Tak přátelé, kamarádi z fochu lepičského, nebudu to zbytečně protahovat, už to tady kluci nastínili a je to více než zřejmé … použiju na to slova mého 2-letého synka, když trůní na záchodě … je HOFOTO
PMSka je přesně po půl roce dokončena. Stavba to byla parádní, pro mě ze začátku trošku nezvyklá, hlavně s přihlédnutím na daleko větší náročnost na přesnost a celkově větší počet pidi dílků oproti Leopoldovi
Vše sedělo naprosto přesně, bez jediné chybičky, radost stavět. Nepřesnosti při stavbě jsem si způsobil jen sám, a to hlavně neznalostí nebo nedomyšlením následných postupů při stavbě a dále na motoru použitím výfukových svodů z drátků. Vše se naštěstí obešlo bez nutnosti většího řezání. Malinkou chybku jsem objevil jen v popisu dílů. Na jednu jsem upozornil v reportu, tuším, že tam ještě byla jedna, ale tu jsem zapomněl vyfotit a už s teď nepamatuji, u kterého dílu jsem ji objevil. S čím jsem teda ze začátku trošku bojoval, bylo podle mého soukromého názoru trochu nešťastné označení tloušťky podlepených dílu, protože jsem zjistil, že není čtvrtka jako čtvrtka a v podstatě všechny díly, kde bylo označeno podlepení např. jednou čtvrtkou, jsem musel podlepovat ještě jednou. Vím, že někde na fóru jsem viděl „překlad z ripperštiny do jednotek SI“, tedy kolik by měla být tloušťka jedné čtvrtky v milimetrech, ale nemůžu ho najít. Kdyby ho náhodou někdo viděl, prosím o nahození. „Potíže“ spojené se čtvrtkou ale byly dány jen mojí neznalostí a prvním setkáním s Ripperem, příště už s tím budu počítat a nebudu si stěžovat.
Dosť bolo keců, teď už postupně ke stavbě samotné
Pontony
Ke spojení obou středových pontonů jsem použil čep z drátku, který jsem provlékl držáky, jeden jeho konec jsem zalepil do držáku napevno a druhý ponechal volný. Na konce jsem jen opatrně nalepil záslepky z koleček tak, aby vše zůstalo pohyblivé.
Ještě jsem trochu upravil palubní zámek (díly 52z5 a 52z6). V podstatě jsem jen na každý trn (díl 52z5) na jednom pontonu nasadil sponu (52z6) a na konec trnu nalepil opět papírové kolečko, aby mi spona furt někam nepadala. Vůbec netuším, jak to je řešeno v reálu, tak se tímto omlouvám znalcům za prznění předlohy, ale nic lepšího mě nenapadlo a nechtělo se mi sponu furt někde tahat v krabičce uloženou mimo model, abych ji neztratil.
Už při lepení dílů 55r, které spojují na vrchní straně oba středové pontony, jsem se bál, že budou dost náchylné na roztržení, což se hned vzápětí bohužel potvrdilo. Při focení se mi oba držáky roztrhly a budu je ještě muset udělat znovu buď z papíru, nebo do ohybu vlepím asi pružnou fólii, aby to sneslo občasné rozložení a složení.
Tatra a rozložený ponton
Tatra s pontonem na korbě
Ještě jedná technická poznámka, Zjistil jsem, že použít pružnou fólii na majáky asi nebylo nejšťastnější a příště se budu muset naučit pracovat s tou tužší, do meotaru. Majáky se mi totiž už před dokončením stavby začaly scvrkávat a jen doufám, že proces se už zastavil, aby se z nich za pár měsíců nestaly blinkry
P.S. Omlouvám se za špatně vyžehlené prostěradlo na pozadí. Tlačil jsem na žehličku co to šlo, ale lépe se mi to nepodařilo
P.S. 2 Ještě mám v plánu nějaké to venkovní focení u vody, tak co nevidět dodám další fotky buď vozidla Tatra 815 PMS na břehu nebo plavidla "Das Boot" 815 PMS pod vodou
Nakonec si ještě neodpustím poděkování všem, kdo mě v průběhu stavby motivovali a případně poskytovali rady a tipy. Velké díky patří především
rybakovi za za nevysychající zdroj unikátních fotek a
Vaškovi S. za celkovou inspiraci
Doufám, že se model bude líbit a těším se na blízké setkání u dalších modelů
I'll be back ...