Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32 / HOFOTO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Děkuji Ježíškuuuu, naprosto luxusní fotky. To s tím budu muset něco udělat. Nechci teda být za hamouna a nenasytu ale nemáš ještěěě Ne vážně, nemůžeš prosím prozradit, odkudpak žes takové krásné fotky sehnal? Případně nebyl bys ochoten je přeposlat nebo někam nahrát? Případně se můžeme domluvit přes SZ. Moc díky.
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
..., jako když tam dali igelit Ale asi to zkresluje fotka, protože na jiných to vypadá OK.
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Čaute všem,
nedalo mi to a nafotil jsem ještě jednu fotku z toho správného úhlu abych rozptýlil fámy o igelitové kabině V nedávném období temna (žádné slunce, málo světla) si musím pomáhat vším co se doma dá rozsvítit, aby fotky k něčemu vypadaly. A ta naše mega svítilna v kuchyni hodila nešikovný odraz ve skle a "igelit" byl na světě.
Rybak: Ještě jednou velké DÍKY tobě i známému za super fotky. Jsou naprosto parádní. Pokud by byla možnost, tak za mě bych určitě vítal podrobnější fotky vedení lana, aby bylo zřejmé, kudy voni to Ti kuci vojenský vlastně tahají, a to hlavně pokud jsou pontony naloženy. Pokud jsem to správně pochopil, tak pontony na korbě se upevní jen za postranní háky a obě lana z navijáku jsou pak smotána vzadu vedle couvačky? Nejsem si s tím úplně jistý, tak budu rád za jakoukoliv radu či fotku.
Rolny
A teď už ke stavbě. Sestavil jsem jednotlivé rolny. Z technického hlediska mi není úplně jasný, proč je odlišná jen levá přední rolna. Zbylé tři jsou totiž shodné a to i ta pravá přední.
Nárazníky
Dále jsem upravil ještě přední a zadní nárazník. Přidal jsem zásuvky a zvýraznil nýtky.
Bočnice, nosníky
Na nástavbu jsem přilepil boční díly a nosníky.
Nýty, mřížky
Dle fotek od Rybaka (ještě jednou dík) jsem stvořil mřížky na nástavbě z kovového čajového sítka, které jsem si pořídil v domácích potřebách. Mřížky jsem obarvil tzv. "foukací metodou", což znamená, že jsem na sítko normálně rozšmrdlal barvu štětcem a díry potom hubou vyfoukal, aby nebyly zalepené. Celý postup jsem opakoval několikrát, minimálně 4-5 krát, až barva stejnoměrně zakryla sítko.
Rolny
Pár detailů na přilepené rolny...
Pro dnešek vše, pokračování příště. Čaute
nedalo mi to a nafotil jsem ještě jednu fotku z toho správného úhlu abych rozptýlil fámy o igelitové kabině V nedávném období temna (žádné slunce, málo světla) si musím pomáhat vším co se doma dá rozsvítit, aby fotky k něčemu vypadaly. A ta naše mega svítilna v kuchyni hodila nešikovný odraz ve skle a "igelit" byl na světě.
Rybak: Ještě jednou velké DÍKY tobě i známému za super fotky. Jsou naprosto parádní. Pokud by byla možnost, tak za mě bych určitě vítal podrobnější fotky vedení lana, aby bylo zřejmé, kudy voni to Ti kuci vojenský vlastně tahají, a to hlavně pokud jsou pontony naloženy. Pokud jsem to správně pochopil, tak pontony na korbě se upevní jen za postranní háky a obě lana z navijáku jsou pak smotána vzadu vedle couvačky? Nejsem si s tím úplně jistý, tak budu rád za jakoukoliv radu či fotku.
Rolny
A teď už ke stavbě. Sestavil jsem jednotlivé rolny. Z technického hlediska mi není úplně jasný, proč je odlišná jen levá přední rolna. Zbylé tři jsou totiž shodné a to i ta pravá přední.
Nárazníky
Dále jsem upravil ještě přední a zadní nárazník. Přidal jsem zásuvky a zvýraznil nýtky.
Bočnice, nosníky
Na nástavbu jsem přilepil boční díly a nosníky.
