motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32 / HOTOVO
Napsal: stř 8.7.2015 19:17
Ahoj všem,
sliboval jsem, že jako další na řadě bude člun k hotové PMSce a protože "slipy" se maj plnit nejen o Vánocích, tak jsem se vrhl na motorový člun MO-634 s podvozkem.
Pár slov úvodem...
Člun byl vyvinut jako náhrada člunu MO-111P a je součástí soupravy PMS. Je určen pro vlek a postrk pontonových mostů a soulodí z PMS a jiných nesamohybných plovoucích břemen a dále k jízdám sólo a jako pracovní člun k zabezpečení činnosti vojsk na vodních překážkách. Člun je převážen na podvozku SP-5 za tažným vozidlem (zpravidla T 813, T 815).
Člun má v porovnání s člunem MO-111P některé modernější konstrukční prvky zvyšující jeho výkonnost a manévrovatelnost na vodě – krytá paluba, ochranný štít osádky, hydraulický servoválec řízení, dokormidlovávací zařízení.
Takticko-technická data:
Hmotnost člunu bez popsádky: 5000 kg
Hmotnost čllunu s podvozkem: 8850 kg
Délka: 8,07 m
Šířka: 2,3 m
Výška: 2,3 m
Ponor: 0,92 m
Max. rychlost na vodě: 22 km/h
Rychlost při postrku dvou říčních dílu PMS zatížených břemenem o hmotnosti 20 t: 12 km/h
Osádka: 2 muži (velitel člunu a lodník)
Doba spuštění na vodu: 8-10 minut
Doba vytažení z vody: 10-15 minut
Pohon:
Motor: naftový, vodou chlazený, typ Škoda M-634
Trvalý výkon motoru: 110 kW (1600 ot/min)
Tah člunu na upoutaném laně
- při chodu vpřed 17,66 kN
- při chodu vzad 6,86 kN
Objem palivových nádrží 260 litrů (zajistí provoz člunu po dobu asi 8 hodin při výkonu motoru asi 96 kW)
Lodní vrtule jedna čtyřlistá
Průměr lodní vrtule 800 mm
Zdroj:
http://forum.valka.cz/topic/view/37047/ ... orovy-clun" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.csla.cz/technika/plavidla/mo634.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
A teď už ke stavbě samotné.
Náhled na originál
Kostra
Stavbu jsem začal sestavením kostry člunu
Hranu podlahy motorového prostoru je třeba zbrousit, aby bylo následně možné přilepit obšívku. Ve vystřihovánce je o tom zmínka.
Pro dnešek vše, další hlášení až se mi podaří oblepit obšívku. Z toho mám popravdě trochu obavy, hlavně aby mi nevylezly na povrch žebra. Pro manželku ještě dávám postupně dohromady plachetničku. U té jsem hrany žeber nejdříve polepil pásky papíru, potom přilepil první obšívku, na ni potom několik vrstev papírových pásku z nastříhaných letáků, každou vrstvu vždy zbrousil, počet vrstev podle potřeby a až potom všem vnější obšívku. Tady je však kostra člunu poměrně členitá, nemá tak pravidelný tvar a na žebra přijde nalepit hned vnější obšívka, tož se toho celkem bojím. Ještě o tom budu muset popřemýšlet
Zatím čau a držte palce
sliboval jsem, že jako další na řadě bude člun k hotové PMSce a protože "slipy" se maj plnit nejen o Vánocích, tak jsem se vrhl na motorový člun MO-634 s podvozkem.
Pár slov úvodem...
Člun byl vyvinut jako náhrada člunu MO-111P a je součástí soupravy PMS. Je určen pro vlek a postrk pontonových mostů a soulodí z PMS a jiných nesamohybných plovoucích břemen a dále k jízdám sólo a jako pracovní člun k zabezpečení činnosti vojsk na vodních překážkách. Člun je převážen na podvozku SP-5 za tažným vozidlem (zpravidla T 813, T 815).
Člun má v porovnání s člunem MO-111P některé modernější konstrukční prvky zvyšující jeho výkonnost a manévrovatelnost na vodě – krytá paluba, ochranný štít osádky, hydraulický servoválec řízení, dokormidlovávací zařízení.
Takticko-technická data:
Hmotnost člunu bez popsádky: 5000 kg
Hmotnost čllunu s podvozkem: 8850 kg
Délka: 8,07 m
Šířka: 2,3 m
Výška: 2,3 m
Ponor: 0,92 m
Max. rychlost na vodě: 22 km/h
Rychlost při postrku dvou říčních dílu PMS zatížených břemenem o hmotnosti 20 t: 12 km/h
Osádka: 2 muži (velitel člunu a lodník)
Doba spuštění na vodu: 8-10 minut
Doba vytažení z vody: 10-15 minut
Pohon:
Motor: naftový, vodou chlazený, typ Škoda M-634
Trvalý výkon motoru: 110 kW (1600 ot/min)
Tah člunu na upoutaném laně
- při chodu vpřed 17,66 kN
- při chodu vzad 6,86 kN
Objem palivových nádrží 260 litrů (zajistí provoz člunu po dobu asi 8 hodin při výkonu motoru asi 96 kW)
Lodní vrtule jedna čtyřlistá
Průměr lodní vrtule 800 mm
Zdroj:
http://forum.valka.cz/topic/view/37047/ ... orovy-clun" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.csla.cz/technika/plavidla/mo634.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
A teď už ke stavbě samotné.
Náhled na originál
Kostra
Stavbu jsem začal sestavením kostry člunu
Hranu podlahy motorového prostoru je třeba zbrousit, aby bylo následně možné přilepit obšívku. Ve vystřihovánce je o tom zmínka.
Pro dnešek vše, další hlášení až se mi podaří oblepit obšívku. Z toho mám popravdě trochu obavy, hlavně aby mi nevylezly na povrch žebra. Pro manželku ještě dávám postupně dohromady plachetničku. U té jsem hrany žeber nejdříve polepil pásky papíru, potom přilepil první obšívku, na ni potom několik vrstev papírových pásku z nastříhaných letáků, každou vrstvu vždy zbrousil, počet vrstev podle potřeby a až potom všem vnější obšívku. Tady je však kostra člunu poměrně členitá, nemá tak pravidelný tvar a na žebra přijde nalepit hned vnější obšívka, tož se toho celkem bojím. Ještě o tom budu muset popřemýšlet
Zatím čau a držte palce