BELAZ - 7555 / OREL / M 1:32 / HOTOVO
Napsal: sob 11.10.2014 9:19
Už dlouho jsem se chystal říznout do tohodle mazlíka a ted nastal ten pravý čas .
Něco z historie
Závod BelAZ se nachází v Žodinu, šedesátitisícovém městě ležícím 50 km na severovýchod od Minsku. Historie podniku sahá do roku 1946, kdy bylo přijato rozhodnutí o výstavbě závodu na výrobu strojů pro těžbu rašeliny. V roce 1948 byla dokončen projekt a zahájena výstavba, o dva roky později vyjely první stroje. Už v roce 1951 byl přebudován na výrobu silničních a melioračních strojů Dormaš. V roce 1958 byl přejmenován na Bělarusskij avtomobilnyj zavod a vyrobil první sklápěcí automobil MAZ-525 o nosnosti 25 tun, rok nato sjel tisící sklápeč MAZ-525 a první modely sklápěčky MAZ-530 s nosností 40 tun.
V roce 1960 podnik zahájil vývoj sklápěče s novým designem určený pro povrchovou těžbu. Roku 1961 přišel s prototypem 27-tunového BelAZ-540 a v roce 1963 se 40-tunovým BelAZ-548. V roce 1965 byl model 548 oceněn Zlatou medailí na Lipském mezinárodním veletrhu a o rok později přišla jeho sériová výroba.Roku 1968 následoval sklápěč BelAZ-549 s nosností 75 tun a roku 1977 BelAZ-7519 o nosnosti 110 tun.V roce 1990 byl vyroben do té doby největší sklápěč o nosnosti 280 tun, v roce 1994 prototyp 55-tunový BelAZ-7555 nové generace sklápěčů s mechanickou transmisí, roku 1996 následován modelem 75131.
Závod vyrábí na 200 modifikací sklápěčů o nosnosti 30-200 tun. Silnou stránkou Belazu je cena - tuna nosnosti jeho sklápěčů stojí 4-5 tis. dolarů oproti 8-12 tis. u americké konkurence. Pro zájemce ceny sklápěčů platné v Rusku se pohybují od 2,5 mil. Kč za nejmenší modely 7540 o nosnosti 30 tun až po 30 mil. Kč za 200-tunový 75303 vč. DPH.
Na 70 % výroby směřuje do Ruska - do podniků, které těží v Kuzbasské uhelné pánvi, uralském regionu, Jakutsku, Kursku, na Dálném Východu nebo Kolském poloostrově, nově Kazachstánu a snaží se vstoupit na trh v Arménii. BelAZ se snaží ovládnout ruský trh a úspěšně konkuruje japonským a americkým vozům.
V prosinci 2005 objednala Čína sklápěče o nosnosti 55 a 130 tun v hodnotě 28 mil. dolarů, BelAZ v Číně vybuduje servisní středisko a montážní závod vozidel této nosnosti. Za celou dobu Belaz do Číny prodal tři tisíce vozidel, z toho 64 v roce 2004, a nyní se rýsují vyhlídky na dodávku sklápěčů s nosností přes 180 tun. Obvyklá roční produkce je okolo 1400 a v roce 2006 plánuje výrobu 1700 vozů.
Parametry :
Užitečné zatížení 55 mt
Motor KTTA 19-C
Výkon motoru 522 kW
Převodovka hydromechanické
Layout Převodovka 6 + 1
Další vlastnosti
Točivý moment, N * m / min 2731/1400
Míra paliva při jmenovitém výkonu g / kW * h 209
Pneumatiky 24,00-35; 24.00R35
Zadní náprava mechanické, s jednostupňovým hlavního podvozku, zkosení diferenciálem a planetovou převodovkou kol
Pozastavení Pneumohydraulická konvenční pro přední a hnacích náprav - vlečná ramena s centrálním kloubem
Brzdy (s hydraulickým pohonem)
A něco málo pro inspiraci .
http://www.youtube.com/watch?v=kBCblUaM ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;
Model jsem pojal jako čistostavbu a počítám ,že jeho stavba bude hooodně dlouhá .
Měřítlko : 1:32
Vydavatel : Orel
Rozsah : 19 A4
Návod je v polštině , ruštině , němčině a angličtině , každá verze na dvou A4
pérovky :9 A4
Fotogalerie postaveného modelu je na jedné A4
Stavbu jsem začal rámem a pro mě netypicky jsem odřízl chlopně a bočnice rámu podlepil balzou a poté oblepil obvodovým páskem .
