Stránka 1 z 3

Tatra 815 VD 10 300 4x4, 1988 / Spidamodels / 1:32 HOTOVO

Napsal: ned 26.10.2014 21:53
od peetee
Dalším, tentokrát nedokončovaným, ale nově načatým modelem je vítězná Tatra z Dakaru 1988.
Předlohu netřeba představovat, první vítězné československé auto na Dakaru, dodnes je k vidění v kopřivnickém muzeu.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Na předposledním obrázku je vidět, že nesedí postavení držáků diferenciálu na rámu (nevím - neměly třeba díly 18, 22 a 23 být podlepeny tak, aby jejich tloušťka odpovídala šířce té bílé plochy ... nebo jsem při lepení nějak zkrátil délku diferenciálů?)
Když složím diferenciály a rouru, jsou moc blízko u sebe - na držáky diferenciálů přilepím příruby, které nastaví délku - poslední obrázek.
Co se týče retuše, používám zatím spíše fixku (tenký černý Stabilo fix) - nedělá to na tom laseru takové matné plochy jako tempera nebo vodovka.

Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4, 1988 /Spida/1:32/

Napsal: pon 27.10.2014 0:35
od spida
No podle té předposlední fotky, mi přijde, že máš ty příčníky sevřený a pak mi připadá, že ti tam chybí to vyztužení, které se má přilepit na tu bílou plošku. A pak by mě zajímalo, proč máš ty tlumiče černobílé?
Jinak neříkám, že by tam nemohla být chyba, ale tento podvozek lepili 2 zkušení betaři a ani jeden na tento problém neupozornil.

Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4, 1988 /Spida/1:32/

Napsal: pon 27.10.2014 7:00
od peetee
Tím vyztužením myslíš díly 20, 24? Pokud ano, tak ty nejsou přes celou horní část příčníku:
Obrázek

Přijde mi, že na betě to je asi taky:
Obrázek

Příčníky mají nahoře i dole stejnou vzdálenost, sevřené nejsou - tipl bych na zkreslení při focení.
Co se týče tlumičů, tak jsou samozřejmě šedé, ale jednak to vytáhl blesk a jednak se mi při rolování trošku ten laser ošoupal :)

Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4, 1988 /Spida/1:32/

Napsal: pon 27.10.2014 10:43
od spida
No a proč jsou šedé když díl ve vystřihovánce je černý. Ty tlumiče mají být celé černé. Nevím jestli jsi někdy viděl tlumiče z 80-tých let, nekoukali z nich žádné hezké lesklé tyčky, ale byly vždy celé v jedné barvě. To je samozřejmě rada pro všechny. ;)

Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4, 1988 /Spida/1:32/

Napsal: pon 27.10.2014 14:15
od spida
Tak chyba je na mém přijímači. Vy vystrihovance jsou opravdu šedé, ale platí to co jsem psal výše. :oops:

Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4, 1988 /Spida/1:32/

Napsal: pon 27.10.2014 14:39
od peetee
Super, aspoň je můžu začernit, stejně je mám ošoupané :)

Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4, 1988 /Spida/1:32/

Napsal: stř 29.10.2014 22:08
od peetee
Opraveno:
Obrázek

Měchy (anebo jak jsem na netu zjistil tzv. vlnovce) - použil jsem "O" kroužky, výsledek se mi moc líbí :)
Kroužky, které jsem sehnal co se týče průměru sedí, na tloušťce jim nějaká desetinka milimetru chybí, ale to jsem nastavil mezikolečky (které zároveň slouží ke slepení jednotlivých "O" kroužků k sobě - na kolečko se nalepí pásek srolovaný v "O" kroužku)
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4, 1988 /Spida/1:32/

Napsal: stř 29.10.2014 23:19
od Uwe
Co se týče tlumičů, mám je leskly, to není správně.
Co se týče příčníků, sedly mi přesně na rám.

Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4, 1988 /Spida/1:32/

Napsal: čtv 30.10.2014 6:50
od peetee
Uwe: o.k., jak jsem psal - můžu to mít tím, že se mi při lepení zkrátil diferenciál.
Sestavené to vypadá moc dobře :)
Obrázek

Dva dotazy:
- na rámu v místě přilepení příčníků je bílá ploška širší než příčník - měly být díly 20 a 24 delší (přes celou horní hranu příčníků)? Nebo jsem něco slepil špatně?
- návod uvádí šířku nápravy s bubny 6,9 cm, dle návodovky 1:1 to vychází na cca 7,15 cm
Obrázek

Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4, 1988 / Spidamodels / 1:32

Napsal: ned 2.11.2014 15:24
od Uwe
S těma příčníkama si nedělej hlavu, mě to vyšla taky tak nějak. Tam už záleží na tloušťce papíru, na naříznutí na... prostě na moc věcech. Vidím, že to máš slepeny přesně a čistě, tak tak pokračuj a bude to nádhernej model.
S tou nápravou jsi mě dostal. Když jsem tento model lepil, psanej návod jsem neměl, tak jsem nápravy dělal podle Návodky 1:1. Ona ta šířka 69mm byla totiž u prototypu, tak si myslím, že tady vznikla chyba. Určitě požij ten obrázek 1:1. Olda

Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4, 1988 / Spidamodels / 1:32

Napsal: čtv 6.11.2014 22:27
od peetee
Dík Uwe, nápravy nastaveny na cca 7,1 cm. Další práce na podvozku - vše sedí, takže pohoda :)

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Drobná nesrovnalost je v tloušťce a stabilizátorů - dle textu mají oba (56 a 81) 1 mm, ve vystřihovánce má díl 56 1 mm, ale díl 81 má 1,5 mm.

Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4, 1988 / Spidamodels / 1:32

Napsal: úte 11.11.2014 22:19
od peetee
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

U lepení nádrží a jejich držáků jsem díly rozřezal a lepil tak postupně z více částí - lepilo se mi to lépe.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

U vzduchojemů se mi první část "čepičky" povedla (dala se dotvarovat i zevnitř) ale když jsem vzduchojem z druhé strany uzavíral, tak mi to vůbec nešlo :( Rozhodl jsem se tedy koncem fixky díl 116a vybombírovat na gumě a s výsledkem jsem spokojen :)

Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4, 1988 / Spidamodels / 1:32

Napsal: ned 23.11.2014 10:11
od peetee
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Dotaz: jakou barvou má být natřen rub (hlavně ta část, co je vidět spodní dírou) předního nárazníku? Červenou, šedou, černou?

Motor:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Poznámky k motoru:
- v návodovce je řemen jako č. 193, v modelu (asi) č. 203
- v návodu je u dílu 192 šedá barva, v beta testu je díl černý a u dílu 155 černá barva, v beta testu je díl šedý (dle černobílé fotky v knize Peklo zvané ... bych se spíš přikláněl k barvám dle betatestu ...)

Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4, 1988 / Spidamodels / 1:32

Napsal: ned 23.11.2014 21:43
od spida
No ty krááááso. Ten motor to je pecka.

Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4, 1988 / Spidamodels / 1:32

Napsal: ned 23.11.2014 22:27
od JakubSDK
Jj, hlavně ta čístota zpracování ;)

Ať se ti daří Jakub.