Buggyra MK R-08 - 2009 / Vimos / 1:32
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Buggyra MK R-08 - 2009 / Vimos / 1:32
Tak jsem se pustil do další Buggyry. Jedná se o model od Jiřího Vintra Buggyra MK R-08 ze sezón 2008-2009. Rád bych si postavil obě verze, ale jako první přišla na řadu verze ze sezóny 2009 pilotovanou Markusem Bösingerem.
Jak je vidět na fotografiích, tak opět použije i doplňky určené k tomuto modelu.
A již k samotné stavbě modelu. Na začátek jsem slepil základ podvozkového rámu doplněný o nádrž paliva. Ale už na začátku musím konstatovat, že proti laserovýmu tisku nic nemám, ale kvalita papíru mohla být lepší. Papír po nařezání u menších dílů má tendenci se třepit. Uvidím, co to bude dělat při lepení dalších částí vozu.
Jak je vidět na fotografiích, tak opět použije i doplňky určené k tomuto modelu.
A již k samotné stavbě modelu. Na začátek jsem slepil základ podvozkového rámu doplněný o nádrž paliva. Ale už na začátku musím konstatovat, že proti laserovýmu tisku nic nemám, ale kvalita papíru mohla být lepší. Papír po nařezání u menších dílů má tendenci se třepit. Uvidím, co to bude dělat při lepení dalších částí vozu.
Re: Buggyra MK R-08 - 2009 / Vimos / 1:32
Tak to budu sledovat, model jsem nedávno koupil a rozhodně patří mezi ty které chci v brzké době lepit. Z papíru mám trochu strach, ale na druhou stranu ten laserový tisk má fakt něco do sebe Tak hodně štěstí
Re: Buggyra MK R-08 - 2009 / Vimos / 1:32
Tak jsem o víkendu trošku pokročil ve stavbě modelu. Sice to moc nevypadá, ale je to spousta malých dílů.
Dokončil jsem přední nápravu a na rám držáky kabiny. V přední části zalepený do rámu chladič a na horní část deflektor se soustavou chladičů. Na pravou stranu nalepený velký vzduchový filtr. Stačil jsem už udělal i motor. Tady se bohužel omlouvám, že jsem motor nevyfotil samostatně. Po zkušebním vložení do rámu jsem ale nechtěl motor poškodit a tak jsem ho rovnou přilepil na svoje místo. Bylo to totiž tak na těsno, že jsem to raději neriskoval. Proto bych pro další stavitele tohoto modelu doporučil, napřed vlepit motor do rámu ještě před přilepením malého a velkého turba. Tak jak je uvedeno v návodu to nejde napasovat do rámu. Musel jsem odstranit velké turbo a až potom dodatečně přilepit na svoje místo.
Dokončil jsem přední nápravu a na rám držáky kabiny. V přední části zalepený do rámu chladič a na horní část deflektor se soustavou chladičů. Na pravou stranu nalepený velký vzduchový filtr. Stačil jsem už udělal i motor. Tady se bohužel omlouvám, že jsem motor nevyfotil samostatně. Po zkušebním vložení do rámu jsem ale nechtěl motor poškodit a tak jsem ho rovnou přilepil na svoje místo. Bylo to totiž tak na těsno, že jsem to raději neriskoval. Proto bych pro další stavitele tohoto modelu doporučil, napřed vlepit motor do rámu ještě před přilepením malého a velkého turba. Tak jak je uvedeno v návodu to nejde napasovat do rámu. Musel jsem odstranit velké turbo a až potom dodatečně přilepit na svoje místo.
Re: Buggyra MK R-08 - 2009 / Vimos / 1:32
Ahoj Dravče,
jedeš parádně, taky na mě čeká až ji postavím vedle Boye Z toho tisku jsem měl prve také obavy, ale jak koukám, tak je to v pohodě i na potrubí, které se mi vždy trochu loupalo... Jak ho stáčíš, navlhčíš a přes slabý drátek sroluješ?? Rozdílů o proti Boyovi je koukám tady docela dost.
Jsem zvědavý, jak bude vypadat s kabinkou
Tak ať se ti daří Jakub.
jedeš parádně, taky na mě čeká až ji postavím vedle Boye Z toho tisku jsem měl prve také obavy, ale jak koukám, tak je to v pohodě i na potrubí, které se mi vždy trochu loupalo... Jak ho stáčíš, navlhčíš a přes slabý drátek sroluješ?? Rozdílů o proti Boyovi je koukám tady docela dost.
