Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32 / HOFOTO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Máš to parádní. Plošinu si lepil, předpokládám, oboustrankou.
Tak mě to tak namotalo, že jsem rozdělanou Bílou věž strčil do krabice a vyndal na stůl pémesky. Takže se co nevidět vytasim s nějakým progresem.
Tak mě to tak namotalo, že jsem rozdělanou Bílou věž strčil do krabice a vyndal na stůl pémesky. Takže se co nevidět vytasim s nějakým progresem.
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Díky Vašku a vítej zpět mezi PMSáky. Budu se těšit na tvé výtvory.
Nejsem si ale úplně jistý co jsi myslel tou plošinou, ale každopádně odpověď je NE. Oboustranku jsem zatím použil jen na zasklení kabiny a světla a odrazky. Boční zesílené díly plošiny nástavby (díly 28aR a L) jsem podlepoval Koresem a ty potom lepil mezi nosníky (díly č. 27). Samotný vrchní díl plošiny (28h) se potom lepí Herkulesem jen pomocí chlopní na podvozek a už zmiňované boční díly. Mezi bočnicemi a vrchním dílem je totiž mezera a spoj vytváří jakýsi schodek. Snad to není moc kostrbaté, ale jak si to rozstříháš, tak pochopíš
Nejsem si ale úplně jistý co jsi myslel tou plošinou, ale každopádně odpověď je NE. Oboustranku jsem zatím použil jen na zasklení kabiny a světla a odrazky. Boční zesílené díly plošiny nástavby (díly 28aR a L) jsem podlepoval Koresem a ty potom lepil mezi nosníky (díly č. 27). Samotný vrchní díl plošiny (28h) se potom lepí Herkulesem jen pomocí chlopní na podvozek a už zmiňované boční díly. Mezi bočnicemi a vrchním dílem je totiž mezera a spoj vytváří jakýsi schodek. Snad to není moc kostrbaté, ale jak si to rozstříháš, tak pochopíš
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Uvolněny další obrázky:
http://www.papirove-modely.cz/galerie/i ... age=268978" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.papirove-modely.cz/galerie/i ... age=268978" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Jo, jo. Měl jsem na mysli horní desku - díl 28h, na který se lepí jeho rub, díl 28i.
Já s timhle bojuju. Vždycky se mi to s Herkulem zkroutí, takže už teď počítám s tím, že na spojení obou dílů použiju obostranku.
Ty to máš krásně rovný, tak mě to zajímalo.
Já sice přemýšlim už o plošině, ale zatím jsem se nevymotal z černobílých stránek.
rybaku, opět i za mě moc děkuju.
Já s timhle bojuju. Vždycky se mi to s Herkulem zkroutí, takže už teď počítám s tím, že na spojení obou dílů použiju obostranku.
Ty to máš krásně rovný, tak mě to zajímalo.
Já sice přemýšlim už o plošině, ale zatím jsem se nevymotal z černobílých stránek.
rybaku, opět i za mě moc děkuju.
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Rybak: Luxusní fotky, díky moc, za to máš u mě pivo případně jiný mok, jestli se někdy v budoucnosti potkáme
VašekS: Já oba díly slepil dohromady Koresem, vyhladil válečkem, který jsem ukradl ženě v šuplíku v kuchyni a pak nechal několik dní proschnout pod zátěží a s kroucením nemám problém.
VašekS: Já oba díly slepil dohromady Koresem, vyhladil válečkem, který jsem ukradl ženě v šuplíku v kuchyni a pak nechal několik dní proschnout pod zátěží a s kroucením nemám problém.
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Čau všem, přináším další postup...
Zadní světlomety a tažné zařízení
Světla jsem vyrobil metodou podle Brzdiče (díky za tip ), a to tak, že jsem si pro každé světlo vysekl dvě kolečka z průhledné fólie, rozdělil na půlky, každou nabarvil průhlednou oranžovou a červenou Tamiyou a slepil Herkulesem dohromady. Papírový díl světla jsem uvnitř v půlce rozdělil páskem papíru, vnitřek nabarvil stříbrnou barvou a vlepil drátky jako imitace žárovek. Nakonec přilepil slepené dvoubarevné fólie. Odrazky jsou taky z obarvené fólie. Omlouvám se za kvalitu fotek ze stavby světel, fotil jsem je v noci.
