Messerschmitt Me 262 Schwalbe / GPM / 1:33 HOTOVO
Napsal: pát 4.12.2015 14:01
Tak jsem se pustil do svého 1. poláka. I když trochu švindlem, naskenoval jsem ho a vytisknul si zkušební kousek.
Nejdřív stručně k předloze, víc nebude potřeba, protože je notoricky známá
Messerschmitt Me 262 Schwalbe (vlaštovka) byl německý dvoumotorový proudový stíhací letoun, bojově nasazený ke konci druhé světové války.
Vývoj letounu začal již před válkou, konkrétně roku 1938, kdy Technický úřad RLM zadal u společnosti Messerschmitt AG projekt letounu se dvěma proudovými motory.[2]Dne 7. června 1939 předložila firma Messerschmitt představitelům Reichsluftfahrtministeria návrh konstrukce označené „Projekt P.1065“. Specialisté z RLM nařídili zhotovit dřevěný model, který byl dokončen 1. března 1940. Poté následovala objednávka na stavbu tří prototypů určených k letovým zkouškám a jednoho draku pro statické zkoušky.
Specifikace (Me 262A-1a)
Technické údaje:
Posádka: 1
Rozpětí: 12,51 m
Délka: 10,58 m
Výška: 3,83 m
Nosná plocha: 21,7 m²
Hmotnost prázdného stroje: 4420 kg
Vzletová hmotnost (s 1800 l paliva): 6400 kg
Maximální vzletová hmotnost: 7060 kg
Pohonné jednotky: dva proudové motory Jumo 004B-1, každý o tahu 8,7 kN
Poměr tah/hmotnost (bez podvěsů, tj. při 6400 kg): 0,278
Geometrická štíhlost křídla: 7,21
Výkony:
Maximální rychlost: 870 km/h v 5 400 m
Dostup: 11 450 m
Stoupavost: 1200 m/min
Dolet (ve výšce 9000 m, s 1800 l. paliva): 1050 km
Dolet (u země, s 1800 l. paliva): 480 km
Výzbroj:
4× 30mm kanón MK 108
se zásobou 2×80 nábojů na zbraň (spodní dvojice kanónů) a 2× 100 nábojů (horní)
2 pumy do hmotnosti 250 kg (každá)
24 kusů raket R4M ráže 55 mm
Nejdřív stručně k předloze, víc nebude potřeba, protože je notoricky známá
Messerschmitt Me 262 Schwalbe (vlaštovka) byl německý dvoumotorový proudový stíhací letoun, bojově nasazený ke konci druhé světové války.
Vývoj letounu začal již před válkou, konkrétně roku 1938, kdy Technický úřad RLM zadal u společnosti Messerschmitt AG projekt letounu se dvěma proudovými motory.[2]Dne 7. června 1939 předložila firma Messerschmitt představitelům Reichsluftfahrtministeria návrh konstrukce označené „Projekt P.1065“. Specialisté z RLM nařídili zhotovit dřevěný model, který byl dokončen 1. března 1940. Poté následovala objednávka na stavbu tří prototypů určených k letovým zkouškám a jednoho draku pro statické zkoušky.
Specifikace (Me 262A-1a)
Technické údaje:
Posádka: 1
Rozpětí: 12,51 m
Délka: 10,58 m
Výška: 3,83 m
Nosná plocha: 21,7 m²
Hmotnost prázdného stroje: 4420 kg
Vzletová hmotnost (s 1800 l paliva): 6400 kg
Maximální vzletová hmotnost: 7060 kg
Pohonné jednotky: dva proudové motory Jumo 004B-1, každý o tahu 8,7 kN
Poměr tah/hmotnost (bez podvěsů, tj. při 6400 kg): 0,278
Geometrická štíhlost křídla: 7,21
Výkony:
Maximální rychlost: 870 km/h v 5 400 m
Dostup: 11 450 m
Stoupavost: 1200 m/min
Dolet (ve výšce 9000 m, s 1800 l. paliva): 1050 km
Dolet (u země, s 1800 l. paliva): 480 km
Výzbroj:
4× 30mm kanón MK 108
se zásobou 2×80 nábojů na zbraň (spodní dvojice kanónů) a 2× 100 nábojů (horní)
2 pumy do hmotnosti 250 kg (každá)
24 kusů raket R4M ráže 55 mm