Jsem zvědavý, jak bude vypadat s kabinkou
Tak ať se ti daří Jakub.
Re: Buggyra MK R-08 - 2009 / Vimos / 1:32
Jakube ahoj a děkuji.
Potrubí dělám klasicky, tak že ho mírně navlhčím (nasliním) a smotám pomocí kulatiny. Barva se sice neloupe, ale mírně se naruší. To že to vypadá dobře je pouze tím, že je to nabarvené. Určité změny tam jsou, ale není to až tak dramatické oproti prvnímu modelu. Hlavně se musí dost dávat pozor při čtení návodu. Protože mi připadá, že je návod pouze upravený a jsou tam drobné nepřesnosti. Ale to zas není takový problém, když sleduješ návodnou kresbu kde co patří. Na kabinu jsem také zvědavý, ale tato varianta by měla díky černé barvě dopadnout dobře.
Potrubí dělám klasicky, tak že ho mírně navlhčím (nasliním) a smotám pomocí kulatiny. Barva se sice neloupe, ale mírně se naruší. To že to vypadá dobře je pouze tím, že je to nabarvené. Určité změny tam jsou, ale není to až tak dramatické oproti prvnímu modelu. Hlavně se musí dost dávat pozor při čtení návodu. Protože mi připadá, že je návod pouze upravený a jsou tam drobné nepřesnosti. Ale to zas není takový problém, když sleduješ návodnou kresbu kde co patří. Na kabinu jsem také zvědavý, ale tato varianta by měla díky černé barvě dopadnout dobře.
Re: Buggyra MK R-08 - 2009 / Vimos / 1:32
A ještě otázečka, jaké barvičky používáš? Protože to není vůbec poznat, že je to přetírané. Mně se na laser tisk osvědčily vodovky, ale hůře se mi chytají odstíny než třeba u temper. Jenže ty mají zase nevýhodu v tom, že se snáze stírají... Na nepapírové dílky jsem si sehnal lesklé akrylové, které na retuš nebodou to pravé ořechové. Ta kabinka se bude retušovat sama, černá a bílá barva jde vždycky dobře.
Jinak při stavbě Boye jsem se hodně inspiroval při okukování tvé stavby na KPNku, takže díky za inspiraci do dalšího kousku od pana Vintra
Jakub.
Jinak při stavbě Boye jsem se hodně inspiroval při okukování tvé stavby na KPNku, takže díky za inspiraci do dalšího kousku od pana Vintra
Jakub.
Re: Buggyra MK R-08 - 2009 / Vimos / 1:32
Na barvení potrubí i jiných částí používám černý fix na textil. Dobře kryje a budí dojem, že je to laserový tisk. Rám je nabarvený akrylovou barvou.
Re: Buggyra MK R-08 - 2009 / Vimos / 1:32
Po delším čase opět menší posun. Za motor připojena převodovka a propojena ze zadní nápravou. Podvozek doplněný všemi drobnostmi jako jsou servořízení, chladič na levé straně, tlakové a palivové nádrže.
V zadní části držáky blatníků, vypínání motoru a zadní ochranný rám se světly a tažné oko. Na závěr přilepené hotové sedlo.
Ještě než se pustím do kapotáže jsem si napřed udělal kola.
A konečně hotový podvozek osazený na kolech.
V zadní části držáky blatníků, vypínání motoru a zadní ochranný rám se světly a tažné oko. Na závěr přilepené hotové sedlo.
Ještě než se pustím do kapotáže jsem si napřed udělal kola.
A konečně hotový podvozek osazený na kolech.
Re: Buggyra MK R-08 - 2009 / Vimos / 1:32
Pěknej Racetruck, perfektní jsou ty bočnice kol. Pneu vypadají doslava jak gumová.
Re: Buggyra MK R-08 - 2009 / Vimos / 1:32
Jo jo, Mára79 má pravdu, ty kola jsou opravdu dokonalé. Je radost pohledět na tvoje umění.
Re: Buggyra MK R-08 - 2009 / Vimos / 1:32
Děkuji, ale to není umění. Je to spousta hodin trávených lepením a zdokonalováním. Každý to dokáže stejně jako já, ale chce to trpělivost a s modelem si pohrát.
Re: Buggyra MK R-08 - 2009 / Vimos / 1:32
Úplně s tebou nesouhlasím. Já můžu bombírovat jak chci a pořád se mi to krabatí a vypadá to divně.