Tatra UDS 110a /RW/1:32 HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Tatra UDS 110a /RW/1:32 HOTOVO
Zdravím všechny modeláře!
Po dlouhém sledování zdejšího fóra a nabrání mnoha a mnoha užitečných rad a tipů jsem se také rozhodl přispět svojí troškou do zdejšího mlýna.
Abych se také trošku představil:
Jmenuji se Pavel, Je mi něco kolem 30 let. Modelařině se věnuji již od útlého věku - přivedl mi k ní můj táta a samozřejmě legendární ABC. Celý modelářský život jsem patlal pouze architekturu, sem tam nějaká výjimka ale opravdu sporadicky. Mám za sebou haldy hradů, zámků, statků. Největší výtvor jsou kompletní 3 MPR které jsem páchal snad 8 let.
Zlom přišel asi před třemi lety, když jsem si na výstavě ModelHobby od Spidy zakoupil první dakarku Tatrovku 815 - 1987, a úplně jsem tomu propadl. pak následovala Tatra 148 S1. A následně se mi pod stromečkem objevila tato krasavice. Takže je to prozatím můj 3 model VDT. Takže mám co pilovat a zlepšovat. Takže směle do toho.
Zatím nejobsáhlejší model který má 1095 dílků Stavbu jsem zahájil již v půlce února. průběžně jsem fotil a udělal si trošku náskok
Zároveň je to můj první report stavby vůbec tak se omlouvám za případné nedostatky. S foťákem to také moc neovládám. Raději ho předám manželce
Zde je vlastnictví originálu, na které jsem si vzpomněl až když už bylo něco vystřiženo:
A nyní již do samotné stavby. Začal jsem dle návodu díly podvozku:
Zde již všechny díly podvozku připravené ke kompletaci:
A zde již kompletně sestavený podvozek:
Šlo to vše naprosto v pohodě a krásně si vše sedlo
Pokračoval jsem motorem který se lepil snad sám:
Snad jen si nevšímat držáků motoru k rámu, které jsem předělal.
No a zde skončila veškerá sranda. zvažoval jsem, že se vrhnu na nástavbu ale nakonec jsem podle návodu pokračoval kabinou:
Interiér nebyl až takový problém, zavírání kabiny bylo mnohem horší - ale už mám trochu natrénováno z předchozí tatřičky. Dělal jsem vše podle návodu a zde je již zavřená kabina se střechou.
Takže to je prozatím vše. Již kompletuji celou kabinu s podvozkem tak brzy přibude další progres.
Po dlouhém sledování zdejšího fóra a nabrání mnoha a mnoha užitečných rad a tipů jsem se také rozhodl přispět svojí troškou do zdejšího mlýna.
Abych se také trošku představil:
Jmenuji se Pavel, Je mi něco kolem 30 let. Modelařině se věnuji již od útlého věku - přivedl mi k ní můj táta a samozřejmě legendární ABC. Celý modelářský život jsem patlal pouze architekturu, sem tam nějaká výjimka ale opravdu sporadicky. Mám za sebou haldy hradů, zámků, statků. Největší výtvor jsou kompletní 3 MPR které jsem páchal snad 8 let.
Zlom přišel asi před třemi lety, když jsem si na výstavě ModelHobby od Spidy zakoupil první dakarku Tatrovku 815 - 1987, a úplně jsem tomu propadl. pak následovala Tatra 148 S1. A následně se mi pod stromečkem objevila tato krasavice. Takže je to prozatím můj 3 model VDT. Takže mám co pilovat a zlepšovat. Takže směle do toho.
Zatím nejobsáhlejší model který má 1095 dílků Stavbu jsem zahájil již v půlce února. průběžně jsem fotil a udělal si trošku náskok
Zároveň je to můj první report stavby vůbec tak se omlouvám za případné nedostatky. S foťákem to také moc neovládám. Raději ho předám manželce
Zde je vlastnictví originálu, na které jsem si vzpomněl až když už bylo něco vystřiženo:
A nyní již do samotné stavby. Začal jsem dle návodu díly podvozku:
Zde již všechny díly podvozku připravené ke kompletaci:
A zde již kompletně sestavený podvozek:
Šlo to vše naprosto v pohodě a krásně si vše sedlo
Pokračoval jsem motorem který se lepil snad sám:
Snad jen si nevšímat držáků motoru k rámu, které jsem předělal.
No a zde skončila veškerá sranda. zvažoval jsem, že se vrhnu na nástavbu ale nakonec jsem podle návodu pokračoval kabinou:
Interiér nebyl až takový problém, zavírání kabiny bylo mnohem horší - ale už mám trochu natrénováno z předchozí tatřičky. Dělal jsem vše podle návodu a zde je již zavřená kabina se střechou.
Takže to je prozatím vše. Již kompletuji celou kabinu s podvozkem tak brzy přibude další progres.
Naposledy upravil(a) Shagrath dne úte 11.4.2017 11:30, celkem upraveno 1 x.
