Zdravím všechny modeláře. Opět tady máme další novinku od Spidy. Je to TATRA 815-2 ZO R45 12.400 4x4.1 v barvách Bonver dakar teamu, se kterou se umístil na Dakaru nováček Tomáš Vrátný spolu s navigátorem Otou Měřínským a mechanikem Radimem Pustějovským na pěkném osmnáctém místě.
Pár informací o autu.
Motor - Vznětový, kapalinou chlazený vidlicový osmiválec KHD Deutz BF 8M 1015C, přeplňovaný dvěma turbodmychadly Holset s mezichladiči stlačeného vzduchu, mechanické vstřikování paliva.
Nejvyšší výkon - 560 kW (744k) při 2200 min-1
Max. rychlost - 168 km/h
Karosérie - Speciální závodní nástavba konstrukce Loprais Tatra Team Team z ocelových oblouků a potahem z kevlarové plachtoviny, ochranný oblouk fixovaný k rámu vozidla, kabina Tatra TerrNo1, krátká verze, sklopná vpřed, vybavená vnějším i vnitřním ochranným rámem, anatomické závodní sedačky CIEB. Přídavné světlomety fixované na vnějším ochranném rámu vozidla.
Další informace zde - http://www.bonverdakarteam.cz./car/" onclick="window.open(this.href);return false;
Stavbu jsem začal (jak to u mně bývá zvykem) podvozkem a motorem. U podvozku se celkem zkroutil hlavní rám, ale nakonec pomohla hrubá síla lisování
Jako další na řadě byla plachta nástavby. Ta se mi stejně, jako u minulého ročníku dělala parádně, všechno sedělo.
Poté jsem vyrobil rám a postupně ho napasovával do plachty. K nástavbě jsem pak přilepil zadní dno s rezervou a blatníky.
Celou nástavbu jsem přilepil k hlavnímu rámu, potom jsem propojil všechno výfukové a vzduchové potrubí, to jsem dělal z drátů o různých průměrech.
následovaly kola, ty jsem poprvé dělal bez záložek a výsledek se mi líbí o 100% oproti kolům se záložkama.
Jako poslední celek mně zbývala kabina. Celkové kapotování kabiny bylo celkem hektické, ale nakonec jsem to zvládl.
Další na řadě bylo osadit kabinu a kola.
Nakonec jsem přilepil čelní rám, zrcátka a bylo HOTOVO.
Po odtátí sněhu se můžete opět těšit na fotky z písku.
Závěrem by jsem chtěl opět poděkovat Spidovi za možnost složení tohohle modelu.
Tatra 815 4x4 Bonver Dakar Team 2012 / Spida / 1:53 / BETA
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Tatra 815 4x4 Bonver Dakar Team 2012 / Spida / 1:53 / BE
Tahle tatrovka je jedna z nejhezčích. Takový nákladní Lotus JPS. Krásný model.
Re: Tatra 815 4x4 Bonver Dakar Team 2012 / Spida / 1:53 / BE
Jen bych chtěl upozornit že tato betaverze má ještě špatnou SPZ a brzo bude mít další sestřičku.
Re: Tatra 815 4x4 Bonver Dakar Team 2012 / Spida / 1:53 / BE
Krasne prepracovany model na taku mierku. Jedine co mi trochu bije do oci, ze ked uz je to tak spracovane a aj interier to ma su kolesa z jedneho kusu. Zasluzilo by si to aspon trosku plastickejsi vzhlad.
Re: Tatra 815 4x4 Bonver Dakar Team 2012 / Spida / 1:53 / BE
Vzhledem k tomu že ty kola nejsou plastická v podstatě ani ve skutečnosti. Tak nevim jestli to má smysl i tady v tom měřítku. Jedina plasticita co by se dala udělat je ta že by se vyřízl střed a o sílu papíru by se vlepil do kola takže v podstatě nic.
P.S kola jsou ze 3 kusů. Z jednoho to fakt neumim
P.S kola jsou ze 3 kusů. Z jednoho to fakt neumim
Re: Tatra 815 4x4 Bonver Dakar Team 2012 / Spida / 1:53 / BE
Tak z jedneho kusu to neviem ani ja. Myslel som samozrejme bok pneumatiky aj s diskom. A aspon to vyrezanie disku a vlepenie do otvoru v pneumatike by urcite vyzeralo lepsie...
Re: Tatra 815 4x4 Bonver Dakar Team 2012 / Spida / 1:53 / BE
není problém si to udělat sám
Re: Tatra 815 4x4 Bonver Dakar Team 2012 / Spida / 1:53 / BE
Tento model jsem si teď pořídil v Praze, protože vypadá fakt super. Jenom jsem zatím na žádném modelu neřešil drátěnou konstrukci. Jak lepíš jednotlivé dráty k sobě? Herkulesem? A co tvarování, aby ti to pěkně sedělo?
Re: Tatra 815 4x4 Bonver Dakar Team 2012 / Spida / 1:53 / BE
Zdravím. Ochranný rám nástavby jsem postupně lepil herkulesem do vytvarované plachty. A co se týče vnitřního i vnějšího ochranného rámu kabiny tak ty sem lepil k sobě sekunďákem. A s přesností jsem problém neměl stačí když se budeš pečlivě držet návodných kreseb.