Stránka 3 z 6

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Napsal: pát 22.5.2015 16:17
od rybak
Moc pěkný.
Ten symbol na kabině znamená ženijní vojsko. Anglicky engineers, viz:
http://www.alternatewars.com/BBOW/NATO_ ... bology.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Napsal: sob 23.5.2015 16:12
od zkooter
No teda, já se nestačím divit, jak pár jednoduchými úpravami se dá vyšperkovat kabina. Jednoznačně palec nahoru ;) S dovolením bych se rád inspiroval při nějaké budoucí stavbě, jestli to teda nemáš patentovaný, to stojí za vyzkoušení :) Maskáčová blůza je super. Jak jsi udělal tak věrný maskáčový vzorek v měřítku?

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Napsal: ned 24.5.2015 18:36
od VašekS
Tapan: Ta přiznaná spára dveří vidět určitě je a za ten kousek práce navíc to podle mě stojí. Daleko víc však dá těm dveřím plastická klika. V tom jsem s Tebou za jedno.

rybak: Dík za objasnění. Myslel jsem, že to něco takovýho bude. :)

zkooter: Nedělám si samozřejmě na nic patent. Inspiruj se dle libosti. Maskáčový vzor tak věrně zvládla moje tiskárna z obrázku staženýho z e-shopu. Do měřítka ho zmenšuji velice sofistikovanou metodou, a sice ve Wordu s pravítkem na monitoru 8-) ;) .

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Napsal: pon 25.5.2015 0:39
od Mára79
Parádní kabiny, ty spáry v těch dveřích a masce jsou perfektní. Prej trochu práce navíc. :P Chce to hodně odvahy, ostrej skalpel a přesnej řez. :shock: ;)

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Napsal: stř 15.7.2015 11:39
od VašekS
Zdravím.

Hlásím mírný posun ve stavbě „dvojčat“.
Po vyrobení všech drobností na kabiny jsem je zkompletoval. Pouze deflektory přilepím až po osazení kabiny na rám.

Obrázek Obrázek

Tím skončila fáze stavby, která mě hodně bavila. A než se pustím do plošiny, na kterou se těším, musím se prokousat dokončením podvozkové části.
Věci, které jsem odsunul na potom, mě teď dohnaly a je třeba je před dalším postupem dodělat.
Táhla řízení. Pro mě doposud ta nejotravnější část stavby a to jak výroba, tak osazení. zčásti i proto, že to dělám asi složitěji, než by možná bylo nutné.
Kvůli vyosení polonáprav a dalším, mnou způsobeným nepřesnostem, má každé táhlo jinou délku. Následovalo tedy srovnání do přípravku a změření jednotlivých délek odpichovátkem.

Obrázek

Táhla jsou vyrobena z injekční jehly (žlutá), do níž jsou na koncích zalepeny ohnuté drátky. Toto řešení umožňuje přesnou korekci délky. To se jeví, aspoň v případě mých modelů, jako zbytečnost, protože táhla v čepech (otvorech) „zednickou“ vůli, aby se mohly kývat polonápravy. Kulové čepy na táhlech jsou simulovány z dvousložkového tmelu. Po osazení jsou čepy zajištěny zalepenou bužírkou.

Obrázek Obrázek

Na skutečné Tatře jsou táhla řízení osazena zespodu. To by se však na modelu musely k tomu upravit páky na bubnech kol.

Poté jsem přilepil podvozek k rámu a následovalo osazení třmenů pérování. Tady jsem si připravil hezkou zábavu. Třmeny i konce per bylo nutné místy docela drasticky sbrousit, aby auto stálo na kolech tak, jak má.

Obrázek Obrázek

Teď mě čekají další doplňky podvozku, dokončení nasávací a výfukové soustavy. Ale o tom až příště.

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Napsal: sob 18.7.2015 20:20
od zkooter
No moc pěkně si s tím hraješ, jen co je pravda. Za mě chválím speciálně majáky a blinkry, mně se tak nepodařily a dost jsem se u nich natrápil. Navíc se mi po focení na sluníčku scvrkly na sotva poloviční výšku a budu je muset asi předělat. Můžeš prozradit, jak a z jaké fólie jsi majáky dělal? Vřelé díky předem ;)

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Napsal: pon 20.7.2015 18:08
od thomaash
Ahoj, chcel by som sa opýtať, z čoho máš lano. Ďakujem, nech sa darí aj naďalej :)

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Napsal: sob 25.7.2015 9:56
od VašekS
Zdravím, pánové, po dovolené a děkuji za slova chvály a podpory.

zkooter: Na majáky používám fólie z blistrových balení od baterek, hraček, sluchátek atd. Pokusy s jinými typy fólií (PET lahev, meotar, kroužková vazba) nedopadly dobře.
Tahle fólie je na to dělaná. Pravda je, že každá se chová trochu jinak. Musí se to odzkoušet.
Určitě dobře funguje acetátová fólie, co se z ní dělají třeba kabinky na letadla. Koupí se v mod. potřebách. Já však díky "potřebám" svých dítek mám fólie na několik desítek majáků. :D ;)

thomaash: Lano je z bavlněné příze SNĚHURKA koupené v obchodě pro švadlenky. Mají různé barvy. Já jsem koupil stříbrošedou, protože černou neměli. Už sama o sobě docela dobře imituje lano. Až na to, že je chlupatá.
Já jsem jí upravil tak, že jsem jí namočil do směsi Herkulesu, vody a černé barvy, a pak lehce protáhl mezi prsty tak, aby profil lana zůstal pokud možno kulatý.
Po zaschnutí jsem lana opět protáhl mezi prsty umazanými hliníkovou barvou pro imitaci kovu.

