopna v Koryčanech / Zdeněk Herzig / 1:150
Napsal: sob 13.8.2016 17:20
Při čekání na modelářské doplňky na mé "Catří" dioráma jsem si slepil tuhle výtopnu .
Jen co model vyšel do prodeje tak ve mě vzbuzoval rozporuplné pocity . Okolo výtopny jsem chodil skoro 10 let a byla skoro povinnost si ji koupit . Ale ty BARVY na modelu , to je vysloveně průšvih . Kdybych nevěděl , že je to právě ta výtopna , kterou znám z práce , tak bych ji jako model snad ani nepoznal . Barvy absolutně neodpovídají realitě . Pastelové barvy předloze vůbec nesvědčí . Nicméně přesto jsem si ji slepil .
Něco z historie :
Výtopna byla od roku 1920 přímou součástí dráhy Nemotice - Koryčany . Poté co byl provoz na trati zastaven a zrušena vlečka do závodu Koryna , byla zrušena (administrativně) i kolej k topírně a budova byla předána městu . Původní záměr pronajímatele , vytvořit z výtopny sklad , vedl k zalití podlahy i s kolejí , přesazení nových , nižších vrat ( včetně přerušení koleje ) a vytvoření sypaného nájezdu do hlavní haly . Současný majitel budovu opravil , ale sklad v ní nevznikl . Po jednání s majitelem a městem byla výtopna pronajata Klubu přátel kolejových vozidel v Brně ( KPKV ) se záměrem obnovit kolej včetně interiéru výtopny a montážního kanálu . Poté bylo nutno kolej nechat schválit pro provoz . Činnost KPKV je zaměřena na provoz historických vozidel .
Model se stavěl v podstatě sám , vše sedělo na milimetr . Nemám co bych vytknul . Kdyby barvy odpovídaly realitě , tak by se model nemusel stydět , kdyby byl zakonponován do nějakého kolejiště .
Jen co model vyšel do prodeje tak ve mě vzbuzoval rozporuplné pocity . Okolo výtopny jsem chodil skoro 10 let a byla skoro povinnost si ji koupit . Ale ty BARVY na modelu , to je vysloveně průšvih . Kdybych nevěděl , že je to právě ta výtopna , kterou znám z práce , tak bych ji jako model snad ani nepoznal . Barvy absolutně neodpovídají realitě . Pastelové barvy předloze vůbec nesvědčí . Nicméně přesto jsem si ji slepil .
Něco z historie :
Výtopna byla od roku 1920 přímou součástí dráhy Nemotice - Koryčany . Poté co byl provoz na trati zastaven a zrušena vlečka do závodu Koryna , byla zrušena (administrativně) i kolej k topírně a budova byla předána městu . Původní záměr pronajímatele , vytvořit z výtopny sklad , vedl k zalití podlahy i s kolejí , přesazení nových , nižších vrat ( včetně přerušení koleje ) a vytvoření sypaného nájezdu do hlavní haly . Současný majitel budovu opravil , ale sklad v ní nevznikl . Po jednání s majitelem a městem byla výtopna pronajata Klubu přátel kolejových vozidel v Brně ( KPKV ) se záměrem obnovit kolej včetně interiéru výtopny a montážního kanálu . Poté bylo nutno kolej nechat schválit pro provoz . Činnost KPKV je zaměřena na provoz historických vozidel .
Model se stavěl v podstatě sám , vše sedělo na milimetr . Nemám co bych vytknul . Kdyby barvy odpovídaly realitě , tak by se model nemusel stydět , kdyby byl zakonponován do nějakého kolejiště .