Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
- Petr Velecký
- Příspěvky: 151
- Registrován: sob 24.3.2012 23:15
- Bydliště: Bocanovice
Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32
S údivem sleduji co lze s papíru všechno vykouzlit. Jelikož je první řada plná tak usedám do druhé a zírám
Přeji pevnou ruku
Petr
Přeji pevnou ruku
Petr
Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32
Zdravím Pane Mistr , to je radost sa na to dívat . Ty diferáky , hmm - luxus .
Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32
Můžu taky slintat ? /je my jedno v jaký řadě /- je to už po nekolikáte nad tou VVN sem žasnul a žasnu !!! tak sem zvědav jak moc vykulím oči teď B-) smekám klobouk před MISTREM mám se co učit děkuji.
Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32
Tak po dvou měsících aspoň něco k ukazování. Byla to doteďka taková manufaktura. Bylo toho docela dost. Vždyť to máte přední ramena s čelistmi otoče, zadní ramena, přední bubny, zadní bubny, řídící páky, homokinetické klouby přední poloosy, nosníky per, pera, třmeny pérování a tak dále.
Teď už přichází ta zábavnější část. Všechno to „smontovat“ dohromady a konečně se to trochu pohne. Snad.
Konec hlášení!
Teď už přichází ta zábavnější část. Všechno to „smontovat“ dohromady a konečně se to trochu pohne. Snad.
Konec hlášení!
Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32
Ty manžety máš z O-kroužků? Vypadají fakt jak skutečné Jinak dobrá práce, ať se daří.
Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32
Jo, jo. O kroužky.
Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32
Krásná hromádka , teď už zbývá jen to poskládat . Jak prosté
Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32
Nádherná práce, těším se na další postup.
http://www.acr.army.cz/informacni-servi ... ah-102771/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.acr.army.cz/informacni-servi ... ah-102771/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32
Zdravím.
Po spoustě keců, co tady vedu, chci taky ukázat, co se děje na mém stole. Vrátil jsem se tedy k pémeskám a pokračuji na započatém.
Podvozek
Podvozek zkompletován. Zbývá osadit třmeny per a táhla řízení. Připraveny vzduchojemy a víka, a doretušovat. Přeskakuji některé věci. Buď se mi do nich nechce, nebo dle mého soudu lepší je dělat až později.
Rám
Na rámu doplněna tažná zařízení a naviják. Ten jsem vyrobil funkční, tedy pokud to fungovat bude. Osa navijáku je proto šestihranná a točit se bude nástrčným klíčkem, vyrobeným z trubičky od lízátka a tmelu. „Kdo si hraje, nezlobí“, říká se. Já to myslim tak, že v jakémkoliv stavu (naložený ponton, vytažený sloupek atd.), budou lana tak, jak by měla být. To je teorie. Praxe možná ukáže, že je to celé nesmysl a za tu dobu, co se patlám s navijákem, jsem mohl mít půlku kabiny. Uvidíme. Zalepit to můžu vždycky.
Motor
Upravil jsem profil bloku motoru v místě vyústění výfuků. Upraven tvar víček ventilů, přesněji jsou okopírovaná z T 148. Doplněno čelo olejové pumpy s přepadem, falc a výduť na olejové vaně a poloha turbín upravena dle skutečnosti.
Z výfukového potrubí jsem měl trochu hlavu. Hledal jsem různá řešení. Hlavně jsem se chtěl vyhnout letování drátů, protože posledně jsem se s tím dost natrápil. Nakonec jsem objevil izolovaný drát s průměrem včetně bužírky 2 mm. Bužírka se bez problémů lepí vteřiňákem, takže to šlo hladce a rychle pomocí jednoduchého přípravku. Barevně jsem oba motory trochu odlišil. Jen tak.
Tož zatím tak.
Po spoustě keců, co tady vedu, chci taky ukázat, co se děje na mém stole. Vrátil jsem se tedy k pémeskám a pokračuji na započatém.
Podvozek
Podvozek zkompletován. Zbývá osadit třmeny per a táhla řízení. Připraveny vzduchojemy a víka, a doretušovat. Přeskakuji některé věci. Buď se mi do nich nechce, nebo dle mého soudu lepší je dělat až později.
Rám
Na rámu doplněna tažná zařízení a naviják. Ten jsem vyrobil funkční, tedy pokud to fungovat bude. Osa navijáku je proto šestihranná a točit se bude nástrčným klíčkem, vyrobeným z trubičky od lízátka a tmelu. „Kdo si hraje, nezlobí“, říká se. Já to myslim tak, že v jakémkoliv stavu (naložený ponton, vytažený sloupek atd.), budou lana tak, jak by měla být. To je teorie. Praxe možná ukáže, že je to celé nesmysl a za tu dobu, co se patlám s navijákem, jsem mohl mít půlku kabiny. Uvidíme. Zalepit to můžu vždycky.