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Napsal: ned 16.8.2015 16:04
od VašekS
Tak už je to konečně po kupě. Vyrobil a osadil jsem zbývající součásti podvozku, tj. kardany, táhla závěsů, vzduchojemy, posilovač řízení, zakládací klíny atd, přilepil motor a osadil kabinu. Tu zatím jen pracovně. Na lepení plošiny jí pro lepší manipulaci sundám.

Obrázek Obrázek

Další věcí bylo dokončení nasávací a výfukové soustavy za kabinou. Abych chytil přesně natočení ústí filtrů vůči koncům kober, slepil jsem těla filtrů s pomocnými kroužky, aby držely tvar.

Obrázek

Pak jsem na nosník přilepil vnitřní dýnka a osadil vyrobená „eSka“ od turba k filtrům.

Obrázek

Poté jsem přilepil těla filtrů a až pak vnější víka. Vyrobil jsem reálné držáky filtrů, které nahrazují díl 19d, na levý doplnil zařízení pro studený start a na pravý trafo. Výfuk nalepím až ke konci stavby. Určitě bych ho poničil.

Obrázek Obrázek

Následovaly stupačky. Podle návodu šmikny se mají lepit už při stavbě rámu. Já to schválně nechal až po osazení kabiny. Dají se tak lépe dolícovat k plentám a blatníku. Už od začátku jsem plánoval výrobu stupaček nových. Jednak jsou kvůli úpravě boku nárazníku o něco kratší, ale hlavně jsem chtěl reálnější podobu.

Obrázek Obrázek

Tím je „kopřivnická“ etapa stavby (vyjma kol) hotová a nyní „šup na vagon a tradá do Brodu k osazení nástavby a pontonu“.
Na nástavbu jsem docela natěšený, je to něco nového. Do teď byla práce téměř stejná, jako na předešlém modelu VVN. A taky zase začnou výrazněji ubývat listy s originálními díly.

Obrázek

Toť zatím vše.

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Napsal: ned 16.8.2015 16:12
od Tomáš S.
Jojo, už jste očekáváni! Montáž pontonů na 813tky už byla dokončena, tak čekáme na první 815tky! 8-) ;)

Obrázek

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Napsal: úte 15.9.2015 20:19
od VašekS
Tak v Brodě už se trochu hnuli. :lol:

Tedy já jsem to trochu posunul. Trochu, protože si do cesty neustále stavim překážky :roll: .

Podle návodu jsem ztropil krajní nosníky plošiny. Ten přední mi dal trochu zabrat a nedopadl úplně nejlíp. Snad to nevyleze.
Na zadní nosník jsem doplnil lano a na krajní dekly panty a "přezku".

Obrázek

Z toho, co je vidět na fotkách od Jankyho (ještě jednou díky, rybaku), je ve skutečnosti napínák excentrický s různě velkými kladkami. Není sice na modelu skoro vidět, ale upravil jsem jeho tvar v duchu skutečného. Doplnil jsem i nosník s půlobloukem. Netušim však, k čemu tam je :| .

Obrázek

Z fotek jsem se také pokusil pochopit, jak jsou vedená lana od navijáku dopředu. Snad by to takhle mohlo být. Zároveň jsem prubnul funkčnost navíjení. Mno, není to žádná hitparáda :( .

Obrázek , Obrázek

Dekly na plošině jsem "vytáhl" nahoru, vyměnil jeden za slzičkový a doplnil šrouby. Podle fotek se mi nezdála délka revizního otvoru napínáku. Podle poměru stran mi vyšlo, že by bylo dobré jej zvětšit v ose plošiny o 4mm směrem dopředu. Tak s musel odříznout a posunout nosník napínáku.
Plošina je na místě. Sedla tam líp, než jsem čekal.

Obrázek , Obrázek

Konec hlášení.

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Napsal: čtv 17.9.2015 7:39
od zkooter
Krása střídá nádheru, parádně si s tím hraješ ;) Jen se zeptám možná úplně blbě, nemělo by lano vedoucí od navijáku k přednímu nosníku vpravo ve směru jízdy jít víc vpravo přes tu z menších kladek napínáku? Takto se mi zdá, že je lano prověšené a nebylo by napnuté. Ale ber moje poznámky s rezervou, sám vůbec netuším, jak by to mělo být. ;)
Jinak až při pohledu na tvoji fotku zadního nosníku jsem si uvědomil, že jsem ho chtěly taky vybavit lanem, ale v euforii z blížícího se dokončení modelu jsem na to zapomněl :D

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Napsal: čtv 17.9.2015 12:41
od VašekS
Ahoj.
Dík za pochvalu.
S tím lanem je mi to taky divný, ale podle fotky to opravdu takhle je (červená čára).

Obrázek

Tím pádem je asi primárně šponováno levé lano :? .

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Napsal: sob 19.9.2015 15:54
od zkooter
No fakt, nekecal jsi :) Tak to by mě vážně zajímalo, jak to všechno funguje. Zkusím se zeptat svého informačního zdroje, třeba bude chytřejší ;)

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Napsal: pon 28.9.2015 15:36
od geraltos
nádherná práce. Je na tom skvěle vidět, kam se my průměrní modeláři ještě můžeme posouvat :)

mám jeden dotaz - jak píšeš o těch majácích, že je vyrábíš z blistrových obalů z různých hraček - to děláš tak, že si vyrobíš nějaké kopyto a pak to podle toho tvaruješ? používáš nějakou horkovzdušnou pistoli na tvarování? Nějak si to přesně nedovedu přestavit, tyhle postupy jsem nikdy nezkoušel. Parádně to model oživí.
Díky moc za rady...