Nádrže a bedna na nářadí
U bedny na nářadí jsem jen zvýraznil visací zámek
Zajišťovač
Doplněny nýty. Mám jednu otázku ... nevíte náhodou někdo, jak je přichyceno madlo, které vede na lanku od zajišťovací páky? Na fotkách modelu i předlohy vede dopředu k červenobílému rohu nástavby, ale nikde jsem nenašel, jestli je zde jen nějaký háček na madlo, nebo jak je přichyceno. Díky za rady
Tažná tyč
Tažná tyč společně se stožárkem byly pro mě jednoznačně nejtěžší věcí na celém modelu. Smotat tak dlouhou tyčku do tak malého průřezu nebyla vůbec žádná prča a pěkně jsem se u toho zapotil. Výsledek je takový polouspokojivý, je co zlepšovat, ale koukat se na to s přimhouřenýma očima dá
Stožárek
Lana jsem do držáku lan (díly 37f) nelepil, ale podle reálné předlohy jsem na konci každého lana udělal oko a to umístil na volno na čep (malý kousek drátku) mezi dva dílky držáku, aby lano zůstalo pohyblivé. Držák zadního lana (37g) jsem udělal otočný, kdy stačilo jen pod díl držáku na stožárek přilepit úzký proužek papíru jako zarážku a držák opatrně slepit s lanem, aby se nepřilepil ke stožárku. Samozřejmě zvýrazněny nýty na držácích.
Pro dnešek ode mě vše, I’ll be back co nevidět
Čau
Zadní světlomety a tažné zařízení
Světla jsem vyrobil metodou podle Brzdiče (díky za tip ), a to tak, že jsem si pro každé světlo vysekl dvě kolečka z průhledné fólie, rozdělil na půlky, každou nabarvil průhlednou oranžovou a červenou Tamiyou a slepil Herkulesem dohromady. Papírový díl světla jsem uvnitř v půlce rozdělil páskem papíru, vnitřek nabarvil stříbrnou barvou a vlepil drátky jako imitace žárovek. Nakonec přilepil slepené dvoubarevné fólie. Odrazky jsou taky z obarvené fólie. Omlouvám se za kvalitu fotek ze stavby světel, fotil jsem je v noci.
Nádrže a bedna na nářadí
U bedny na nářadí jsem jen zvýraznil visací zámek
Zajišťovač
Doplněny nýty. Mám jednu otázku ... nevíte náhodou někdo, jak je přichyceno madlo, které vede na lanku od zajišťovací páky? Na fotkách modelu i předlohy vede dopředu k červenobílému rohu nástavby, ale nikde jsem nenašel, jestli je zde jen nějaký háček na madlo, nebo jak je přichyceno. Díky za rady
Tažná tyč
Tažná tyč společně se stožárkem byly pro mě jednoznačně nejtěžší věcí na celém modelu. Smotat tak dlouhou tyčku do tak malého průřezu nebyla vůbec žádná prča a pěkně jsem se u toho zapotil. Výsledek je takový polouspokojivý, je co zlepšovat, ale koukat se na to s přimhouřenýma očima dá
Stožárek
Lana jsem do držáku lan (díly 37f) nelepil, ale podle reálné předlohy jsem na konci každého lana udělal oko a to umístil na volno na čep (malý kousek drátku) mezi dva dílky držáku, aby lano zůstalo pohyblivé. Držák zadního lana (37g) jsem udělal otočný, kdy stačilo jen pod díl držáku na stožárek přilepit úzký proužek papíru jako zarážku a držák opatrně slepit s lanem, aby se nepřilepil ke stožárku. Samozřejmě zvýrazněny nýty na držácích.
Pro dnešek ode mě vše, I’ll be back co nevidět
Čau
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Hezky si s tím hraješ, jen co je pravda. Ta čistota mě až děsí. Paráda.
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Jo, jo. Čistota práce je úžasná.
Tažná tyč se Ti podle mě povedla dobře. Z toho mám taky obavy. Stačily mi teď nasávací trakty na motoru a to je proti tomuhle prd.
Na tom červeno-bílým rohu je malé svislé očko a tím je lanko provlečeno. Zakončeno je rukojetí ve tvaru trianglu. Tady na té fotce je to dobře vidět.
Tažná tyč se Ti podle mě povedla dobře. Z toho mám taky obavy. Stačily mi teď nasávací trakty na motoru a to je proti tomuhle prd.
Na tom červeno-bílým rohu je malé svislé očko a tím je lanko provlečeno. Zakončeno je rukojetí ve tvaru trianglu. Tady na té fotce je to dobře vidět.
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Ahoj všem, jsem opět zde.