Drobátko jsem vytunil přední nárazník . A to tak ,že jsem vypíchal dírky do šlapáků .
To je pro zatím vše .
Něco z historie
Závod BelAZ se nachází v Žodinu, šedesátitisícovém městě ležícím 50 km na severovýchod od Minsku. Historie podniku sahá do roku 1946, kdy bylo přijato rozhodnutí o výstavbě závodu na výrobu strojů pro těžbu rašeliny. V roce 1948 byla dokončen projekt a zahájena výstavba, o dva roky později vyjely první stroje. Už v roce 1951 byl přebudován na výrobu silničních a melioračních strojů Dormaš. V roce 1958 byl přejmenován na Bělarusskij avtomobilnyj zavod a vyrobil první sklápěcí automobil MAZ-525 o nosnosti 25 tun, rok nato sjel tisící sklápeč MAZ-525 a první modely sklápěčky MAZ-530 s nosností 40 tun.
V roce 1960 podnik zahájil vývoj sklápěče s novým designem určený pro povrchovou těžbu. Roku 1961 přišel s prototypem 27-tunového BelAZ-540 a v roce 1963 se 40-tunovým BelAZ-548. V roce 1965 byl model 548 oceněn Zlatou medailí na Lipském mezinárodním veletrhu a o rok později přišla jeho sériová výroba.Roku 1968 následoval sklápěč BelAZ-549 s nosností 75 tun a roku 1977 BelAZ-7519 o nosnosti 110 tun.V roce 1990 byl vyroben do té doby největší sklápěč o nosnosti 280 tun, v roce 1994 prototyp 55-tunový BelAZ-7555 nové generace sklápěčů s mechanickou transmisí, roku 1996 následován modelem 75131.
Závod vyrábí na 200 modifikací sklápěčů o nosnosti 30-200 tun. Silnou stránkou Belazu je cena - tuna nosnosti jeho sklápěčů stojí 4-5 tis. dolarů oproti 8-12 tis. u americké konkurence. Pro zájemce ceny sklápěčů platné v Rusku se pohybují od 2,5 mil. Kč za nejmenší modely 7540 o nosnosti 30 tun až po 30 mil. Kč za 200-tunový 75303 vč. DPH.
Na 70 % výroby směřuje do Ruska - do podniků, které těží v Kuzbasské uhelné pánvi, uralském regionu, Jakutsku, Kursku, na Dálném Východu nebo Kolském poloostrově, nově Kazachstánu a snaží se vstoupit na trh v Arménii. BelAZ se snaží ovládnout ruský trh a úspěšně konkuruje japonským a americkým vozům.
V prosinci 2005 objednala Čína sklápěče o nosnosti 55 a 130 tun v hodnotě 28 mil. dolarů, BelAZ v Číně vybuduje servisní středisko a montážní závod vozidel této nosnosti. Za celou dobu Belaz do Číny prodal tři tisíce vozidel, z toho 64 v roce 2004, a nyní se rýsují vyhlídky na dodávku sklápěčů s nosností přes 180 tun. Obvyklá roční produkce je okolo 1400 a v roce 2006 plánuje výrobu 1700 vozů.
Parametry :
Užitečné zatížení 55 mt
Motor KTTA 19-C
Výkon motoru 522 kW
Převodovka hydromechanické
Layout Převodovka 6 + 1
Další vlastnosti
Točivý moment, N * m / min 2731/1400
Míra paliva při jmenovitém výkonu g / kW * h 209
Pneumatiky 24,00-35; 24.00R35
Zadní náprava mechanické, s jednostupňovým hlavního podvozku, zkosení diferenciálem a planetovou převodovkou kol
Pozastavení Pneumohydraulická konvenční pro přední a hnacích náprav - vlečná ramena s centrálním kloubem
Brzdy (s hydraulickým pohonem)
A něco málo pro inspiraci .
http://www.youtube.com/watch?v=kBCblUaM ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;
Model jsem pojal jako čistostavbu a počítám ,že jeho stavba bude hooodně dlouhá .
Měřítlko : 1:32
Vydavatel : Orel
Rozsah : 19 A4
Návod je v polštině , ruštině , němčině a angličtině , každá verze na dvou A4
pérovky :9 A4
Fotogalerie postaveného modelu je na jedné A4
Stavbu jsem začal rámem a pro mě netypicky jsem odřízl chlopně a bočnice rámu podlepil balzou a poté oblepil obvodovým páskem .
Drobátko jsem vytunil přední nárazník . A to tak ,že jsem vypíchal dírky do šlapáků .
To je pro zatím vše .