Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32 / HOFOTO

Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar

Odpovědět
Uživatelský avatar
rybak
Příspěvky: 1058
Registrován: pát 20.1.2012 21:57

Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32

Příspěvek od rybak »

Furt jsem si nebyl jistý o čem se pořád bavíte, ale doufám, že to zachycuje tato fotka. Mimochodem je tam vidět i detail madla.
Obrázek
Uživatelský avatar
zkooter
Příspěvky: 483
Registrován: pon 24.6.2013 20:30
Bydliště: Břeclav

Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32

Příspěvek od zkooter »

Jojo to je přesně předmět naší skoro celostránkové debaty ;) Velké díky za nápovědu.
Uživatelský avatar
VašekS
Příspěvky: 989
Registrován: úte 9.10.2012 19:22
Bydliště: Písek

Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32

Příspěvek od VašekS »

..... a přitom stačí jedna pořádná fotka. :D :D :D
Uživatelský avatar
zkooter
Příspěvky: 483
Registrován: pon 24.6.2013 20:30
Bydliště: Břeclav

Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32

Příspěvek od zkooter »

Čaute všichni, po delším čase jsem opět malinko pokročil a dokončil kola...

Bombírung kol, příprava na nástřik
Byl jsem zvědav na moje první bombírování...řeknu to krátce, ještě že lepím 8-mi kolku, protože mi trvalo přesně 8 bočnic než jsem přišel na ten správný grif. :D Bříška prstů mám asi moc mozolnaté, bo pomocí nich se mi to jaksi nedařilo. Inspiroval jsem se ale návodem, který jsem objevil kdesi tu na fóru a bočnice ohýbal pomocí malé kovové karabinky. Šlo to jedná báseň, méně povedené bočnice skončily na vnitřní straně kol a s výsledkem jsem nakonec celkem spokojený ;) Dezén je samozřejmě TEO laser, kterému tímto děkuji a kola jsem nakonec přestříkl Tamiyou XF-85 pro sjednocení barvy dezénu a kol.
Obrázek Obrázek

Matky
Když už máme to jaro a všechno všude pučí, tak jsem si "vypučil" sazeničky od Ivanta, zasadil na oboustranku a po chvíli mi vyrostl záhonek Matek Ivantovek (lat. Matcus Ivantovcus) ;) Matky jsem pak ještě přetřel zředěným Herkulem, aby se mi nerozvrstvili, nabarvil, odloupnul, začistil a nalepil.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Model
No a tady už kola osazená na tatrovce. Sluší ji to holce jedný, vojenský, zelený...
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Pro dnešek to je vše, pomalu ale jistě se mi pod rukama zhmotňuje radlice, tak se ozvu, až zase bude co ukazovat. Zatím přeji všem krásný květen plný aprílového počasí.
Čaute...
Uživatelský avatar
VašekS
Příspěvky: 989
Registrován: úte 9.10.2012 19:22
Bydliště: Písek

Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32

Příspěvek od VašekS »

Jó. To by šlo. ;)
Uživatelský avatar
zkooter
Příspěvky: 483
Registrován: pon 24.6.2013 20:30
Bydliště: Břeclav

Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32

Příspěvek od zkooter »

Zdravím všechny patlaly...

Dokončil jsem radlici. Je to takový model v modelu, ale stavěla se parádně a vše sedělo. Úpravy pouze drobné... klasicky blinkry v duchu celého zbytku modelu, přidal jsem nýty na hrdla hydraulických hadic a matky na boky radlice.

Radlice
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Sklopná lišta
Do této fáze jsem si myslel, že stáčení úzkých a dlouhých pidiválečků (tažná tyč) mám za sebou, ale čekalo mě překvapení. Do vrchní hrany lišty s blinkry se totiž stáčí další takový, který slouží jako otočný čep, jen je ještě o něco užší. Naštěstí ve výsledku není moc vidět, tak nevadí, když se moc nepovede ;) Abych ho byl vůbec schopný stočit, musel sloupnout jednu vrstvu papíru, aby byl poddajnější a tenčí. Stejnou redukční dietu jsem musel udělat i u dílů 45e, f (malé červené válečky na bocích + 2 zelené), které jsou už snad i za hranicemi slepitelnosti při dané tloušťce papíru z vystřihovánky. Po sloupnutí už to ale jde jak po másle.
Obrázek