Nýty, mřížky
Dle fotek od Rybaka (ještě jednou dík) jsem stvořil mřížky na nástavbě z kovového čajového sítka, které jsem si pořídil v domácích potřebách. Mřížky jsem obarvil tzv. "foukací metodou", což znamená, že jsem na sítko normálně rozšmrdlal barvu štětcem a díry potom hubou vyfoukal, aby nebyly zalepené. Celý postup jsem opakoval několikrát, minimálně 4-5 krát, až barva stejnoměrně zakryla sítko.
Rolny
Pár detailů na přilepené rolny...
Pro dnešek vše, pokračování příště. Čaute
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Jedeš jak drak a máš to krásně čistý.
Mřížky jsou dobrý.
S těmi lany je to podle mě jinak. Nevim to tedy na tuty. Nikdy jsem to neviděl ani v reálu, ani na videu. Jen psaný postup a nějaké fotky. Představuji si to takhle:
Ponton se vytáhne z vody pomocí ráhna, přičemž se speciálním překřížením lan sklapne a zajistí ve složené poloze. Pak se lana odepnou, vyvlíknou se z kladek na ráhnu a položí se na bocích přes rolny. Ráhno se sklopí. Lana se provléknou skrz čepy v dolní části pontonu a oka se navlečou na nejbližší kulaté trny. Začne se navíjet a ponton se začne natahovat v podstatě jako kontejner. Tatra chvilku vypadá, jako by se chtěla postavit na zadní. Ponton se natáhne až dopředu a zacvakne se spouštěcími háky a ještě zajistí bočními sponami. Co se děje s lany dál, už jen domýšlím. Pravděpodobně de vyvlečou z pontonu a dovinou až k bočním kladkám. Ty lana, co jsou vzadu, budou podle mě nějaká pomocná tažná lana.
Údajně se taky stávalo, že ponton lezl na auto šikmo, tak se to muselo ruční pumpou napínáku korigovat. Jak to ale fungovalo, je mi záhadou a zajímalo by mě to.
Jinak taky chci rybakovi touto cestou poděkovat za fotky. Jsou super.
Mřížky jsou dobrý.
S těmi lany je to podle mě jinak. Nevim to tedy na tuty. Nikdy jsem to neviděl ani v reálu, ani na videu. Jen psaný postup a nějaké fotky. Představuji si to takhle:
Ponton se vytáhne z vody pomocí ráhna, přičemž se speciálním překřížením lan sklapne a zajistí ve složené poloze. Pak se lana odepnou, vyvlíknou se z kladek na ráhnu a položí se na bocích přes rolny. Ráhno se sklopí. Lana se provléknou skrz čepy v dolní části pontonu a oka se navlečou na nejbližší kulaté trny. Začne se navíjet a ponton se začne natahovat v podstatě jako kontejner. Tatra chvilku vypadá, jako by se chtěla postavit na zadní. Ponton se natáhne až dopředu a zacvakne se spouštěcími háky a ještě zajistí bočními sponami. Co se děje s lany dál, už jen domýšlím. Pravděpodobně de vyvlečou z pontonu a dovinou až k bočním kladkám. Ty lana, co jsou vzadu, budou podle mě nějaká pomocná tažná lana.
Údajně se taky stávalo, že ponton lezl na auto šikmo, tak se to muselo ruční pumpou napínáku korigovat. Jak to ale fungovalo, je mi záhadou a zajímalo by mě to.
Jinak taky chci rybakovi touto cestou poděkovat za fotky. Jsou super.
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Ještě jedna věc. Sorry, že se tady tak rozepisuju.
V návodu šmikny možná mělo být schéma vedení lan pod plošinou. Bylo mi to divný na beta modelu na ripperových stránkách. Nedává mi to rozum. Buben navijáku je podle mě jen jeden a je rozdělený na dvě části, které se obě točí jedním směrem. Takže obě lana by měla vést od stejné strany bubnu. Jedno tedy rovně a druhé diagonálně k napínáku. Takhle, jak to je na betě a i u tebe, by se zároveň jedno lano navíjelo a druhé odvíjelo.
Je to ale jen nepodstatná volovina, tak se omlouvám, že prudim.
