Cisternový přívěs CHEPOS CP-11 / RW / 1:32 HOTOVO
Napsal: úte 11.8.2015 23:41
Přeji pěkný den, kolegové.
Ti, kteří zaregistrovali mou předchozí stavbu, asi nebudou mou volbou dalšího modelu příliš překvapeni. Rozhodl jsem si doplnit CA-18 o přívěs CP-11.
Něco o předloze, jako obvykle ze serveru http://www.valka.cz" onclick="window.open(this.href);return false;:
Cisternový přívěs CP-11 slouží k přepravě a skladování pohonných hmot. Ocelová nádrž je na horní horní ploše opatřena třemi průlezy umožňujícími přístup do jednotlivých komor čistění a plnění. Průlezy jsou vybaveny víkem s odvzdušňovacím ventilem. Uvnitř nádrže se nachází vlnolamy omezující pohyb přepravované tekutiny.
Výrobce: CHEPOS, závody chemického a potravinářského strojírenství, závod Košice
Technicko-taktická data
Hmotnost:
- pohotovostní: 5 100 kg
- celková: 15 200 kg
Rozměry:
- délka: 7 492 mm
- šířka: 2 480 mm
- výška: 2 695 mm (nezatížený přívěs), 2 645 mm (zatížený přívěs)
- světlá výška: 580 mm (pod stáčecí jednotkou v zatíženám stavu)
Objem cisterny:
- skutečný: 12 540 l
- užitečný: 11 000 l
Pérování: listová, půleliptická pera
Ráfek: 8,0 - 20
Pneumatika: 11,00 - 20
Řízení: rejdovanou nápravou
- výška oje nad vozovkou: 930 mm (nezatížený přívěs), 880 mm (zatížený přívěs)
- délka oje: 1 800 mm
- průmer oka oje: 40 mm
Provozní brzdy:
- druh: třecí, bubnové, čelisťové, vnitřní
- systém: vzduchový, přetlakový, dvouokruhový
Parkovací brzdy
- druh: třecí, bubnové, čelisťové, vnitřní
- systém: přímočinný s mechanickým převodem
Hned zkraje musím přiznat, že tato stavba se mi jeví být poněkud smůlovatá, což vzápětí podpořím nezvratnými důkazy.
Stavbu jsem zahájil v druhé půlce června a vše podrobně dokumentoval, abych to později mohl prezentovat včetně drobných úprav při stavbě nádrže. Na samotné zvřejnění nebyl moc čas ani nálada. A když už na to došlo, zjistil jsem, že jsem nějakou záhadou (či spíše vlastní hloupostí) přišel o veškerý nafocený materiál... Takže i obligátní foto originálu je již z pokročilého stadia rozstříhanosti:
Tak a teď pár slov o stavbě. Vše jde velmi dobře; nikoho asi nepřekvapí, že model pěkně sedí. Co mě maličko překvapilo, byly drobné nepřesnosti v označení dílů. Našel jsem jich několik a to ještě nejsem na konci. Ne že by to nějak komplikovalo stavbu, jde o prkotiny, ale u modelů RW jsem na to zvyklý nebyl, proto to zmiňuji. Samotná stavba začíná hlavní částí nástavby - cisternou. Tvar nádrže mají zajistit tři žebra, rovnoměrně rozmístěná v plášti. Ty jsem ještě doplnil dalšími dvěma u předního a zadního okraje, aby u okrajů tvar lépe držel a aby se mi lépe nalepovala čela cisterny. Tohle řešení se mi celkem osvědčilo, nádrž se stavěla velmi dobře. I kompletace dalších částí cisterny byla bezproblémová. Jen je třeba pečlivě hlídat geometrii, protože na bocích nádrže jsou dlouhé tenké díly, které na sebe vzájemně navazují a malá chyba může znamenat velký problém. Bohužel, další důkaz smůly (či spíše nešikovnosti) je v tom, že sice se model vyloupl docela obstojně, ovšem právě při kompletaci nástavby mi diky časté manipulaci s nádrží na plášti mírně vykoukly obrysy žeber, ačkoliv byl po uzavření nádrže povrch krásně hladký
Aktuální stav stavby:
Dále mám zkompletovanou ohrádku:
Poprvé jsem stavěl tento typ ložiska a musím se přiznat, že jsem nadšen. Perfektní, jednoduché a funkční řešení:
Nyní se chystám na přední nápravu a tažnou oj. Oj, oj, to je hrůza. Jestli něco nemám rád, tak je to tvarování úzkých trubiček. A čím delší trubička, tím hůř. Z tohoto papíru je to fakt očistec. Každopádně pokud si někdo chce trubičky natrénovat, mohu CP-11 vřele doporučit.
