Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32 / HOFOTO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Jojo to je přesně předmět naší skoro celostránkové debaty Velké díky za nápovědu.
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
..... a přitom stačí jedna pořádná fotka.
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Čaute všichni, po delším čase jsem opět malinko pokročil a dokončil kola...
Bombírung kol, příprava na nástřik
Byl jsem zvědav na moje první bombírování...řeknu to krátce, ještě že lepím 8-mi kolku, protože mi trvalo přesně 8 bočnic než jsem přišel na ten správný grif. Bříška prstů mám asi moc mozolnaté, bo pomocí nich se mi to jaksi nedařilo. Inspiroval jsem se ale návodem, který jsem objevil kdesi tu na fóru a bočnice ohýbal pomocí malé kovové karabinky. Šlo to jedná báseň, méně povedené bočnice skončily na vnitřní straně kol a s výsledkem jsem nakonec celkem spokojený Dezén je samozřejmě TEO laser, kterému tímto děkuji a kola jsem nakonec přestříkl Tamiyou XF-85 pro sjednocení barvy dezénu a kol.
Matky
Když už máme to jaro a všechno všude pučí, tak jsem si "vypučil" sazeničky od Ivanta, zasadil na oboustranku a po chvíli mi vyrostl záhonek Matek Ivantovek (lat. Matcus Ivantovcus) Matky jsem pak ještě přetřel zředěným Herkulem, aby se mi nerozvrstvili, nabarvil, odloupnul, začistil a nalepil.
Model
No a tady už kola osazená na tatrovce. Sluší ji to holce jedný, vojenský, zelený...
Pro dnešek to je vše, pomalu ale jistě se mi pod rukama zhmotňuje radlice, tak se ozvu, až zase bude co ukazovat. Zatím přeji všem krásný květen plný aprílového počasí.
Čaute...
Bombírung kol, příprava na nástřik
Byl jsem zvědav na moje první bombírování...řeknu to krátce, ještě že lepím 8-mi kolku, protože mi trvalo přesně 8 bočnic než jsem přišel na ten správný grif. Bříška prstů mám asi moc mozolnaté, bo pomocí nich se mi to jaksi nedařilo. Inspiroval jsem se ale návodem, který jsem objevil kdesi tu na fóru a bočnice ohýbal pomocí malé kovové karabinky. Šlo to jedná báseň, méně povedené bočnice skončily na vnitřní straně kol a s výsledkem jsem nakonec celkem spokojený Dezén je samozřejmě TEO laser, kterému tímto děkuji a kola jsem nakonec přestříkl Tamiyou XF-85 pro sjednocení barvy dezénu a kol.
Matky
Když už máme to jaro a všechno všude pučí, tak jsem si "vypučil" sazeničky od Ivanta, zasadil na oboustranku a po chvíli mi vyrostl záhonek Matek Ivantovek (lat. Matcus Ivantovcus) Matky jsem pak ještě přetřel zředěným Herkulem, aby se mi nerozvrstvili, nabarvil, odloupnul, začistil a nalepil.
Model
No a tady už kola osazená na tatrovce. Sluší ji to holce jedný, vojenský, zelený...
Pro dnešek to je vše, pomalu ale jistě se mi pod rukama zhmotňuje radlice, tak se ozvu, až zase bude co ukazovat. Zatím přeji všem krásný květen plný aprílového počasí.
Čaute...
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Jó. To by šlo.
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Zdravím všechny patlaly...
Dokončil jsem radlici. Je to takový model v modelu, ale stavěla se parádně a vše sedělo. Úpravy pouze drobné... klasicky blinkry v duchu celého zbytku modelu, přidal jsem nýty na hrdla hydraulických hadic a matky na boky radlice.
Radlice
Sklopná lišta
Do této fáze jsem si myslel, že stáčení úzkých a dlouhých pidiválečků (tažná tyč) mám za sebou, ale čekalo mě překvapení. Do vrchní hrany lišty s blinkry se totiž stáčí další takový, který slouží jako otočný čep, jen je ještě o něco užší. Naštěstí ve výsledku není moc vidět, tak nevadí, když se moc nepovede Abych ho byl vůbec schopný stočit, musel sloupnout jednu vrstvu papíru, aby byl poddajnější a tenčí. Stejnou redukční dietu jsem musel udělat i u dílů 45e, f (malé červené válečky na bocích + 2 zelené), které jsou už snad i za hranicemi slepitelnosti při dané tloušťce papíru z vystřihovánky. Po sloupnutí už to ale jde jak po másle.
Detaily
Systém uchycení a písty
Na píst jsem použil uhlíkovou tyčinku, omotanou hliníkovou páskou, vynechal jsem vnitřní vymezující pásky (díly 48d).
Tak to je pro dnešek vše, příště už kompletní Tatrovka s radlicí a všemi doplňky. Zatím čaute.
Dokončil jsem radlici. Je to takový model v modelu, ale stavěla se parádně a vše sedělo. Úpravy pouze drobné... klasicky blinkry v duchu celého zbytku modelu, přidal jsem nýty na hrdla hydraulických hadic a matky na boky radlice.
