Stránka 4 z 6

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Napsal: pon 28.9.2015 15:55
od rybak
Přidám sem ještě pár detailů:
Tady je vidět jak vedou lana za kabinou, plus dvě klady.
Obrázek
Tady je korba: PS: všimněte si mostu v pozadí.
Obrázek Obrázek
A tento obrázek dokazuje, že radlici může mít i říční díl:
Obrázek

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Napsal: pon 28.9.2015 16:03
od zkooter
Geraltos: Dovolím si odpovědět za Vaška, snad se nebude zlobit ;) ...

Odkaz na vlákno na tvorbu majáků hýr a nebo přímo Vaškův návod hýr

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Napsal: pon 28.9.2015 17:00
od VašekS
geraltros : Díky za pochvalu. Myslim, že Ty se ode mne nemáš co učit. Skvěle stavěné ádéčko je toho důkazem. Mě taky dost věcí během stavby dovede potrápit. Zrovna teď se mi totálně nepovedly rolny a budu je muset asi udělat znovu :roll: .

zkooter: Díky ;) .

rybak: Dík za fotky. Máš ještě? :lol: :lol: ;)
Na to, kde radlice a kde ne, asi žádný pravidlo není. Aspoň si to myslím. Auta s břehovým dílem jí však mají téměř vždy. Převážně však celozelenou, bez červenobílých pruhů.

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Napsal: stř 30.9.2015 21:53
od haageeman
Čus!
Pravidlo na radlice neznám,ale vím docela přesně, jak to bylo u AČR z černo-žlutýma a červeno-bílýma pruhama. Někdy kolem roku cca 2004 se někdo chytrej někde dopídil, že hrany a rohy u pohyblivých součástí pracovních strojů by měli být označené šikmým šrafováním o určitých rozměrech a tak bylo na jaře roku 2005 nařízeno doplnit techniku o žluto-černý pruhy (na hrany desek vidlí u vysokozdvihů, na radlice Tater (AV-15, sněhových pluhů atd.) Pak si ale jinej chytrej všiml, že žluto-černý pruhy už malujou na rohy průmyslových budov, nebo do futer průmyslových vrat, kde něco jezdí a tak bylo nařízeno a někdy v 2006 realizováno, že se pruhy na pohybující-se technice přebarvili na červeno-bílé. A dnes to záleží na tom,co bylo v té době v užívání a co v NZ-tech. 8-)

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Napsal: pon 23.11.2015 23:25
od VašekS
Další fází bylo zpracování rolen. První pokus s originály nedopadl k mé spokojenosti, takže následoval pokus druhý s kopiemi ze záložního skenu. To už klaplo. Doplnil jsem osu a středové zesílení.

Obrázek

Na krajních lištách jsem alespoň naznačil U profil, udělal otvory a na levou stranu doplnil ovládání napínáku (?).
Díky velmi kvalitním a detailním fotkám Radima Jankáska, které díky rybakovi máme všichni k dispozici, jsem se trochu rozvášnil a upravil či dodělal, co se dalo, nebo co ještě bylo z mého pohledu na hranici rozumu. Spoustu mechanizmečků bylo třeba dovyrobit. Je to patrné z fotek, tak asi nemá cenu se víc rozepisovat.

Obrázek

Co mě potěšilo je to, že tu obávanou tažnou tyč jsem dal. A dokonce dvakrát. :D

Obrázek

Teď budou následovat kola, který už mam rozdělaný ze začátku a pak to chci celé zkompletovat.

Obrázek

Konec hlášení.

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Napsal: pon 23.11.2015 23:48
od Toptop
To je veliká paráda!

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Napsal: úte 24.11.2015 20:06
od rybak
Njn, tak tohle se jen těžko překoná. Dost dobrý.

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Napsal: stř 25.11.2015 7:49
od VašekS
Díky pánové.

Už dlouho nic předtím mě tak nebavilo, jako momentálně tahle stavba. I žena někdy zle kouká, že u toho zase dřepim. :D :D

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Napsal: pon 30.11.2015 14:05
od zkooter
Teda Vašku, nestačím se divit, co všechno z toho ještě dokážeš vyždímat. :o Takové maličkosti a jak to celou stavbu posune dál. Naprostá paráda. Začínám si přát, abych býval se svoji stavbou počkal a mohl se tak inspirovat u tebe :D Jsem zvědavý, co ještě vykouzlíš a těším se na další postup.

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Napsal: ned 3.1.2016 15:42
od VašekS
Zdravím s dalším pokračováním. 8-)
Když už jsem na lávce udělal držáčky, nemělo by tam chybět nářadíčko. :?

Obrázek

Kola
Pneumatiky jsem měl víceméně hotové. Stačilo přetmelit a nabarvit. S disky jsem si vlastní vinou trochu více zafuněl. Dovedl jsem totiž zkonit tak jednoduchou věc, jako je podlepení a vyřezání koleček. Podlepil jsem je příliš tuhým kartonem. Tudíž jsem musel kružítko mučit víc než bylo zdrávo a výsledkem bylo to, že z dvanácti vyřezaných měla jen dvě kolečka stejný průměr a některá ani kolečky nebyla.

Obrázek

Nezbylo tedy, než použít záložní sken a vytisknout náhradní disky. Potrestal jsem se tím, že je udělám plastické, tedy že koruna náboje bude zapuštěná jako u skutečného kola. Na origo dílech šmikny je to hezky naznačeno stínováním a bývalo by to stačilo, kdyby moje tiskárna ….. .

Obrázek

Středy nábojů jsou upraveny tentokrát správně. Zadní jsou vyšší.

Radlice
Na radlici jsem zrušil pruhování a „přišrouboval“ břit. Přepracoval čerpadlo a rozdělovač. Hadice jsou z bužírky od sluchátek a kablíky jsou z gumové kulatiny. Táhlo k rozdělovači je také z gumy, aby šlo sklápět kabinu.

ObrázekObrázekObrázekObrázek



Tak, a je tu malé finále. Obě auta jsou hotová, chybí jen na plošinu osadit spouštěč a zajišťovací třmeny. To však až po naložení pontonu.

ObrázekObrázekObrázek

Na řadě jsou tedy pontony. Začnu asi tím říčním. Na pohled se mi líbí víc.

Konec hlášení ;) .

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Napsal: ned 3.1.2016 16:56
od freeper
Vašku, to je naprostá paráda. Rád ti sem chodím nakukovat, tyhle vojenské tatrovky ve tvém podání jsou super.

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Napsal: ned 3.1.2016 17:04
od Ričmond
Vašku to je těžká paráda ;-)

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Napsal: ned 3.1.2016 18:39
od rybak
No, co dodat, to nářadí mluví samo za sebe. Opravdu až moc skutečné.

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Napsal: ned 3.1.2016 20:57
od zkooter
Tak toto jsou hooodně vymazlené krasavice :shock: Je to krásná podívaná. V porovnání s tou moji PMSkou si připadám, jako bych já stavěl minobox :D Těším se, co s tím dalšího vymyslíš...

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Napsal: pon 4.1.2016 23:28
od Toptop
Vašku, opravdu klobouk dolu, tohle je vážně exkluzívní záležitost. Máš můj obdiv. Přeju hodně trpělivosti do pontonů, už se těším na závěr.