Motor
Upravil jsem profil bloku motoru v místě vyústění výfuků. Upraven tvar víček ventilů, přesněji jsou okopírovaná z T 148. Doplněno čelo olejové pumpy s přepadem, falc a výduť na olejové vaně a poloha turbín upravena dle skutečnosti.
Z výfukového potrubí jsem měl trochu hlavu. Hledal jsem různá řešení. Hlavně jsem se chtěl vyhnout letování drátů, protože posledně jsem se s tím dost natrápil. Nakonec jsem objevil izolovaný drát s průměrem včetně bužírky 2 mm. Bužírka se bez problémů lepí vteřiňákem, takže to šlo hladce a rychle pomocí jednoduchého přípravku. Barevně jsem oba motory trochu odlišil. Jen tak.
Tož zatím tak.
Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32
Kdo umí, ten umí. Moc pěkná práce.
Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32
ten motor mas super, teda aj vsetko ostatne, velmi dobra praca
Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32
No jo, jenže ty "kecy" jak říkáš byly poměrně plodné a k věci. Jsem rád, že ses k tomu vrátil a navíc s plnou parádou. Moc pěkné pokoukání, krásná práce. Jsem zvědav, jak nakonec dopadne funkční navíjení, ale tak nějak si dovoluji předpovídat, že by to fungovat mělo. Jednoduché a geniální, jen tak dál...
Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32
Díky moc, pánové.
Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32
Zdravím.
Dál směle pokračuji. Dalo by se říct, že mám skoro hotové kabiny, ale čekají mě veškeré doplňky na ně, takže nějakou dobu si s nimi ještě hrát budu.
Jednou z úprav na kabině je zvýraznění spáry dveří vyříznutím linky spáru znázorňující a podlepením proužkem průklepáku, zvýraznění prolisu nalepením nitě. Dále pak plastická klika a s tím spojené nasílení boků.
Na kapotě jsem si trochu pohrál se štětcem a domaloval znak a symbol (mostu?). Upraven tvar vstupu vzduchu a doplněno vybavení.
Sedačky. Docela pracná záležitost. Těch hran, co je třeba retušovat. Ještě, že nestavim autobus. Na jedné středové sedačce mi letí opěradlo, tak je to zamaskované blůzou. Né, byla by tam i tak.
Takže, takový je nyní stav.
Je třeba vyrobit a osadit všechny ty blbiny – blinkry, majáky, falce, dekl, stěrače atd. Pak to všechno doladit retuší.
Mam ty ruce čim dál víc chramtavý, takže občas něco nesedí, nebo se někde uříznu. S čistotou práce už nebojuji, vzdal jsem to. Něco zakryje patina. Snad.
Dál směle pokračuji. Dalo by se říct, že mám skoro hotové kabiny, ale čekají mě veškeré doplňky na ně, takže nějakou dobu si s nimi ještě hrát budu.
Jednou z úprav na kabině je zvýraznění spáry dveří vyříznutím linky spáru znázorňující a podlepením proužkem průklepáku, zvýraznění prolisu nalepením nitě. Dále pak plastická klika a s tím spojené nasílení boků.
Na kapotě jsem si trochu pohrál se štětcem a domaloval znak a symbol (mostu?). Upraven tvar vstupu vzduchu a doplněno vybavení.
Sedačky. Docela pracná záležitost. Těch hran, co je třeba retušovat. Ještě, že nestavim autobus. Na jedné středové sedačce mi letí opěradlo, tak je to zamaskované blůzou. Né, byla by tam i tak.
Takže, takový je nyní stav.
Je třeba vyrobit a osadit všechny ty blbiny – blinkry, majáky, falce, dekl, stěrače atd. Pak to všechno doladit retuší.
Mam ty ruce čim dál víc chramtavý, takže občas něco nesedí, nebo se někde uříznu. S čistotou práce už nebojuji, vzdal jsem to. Něco zakryje patina. Snad.
Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32
Pěkně si s tím hraješ. Úpravy chválím, hlavně ty neplastický kliky mi na tatrovkách vadí...taková prkotina a jak to modelu přidá. Ty obříznutý dveře by mě taky zajímaly, je to poznat, vypadá to dobře? Už jsem na něco podobného myslel (čeká mě taky jedna RW 815ka), ale měl jsem trochu obavu, aby to nebylo horší než lepší. Doufám, že si to budu moct prohlídnout někde na výstavě