motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32 / HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32
Ahoj všem,
v (pro mě) rekordním čase přináším další postup
Motor
Dolepil jsem drátky vedoucí od vstřikovače k tryskám na motoru. Podle fotky předlohy jsem se snažil uchycení trošku přiblížit realitě, a tak jsou drátky na vstřikovači přilepeny na matce a u trysek potom pod papírovým "plíškem" se dvěma matkami. Na víka ventilů přidány opět matky, jinak beze změn.
Komplet
Motor připevněn na své místo ve člunu. Tady na mě čekaly dvě menší zrady. Podlepení jednotlivých dílů kladek (hlavně díly č. 6b) na požadovanou tloušťku 2mm je podle mě zbytečně moc a kladky pak byly prostě moc tlusté. Na jedné straně se opíraly o přední část motorového prostoru a na druhé straně držák kladek byl o nějakou desetinku mimo svoje vyznačené místo na dně člunu. Musel jsem tedy kladky trochu zúžit.
Za druhé, kladka na motoru (11i-11k) a jedna kladka z dílů č. 6 (a-c), které se mají spojit "klíňákem", nebyly rovnoběžné, ale trochu ze šikma. Musel jsem tedy trochu upravit i spojovací díly mezi kladkami 6d a 6e a v podstatě je prohodit. Někde jsem ubral, někde zase přidal, prostě tak aby všechny kladky byly rovnoběžně.
Rozvody
Dále jsem se snažil vyšpekulovat, jak by měly vést rozvody mezi jednotlivými kladkami. Snad jsem se trefil. Nejdřív je třeba propojit čerpadlo s kladkou č. 6, potom teprve instalovat motor a nakonec propojit i zbývající kladky. Více zřejmé z foto...
Pro dnešek vše, pokračování příště, čaute...
v (pro mě) rekordním čase přináším další postup
Motor
Dolepil jsem drátky vedoucí od vstřikovače k tryskám na motoru. Podle fotky předlohy jsem se snažil uchycení trošku přiblížit realitě, a tak jsou drátky na vstřikovači přilepeny na matce a u trysek potom pod papírovým "plíškem" se dvěma matkami. Na víka ventilů přidány opět matky, jinak beze změn.
Komplet
Motor připevněn na své místo ve člunu. Tady na mě čekaly dvě menší zrady. Podlepení jednotlivých dílů kladek (hlavně díly č. 6b) na požadovanou tloušťku 2mm je podle mě zbytečně moc a kladky pak byly prostě moc tlusté. Na jedné straně se opíraly o přední část motorového prostoru a na druhé straně držák kladek byl o nějakou desetinku mimo svoje vyznačené místo na dně člunu. Musel jsem tedy kladky trochu zúžit.
Za druhé, kladka na motoru (11i-11k) a jedna kladka z dílů č. 6 (a-c), které se mají spojit "klíňákem", nebyly rovnoběžné, ale trochu ze šikma. Musel jsem tedy trochu upravit i spojovací díly mezi kladkami 6d a 6e a v podstatě je prohodit. Někde jsem ubral, někde zase přidal, prostě tak aby všechny kladky byly rovnoběžně.
Rozvody
Dále jsem se snažil vyšpekulovat, jak by měly vést rozvody mezi jednotlivými kladkami. Snad jsem se trefil. Nejdřív je třeba propojit čerpadlo s kladkou č. 6, potom teprve instalovat motor a nakonec propojit i zbývající kladky. Více zřejmé z foto...
Pro dnešek vše, pokračování příště, čaute...
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32
No ty jedeš, nádhera.
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32
Moc hezky sis s tím vyhrál, motor i kladkostroj jsou parádní!
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32
Chlapi, díky moc za potěšující slova. Cítím se být opět nakopnutý, tak snad Vaši důvěru nezklamu
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32
Ahoj všem,
mám tu opět menší postup vpřed, zpátky ni krok
Paluba
Přilepil jsem vnitřní díly prostoru pro osádku, vrchní palubu a víka na přídi a zádi...
Detaily
... následovala u mě nepříliš oblíbená dráteničina, a to zábradlí za prostorem pro osádku a na zádi a úchyty ve tvaru oček.
Toť vše, pokračování příště.
I'll be back...
mám tu opět menší postup vpřed, zpátky ni krok
Paluba
Přilepil jsem vnitřní díly prostoru pro osádku, vrchní palubu a víka na přídi a zádi...
Detaily
... následovala u mě nepříliš oblíbená dráteničina, a to zábradlí za prostorem pro osádku a na zádi a úchyty ve tvaru oček.
Toť vše, pokračování příště.
I'll be back...
