Re: Tatra 138 D-032a / RW / 1:32
Napsal: čtv 25.2.2016 11:38
S Tatřičkou jsem zase trochu pohnul. Dnes ráno po noční práci se konečně mohla vydat i do ulic na krátkou zkušební jízdu…
Nepředbíhejme ale. Celý víkend jsem se věnoval kolům. A musím se přiznat, že z výsledku nejsem vůbec, ale vůbec, nadšený. Podařilo se mi je zprasit na naprosté maximum… Poprvé jsem se potýkal s dezény a takto "velkými" koly a na výsledku je to víc než hodně vidět… Ani jsem nepočítal, kolikrát jsem kola rozlepoval a rozřezával, abych se je pokusil slepit znovu a lépe. Celé martyrium bylo zapříčiněno mou šikovností (nebo spíše nešikovností). Ale stejně se domnívám, že by si v tomhle místě vystřihovánka zasloužila doplnit výztuhy kol (podobně, jako je mají modely F1). Kolo jako celek by pak šlo mnohem lépe spasovat. Při lepení jsem kromě geometrie ještě hóóóóóódně bojoval s napojením disků 29d. Přestože vnitřní díly ráfků a pláště na sebe sedly bez problémů, tak díl 29d je po stočení a slepení příliš velký, než aby šel vlepit na rysku v ráfku. Tento nedostatek připisuji své šikovnosti, ale pro jistotu o něm píši, aby si ostatní případně dali pozor. Kola jsem ve výsledku přetřel matnou barvou černou od Revellu (sice to už není úplně čistostavba, ale kola vypadají lépe).
Výsledek práce byl v posledních dnech jak na poměrně velké houpačce. Zatímco po dokončení kol jsem uvažoval, jestli auto nenaučit létat, tak s navazující prací na kapotě jsem byl více než spokojen. Díky kulatosti ve všech směrech jsem se kapoty docela obával. Ale všechno tu sedlo (tedy až na pár drobností, které ale nebudou vidět) naprosto perfektně. A kapota ve výsledku vypadá poměrně dobře (a i při mém stylu prasení připomíná tvarem skutečný vůz… ).
A v noci nastal ten slavný čas, kdy proběhla kompletace již hotových částí na podvozek. Úplně bez problémů to nebylo, nicméně ráno už na pracovní ploše stolu stál poměrně kompletně vyhlížející model. A výsledek (zatím až na kola) nevypadá vůbec tak tragicky, jak jsem se v úvodu bál. Nicméně musím zcela bez obalu dodat, že se už těším, jak tento model dokončím a pustím se do nějaké té drobotiny… Kapota je na fotce osazena jenom na sucho kvůli focení.
Jedno upozornění pro ostatní (problém s disky jsem nastínil už výše):
Potrubí výfuku (díl 43z) je příliš dlouhé. Pokud jsem správně pochopil návod a umístění, tak mi výfuk čněl cca 6mm mimo auto (takže by Tatrovka o výfuk přišla při míjení prvního protijedoucího auta).
Dokončení už přeci jen není tak daleko. Zpracováno mám už přes 1.330 dílků z celkových 1.610 avizovaných.
Jirka Z.
Nepředbíhejme ale. Celý víkend jsem se věnoval kolům. A musím se přiznat, že z výsledku nejsem vůbec, ale vůbec, nadšený. Podařilo se mi je zprasit na naprosté maximum… Poprvé jsem se potýkal s dezény a takto "velkými" koly a na výsledku je to víc než hodně vidět… Ani jsem nepočítal, kolikrát jsem kola rozlepoval a rozřezával, abych se je pokusil slepit znovu a lépe. Celé martyrium bylo zapříčiněno mou šikovností (nebo spíše nešikovností). Ale stejně se domnívám, že by si v tomhle místě vystřihovánka zasloužila doplnit výztuhy kol (podobně, jako je mají modely F1). Kolo jako celek by pak šlo mnohem lépe spasovat. Při lepení jsem kromě geometrie ještě hóóóóóódně bojoval s napojením disků 29d. Přestože vnitřní díly ráfků a pláště na sebe sedly bez problémů, tak díl 29d je po stočení a slepení příliš velký, než aby šel vlepit na rysku v ráfku. Tento nedostatek připisuji své šikovnosti, ale pro jistotu o něm píši, aby si ostatní případně dali pozor. Kola jsem ve výsledku přetřel matnou barvou černou od Revellu (sice to už není úplně čistostavba, ale kola vypadají lépe).
Výsledek práce byl v posledních dnech jak na poměrně velké houpačce. Zatímco po dokončení kol jsem uvažoval, jestli auto nenaučit létat, tak s navazující prací na kapotě jsem byl více než spokojen. Díky kulatosti ve všech směrech jsem se kapoty docela obával. Ale všechno tu sedlo (tedy až na pár drobností, které ale nebudou vidět) naprosto perfektně. A kapota ve výsledku vypadá poměrně dobře (a i při mém stylu prasení připomíná tvarem skutečný vůz… ).
A v noci nastal ten slavný čas, kdy proběhla kompletace již hotových částí na podvozek. Úplně bez problémů to nebylo, nicméně ráno už na pracovní ploše stolu stál poměrně kompletně vyhlížející model. A výsledek (zatím až na kola) nevypadá vůbec tak tragicky, jak jsem se v úvodu bál. Nicméně musím zcela bez obalu dodat, že se už těším, jak tento model dokončím a pustím se do nějaké té drobotiny… Kapota je na fotce osazena jenom na sucho kvůli focení.
Jedno upozornění pro ostatní (problém s disky jsem nastínil už výše):
Potrubí výfuku (díl 43z) je příliš dlouhé. Pokud jsem správně pochopil návod a umístění, tak mi výfuk čněl cca 6mm mimo auto (takže by Tatrovka o výfuk přišla při míjení prvního protijedoucího auta).
Dokončení už přeci jen není tak daleko. Zpracováno mám už přes 1.330 dílků z celkových 1.610 avizovaných.
Jirka Z.