To je zatím vše a slibuji, že o fotky se budu příště starat mnohem lépe, abych příště měl co ukazovat.
Ti, kteří zaregistrovali mou předchozí stavbu, asi nebudou mou volbou dalšího modelu příliš překvapeni. Rozhodl jsem si doplnit CA-18 o přívěs CP-11.
Něco o předloze, jako obvykle ze serveru http://www.valka.cz" onclick="window.open(this.href);return false;:
Cisternový přívěs CP-11 slouží k přepravě a skladování pohonných hmot. Ocelová nádrž je na horní horní ploše opatřena třemi průlezy umožňujícími přístup do jednotlivých komor čistění a plnění. Průlezy jsou vybaveny víkem s odvzdušňovacím ventilem. Uvnitř nádrže se nachází vlnolamy omezující pohyb přepravované tekutiny.
Výrobce: CHEPOS, závody chemického a potravinářského strojírenství, závod Košice
Technicko-taktická data
Hmotnost:
- pohotovostní: 5 100 kg
- celková: 15 200 kg
Rozměry:
- délka: 7 492 mm
- šířka: 2 480 mm
- výška: 2 695 mm (nezatížený přívěs), 2 645 mm (zatížený přívěs)
- světlá výška: 580 mm (pod stáčecí jednotkou v zatíženám stavu)
Objem cisterny:
- skutečný: 12 540 l
- užitečný: 11 000 l
Pérování: listová, půleliptická pera
Ráfek: 8,0 - 20
Pneumatika: 11,00 - 20
Řízení: rejdovanou nápravou
- výška oje nad vozovkou: 930 mm (nezatížený přívěs), 880 mm (zatížený přívěs)
- délka oje: 1 800 mm
- průmer oka oje: 40 mm
Provozní brzdy:
- druh: třecí, bubnové, čelisťové, vnitřní
- systém: vzduchový, přetlakový, dvouokruhový
Parkovací brzdy
- druh: třecí, bubnové, čelisťové, vnitřní
- systém: přímočinný s mechanickým převodem
Hned zkraje musím přiznat, že tato stavba se mi jeví být poněkud smůlovatá, což vzápětí podpořím nezvratnými důkazy.
Stavbu jsem zahájil v druhé půlce června a vše podrobně dokumentoval, abych to později mohl prezentovat včetně drobných úprav při stavbě nádrže. Na samotné zvřejnění nebyl moc čas ani nálada. A když už na to došlo, zjistil jsem, že jsem nějakou záhadou (či spíše vlastní hloupostí) přišel o veškerý nafocený materiál... Takže i obligátní foto originálu je již z pokročilého stadia rozstříhanosti:
Tak a teď pár slov o stavbě. Vše jde velmi dobře; nikoho asi nepřekvapí, že model pěkně sedí. Co mě maličko překvapilo, byly drobné nepřesnosti v označení dílů. Našel jsem jich několik a to ještě nejsem na konci. Ne že by to nějak komplikovalo stavbu, jde o prkotiny, ale u modelů RW jsem na to zvyklý nebyl, proto to zmiňuji. Samotná stavba začíná hlavní částí nástavby - cisternou. Tvar nádrže mají zajistit tři žebra, rovnoměrně rozmístěná v plášti. Ty jsem ještě doplnil dalšími dvěma u předního a zadního okraje, aby u okrajů tvar lépe držel a aby se mi lépe nalepovala čela cisterny. Tohle řešení se mi celkem osvědčilo, nádrž se stavěla velmi dobře. I kompletace dalších částí cisterny byla bezproblémová. Jen je třeba pečlivě hlídat geometrii, protože na bocích nádrže jsou dlouhé tenké díly, které na sebe vzájemně navazují a malá chyba může znamenat velký problém. Bohužel, další důkaz smůly (či spíše nešikovnosti) je v tom, že sice se model vyloupl docela obstojně, ovšem právě při kompletaci nástavby mi diky časté manipulaci s nádrží na plášti mírně vykoukly obrysy žeber, ačkoliv byl po uzavření nádrže povrch krásně hladký
Aktuální stav stavby:
Dále mám zkompletovanou ohrádku:
Poprvé jsem stavěl tento typ ložiska a musím se přiznat, že jsem nadšen. Perfektní, jednoduché a funkční řešení:
Nyní se chystám na přední nápravu a tažnou oj. Oj, oj, to je hrůza. Jestli něco nemám rád, tak je to tvarování úzkých trubiček. A čím delší trubička, tím hůř. Z tohoto papíru je to fakt očistec. Každopádně pokud si někdo chce trubičky natrénovat, mohu CP-11 vřele doporučit.
To je zatím vše a slibuji, že o fotky se budu příště starat mnohem lépe, abych příště měl co ukazovat.