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32
Pěkný víkend všem. Tak zase trošku popojedem
Příď, motorový prostor
Motorový prostor jsem zakryl víky. Dělící přepážku uprostřed, kam se lepí panty a víka, jsem pro jistotu podlepil čtvrtkou. Přišla mi dost slabá, nechat ji bez podlepení aby unesla váhu vík. Na přídi doděláno zábradlí a úchyty pro uvázání lana.
Víka motorového prostoru
Protože ve vystřihovánce se nepočítá se žádnou vzpěrou pod víka, udělal jsem si ji z kusu drátku, úchytu a zarážky. Více je zřejmé z foto
Záď
Na zádi přilepeny úchyty a kryt tunelu trysky...
Pro dnešek vše, pokračování zase někdy příště. Čaute...
Příď, motorový prostor
Motorový prostor jsem zakryl víky. Dělící přepážku uprostřed, kam se lepí panty a víka, jsem pro jistotu podlepil čtvrtkou. Přišla mi dost slabá, nechat ji bez podlepení aby unesla váhu vík. Na přídi doděláno zábradlí a úchyty pro uvázání lana.
Víka motorového prostoru
Protože ve vystřihovánce se nepočítá se žádnou vzpěrou pod víka, udělal jsem si ji z kusu drátku, úchytu a zarážky. Více je zřejmé z foto
Záď
Na zádi přilepeny úchyty a kryt tunelu trysky...
Pro dnešek vše, pokračování zase někdy příště. Čaute...
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32
Moc pěkná a čistá práce. Radost pohledět.
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32
Vašku díky. Minulý týden jsem zjistil další zajímavou věc, která by se mohla budoucím lepičům hodit, a to že člun není nárazuvzdorný Spadl mi na zem a poulamovalo se kde co. Naštěstí jen drobností, jako zábradlí, občas nějaký ten úchyt a musel jsem celé předělat držáky vík motoru, ale ti tak jsem strávil dvě hodiny jen napravováním následků nehody. Aspoň si budu pamatovat, že opatrnosti není nikdy nazbyt.
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32
Čaute všem,
slovy reklamního klasika...popoplujem...
Pokročil jsem na interiéru prostoru pro osádku, přilepil jsem kladky, výfukové potrubí, ruční čerpadlo a samozřejmě palubní desku s nějakými těmi hejblátky a volantem. Více na fotkách...
Dále bych měl prosbu, jestli náhodou někdo nevíte, jakým způsobem je řešeno sklápění stožárku? Vystřihovánka nabízí přilepit ho buď vzpřímený nebo sklopený, ale napevno v dané poloze a já bych ho rád udělal pohyblivý jenže nevím jak je řešeno právě ono sklápění. Strejda gůgl tentokrát zklamal a nic nenašel nebo aspoň mě se to nepovedlo. Budu rád za jakékoliv rady, díky.
Pro dnešek vše...pěkný večer všem
slovy reklamního klasika...popoplujem...
Pokročil jsem na interiéru prostoru pro osádku, přilepil jsem kladky, výfukové potrubí, ruční čerpadlo a samozřejmě palubní desku s nějakými těmi hejblátky a volantem. Více na fotkách...
Dále bych měl prosbu, jestli náhodou někdo nevíte, jakým způsobem je řešeno sklápění stožárku? Vystřihovánka nabízí přilepit ho buď vzpřímený nebo sklopený, ale napevno v dané poloze a já bych ho rád udělal pohyblivý jenže nevím jak je řešeno právě ono sklápění. Strejda gůgl tentokrát zklamal a nic nenašel nebo aspoň mě se to nepovedlo. Budu rád za jakékoliv rady, díky.
Pro dnešek vše...pěkný večer všem
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32
Rybak: Velké díky i za to "málo". Nějak podobně jsem si to i představoval. Zkusím vykoumat, jak tam vyrobit jakýsi čep, to by neměl být problém, ale spíš budu muset vymyslet, jak vztyčený stožár aretovat ve vzpřímené poloze. Je totiž nakloněný dozadu, kam se i sklápí, takže sám od sebe rozhodně držet nebude. Sám jsem na to zvědavý...
A teď už opět malý pokrok.
Zasklení
Okna jsem zasklil pomocí oboustranky a přilepil je ke člunu napevno. V návodu je sice zmínka o možnosti ponechat sklo sklápěcí, ale nebyl jsem si jistý s funkčností a takhle mi to přišlo takové koukatelnější
Světlomet
Na světlomet jsem použil hliníkovou pásku spojenou pomocí oboustranky s průhlednou narýhovanou fólií.
Sedačky
Pro dnešek vše...I'll be back...
A teď už opět malý pokrok.
Zasklení
Okna jsem zasklil pomocí oboustranky a přilepil je ke člunu napevno. V návodu je sice zmínka o možnosti ponechat sklo sklápěcí, ale nebyl jsem si jistý s funkčností a takhle mi to přišlo takové koukatelnější
Světlomet
Na světlomet jsem použil hliníkovou pásku spojenou pomocí oboustranky s průhlednou narýhovanou fólií.