V návodu šmikny možná mělo být schéma vedení lan pod plošinou. Bylo mi to divný na beta modelu na ripperových stránkách. Nedává mi to rozum. Buben navijáku je podle mě jen jeden a je rozdělený na dvě části, které se obě točí jedním směrem. Takže obě lana by měla vést od stejné strany bubnu. Jedno tedy rovně a druhé diagonálně k napínáku. Takhle, jak to je na betě a i u tebe, by se zároveň jedno lano navíjelo a druhé odvíjelo.
Je to ale jen nepodstatná volovina, tak se omlouvám, že prudim.
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
https://www.youtube.com/watch?v=J4W7dfU4oyc" onclick="window.open(this.href);return false; - škoda, že je to sestříhané...
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Super video hneď som dostal chuť na jednu PMS
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
VašekS: Díky, teď měla manželka dost nahusto noční služby, tak jsem měl společně s ní i noční šichtu já a hned to na modelu přibývá Princip spouštění a natahování pontonů na auto jsem si zhruba představoval podobně. Ty lana vzadu asi fakt budou pomocná.
Tady je vidět, že tažná lana od navijáku jsou připravena na kladkách na stožáru a vzadu stejně zbývá smotané záložní lano.
S tím navijákem to je pro mě taky záhada. V návodu žádné nákresy vedení lana nejsou, jen zmínky typu "tudy protáhněte lano, ale jak už nee. Je to celkem škoda, musím se tedy jen domýšlet, protože materiálu je poskrovnu. Podle toho, tak to je vymodelováno ve vystřihovánce mě napadlo, že naviják má prostě dvě "patra", kdy jedno se točí po směru hodinových ručiček a navinuje pravou stranu a druhé zase opačně. Jen mě teda nenapadá, jak by byl v reálu řešený pohon takto děleného navijáku a už vůbec netuším, jak to je ve skutečnosti Z toho mě vychází ta tvoje varianta jako více pravděpodobná. No co už, mám to jak to mám a třeba to někdo uvede na pravou míru.
P.S. a klidně pruď dál, víc hlav víc ví...
Tomáš S.: Díky za super video!! Doporučuji na youtube odkazu kliknout na žlutý nápis FULL CLIP vlevo nahoře. Spustí se tím delší 3-minutová verze. Jinak příhodně zvolená hudba od U96, snad z toho tedy neudělali ponorku
Thomaas: Dej si pozor na co vlastně máš chuť, ono totiž PMS není jen Pontonová mostová souprava, ale i Probační a mediační služba a nebo třeba Premenstruační syndrom. Oběma je lepší se raději vyhnout, i když v tomto kontextu asi nejsou žádné pochyby, na co jsi měl vlastně chuť
Tady je vidět, že tažná lana od navijáku jsou připravena na kladkách na stožáru a vzadu stejně zbývá smotané záložní lano.
S tím navijákem to je pro mě taky záhada. V návodu žádné nákresy vedení lana nejsou, jen zmínky typu "tudy protáhněte lano, ale jak už nee. Je to celkem škoda, musím se tedy jen domýšlet, protože materiálu je poskrovnu. Podle toho, tak to je vymodelováno ve vystřihovánce mě napadlo, že naviják má prostě dvě "patra", kdy jedno se točí po směru hodinových ručiček a navinuje pravou stranu a druhé zase opačně. Jen mě teda nenapadá, jak by byl v reálu řešený pohon takto děleného navijáku a už vůbec netuším, jak to je ve skutečnosti Z toho mě vychází ta tvoje varianta jako více pravděpodobná. No co už, mám to jak to mám a třeba to někdo uvede na pravou míru.
P.S. a klidně pruď dál, víc hlav víc ví...
Tomáš S.: Díky za super video!! Doporučuji na youtube odkazu kliknout na žlutý nápis FULL CLIP vlevo nahoře. Spustí se tím delší 3-minutová verze. Jinak příhodně zvolená hudba od U96, snad z toho tedy neudělali ponorku
Thomaas: Dej si pozor na co vlastně máš chuť, ono totiž PMS není jen Pontonová mostová souprava, ale i Probační a mediační služba a nebo třeba Premenstruační syndrom. Oběma je lepší se raději vyhnout, i když v tomto kontextu asi nejsou žádné pochyby, na co jsi měl vlastně chuť
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
To mas pravdu, ale tomu syndromu sa niekedy skratka neda vyhnut
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Ještě něco...
