Železnice / Railways
Moderátor: Vojta Č.
Re: Železnice / Railways
Poznámka k mašince "Toy Train" - její trať (Darjeeling Himalayan Railway) má rozchod 610mm. Dneska jsem si slepovánku proměřil a je v měřítku 1:16.
Takže pokud by nekdo chtěl stavět v klasickém měřítku G (tj. 1:22,5), musí tisknout na 71 procent (díly jsou dostatečně velké, je to pořád slepitelné).
Takže pokud by nekdo chtěl stavět v klasickém měřítku G (tj. 1:22,5), musí tisknout na 71 procent (díly jsou dostatečně velké, je to pořád slepitelné).
Re: Železnice / Railways
Ahoj, neni nekde nejaky model masinky,co jezdila u nas tak 60.-70.leta.Stredne slozity model, s moznosti tuneni a prebarveni? Diky. Pokud nic ke stazeni, tak co dopuricit orig.stavebnici?
Mati delala cely zivot na draze,tak me napadl darek
Mati delala cely zivot na draze,tak me napadl darek
Re: Železnice / Railways
Roman: Jakou trakci, páru, motorák, motorovou nebo elektrickou lokomotivu? A jaké měřítko?
Je toho "hafól", zkus to prosím upřesnit.
zdraví
hank
Je toho "hafól", zkus to prosím upřesnit.
zdraví
hank
Re: Železnice / Railways
Ahoj, bud paru, jeste si pamatuju,ze neco u nas jezdilo, kdyz jsem byl malej a nebo motorovou a treba s vagonkem. MNati delala na vaze,tak me napadlo diorama s domkem..jestli sezenu podklady z PV nadrazi.
meritko:kolem 1:50(72)...aby model nebyl moc velky a pritom jeste se dalo delat na detailech...nevim jak se pohybuji meritka na zeleznici.
meritko:kolem 1:50(72)...aby model nebyl moc velky a pritom jeste se dalo delat na detailech...nevim jak se pohybuji meritka na zeleznici.
Re: Železnice / Railways
Nejen pro Romana:
Na webu Čestmíra Houšky je tady
http://czestmyr.wz.cz/3_Graphics/2_423.0/423_0_en.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ke stažení model parní lokomotivy 423.0 - poválečné série čísel 171 - 231 - která je až na pár detailů (stupačky na tendru aj.) k nerozeznání podobná i pozdější řadě 433.0. Model je ve velikosti HO (1:87) a dobře se stylově hodí k ábíčkovským modelům lokomotivy 423.0 předválečného provedení.
Roman chtěl něco z okolí Prostějova, obě lokomotivní řady tam zajížděly až do r. 1978 - olomoucké 423.0 po "hanáckém pacifiku" z Olomouce přes Senici na Hané a Náměšť na Hané, brněnské 433.0 ze strojové stanice Skalice nad Svitavou (proto se jim říkalo "skaličáci") po chornické trati.
Všechny 433.0 kromě úplně první 433.001 i většina 423.0 z poválečné série nakonec dostaly místo kulatého komína plochou dyšnu Giesl. (Zájemcům o konverzi mohu poskytnout podklady.)
Pro muzejní provoz se dochovali skaličáci hned ve dvou exemplářích, v Brně mají 433.001 (majetek ČD) a ve Valašském Meziříčí Matěje 433.002 (majetek NTM). Ta valašská parta je obzvlášť aktivní a s Matějem jezdí velice často na veřejné akce (i když aktuálně mají potíže úředního charakteru, NTM a ČD se nedohodly o jeho provozu, takže letos zatím nevyjel), takže lze získat podklady i ze skutečných strojů. (Více k Matějovi viz tady: http://lokomotiva.inext.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;). Brněnského skaličáka můžete v nejbližší době studovat "zaživa" třeba tady: http://www.parni-jizdy.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Autor své stránky už delší dobu neaktualizuje, tak radši stahujte, dokud je co.
zdraví
hank
Na webu Čestmíra Houšky je tady
http://czestmyr.wz.cz/3_Graphics/2_423.0/423_0_en.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ke stažení model parní lokomotivy 423.0 - poválečné série čísel 171 - 231 - která je až na pár detailů (stupačky na tendru aj.) k nerozeznání podobná i pozdější řadě 433.0. Model je ve velikosti HO (1:87) a dobře se stylově hodí k ábíčkovským modelům lokomotivy 423.0 předválečného provedení.