Pánové díky všem, jsem rád že se líbí Vašku díky za fotku očka, fakt nevím kam jsem koukal, že jsem to přehlédl
A teď už nový postup ... přilepil jsem stožárek na nástavbu vozidla a provlékl lana. Chvíli jsem si pohrával s myšlenkou, že bych základnu stožárku udělal z něčeho jiného než je proužek papíru, ale nic kloudného a funkčního mě nenapadlo, tak jsem to nechal tak. Lana, kterými se natahuje ponton na vozidlo jsem zakončil opět očky. Původně jsem chtěl lana udělat z lanka, které jsem si už koupil v korálkárně, ale bylo takové nepoddajné, furt jsem se s ním pral, tak jsem opět použil režnou nit. Sice to není to pravé ořechové, ale na nic lepšího jsem nepřišel.
Detaily
Sklopený stožárek
Oko
Tady je ještě oko na zavěšení madla od zajišťovací páky
Přídavná světla
Pamatoval jsem si, že na nějaké fotce jsem viděl přídavná světla na kabině s ochrannou mřížkou, tak jsem si ji chtěl zkusit vyrobit. Udělal jsem ji z úzkého pásku papíru, ale když jsem dokončil první světlo, nedalo mi to a zkontroloval jsem si fotky předlohy a našel jsem mřížku na světle jen na starší tatrovce, tuším 813. Na 815ce jsem mřížku nenašel. Mám teda otázku na tatraznalce... S nebo BEZ? Je vůbec možné, aby 815ka měla přídavné světlomety s mřížkou? Nerad bych udělal nějaký kopanec. Díky za rady...
V současné chvíli už mám hotová i zpětná zrcátka a další drobotinu, ale všechno osadím až po přilepení kol nebo možná až po dokončení radlice, ať se mi to všechno zase neurve Příště teda tatrovka snad už v "pojízdném stavu" na kolách
Pro dnešek vše, zatím čaute...
Pánové díky všem, jsem rád že se líbí Vašku díky za fotku očka, fakt nevím kam jsem koukal, že jsem to přehlédl
A teď už nový postup ... přilepil jsem stožárek na nástavbu vozidla a provlékl lana. Chvíli jsem si pohrával s myšlenkou, že bych základnu stožárku udělal z něčeho jiného než je proužek papíru, ale nic kloudného a funkčního mě nenapadlo, tak jsem to nechal tak. Lana, kterými se natahuje ponton na vozidlo jsem zakončil opět očky. Původně jsem chtěl lana udělat z lanka, které jsem si už koupil v korálkárně, ale bylo takové nepoddajné, furt jsem se s ním pral, tak jsem opět použil režnou nit. Sice to není to pravé ořechové, ale na nic lepšího jsem nepřišel.
Detaily
Sklopený stožárek
Oko
Tady je ještě oko na zavěšení madla od zajišťovací páky
Přídavná světla
Pamatoval jsem si, že na nějaké fotce jsem viděl přídavná světla na kabině s ochrannou mřížkou, tak jsem si ji chtěl zkusit vyrobit. Udělal jsem ji z úzkého pásku papíru, ale když jsem dokončil první světlo, nedalo mi to a zkontroloval jsem si fotky předlohy a našel jsem mřížku na světle jen na starší tatrovce, tuším 813. Na 815ce jsem mřížku nenašel. Mám teda otázku na tatraznalce... S nebo BEZ? Je vůbec možné, aby 815ka měla přídavné světlomety s mřížkou? Nerad bych udělal nějaký kopanec. Díky za rady...
V současné chvíli už mám hotová i zpětná zrcátka a další drobotinu, ale všechno osadím až po přilepení kol nebo možná až po dokončení radlice, ať se mi to všechno zase neurve Příště teda tatrovka snad už v "pojízdném stavu" na kolách
Pro dnešek vše, zatím čaute...
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Čauves.
Sehnat vhodný modelový lano je umění. Lodičkáři by mohli vyprávět. Teď jsem to zrovna řešil. Já jsem však ve fázi namotávání na buben navijáku .
Promiň že rejpu, ale tím očkem, jak jsem Ti radil, jsi měl provlíknout lanko a rukojeť má viset mimo. Vlastně jako zarážka u očka.
Nejsem tedy žádný velký tatraznalec, ale mřížky na přídavných světlech jsou běžně i na osmsetpatnáctkách. Třeba tady , nebo tady . Nemá to asi žádná pravidla. Někde jsou, jinde ne.
Akorát chci upozornit, že auta s radlicí mají většinou přídavné světlomety na masce pod čelním sklem a ne na hraně střechy. V tomhle případě jsem, pravda, viděl vždy světla bez mřížky.
Sehnat vhodný modelový lano je umění. Lodičkáři by mohli vyprávět. Teď jsem to zrovna řešil. Já jsem však ve fázi namotávání na buben navijáku .
