PV3S Fekál / PKGraphica / 1:32 Hotovo
Napsal: stř 6.8.2014 13:18
Jak jen bych začal téma prezentace stavby modelu PV3S Fekál?
Ano jsou chytráci, kteří nic neumí a jen dokáží kritizovat. Je velkou pravdou, že neumím modelařit, jako to dokáží někteří modeláři a není to můj šálek čaje. Proto zůstanu u svého stylu lepení tak, jak mi to poskytne autor v již připravených vystřihovánkách, které lze u nás zakoupit.
Zde je příklad toho jak to nikdy dělat nebudu - použití fota dovoleno samotným autorem. Tohle je velká machrovinka a vysoká škola modelářského umu.
Nyní bych se dostal ke své stavbě. Započal jsem ji před pár týdny z potřeby si lepit jen tak pro radost...žádné pracovní, zkušební a testovací stavby. S chutí jsem se tedy pustil do lepení....výsledek budete moci sledovat na fotkách.
Stavbu jsem zahájil podle doporučeného postupu v návodném textu vystřihovánky. Přední nárazník přilepen k podélníkům základního rám podvozku. Mezi podélníky vlepeny příčné vzpěry a na přední části nosníku nalepena listová pera předního podvozku. V průběhu stavby jsem přišel na to, že příčka z dílů 20 a 21 mohla být posunutá dozadu minimálně o 1 - 1,5mm. Ona mi tato vzpěra nakonec malinko zavazela držákům 221 uchycení nástavby k podovozku, zhotovených z drátku.
Na rám nalepeny dorazy náprav, vzduchojemy, kastlík autobaterie, přední náprava a zesílení rámu podélnými pláty.
Rám doplněn o stupačky, zadní nápravy, nárazník s koncovými světly a držáky motoru. Zde jsem opět v průběhu stavby zjistil, že nemůžu nasadit dost dobře motor. Proto jsem delší držák odpáral, nalepil motor na kratší držák a delší následně v preparoval na své místo.
Zadní podvozek jsem doplnil o stabilizační klouby a další drobotinu. Do rámu jsem osadil vzpěru a zároveň přední držák nástavby. V průběhu stavby jsem dospěl k situaci, že tento držák mohl být v rámu posunutý dopředu o 1mm, aby nebyla nástavba nasazena na držáky na těsno. V mezidobí jsem sestavil komplet kola, které jsem nyní mohl nalepit na podvozek. Na sucho jsem si zkusil na rám postavit držák rezervy s kastlíkem na nářadí. Klec pro kanystry se mi s originál dílů nepovedla slepit podle představ, tak jsem si ji zhotovil z pásků šedého papíru co mám doma k dispozici.
Dál mě stavba tak pohltila, že jsem si kolikrát ani neuvědomil, že mám po ruce foťák. Takže k focení došlo zase až po sestavení dalších celků do kupy. Slepena nástavby, agregát zabezpečující správnou funkci tohoto vozidla, připraveny blatníky. Zde jsem byl nucen odříznout přebývající část lemu blatníků - asi ve skutečnosti měly být šikmé přední a zadní plochy delší, právě o to co jsem na lemech odstranil....?
Tak podvozek s nástavbou je hotov. Co dále....tak jo, sestavím motor a převodovkou a rozvodovkou. Nějakou chybku při sestavování jsem spáchal, ale na výsledek to nejspíš vliv nemá. Hotový celek jsem tedy napasoval na podvozek. Jak jsem psal v pasáži lepení rámu, byl jsem nucen jeden držák z rámu vypreparovat a po přilepení motoru do rámu jej následně vrátit na své místo a přilepit k motoru na danou pozici. Uffff byla to fuška. Hurá a jde se na imitaci kardanů a všech náhonů. Abych si trošku odpočinul od lepení modelu, jal jsem se připravit si podstavec, na který jsem nalepil samo lepicí zrcadlovou tapetu - folii, kterou lze zakoupit snad v každém papírnictví. Při pohledu na model postavený na podstavec, tak můžu divák shlédnout i část podvozku, aniž by si musel model zvedat a obracet vzhůru nohama.
Opět mě pohltilo pekelné lepení a postup sestavení kabiny a jejího interiéru, je víte kde. Tak tedy zase aspoň výsledek. Model ještě není zcela hotov, schází udělat hadice a možná zámky uzamčení obou vík, na nástavbě. Tak doufám, že se Vám ostatním bude můj krátký report hodit při lepení tohoto modelu a bude vodítkem co a jak a kde......Děkuji všem za pozornost a Váš čas, který jste věnovali této recenzi.