Sedačky
Pro dnešek vše...I'll be back...
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32
Čaute všichni, tentokrát bez fotek, znovu se na vás obracím se žádostí o pomoc. Furt špekuluju nad tím, jak udělat sklápění stožárku. V hlavě mám v hrubých rysech nějaký ten čep a snad jsem vyřešil i aretaci ve vztyčené poloze, ale trápí mě úplně jiná věc. Směrem k zádi se na stožár lepí hák (díly 19c + 19d LaP), na který se, pokud jsem to dobře pochopil, nasazuje vlečné lano. Pod hákem je umístěn rám s navijákem a nahoře se do háku vlepují jakési tyčky (kamarád PMSák popsal, že se zřejmě jedná o brzdu a odpalovací páku), ve vystřihovánce označeny jako díly 19z1. No a právě tady jsem narazil na problém. Pokud bych sklopil stožár rovně dozadu, budou vadit právě ony tyčky. Pokud bych čep stožárku trošku vyosil, aby se nesklápěl dozadu vodorovně s hákem, ale trošku bokem mimo tyčky, stejně by tomu vadily na stožárku přilepená světla. Napadlo mě, pokud by vrchní část stožáru nebyla sklopná, ale nasazovací (jak tomu mělo být u předchozího typu člunu MO-111), tak není co řešit. Prostě bych udělal pouzdro, do kterého by se stožár nasazoval. Pokud bych ho chtěl "sklopit", tak ho prostě vysadím a umístím někam do člunu. Další možnost je udělat vytahovací právě ony tyčky, které sklápění stožárku překážejí. Za boha se mi ale nepodařilo nikde najít nějaké foto nebo popis toho, jak to všechno doopravdy funguje. Nevím jak to je ve skutečnosti a nechci za každou cenu dělat sklápěcí stožár, aby pak byl úplně mimo realitu. Nemáte někdo nějaké nápady, jak sklápění vyřešit, rady, připomínky, odkazy... prostě cokoliv?
Pro lepší přehlednost přikládám nákres stožáru
Předem velké díky
Pro lepší přehlednost přikládám nákres stožáru
Předem velké díky
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32
Ahoj,
našel jsem toto videjko a tam se mi zdá, že henten hák se dá sundat a tím pádem by se dal krásně sklopit stožárek
https://www.youtube.com/watch?v=8x-n-NT-sXU je to asi kolem 10:30min.
Jinak postupuješ parádně
Jakub.
P.S. na fotce od Rybaka je to také docela vidět, že ten hák tam není...
našel jsem toto videjko a tam se mi zdá, že henten hák se dá sundat a tím pádem by se dal krásně sklopit stožárek
https://www.youtube.com/watch?v=8x-n-NT-sXU je to asi kolem 10:30min.
Jinak postupuješ parádně
Jakub.
P.S. na fotce od Rybaka je to také docela vidět, že ten hák tam není...
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32
Ahoj.
Ten hák se tam pravděpodobně nasazuje jen když je to potřeba a při vztyčeném stožárku. Na rámu nad navijákem je vidět pro něj opěrka (v čase 11.07 na videu od Jakuba).
Nedávej ho tam a je to .
Systém sklápění máš, předpokládám, asi už vyřešený. Je to celkem dobře vidět na fotce od rybaka. A jak je vidět na konci videa i velice jednoduchá operace.
Ať se daří!
Vašek
Ten hák se tam pravděpodobně nasazuje jen když je to potřeba a při vztyčeném stožárku. Na rámu nad navijákem je vidět pro něj opěrka (v čase 11.07 na videu od Jakuba).
Nedávej ho tam a je to .
Systém sklápění máš, předpokládám, asi už vyřešený. Je to celkem dobře vidět na fotce od rybaka. A jak je vidět na konci videa i velice jednoduchá operace.
Ať se daří!
Vašek
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32
Pánové oběma VELKÉ DÍKY za rady Já jsem byl tak zabraný do toho, jak udělat funkční sklápění a jak se vyhnout tyčkám na háku při sklopeném stožárku, že jsem si ani nevšiml, že tam hák vlastně ani není K takovému pochybení v naší firmě dochází maximálně jednou za 10 let. Teda aspoň doufám, že jsem si to vybral dopředu. V tomto případě to snad proveditelné bude, jenom budu muset předělat uchycení rámu navijáku (ve vystřihovánce je totiž přilepen k háku) a vytvořit pouzdro na hák, do kterého se bude v případě potřeby nasunovat. Jak to mám v hlavě, tak by to fungovat mohlo, uvidím jestli se myšlenky podaří i zhmotnit Ještě jednou díky a držte palce, aby se to povedlo.