Promiň že rejpu, ale tím očkem, jak jsem Ti radil, jsi měl provlíknout lanko a rukojeť má viset mimo. Vlastně jako zarážka u očka.
Nejsem tedy žádný velký tatraznalec, ale mřížky na přídavných světlech jsou běžně i na osmsetpatnáctkách. Třeba tady , nebo tady . Nemá to asi žádná pravidla. Někde jsou, jinde ne.
Akorát chci upozornit, že auta s radlicí mají většinou přídavné světlomety na masce pod čelním sklem a ne na hraně střechy. V tomhle případě jsem, pravda, viděl vždy světla bez mřížky.
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
VašekS: Jak jsem už psal před časem, rýpání povoleno, aspoň vím co dělám blbě A nabídka volného rýpání stále platí. Madlo tedy ještě převěsím, není napevno, takže no problema. Co ale bude dělat neplechu je délka lana, protože je moc krátké na zavěšení za očko. V rychlosti jsem to odzkoušel na modelu. Lano jsem dělal dle návodu, takže doporučuji ho prodloužit o pár mm až cm. Přídavná světla jsem právě na 815ce taky nikde neviděl s mřížkou, ale líbí se mi tak víc. Pokud se tedy nenajde nějaký přesvědčivý důkaz o tom, že to tak být nemůže, nechám tam mřížkovou verzi. Tatrovácký kukuč s ní vypadá tak nějak víc drsňácky
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Zdarec, ty teda jedeš.
Mřížky na světla můžeš dát kam chceš, je to jen na řidiči, zda je na světla nasadí, či ne. Třeba na fotkách co jsem sem vkládal je mřížka i na zadním světle.
Pokud mám rýpat, tak by mne zajímalo, jak chceš na tvém modelu "vyměnit vzduchové filtry" to jsou ty modré válce. Máš přes jejich víka dané madlo
Ty plánuješ funkční natahování pontonu na nástavbu? Velmi odvážné.
Mřížky na světla můžeš dát kam chceš, je to jen na řidiči, zda je na světla nasadí, či ne. Třeba na fotkách co jsem sem vkládal je mřížka i na zadním světle.
Pokud mám rýpat, tak by mne zajímalo, jak chceš na tvém modelu "vyměnit vzduchové filtry" to jsou ty modré válce. Máš přes jejich víka dané madlo
Ty plánuješ funkční natahování pontonu na nástavbu? Velmi odvážné.
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
rybak: Ajtakrajta, tak to mi fakt uteklo. Nebudu se na nic vymlouvat, prostě jsem to přehlédl a nepřemýšlel o funkčnosti. Chybu určitě napravím, mockrát díky za upozornění. A světla tedy budou definitivně s mřížkou, howg. Nevím co přesně si představuješ pod pojmem funkční natahování, ale třeba naviják a lana určitě funkční nebudou. Jestli jsem to dobře pochopil, tak po natažení pontonů by se měly lana z kladek vyvléknout a zaháknout někam (nevím kam, snad za pontony, případně jen natáhnout navijákem až kam to dorazy dovolí) a dále sklopit do placatého tvaru kladky, aby nepřekážely naloženým pontonům. Oboje ale funkční nebude, lano s okem už kladkou zpět neprotáhnu - příliš malá ďoura a kladky taky nebudu rozkládat. Sice tam mám poměrně měkký drátek, takže by to šlo, ale jak bych s tím hnul, tak by se oloupala barva. Ještě uvidím, jaká poloha bude finální, ale to až po dokončení pontonů.
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Madlo nepřevěšuj!!! Máš to správně.
Studoval jsem ještě jiné fotky i videa a vychází mi z toho, že "očko" není očko, ale háček, na kterém je zavěšena rukojeť.
Jsem trubka. Omlouvám se.
Studoval jsem ještě jiné fotky i videa a vychází mi z toho, že "očko" není očko, ale háček, na kterém je zavěšena rukojeť.
Jsem trubka. Omlouvám se.
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Čau, není třeba se omlouvat, to spíš já jsem vděčný za připomínky a názory. Ale je dost možné, že pravda bude tak nějak napůl cesty. Na tomto videu https://www.youtube.com/watch?v=x4GKaUg1ung přibližně v čase 1:47 je vidět, jak maník tahá za lano od zajišťovací páky, madlo je zavěšeno na očku nebo háčku a po uvolnění pontonů ho opět za ten háček pověsí zpět. Zdá se mi ale, že lano je navíc ještě připevněno na očku pod tím červeno - bílým rohem nástavby. Ono nakonec bude asi úplně šum a fuk, jestli bude pověšeno lano nebo madlo nebo oboje. Tuším, že to nebude mít žádný vliv na funkci živočicháře