Motorová lokomotiva T499.0002 /HOTOVO/
Napsal: sob 14.2.2015 11:29
Začínám lepit papírový model lokomotivy T499.0002 (Kyklop) v měřítku 1:87 od Luboslava Sléšky.
Technické údaje o lokomotivě:
Lokomotiva řady 759 je dieselová lokomotiva s elektrickým přenosem výkonu určená původně pro vozbu těžkých rychlíků na hlavních tratích. Vyrobila ji firma ČKD Praha ve dvou exemplářích v letech 1974 - 1975. K sériové výrobě však již nedošlo a ani oba prototypy se v provozu dlouhodobě neudržely. Koncepce pochází z přelomu 60. a 70. let, a mělo se jednat o nejrychlejší a nejvýkonnější motorovou lokomotivu z produkce ČKD, což se i naplnilo s rychlostním rekordem 176 km/h dosaženým na zkušebním okruhu u Velimi. Stroje byly na svou dobu velmi pokrokové a svým technickým vybavením srovnatelné se soudobými zahraničními výrobky. Při zkušebním provozu se projevovaly nejrůznější obtíže, které bylo třeba postupně odstraňovat. Jeden z prototypů byl nasazován na pravidelný expres Ostravan, ale právě kvůli častým závadám se na tomto vlaku objevoval spíš sporadicky. Další vývoj byl zastaven, protože v nové koncepci železniční dopravy v 70. letech se počítalo s dalším rozšiřováním elektrické trakce a pro rychlíky na neelektrizovaných tratích byla určena modernizovaná verze starších "brejlovců", tedy dnešní řada 754. Pro řadu 754 však byly využity některé prvky poprvé vyzkoušené na lokomotivách řady 759. Vynaložené úsilí na jejich vývoj tak nevyšlo zcela vniveč.
Odkaz na YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=6BUyIbazhPk" onclick="window.open(this.href);return false;
____________________________________________________________________________________
Nyní ke stavbě: náhled na vystřihovánku:
Technické údaje o lokomotivě:
Lokomotiva řady 759 je dieselová lokomotiva s elektrickým přenosem výkonu určená původně pro vozbu těžkých rychlíků na hlavních tratích. Vyrobila ji firma ČKD Praha ve dvou exemplářích v letech 1974 - 1975. K sériové výrobě však již nedošlo a ani oba prototypy se v provozu dlouhodobě neudržely. Koncepce pochází z přelomu 60. a 70. let, a mělo se jednat o nejrychlejší a nejvýkonnější motorovou lokomotivu z produkce ČKD, což se i naplnilo s rychlostním rekordem 176 km/h dosaženým na zkušebním okruhu u Velimi. Stroje byly na svou dobu velmi pokrokové a svým technickým vybavením srovnatelné se soudobými zahraničními výrobky. Při zkušebním provozu se projevovaly nejrůznější obtíže, které bylo třeba postupně odstraňovat. Jeden z prototypů byl nasazován na pravidelný expres Ostravan, ale právě kvůli častým závadám se na tomto vlaku objevoval spíš sporadicky. Další vývoj byl zastaven, protože v nové koncepci železniční dopravy v 70. letech se počítalo s dalším rozšiřováním elektrické trakce a pro rychlíky na neelektrizovaných tratích byla určena modernizovaná verze starších "brejlovců", tedy dnešní řada 754. Pro řadu 754 však byly využity některé prvky poprvé vyzkoušené na lokomotivách řady 759. Vynaložené úsilí na jejich vývoj tak nevyšlo zcela vniveč.
Odkaz na YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=6BUyIbazhPk" onclick="window.open(this.href);return false;
____________________________________________________________________________________
Nyní ke stavbě: náhled na vystřihovánku: