Hezký den všem.
Po dokončení GRADu jsem si poručil dodělání pontonů.
Beru to ze „strany blíže ke světlu“, takže jsem nechal rozkuchaný říční díl zatím být a pustil se do pobřežního. Ten totiž nevyžaduje, z mého pohledu, žádné zásadní tvarové úpravy. Jen takové ty „drobné“, jako je plastické rastrování paluby a nájezdových ramp, tvorba palubních zámků a jiné droboti, jako třeba pouzdra s otočí spodního spoje, panty atd.
Narazil jsem na netu na zajímavé staré
video, kde jsem našel odpověď na některé nejasnosti. Škoda, že není lepší obraz.
Stavba začala podlepením čel a bočnic pontonů, vyřezáním a retušováním prolisů. Zdlouhavá a silová záležitost.
Dno podhonů je na většině fotek dost zvlněné a je tam znát rastr vnitřních výztuh. Pokusil jsem to znázornit, ale trochu jsem to přehnal, takže to nedopadlo úplně tak, jak jsem chtěl. Pak následovala další mňamka – protlačení rastru paluby a ramp již popsaným způsobem.
Poté, co jsem měl všechny součásti připravené, jsem sestavil pontony dohromady. Vše sedlo velmi dobře s nutností jen drobných korekcí.
Na čelech podhonů jsem prořízl otvory do šachet šroubových spojů, kde jsou znázorněna oka řetězů.
Pokračoval jsem všemi dalšími drobnostmi. Největší výzvou byla tvorba „funkčních“ palubních zámků. Nakonec se docela zadařilo, i když jsou malinko větší než by měly být.
Původně jsem plánoval mít funkční i dnové zámky, ale po další chybě, které dělám jednu za druhou, už se mi nechtělo věci předělávat, tak jsou napevno.
Hodně nervů mě stály závěsy ramp. Hlídat vteřiňák, aby nezatekl, kam nemá, dá někdy docela zabrat.
Nakonec zbyly víka revizních otvorů – plastické i s hlavami šroubů.
Teď zbývá vše zaretušovat, nabarvit a můžu to naložit na auto.