Radlice
Sklopná lišta
Do této fáze jsem si myslel, že stáčení úzkých a dlouhých pidiválečků (tažná tyč) mám za sebou, ale čekalo mě překvapení. Do vrchní hrany lišty s blinkry se totiž stáčí další takový, který slouží jako otočný čep, jen je ještě o něco užší. Naštěstí ve výsledku není moc vidět, tak nevadí, když se moc nepovede Abych ho byl vůbec schopný stočit, musel sloupnout jednu vrstvu papíru, aby byl poddajnější a tenčí. Stejnou redukční dietu jsem musel udělat i u dílů 45e, f (malé červené válečky na bocích + 2 zelené), které jsou už snad i za hranicemi slepitelnosti při dané tloušťce papíru z vystřihovánky. Po sloupnutí už to ale jde jak po másle.
Detaily
Systém uchycení a písty
Na píst jsem použil uhlíkovou tyčinku, omotanou hliníkovou páskou, vynechal jsem vnitřní vymezující pásky (díly 48d).
Tak to je pro dnešek vše, příště už kompletní Tatrovka s radlicí a všemi doplňky. Zatím čaute.
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Krásná práce.
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Kouká se na to moc pěkně.
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Chlapi, díky mockrát, jsem rád, že se líbí
Hydraulika
Přilepil jsem radlici na Tatrovku a dokončil rozvody hydrauliky. Protože jsem nesehnal dráty správných průměrů s černou izolací, musel jsem je nabarvit. Na hydraulické čerpadlo jsem opět doplnil nýtky. Jen doufám, že jsem z dostupných fotek správně vyluštil, že táhlo, které vede od rozvaděče a rozvaděč samotný jsou na levé straně kabiny. Na testovacím modelu na stránkách Rippera je totiž celek přilepen napravo.
Doplňky
Přilepena zpětná zrcátka, přídavné světlomety a ještě jsem doplnil nýtky na tažné zařízení.
Skoro hotovo...
A toto už je v podstatě finální stav. Jediné co mi chybí přilepit jsou dva držáky pontonů na boky nástavby, ale ty budu lepit až po dokončení pontonů, abych trefil jejich správnou délku. Takže teď už jen pontony a bude hotovo
... no a jde se na pontony...
Čau
Hydraulika
Přilepil jsem radlici na Tatrovku a dokončil rozvody hydrauliky. Protože jsem nesehnal dráty správných průměrů s černou izolací, musel jsem je nabarvit. Na hydraulické čerpadlo jsem opět doplnil nýtky. Jen doufám, že jsem z dostupných fotek správně vyluštil, že táhlo, které vede od rozvaděče a rozvaděč samotný jsou na levé straně kabiny. Na testovacím modelu na stránkách Rippera je totiž celek přilepen napravo.
Doplňky
Přilepena zpětná zrcátka, přídavné světlomety a ještě jsem doplnil nýtky na tažné zařízení.
Skoro hotovo...
A toto už je v podstatě finální stav. Jediné co mi chybí přilepit jsou dva držáky pontonů na boky nástavby, ale ty budu lepit až po dokončení pontonů, abych trefil jejich správnou délku. Takže teď už jen pontony a bude hotovo
... no a jde se na pontony...
Čau
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Na to se pěkně kouká . Moc pěkný.
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Ahoj.
Sluší jí to s radlicí.
Rozváděč máš správně.
Můžu jednu rejpavou? Drží radlice v horní poloze?
Sluší jí to s radlicí.
Rozváděč máš správně.
Můžu jednu rejpavou? Drží radlice v horní poloze?
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
je to parádní... ale není škoda těch zrcátek, ty by taky nějaký tuning zasloužily
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Pánové díky všem za slova chvály, jsem rád že se líbí
VašekS: Vašku mám spíš opačný problém. Hydraulika je natolik tuhá, že mám problém ji vůbec vysouvat a zasouvat. Pomáhají tomu i hadice hydrauliky, ve kterých jsem nechal zbytečně tuhé drátky a když jsem zkoušel nafotit důkazní fotografii, vyskočily mi úchyty radlice z držáku na podvozku. Musí tedy stačit slovní prohlášení, že radlice opravdu drží
arijv: Je pravda, že zrcátka jsou taková jednodušší, ale co jsem koukal na originál, tak mě ani nenapadlo, jak je nějak rozumně vylepšit. Prostě jen zrcátko a kus drátu jako úchyt
VašekS: Vašku mám spíš opačný problém. Hydraulika je natolik tuhá, že mám problém ji vůbec vysouvat a zasouvat. Pomáhají tomu i hadice hydrauliky, ve kterých jsem nechal zbytečně tuhé drátky a když jsem zkoušel nafotit důkazní fotografii, vyskočily mi úchyty radlice z držáku na podvozku. Musí tedy stačit slovní prohlášení, že radlice opravdu drží
arijv: Je pravda, že zrcátka jsou taková jednodušší, ale co jsem koukal na originál, tak mě ani nenapadlo, jak je nějak rozumně vylepšit. Prostě jen zrcátko a kus drátu jako úchyt