Ano jsou chytráci, kteří nic neumí a jen dokáží kritizovat. Je velkou pravdou, že neumím modelařit, jako to dokáží někteří modeláři a není to můj šálek čaje. Proto zůstanu u svého stylu lepení tak, jak mi to poskytne autor v již připravených vystřihovánkách, které lze u nás zakoupit.
Zde je příklad toho jak to nikdy dělat nebudu - použití fota dovoleno samotným autorem. Tohle je velká machrovinka a vysoká škola modelářského umu.
Nyní bych se dostal ke své stavbě. Započal jsem ji před pár týdny z potřeby si lepit jen tak pro radost...žádné pracovní, zkušební a testovací stavby. S chutí jsem se tedy pustil do lepení....výsledek budete moci sledovat na fotkách.
Stavbu jsem zahájil podle doporučeného postupu v návodném textu vystřihovánky. Přední nárazník přilepen k podélníkům základního rám podvozku. Mezi podélníky vlepeny příčné vzpěry a na přední části nosníku nalepena listová pera předního podvozku. V průběhu stavby jsem přišel na to, že příčka z dílů 20 a 21 mohla být posunutá dozadu minimálně o 1 - 1,5mm. Ona mi tato vzpěra nakonec malinko zavazela držákům 221 uchycení nástavby k podovozku, zhotovených z drátku.
Na rám nalepeny dorazy náprav, vzduchojemy, kastlík autobaterie, přední náprava a zesílení rámu podélnými pláty.
Rám doplněn o stupačky, zadní nápravy, nárazník s koncovými světly a držáky motoru. Zde jsem opět v průběhu stavby zjistil, že nemůžu nasadit dost dobře motor. Proto jsem delší držák odpáral, nalepil motor na kratší držák a delší následně v preparoval na své místo.
Zadní podvozek jsem doplnil o stabilizační klouby a další drobotinu. Do rámu jsem osadil vzpěru a zároveň přední držák nástavby. V průběhu stavby jsem dospěl k situaci, že tento držák mohl být v rámu posunutý dopředu o 1mm, aby nebyla nástavba nasazena na držáky na těsno. V mezidobí jsem sestavil komplet kola, které jsem nyní mohl nalepit na podvozek. Na sucho jsem si zkusil na rám postavit držák rezervy s kastlíkem na nářadí. Klec pro kanystry se mi s originál dílů nepovedla slepit podle představ, tak jsem si ji zhotovil z pásků šedého papíru co mám doma k dispozici.
Dál mě stavba tak pohltila, že jsem si kolikrát ani neuvědomil, že mám po ruce foťák. Takže k focení došlo zase až po sestavení dalších celků do kupy. Slepena nástavby, agregát zabezpečující správnou funkci tohoto vozidla, připraveny blatníky. Zde jsem byl nucen odříznout přebývající část lemu blatníků - asi ve skutečnosti měly být šikmé přední a zadní plochy delší, právě o to co jsem na lemech odstranil....?
Tak podvozek s nástavbou je hotov. Co dále....tak jo, sestavím motor a převodovkou a rozvodovkou. Nějakou chybku při sestavování jsem spáchal, ale na výsledek to nejspíš vliv nemá. Hotový celek jsem tedy napasoval na podvozek. Jak jsem psal v pasáži lepení rámu, byl jsem nucen jeden držák z rámu vypreparovat a po přilepení motoru do rámu jej následně vrátit na své místo a přilepit k motoru na danou pozici. Uffff byla to fuška. Hurá a jde se na imitaci kardanů a všech náhonů. Abych si trošku odpočinul od lepení modelu, jal jsem se připravit si podstavec, na který jsem nalepil samo lepicí zrcadlovou tapetu - folii, kterou lze zakoupit snad v každém papírnictví. Při pohledu na model postavený na podstavec, tak můžu divák shlédnout i část podvozku, aniž by si musel model zvedat a obracet vzhůru nohama.
Opět mě pohltilo pekelné lepení a postup sestavení kabiny a jejího interiéru, je víte kde. Tak tedy zase aspoň výsledek. Model ještě není zcela hotov, schází udělat hadice a možná zámky uzamčení obou vík, na nástavbě. Tak doufám, že se Vám ostatním bude můj krátký report hodit při lepení tohoto modelu a bude vodítkem co a jak a kde......Děkuji všem za pozornost a Váš čas, který jste věnovali této recenzi.