Roman chtěl něco z okolí Prostějova, obě lokomotivní řady tam zajížděly až do r. 1978 - olomoucké 423.0 po "hanáckém pacifiku" z Olomouce přes Senici na Hané a Náměšť na Hané, brněnské 433.0 ze strojové stanice Skalice nad Svitavou (proto se jim říkalo "skaličáci") po chornické trati.
Všechny 433.0 kromě úplně první 433.001 i většina 423.0 z poválečné série nakonec dostaly místo kulatého komína plochou dyšnu Giesl. (Zájemcům o konverzi mohu poskytnout podklady.)
Pro muzejní provoz se dochovali skaličáci hned ve dvou exemplářích, v Brně mají 433.001 (majetek ČD) a ve Valašském Meziříčí Matěje 433.002 (majetek NTM). Ta valašská parta je obzvlášť aktivní a s Matějem jezdí velice často na veřejné akce (i když aktuálně mají potíže úředního charakteru, NTM a ČD se nedohodly o jeho provozu, takže letos zatím nevyjel), takže lze získat podklady i ze skutečných strojů. (Více k Matějovi viz tady: http://lokomotiva.inext.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;). Brněnského skaličáka můžete v nejbližší době studovat "zaživa" třeba tady: http://www.parni-jizdy.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Autor své stránky už delší dobu neaktualizuje, tak radši stahujte, dokud je co.
zdraví
hank
Plošinový vagón SSys /Lubosch / 1:25
Skvělý doplněk nejen do diorámat s německou technikou:
http://papermodelers.sk/viewtopic.php?f=93&t=4633" onclick="window.open(this.href);return false;
http://papermodelers.sk/viewtopic.php?f=93&t=4633" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Železnice / Railways
Po delším odmlčení autora jsou na německém fóru hned dva nové železniční modely Albrechta Pirlinga, a to rovnou bomby:
- lokomotiva P8/BR38 tady http://www.kartonist.de/wbb2/thread.php?threadid=10340" onclick="window.open(this.href);return false;
- jednotný osobní vůz "Donnerbüchse" tady http://www.kartonist.de/wbb2/thread.php?threadid=10357" onclick="window.open(this.href);return false;
Pro registrované návštěvníky fóra samozřejmě ke stažení zdarma.
Pár těch vagónů zůstalo jako válečná kořist u ČSD a dojezdily až v 60. letech. Někoho možná zaujme, že na některých německých lokálkách jezdily v jedno- až dvouvozových "soupravách" v osobních a smíšených vlacích spolu s motorovými lokomotivami řady V 36 = civilní provedení válečné WR 360, jejíž model má v nabídce Bestr.
Několik kořistních lokomotiv řady 38 dostalo po válce u ČSD řadu 377.05xx a především v severních Čechách a na severní Moravě zhruba tak do roku 1947 zasahovaly i do pravidelného provozu. Pokud vím, tak jedna (377.0519) pak v r. 1958 dostala protitlakovou brzdu Riggenbach a na zkušebním okruhu u Velimi sloužila až do r. 1963 spolu s dynamometrickým vozem jako brzdicí vozidlo pro jízdní zkoušky nových lokomotiv. Jinak to ale byla jedna z nejpočetnějších řad osobních lokomotiv v Německu (uvádí se počet přes 3000), jezdily i v Polsku, Rumunsku, Turecku, Litvě, Francii a Belgii. V roce 1906 se proslavily tím, že vozily rychlíky Berlín - Königsberg (dnes ruský Kaliningrad, tehdy to ale bylo ve východním Prusku) v úseku dlouhém 601 km na jeden zápřah.
zdraví
hank
- lokomotiva P8/BR38 tady http://www.kartonist.de/wbb2/thread.php?threadid=10340" onclick="window.open(this.href);return false;
- jednotný osobní vůz "Donnerbüchse" tady http://www.kartonist.de/wbb2/thread.php?threadid=10357" onclick="window.open(this.href);return false;
Pro registrované návštěvníky fóra samozřejmě ke stažení zdarma.
Pár těch vagónů zůstalo jako válečná kořist u ČSD a dojezdily až v 60. letech. Někoho možná zaujme, že na některých německých lokálkách jezdily v jedno- až dvouvozových "soupravách" v osobních a smíšených vlacích spolu s motorovými lokomotivami řady V 36 = civilní provedení válečné WR 360, jejíž model má v nabídce Bestr.