Detaily
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Systém uchycení a písty
Na píst jsem použil uhlíkovou tyčinku, omotanou hliníkovou páskou, vynechal jsem vnitřní vymezující pásky (díly 48d).
Obrázek Obrázek Obrázek

Tak to je pro dnešek vše, příště už kompletní Tatrovka s radlicí a všemi doplňky. Zatím čaute.
Uživatelský avatar
VašekS
Příspěvky: 989
Registrován: úte 9.10.2012 19:22
Bydliště: Písek

Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32

Příspěvek od VašekS »

Krásná práce. ;)
Uživatelský avatar
Brzdič
Příspěvky: 2394
Registrován: pon 12.12.2011 14:11
Bydliště: Brno

Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32

Příspěvek od Brzdič »

Kouká se na to moc pěkně. :)
Uživatelský avatar
zkooter
Příspěvky: 483
Registrován: pon 24.6.2013 20:30
Bydliště: Břeclav

Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32

Příspěvek od zkooter »

Chlapi, díky mockrát, jsem rád, že se líbí ;)

Hydraulika
Přilepil jsem radlici na Tatrovku a dokončil rozvody hydrauliky. Protože jsem nesehnal dráty správných průměrů s černou izolací, musel jsem je nabarvit. Na hydraulické čerpadlo jsem opět doplnil nýtky. Jen doufám, že jsem z dostupných fotek správně vyluštil, že táhlo, které vede od rozvaděče a rozvaděč samotný jsou na levé straně kabiny. Na testovacím modelu na stránkách Rippera je totiž celek přilepen napravo.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Doplňky
Přilepena zpětná zrcátka, přídavné světlomety a ještě jsem doplnil nýtky na tažné zařízení.
Obrázek Obrázek

Skoro hotovo...
A toto už je v podstatě finální stav. Jediné co mi chybí přilepit jsou dva držáky pontonů na boky nástavby, ale ty budu lepit až po dokončení pontonů, abych trefil jejich správnou délku. Takže teď už jen pontony a bude hotovo :)
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

... no a jde se na pontony... :)
Čau
vojta78
Příspěvky: 857
Registrován: pát 20.1.2012 22:04
Bydliště: Šternberk

Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32

Příspěvek od vojta78 »

Na to se pěkně kouká :D :D . Moc pěkný.
Uživatelský avatar
VašekS
Příspěvky: 989
Registrován: úte 9.10.2012 19:22
Bydliště: Písek

Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32

Příspěvek od VašekS »

Ahoj.
Sluší jí to s radlicí.
Rozváděč máš správně.
Můžu jednu rejpavou? :P ;) Drží radlice v horní poloze?
Uživatelský avatar
arijv
Příspěvky: 27
Registrován: úte 3.1.2012 23:49

Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32

Příspěvek od arijv »

je to parádní... ale není škoda těch zrcátek, ty by taky nějaký tuning zasloužily
Uživatelský avatar
zkooter
Příspěvky: 483
Registrován: pon 24.6.2013 20:30
Bydliště: Břeclav

Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32

Příspěvek od zkooter »

Pánové díky všem za slova chvály, jsem rád že se líbí ;)

VašekS: Vašku mám spíš opačný problém. Hydraulika je natolik tuhá, že mám problém ji vůbec vysouvat a zasouvat. Pomáhají tomu i hadice hydrauliky, ve kterých jsem nechal zbytečně tuhé drátky a když jsem zkoušel nafotit důkazní fotografii, vyskočily mi úchyty radlice z držáku na podvozku. Musí tedy stačit slovní prohlášení, že radlice opravdu drží ;)

arijv: Je pravda, že zrcátka jsou taková jednodušší, ale co jsem koukal na originál, tak mě ani nenapadlo, jak je nějak rozumně vylepšit. Prostě jen zrcátko a kus drátu jako úchyt :)
Uživatelský avatar
zkooter
Příspěvky: 483
Registrován: pon 24.6.2013 20:30
Bydliště: Břeclav

Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32

Příspěvek od zkooter »

Ještě jsem zvládl nafotit důkaz namísto slibů. Výš už se mi radlici bohužel dostat nepodařilo, hrozilo by utržení všeho možného, ale důležité je, že radlice nahoře drží ;)

Obrázek
Uživatelský avatar
rybak
Příspěvky: 1058
Registrován: pát 20.1.2012 21:57

Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32

Příspěvek od rybak »

Náhled na zrcátko. Pokud by chtěl někdo tunit:
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Vojenská technika“