Re: Tatra UDS 110a /RW/1:32
Tak se hlásím s dalším postupem:
Nebyla to tedy vůbec žádná sranda. Mohlo to dopadnout o poznání lépe....
Řezal jsem, ohýbal jsem, lepil jsem a tohle všechno z toho vzniklo:
Zatím jako můj jediný "tuning" jsem nainstaloval žárovky do světel.
Teď mě čeká kapota ze které mám velký respekt, zvažuji že se pokusím vyřezat průduchy pro vzduch, tak uvidíme jak to dopadne
Nebyla to tedy vůbec žádná sranda. Mohlo to dopadnout o poznání lépe....
Řezal jsem, ohýbal jsem, lepil jsem a tohle všechno z toho vzniklo:
Zatím jako můj jediný "tuning" jsem nainstaloval žárovky do světel.
Teď mě čeká kapota ze které mám velký respekt, zvažuji že se pokusím vyřezat průduchy pro vzduch, tak uvidíme jak to dopadne
Re: Tatra UDS 110a /RW/1:32
Zatím dobrá práce a škoda toho volantu, který zatím kazí celkový pohled na model.
Re: Tatra UDS 110a /RW/1:32
Bohužel s tím už nic udělat nepůjde .. nic jiného kloudného jsem po ruce neměl. zkoušel jsem vytvořit papírový, ze stočeného drátku a oboje byl ještě horší výsledek. Průměr má stejný jenže stěny jsou silnější.
Re: Tatra UDS 110a /RW/1:32
Zdravím.
Kapota je hotova. Na můj vkus musím říct, že se mi celkem povedla. Vyřezávání průduchů mi dalo zabrat, ale myslím si že to model patřičně oživilo:
A kapota zkusmo na sucho na celém modelu. Lepit budu až ke konci při kompletaci celého modelu, stejně jako ostatní doplňky:
A teď již hurá do nástavby. A včera dorazily dezény tak budu průběžně připravovat i kola
Kapota je hotova. Na můj vkus musím říct, že se mi celkem povedla. Vyřezávání průduchů mi dalo zabrat, ale myslím si že to model patřičně oživilo:
A kapota zkusmo na sucho na celém modelu. Lepit budu až ke konci při kompletaci celého modelu, stejně jako ostatní doplňky:
A teď již hurá do nástavby. A včera dorazily dezény tak budu průběžně připravovat i kola
Re: Tatra UDS 110a /RW/1:32
Ahoj,
vedeš si velmi dobře jen pro příště, ty hentyony tři dílky na vršku kapoty bych podlepil jen jednou čtvrtkou, takhlehlenc jsou dost výrazný
Ať se ti daří a rád budu sledovat tvou stavbu Jakub.
vedeš si velmi dobře jen pro příště, ty hentyony tři dílky na vršku kapoty bych podlepil jen jednou čtvrtkou, takhlehlenc jsou dost výrazný
Ať se ti daří a rád budu sledovat tvou stavbu Jakub.
Re: Tatra UDS 110a /RW/1:32
Já bych se dokonce přimlouval , kdyby to šlo , tak bych ty "hentyony tři dílky " zkusil odpárat, ztenšit a nalepit znovu . Působí to strašně humpolácky . Celý model vypadá dobře a tohle by to kazilo . Pokud to teda ještě půjde !!
Re: Tatra UDS 110a /RW/1:32
Musím uznat, že na fotkách to opravdu vypadá dost humpolácky. Zítra se na to podívám a uvidím co se s tím dá dělat. Ale mám ještě jednu otázku: Jak nejlépe udělat rám který drží lopatu? Mám spoustu drátků různých průměrů, z kterých by to vymodelovat šlo, ale trápí mě následné barvení. Tempera kterou retušuji v tomto odstínu na drátkách moc nedrží a navíc jsou tam hodně vidět tahy štětcem - názorně vidět na potrubí u motoru. Ale tyto díly budou mnohem více vidět, proto bych si na nich chtěl dát víc záležet. Děkuji za všechny rady.
Re: Tatra UDS 110a /RW/1:32
A nebo tak Ono by možná stálo i za zvážení provést korekci u pana Dotóra ve šmikajdě, kde je uvedeno 2* a pak to vyzerá takto, určitě stačí 1 čtvrtka...
Re: Tatra UDS 110a /RW/1:32
Shagrath píše:Musím uznat, že na fotkách to opravdu vypadá dost humpolácky. Zítra se na to podívám a uvidím co se s tím dá dělat. Ale mám ještě jednu otázku: Jak nejlépe udělat rám který drží lopatu? Mám spoustu drátků různých průměrů, z kterých by to vymodelovat šlo, ale trápí mě následné barvení. Tempera kterou retušuji v tomto odstínu na drátkách moc nedrží a navíc jsou tam hodně vidět tahy štětcem - názorně vidět na potrubí u motoru. Ale tyto díly budou mnohem více vidět, proto bych si na nich chtěl dát víc záležet. Děkuji za všechny rady.
