Bleriot XI / GPM + Integraf Náchod / úprava 1:120
Napsal: sob 6.9.2014 20:50
No, nebude to tedy pro úvod nic originálního, ale přeci. Práce na letounu Gotha se chýlí ke konci. Jakási hádanka se zahájením nového modelu je docela zábavná, tak to tady také zkusím nedlouho před prvním zaříznutím skalpelu do nového modelu. Nebudu Vám tedy ukazovat dílek, protože při mém měřítku by stejně moc neprozradil. Já dám pár nápovědních bodů:
Letoun nesl jméno svého tvůrce doplněné o jedno prvočíslo
Dne 25. xxxx roku 190x s ním jeho tvůrce přeletěl kanál La Manche (letopočet jsem rozsekal z prostého důvodu, celý by totiž hóóóódně napověděl)
Letadlo se stalo prvním letounem, který byl bojově nasazen za první světové války
Již předtím se stal historicky prvním bombardérem, když byl použit v italsko-turecké válce o Libyi dne 1. listopadu 1911, kdy z něj pilot svrhnul čtyři granáty na jednotky protivníka v oázách Tagnira a Ain Zara
Jde o jednomotorový letoun z rozpětím křídel 8,5 metru
První verze letadla byly vybaveny motory REP o výkonu 30 koní nebo Anzani o výkonu 25 koní
Na modelu rozhodně nebude nouze o výplety
Předloha se dočkala několika modelových ztvárnění: jednoduchý model letadla vyšel v časopise ABC, složitější verze pak vyšly v českém nakladatelství Integraf Náchod a nedlouho předtím i v polském GPM
Takže – jaký model bude můj další? Myslím, že těch několik výše zmíněných bodů napoví mnohým fandům letectví. A kdo by ještě nevěděl, tak poslední nápověda. Neberte ji úplně doslova, nicméně podstata nápovědy se dá skrýt do jedné parafráze: letoun užíval i jeden zástupce loutkového divadla z východních Čech…
Kdo uhádne, má malé bezvýznamné plus . Brzy nashledanou i s prvními fotkami… Takže moderátoři, prosím, nemazat, vlákno je zde správně, jak se v několika následujících dnech ukáže…
Jirka Z.
Letoun nesl jméno svého tvůrce doplněné o jedno prvočíslo
Dne 25. xxxx roku 190x s ním jeho tvůrce přeletěl kanál La Manche (letopočet jsem rozsekal z prostého důvodu, celý by totiž hóóóódně napověděl)
Letadlo se stalo prvním letounem, který byl bojově nasazen za první světové války
Již předtím se stal historicky prvním bombardérem, když byl použit v italsko-turecké válce o Libyi dne 1. listopadu 1911, kdy z něj pilot svrhnul čtyři granáty na jednotky protivníka v oázách Tagnira a Ain Zara
Jde o jednomotorový letoun z rozpětím křídel 8,5 metru
První verze letadla byly vybaveny motory REP o výkonu 30 koní nebo Anzani o výkonu 25 koní
Na modelu rozhodně nebude nouze o výplety
Předloha se dočkala několika modelových ztvárnění: jednoduchý model letadla vyšel v časopise ABC, složitější verze pak vyšly v českém nakladatelství Integraf Náchod a nedlouho předtím i v polském GPM
Takže – jaký model bude můj další? Myslím, že těch několik výše zmíněných bodů napoví mnohým fandům letectví. A kdo by ještě nevěděl, tak poslední nápověda. Neberte ji úplně doslova, nicméně podstata nápovědy se dá skrýt do jedné parafráze: letoun užíval i jeden zástupce loutkového divadla z východních Čech…
Kdo uhádne, má malé bezvýznamné plus . Brzy nashledanou i s prvními fotkami… Takže moderátoři, prosím, nemazat, vlákno je zde správně, jak se v několika následujících dnech ukáže…
Jirka Z.