Tatra 815 Bonverka - 2Z0 R45 12.400 / Spidamodels / 1:32
Napsal: pát 10.6.2016 6:04
Zdravím všechny příznivce tohoto fóra.
Dlouho jsem sbíral odvahu ukázat zdejšímu světu něco ode mne, protože proti mému lepení, je mistrovství zdejších umělců dechberoucí. Ale příspěvky některých mi tu odvahu dodaly. A taky to fóru trochu dlužím. Chodím tady pokukovat už nějakou dobu, tak se sluší, abych taky přidal svoji trošku do mlýna.
Nicméně bych začal na úvod mnou. Začínal jsem lepit v dětství z Ábécéček kolem ročníku 42 (onehda jsem vytáhl krabici s těmito modely... a ty teda vypadají ), střední škola přinesla jiné zájmy a lepení jsem opustil... ...na 15 let. Až do Vánoc 2014, kdy mi Ježíšek nadělil plastikovou stavebnici autíčka. Výborně jsem si u toho odpočinul, ale plastikové modely mě nikdy nějak zvlášť nebraly. Tak jsem začal pátrat po internetu, jak to vypadá s papírovými modely. Narazil jsem na toto forum a nestačil jsem valit bulvy na to, co vše se lepí a kolik je možností... Jen jsem žasnul.
A pomalu hledal, čím bych znovu oprášil starou zálibu. Začal jsem volně stažitelnými modely, mé díky patří všem jejich autorům. Pod nůžky jsem si vzal pár dakarek od Spidamodels , pár domečků od Milana Bartoše , pár Minimodelů , něco taky z časopisu ABC .
A když už jsem uznal, že to vypadá jakžtakž , tak jsem se pustil do prvního rozsáhlejšího modelu:
TATRA 815 "Bonverka" - 2Z0 R45 12.400 4X4.1 od SPIDAMODELS
Čekalo tam na mě několik strašáků, na které jsem se těšil i netěšil zároveň: drátkovámí, geometrie, potrubí a zasklívání (zavírání kabiny).
Postupoval jsem přesně podle návodu.
Takže první na řadě: přípravné práce, a hned drátky. (A využité rady tohoto fóra - rovnání drátu a omotávnání cigaretovým papírkem.) Nejsem kuřák, tak jsem použil normální papír v dobré víře, že nerovnosti a přechody potom zatřu barvou (...to tak úplně nedopadlo.). Ale drátky se povedlo dokončit. Což mi dodalo kuráže a už jsme si byl jistý, že to "zdárně" dotáhnu do konce.
Pak se to lepilo skoro až samo.
Než jsem došel ke kolům. Na kterých jsem chtěl ztvárnit dezén, tak jsem vyřezával kostičky...
a tady už na svých čtyřech, ...i se všemi šesti.
Na řadu přišel motor s potrubím.
Nástavba s připravenou konstrukcí.
A jsme u kabiny a zasklívání. To se až tak nepovedlo. Doposavad jsem zkoušel zasklívat pouze jednou, oboustranou lepící páskou a nedopadlo to dvakrát hezky. Tak jsem chtěl teď zkusit sekundové lepidlo a to taky příliš nedopadlo dle představ (ale aspoň dovnitř nepoteče.). Boční okna celkem šly, ale to čelní s těmi tenkými sloupky... to bylo peklo...
Pak už jenom nasadit k rámu. A bylo...
Ještě pár fotek v terénu.
Co říci závěrem. Vystřihovánka se lepila úplně perfektně od února až do června. Krásně strávený čas.
Jen musím hóódně pilovat trpělivost, víc a víc trpělivosti, víc a víc tvarování a míň a míň lepidla na chlopně...
Díky všem, kteří tento můj první příspěvek přelouskali. Nejsem dvakrát ukecaný člověk, navíc staveb této dakarky tady je několik, tak jsem vzal růst modelu bez dlouhých vět.
Ahoj.
Dlouho jsem sbíral odvahu ukázat zdejšímu světu něco ode mne, protože proti mému lepení, je mistrovství zdejších umělců dechberoucí. Ale příspěvky některých mi tu odvahu dodaly. A taky to fóru trochu dlužím. Chodím tady pokukovat už nějakou dobu, tak se sluší, abych taky přidal svoji trošku do mlýna.
Nicméně bych začal na úvod mnou. Začínal jsem lepit v dětství z Ábécéček kolem ročníku 42 (onehda jsem vytáhl krabici s těmito modely... a ty teda vypadají ), střední škola přinesla jiné zájmy a lepení jsem opustil... ...na 15 let. Až do Vánoc 2014, kdy mi Ježíšek nadělil plastikovou stavebnici autíčka. Výborně jsem si u toho odpočinul, ale plastikové modely mě nikdy nějak zvlášť nebraly. Tak jsem začal pátrat po internetu, jak to vypadá s papírovými modely. Narazil jsem na toto forum a nestačil jsem valit bulvy na to, co vše se lepí a kolik je možností... Jen jsem žasnul.
A pomalu hledal, čím bych znovu oprášil starou zálibu. Začal jsem volně stažitelnými modely, mé díky patří všem jejich autorům. Pod nůžky jsem si vzal pár dakarek od Spidamodels , pár domečků od Milana Bartoše , pár Minimodelů , něco taky z časopisu ABC .
A když už jsem uznal, že to vypadá jakžtakž , tak jsem se pustil do prvního rozsáhlejšího modelu:
TATRA 815 "Bonverka" - 2Z0 R45 12.400 4X4.1 od SPIDAMODELS
Čekalo tam na mě několik strašáků, na které jsem se těšil i netěšil zároveň: drátkovámí, geometrie, potrubí a zasklívání (zavírání kabiny).
Postupoval jsem přesně podle návodu.
Takže první na řadě: přípravné práce, a hned drátky. (A využité rady tohoto fóra - rovnání drátu a omotávnání cigaretovým papírkem.) Nejsem kuřák, tak jsem použil normální papír v dobré víře, že nerovnosti a přechody potom zatřu barvou (...to tak úplně nedopadlo.). Ale drátky se povedlo dokončit. Což mi dodalo kuráže a už jsme si byl jistý, že to "zdárně" dotáhnu do konce.
Pak se to lepilo skoro až samo.
Než jsem došel ke kolům. Na kterých jsem chtěl ztvárnit dezén, tak jsem vyřezával kostičky...
a tady už na svých čtyřech, ...i se všemi šesti.
Na řadu přišel motor s potrubím.
Nástavba s připravenou konstrukcí.
A jsme u kabiny a zasklívání. To se až tak nepovedlo. Doposavad jsem zkoušel zasklívat pouze jednou, oboustranou lepící páskou a nedopadlo to dvakrát hezky. Tak jsem chtěl teď zkusit sekundové lepidlo a to taky příliš nedopadlo dle představ (ale aspoň dovnitř nepoteče.). Boční okna celkem šly, ale to čelní s těmi tenkými sloupky... to bylo peklo...
Pak už jenom nasadit k rámu. A bylo...
Ještě pár fotek v terénu.
Co říci závěrem. Vystřihovánka se lepila úplně perfektně od února až do června. Krásně strávený čas.
Jen musím hóódně pilovat trpělivost, víc a víc trpělivosti, víc a víc tvarování a míň a míň lepidla na chlopně...
Díky všem, kteří tento můj první příspěvek přelouskali. Nejsem dvakrát ukecaný člověk, navíc staveb této dakarky tady je několik, tak jsem vzal růst modelu bez dlouhých vět.
Ahoj.