Porsche 962C Repsol/M. Antonický/1:24/Mega Graphic
Napsal: ned 9.8.2015 12:54
Rád bych zde prezentoval stavbu tohoto již relativně vousatého modelu.
Protože mé časové možnosti nejsou optimální, lepil jsem po chvilkách už od cca října 2014.
Začal jsem podle návodu - kola a brzdy.
Následoval podvozek s přední a zadní nápravou.
A kokpit s turbokompresory.
Čtvrtá etapa byla karosérie. Zde jsem trochu bojoval s předními světly. Rohový spoj je vidět, ale pořád to byl můj nejlepší pokus. Všechny drobné doplňky jsem na karosérii nalepil až při závěrečné kompletování (udělal jsem dobře, protože jen co jsem přilepil anténu, hned jsem ji při manipulaci ohnul). Zadní část karosérie byla jako celek bez problémů. Ale narazil jsem na problém s lícováním přední a zadní části. Zde mi po nasazení na podvozek vznikala nahoře škvíra cca 2 mm. Pod mírným tlakem to šlo srovnat, ale přední část už nechtěla měnit na stálo svůj tvar. Navíc jsem se bál, abych to nezmršil víc, než byl aktuální stav. Naštěstí zadní část začíná bílou, tak jsem tam dle tvaru mezery vlepil kus papíru. Výsledek není tak do očí bijící, jako kdybych tam tu mezeru nechal. Zasklení jsem přelepil páskou a celou karosérii jsem stříkl třemi tenkými vrstvami lesklého laku.
Nakonec přišla na řadu motorová část s převodovkou a kompletace menších sestav (turbo, výfuky, zadní náprava). Nakreslenou konstrukci na zádi kokpitu jsem nahradil drátkem omotaným cigaretovými papírky. Svody od motoru do turba jsem se pokusil udělat plastické. Jinak jsem žádné další změny nedělal. První část šla dobře. Ale při kompletaci, když jsem usazoval motor, tak byl dost utopený (alespoň podle malůvky řezu v návodu). Trochu jsem ho tedy přizvedl. Potom jsem zkompletoval spojku a převodovku s rychlozvedákem. Vše bylo v pořádku až do momentu, kdy jsem chtěl celek dopojit k motoru. Sestava byla tak o 4 mm delší a bez úprav se tam nemohla vejít. Nejdřív jsem si myslel, že mám špatně umístěný motor, ale ten je správně, protože pokud by byl posunutý více dopředu, nenapojil bych už k motoru chladiče turba. Nepřesnosti musely tedy vzniknout až v té sestavě spojky a převodovky. Na fotkách jiných modelů vypadá, že vše sedí, takže chyba musela vzniknout na mé straně. Abych ji napravil, udělal jsem jediné možné řešení. Odřezal jsem kónický přechod mezi motorem a spojkou a zcela ho vypustil. Tak jsem dosáhl správné pozice budoucí zadní nápravy. Kompletace nápravy již proběhla bez problémů. Celek jsem stříkl matným lakem.
Na karosérii jsem dolepil drobné díly a po téměř 3/4 roce jsem mohl říct: HOTOVO.
Tady je výsledek:
Na viděnou u dalšího modelu
Protože mé časové možnosti nejsou optimální, lepil jsem po chvilkách už od cca října 2014.
Začal jsem podle návodu - kola a brzdy.
Následoval podvozek s přední a zadní nápravou.
A kokpit s turbokompresory.
Čtvrtá etapa byla karosérie. Zde jsem trochu bojoval s předními světly. Rohový spoj je vidět, ale pořád to byl můj nejlepší pokus. Všechny drobné doplňky jsem na karosérii nalepil až při závěrečné kompletování (udělal jsem dobře, protože jen co jsem přilepil anténu, hned jsem ji při manipulaci ohnul). Zadní část karosérie byla jako celek bez problémů. Ale narazil jsem na problém s lícováním přední a zadní části. Zde mi po nasazení na podvozek vznikala nahoře škvíra cca 2 mm. Pod mírným tlakem to šlo srovnat, ale přední část už nechtěla měnit na stálo svůj tvar. Navíc jsem se bál, abych to nezmršil víc, než byl aktuální stav. Naštěstí zadní část začíná bílou, tak jsem tam dle tvaru mezery vlepil kus papíru. Výsledek není tak do očí bijící, jako kdybych tam tu mezeru nechal. Zasklení jsem přelepil páskou a celou karosérii jsem stříkl třemi tenkými vrstvami lesklého laku.
Nakonec přišla na řadu motorová část s převodovkou a kompletace menších sestav (turbo, výfuky, zadní náprava). Nakreslenou konstrukci na zádi kokpitu jsem nahradil drátkem omotaným cigaretovými papírky. Svody od motoru do turba jsem se pokusil udělat plastické. Jinak jsem žádné další změny nedělal. První část šla dobře. Ale při kompletaci, když jsem usazoval motor, tak byl dost utopený (alespoň podle malůvky řezu v návodu). Trochu jsem ho tedy přizvedl. Potom jsem zkompletoval spojku a převodovku s rychlozvedákem. Vše bylo v pořádku až do momentu, kdy jsem chtěl celek dopojit k motoru. Sestava byla tak o 4 mm delší a bez úprav se tam nemohla vejít. Nejdřív jsem si myslel, že mám špatně umístěný motor, ale ten je správně, protože pokud by byl posunutý více dopředu, nenapojil bych už k motoru chladiče turba. Nepřesnosti musely tedy vzniknout až v té sestavě spojky a převodovky. Na fotkách jiných modelů vypadá, že vše sedí, takže chyba musela vzniknout na mé straně. Abych ji napravil, udělal jsem jediné možné řešení. Odřezal jsem kónický přechod mezi motorem a spojkou a zcela ho vypustil. Tak jsem dosáhl správné pozice budoucí zadní nápravy. Kompletace nápravy již proběhla bez problémů. Celek jsem stříkl matným lakem.
Na karosérii jsem dolepil drobné díly a po téměř 3/4 roce jsem mohl říct: HOTOVO.
Tady je výsledek:
Na viděnou u dalšího modelu