Několik kořistních lokomotiv řady 38 dostalo po válce u ČSD řadu 377.05xx a především v severních Čechách a na severní Moravě zhruba tak do roku 1947 zasahovaly i do pravidelného provozu. Pokud vím, tak jedna (377.0519) pak v r. 1958 dostala protitlakovou brzdu Riggenbach a na zkušebním okruhu u Velimi sloužila až do r. 1963 spolu s dynamometrickým vozem jako brzdicí vozidlo pro jízdní zkoušky nových lokomotiv. Jinak to ale byla jedna z nejpočetnějších řad osobních lokomotiv v Německu (uvádí se počet přes 3000), jezdily i v Polsku, Rumunsku, Turecku, Litvě, Francii a Belgii. V roce 1906 se proslavily tím, že vozily rychlíky Berlín - Königsberg (dnes ruský Kaliningrad, tehdy to ale bylo ve východním Prusku) v úseku dlouhém 601 km na jeden zápřah.
zdraví
hank
Re: Železnice / Railways
Novinka z polské parowozowny:
Posunovací dieselová mašinka 410 D v měřítku 1:25. Pěkně velkej kousek, barevně teda nic moc, ale jinak hezky vymakaná:
http://parowozowniajarocin.pl/?page_id=2074" onclick="window.open(this.href);return false;
A stavba bety na Konradusu:
http://www.konradus.com/forum/read.php? ... r=0&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak se v tom nevyznám, tak se zeptám - je to nějak relevantní k československý železnici?
Posunovací dieselová mašinka 410 D v měřítku 1:25. Pěkně velkej kousek, barevně teda nic moc, ale jinak hezky vymakaná:
http://parowozowniajarocin.pl/?page_id=2074" onclick="window.open(this.href);return false;
A stavba bety na Konradusu:
http://www.konradus.com/forum/read.php? ... r=0&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak se v tom nevyznám, tak se zeptám - je to nějak relevantní k československý železnici?
Re: Železnice / Railways
Vojta Č.: Není.
Strojů bylo vyrobeno jen asi kolem 50 výhradně pro polské vlečky, byly poruchové a protože ve stejné době se vyráběly ve velkých sériích srovnatelné a mnohem spolehlivější "Fabloky" Ls 150 = 409 Da = SM-03 (ty známe i z ČSSR a ČR), podnikové vlečky včetně exportních zákazníků i polské státní dráhy PKP dávaly přednost jim. Zobrazený kus je poslední dochovaný a patří železničnímu muzeu.
BTW, model Fabloku 1:25 nedávno vydal Angraf - Answer: http://www.gpm.pl/index.php?akcja=produkt&edycja=8332" onclick="window.open(this.href);return false;
zdraví
hank
Strojů bylo vyrobeno jen asi kolem 50 výhradně pro polské vlečky, byly poruchové a protože ve stejné době se vyráběly ve velkých sériích srovnatelné a mnohem spolehlivější "Fabloky" Ls 150 = 409 Da = SM-03 (ty známe i z ČSSR a ČR), podnikové vlečky včetně exportních zákazníků i polské státní dráhy PKP dávaly přednost jim. Zobrazený kus je poslední dochovaný a patří železničnímu muzeu.
BTW, model Fabloku 1:25 nedávno vydal Angraf - Answer: http://www.gpm.pl/index.php?akcja=produkt&edycja=8332" onclick="window.open(this.href);return false;
zdraví
hank
Re: Železnice / Railways
Zde jsou ke stažení lokomotivy řad 740 , 742 a 704. http://www.modelyh0.xf.cz/loko.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Železnice / Railways
Řádně zaprášené a rezavé koleje pro vaše modely v měřítku H0 (1:87) a 0 (1:45) najdete zde: http://www.schaalbouw.nl/rail.htm
Re: Železnice / Railways
Na starém fóru už tento odkaz byl, ale tady vyloženě chybí. Jsou zde volně ke stažení nejrůznější doplňky v podobě semaforů návěstidel, značek a dalších v měřítku 1:25, 1:45,1:160,1:120,1:87. Sice jsou v provedení PKP, ale myslím, že po lehkých úpravách se dají použít i na naše železnice. A stejně většina modelů, které zde prezentujeme jsou polské, takže se to určitě hodit bude
http://pkprepo.xaa.pl/?p=modcat&l=pl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pkprepo.xaa.pl/?p=modcat&l=pl" onclick="window.open(this.href);return false;