Stránka 1 z 1
Kamaz 4310 Dakar (1991)
Napsal: pon 14.9.2015 12:05
od mára
Asi před dvěma lety jsem tady
viewtopic.php?f=28&t=2235" onclick="window.open(this.href);return false;
zavěsil odkaz na free model jednoho z prvních dakarských kamazů.
Autorovi jsem slíbil, že sem dám report ze stavby vozu. Bohužel jsem se dostal ke stavbě až letos. Použil jsem návodové kresby z tohoto modelu
http://novamodel.ucoz.ru/load/novamodel ... 2/5-1-0-54" onclick="window.open(this.href);return false; a dále fotky dakarského vozu z googlu.
Toto jsem stihl na jaro.
Re: Kamaz 4310 Dakar (1991)
Napsal: úte 15.9.2015 6:25
od mára
Přes léto nebyl čas ani myšlenky na lepení, takže další postup nastal až v srpnu. Během srpna jsem dorazil podvozek a slepil kola.
Kola jsem vylepšil matkama ivantovkama a dezénem od Spidy. Dezény jsem použil z Kamazu 1996, protože nejlépe odpovídaly kresbě dezénu na modelu.
Objevil se jen malý zádrhel. Doma jsem měl 4 kusy dezénů z dřívější doby a 4 jsem přikupoval. A mezi starými a novými dezény byl malý rozdíl v šířce rytí (na fotce pravé a horní vs. levé a dolní). To už jsem dál neřešil, jenom při rozmísťování na nápravy si musím dát pozor, aby na jedné nápravě byly vždy stejné.
Re: Kamaz 4310 Dakar (1991)
Napsal: úte 15.9.2015 6:58
od mára
Re: Kamaz 4310 Dakar (1991)
Napsal: úte 15.9.2015 9:04
od rybak
Tohle vypada dobre.
Re: Kamaz 4310 Dakar (1991)
Napsal: úte 22.9.2015 7:12
od mára
Re: Kamaz 4310 Dakar (1991)
Napsal: sob 19.12.2015 0:35
od mára
Už jsem zpátky v Česku a po splnění několika restů v domácnosti nastal čas uložit Williamse krátce k ledu a vrátit se zpátky ke Kamazu. Pokračoval jsem nalakováním hotových částí a sestavením celku, tentokrát nahotovo.
Při lepení nástavby jsem zjistil, že i přes zatížení nahřátými cihlami při podlepování, se podlaha mírně prohnula - asi jen o 1-2 mm, ale při lepení to bylo znát. Spáru mezi podvozkem a nástavbou jsem zalil trochu více lepidlem a to si při vysychání díly k sobě částečně přitáhlo.
Zbývá model osadit doplňky. Začal jsem ochranným rámem. K němu neexistuje plánek, tak jsem musel tvar odhadnout na základě dostupných fotografií. Základní konstrukci jsem naohýbal z mosazného svařovacího drátu 2mm. Vzpěry pak z měděného drátu z kabelu 1,6 a 1,2mm. Lepil jsem gelovým sekunďákem.
Re: Kamaz 4310 Dakar (1991)
Napsal: ned 20.12.2015 21:06
od mára
Rám prošel lakovnou
Mezitím jsem na modelu doplnil různou drobotinu a zkusil rám nasadit nasucho.
Zítra rám po drobných úpravách osadím napevno a snad dorazím zbytek.
Re: Kamaz 4310 Dakar (1991)
Napsal: ned 20.12.2015 23:06
od Nafe_CZ
Parada !
Re: Kamaz 4310 Dakar (1991)
Napsal: čtv 24.12.2015 0:06
od mára
Tak při závěrečném finiši se pokazilo, co se dalo. Nejprve jsem se po odeslání předchozího reportu trochu kochal nasucho sestaveným modelem. Neuvědomil jsem si, že rám ještě není přilepený, a ten se odporoučel na zem. Následovalo tedy opětovné slepení, přebroušení a lakování.
Další problém se objevil, když jsem kompletoval výfuky a komínky mezi kabinou a nástavbou. Zjistil jsem, že jsem nesprávně nalepil nástavbu na podvozkový rám a komínek se mi tam nevejde podle plánu. Ono to umístění nástavby tam nebylo vyznačeno a já jsem se orientoval podle fotek modelu. Chtělo to posunout cca 5mm dozadu. Chvíli jsem uvažoval, zda odpreparovat nástavbu od podvozku, ale pak jsem se rozhodl pouze upravit komínek tak, aby se tam vešel. Jinak výfuky ve vystřihovánce vůbec nejsou, já jsem použil hliníkové trubičky.
Jak model dopadl, posuďte sami.