Na drátky používám akrylové barvičky a ty tahy ti dělá štětec, záleží jaké má štětiny jestli přírodní nebo syntetické, alespoň tak mi to říkala paní ve výtvarných potřebách...
Připadně si můžeš s drátky pohrát, obalit je cigaretovým papírkem a pak už můžeš barvit o 106
P.S. jen pro doplnění, syntetický chlup by ti čáry dělat neměl...
Re: Tatra UDS 110a /RW/1:32
Tak jsem nelenil a předělal jsem tu kapotu. Dalo to tedy spoustu práce to odtrhat a pak se to pokusit rozříznout napůl ale myslím že výsledek stojí za to. chce to ještě trošku retuše až budu mít rozmíchanou barvu a pak to bude OK. díky za upozornění
Foceno narychlo mobilem teď večer:
Opravdu by stačilo opravit ve vystřihovánce podlepení pouze jednou čtvrtkou
Foceno narychlo mobilem teď večer:
Opravdu by stačilo opravit ve vystřihovánce podlepení pouze jednou čtvrtkou
Re: Tatra UDS 110a /RW/1:32
Je to lepší , to rozhodně . Jak je výše zmíněno , stačí podlepit jen čtvrtkou , možná i kanclákem .
Re: Tatra UDS 110a /RW/1:32
Já myslím, že kancelářský papír bude bohatě stačit. Ještě že jste mi do toho donutili
Re: Tatra UDS 110a /RW/1:32
Tak téměř po roce nicnedělání na tomto modelu - po té co se mi narodila dcera a po změně povolání kdy na lepení opravdu nebyl čas jsem se před měsícem znovu ponořil do stavby. Nějak jsem zapomněl průběžně fotit tak teď to shrneme:
Pokračoval jsem rámem. Dalo práci udržet geometrii a aby se díly nezkroutily. jinak tam nebyl větší problém. Zde pár fotografií. Výsuvné nohy jsem zatím neinstaloval ty půjdou až na konci
¨
Dále jsem podle plánu pokračoval nástavbou bagru. Ta se mi dělala asi ze všeho nejlépe. Jelikož to bylo něco úplně nového tak se to lepilo skoro samo. Zasklít kabinu bagristy dalo docela práci ale nějak jsem se s tím popral
Písty jsem dělal vůbec poprvé a vypadá to že se docela zdařily. Uvidíme jak budou fungovat
Víko k motoru na bagr nalepím až na konci, nejspíš v polootevřené poloze. Nevím zda dát síta k chladičům nebo je nechat úplně otevřené.. popřípadě z čeho je udělat.
A zde již výsledek:
No a teď následuje zřejmě to nejtěžší - rameno bagru s pohyblivými částmi. Uvidíme jak se s tím poperu. Info bude následovat
Pokračoval jsem rámem. Dalo práci udržet geometrii a aby se díly nezkroutily. jinak tam nebyl větší problém. Zde pár fotografií. Výsuvné nohy jsem zatím neinstaloval ty půjdou až na konci
¨
Dále jsem podle plánu pokračoval nástavbou bagru. Ta se mi dělala asi ze všeho nejlépe. Jelikož to bylo něco úplně nového tak se to lepilo skoro samo. Zasklít kabinu bagristy dalo docela práci ale nějak jsem se s tím popral
Písty jsem dělal vůbec poprvé a vypadá to že se docela zdařily. Uvidíme jak budou fungovat
Víko k motoru na bagr nalepím až na konci, nejspíš v polootevřené poloze. Nevím zda dát síta k chladičům nebo je nechat úplně otevřené.. popřípadě z čeho je udělat.
A zde již výsledek:
No a teď následuje zřejmě to nejtěžší - rameno bagru s pohyblivými částmi. Uvidíme jak se s tím poperu. Info bude následovat
Re: Tatra UDS 110a /RW/1:32
Tak jsem dnes dokončil úchop pro lopatu.
Asi zatím nejsložitější část modelu. Dalo to docela práce aby se to vše hýbalo tak jak má:
A zde je hlavní píst který vede celé výsuvné rameno. Ve vytaženém stavu má cca 29 cm takže už je to docela délka:
Teď bude následovat celé vlastní rameno. Pořád si lámu hlavu jak to udělat aby se mi celé nezkroutilo do vrtule jak to u mě bývá zvykem.
Další postup snad brzy
Asi zatím nejsložitější část modelu. Dalo to docela práce aby se to vše hýbalo tak jak má:
A zde je hlavní píst který vede celé výsuvné rameno. Ve vytaženém stavu má cca 29 cm takže už je to docela délka:
Teď bude následovat celé vlastní rameno. Pořád si lámu hlavu jak to udělat aby se mi celé nezkroutilo do vrtule jak to u mě bývá zvykem.
Další postup snad brzy