První část skládání a vytažení z vody: https://www.youtube.com/watch?v=849asi9AZ-s" onclick="window.open(this.href);return false;
Plasťák pro inspiraci: http://www.network54.com/Forum/110741/t ... hstan+Army" onclick="window.open(this.href);return false;
A poslední dva odkazy na cvičení v Maďarsku, kterého se zúčastnili i češi:
http://www.acr.army.cz/informacni-servi ... ice-74157/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=QN2_2UgWtrA" onclick="window.open(this.href);return false;
A kontrolní otázka: Kdeže se ty pontony vyráběly?
První část skládání a vytažení z vody: https://www.youtube.com/watch?v=849asi9AZ-s" onclick="window.open(this.href);return false;
Plasťák pro inspiraci: http://www.network54.com/Forum/110741/t ... hstan+Army" onclick="window.open(this.href);return false;
A poslední dva odkazy na cvičení v Maďarsku, kterého se zúčastnili i češi:
http://www.acr.army.cz/informacni-servi ... ice-74157/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=QN2_2UgWtrA" onclick="window.open(this.href);return false;
A kontrolní otázka: Kdeže se ty pontony vyráběly?
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Ahoj vyráběli se ve Slováckých strojírnách v Uherském Brodu a to minimálně do konce osmdesátých let.
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
TomášS.: Vy nás ale zásobujete, pane Karfík... Díky moc, něco už jsem si taky pohledal... A otázka už taky byla zodpovězena, takže díky i Jakubovi.
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Čaute všichni, jsem tu opět s malým pokrokem.
Bočnice
Dokončil jsem bočnice nástavby
Dorazy
Díl 31jL a R ve kterém je kladka přes kterou vede lano od navijáku jsem sestavil tak, že jsem nejprve uzavřel díl na straně s bílo-červenými pruhy, potom jsem celkem protáhl lano a až potom uzavřel díl na straně, kde lano vychází z dílu ven. Škvíra na protažení lana je totiž dost malá a bál jsem se, že bych po uzavření celku už lano neprotáhl.
Blatníky, odrazky, bedny na nářadí
Papírové odrazky jsem nahradil kolečky vyraženými z průhledné fólie a natřené oranžovou barvou. Dále jsem už klasicky slepil sendvič hliníková fólie - oboustranka - oranžové kolečko.
Kanystry
V kanystrech jsem vyřezal vzduch v úchytech.
Chyba v popisu
Objevil jsem malou chybičku v popisu dílů. Chybně jsou označeny dva různé díly 35e a 34e stejným číslem 35e. Sice to je jen drobnost, ale třeba někomu ušetřím drahocenný čas hledáním toho správného
Ode mě to je všechno, pokračování zase někdy příště
Čau
Bočnice
Dokončil jsem bočnice nástavby
Dorazy
Díl 31jL a R ve kterém je kladka přes kterou vede lano od navijáku jsem sestavil tak, že jsem nejprve uzavřel díl na straně s bílo-červenými pruhy, potom jsem celkem protáhl lano a až potom uzavřel díl na straně, kde lano vychází z dílu ven. Škvíra na protažení lana je totiž dost malá a bál jsem se, že bych po uzavření celku už lano neprotáhl.
Blatníky, odrazky, bedny na nářadí
Papírové odrazky jsem nahradil kolečky vyraženými z průhledné fólie a natřené oranžovou barvou. Dále jsem už klasicky slepil sendvič hliníková fólie - oboustranka - oranžové kolečko.
Kanystry
V kanystrech jsem vyřezal vzduch v úchytech.
Chyba v popisu
Objevil jsem malou chybičku v popisu dílů. Chybně jsou označeny dva různé díly 35e a 34e stejným číslem 35e. Sice to je jen drobnost, ale třeba někomu ušetřím drahocenný čas hledáním toho správného
Ode mě to je všechno, pokračování zase někdy příště
Čau