Rolls-Royce Pattern 1920 / GPM / 1:25 / HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Rolls-Royce Pattern 1920 / GPM / 1:25 / HOTOVO
Britský obrněný vůz byl postaven na podvozku osobního vozu Rolls-Royce Silver Ghost. První vozy byly postaveny v r. 1914, typ pak prošel modernizací v roce 1920 a 1924. Model představuje verzi z roku 1920 s nazvem Rolls-Royce Pattern 1920 Mk.I.
Obrněné vozy Rolls-Royce sloužily v I. světové válce a v Irské občanslé válce v letech 1922 - 1923, kdy chránily zásobovací konvoje před útoky partyzánů. V období II. světové války bylo ve službě ještě 76 strojů. Byly používány především v pouštní válce v Egyptě a v Lybii. Několik strojů se rovněž dostalo do Indie a do Barmy. Je doloženo i použití strojů v Polsku. Poslední obrněné automobily byly používány do r. 1944.
Stavba začíná paradoxně nepapírově. Kouřová potrubí motoru nemají papírové díly a je třeba je vyrobit podle šablon v návodu. K výrobě jsem použil javorového dřeva. Následovaly dlouhé hodiny kreslení, vyřezávání, broušení, lepení. Dále jsem si připravil drobné díly motoru. Rovněž ze dřeva. Stavebnice sice obsahuje papírové díly, ale kolena trubek a zaoblené díly, které sotva vezmu mezi prsty skládat z jednotlivých segmentů, aby z toho vznikly obliny velikosti asi tak špendlíkové hlavičky, to radši opět vybrousím ze dřeva, rotační díly jsem vysoustružil v malé vrtačce - je to rychlejší, přesnější, hezčí a né tolik na hlavu.
Obrněné vozy Rolls-Royce sloužily v I. světové válce a v Irské občanslé válce v letech 1922 - 1923, kdy chránily zásobovací konvoje před útoky partyzánů. V období II. světové války bylo ve službě ještě 76 strojů. Byly používány především v pouštní válce v Egyptě a v Lybii. Několik strojů se rovněž dostalo do Indie a do Barmy. Je doloženo i použití strojů v Polsku. Poslední obrněné automobily byly používány do r. 1944.
Stavba začíná paradoxně nepapírově. Kouřová potrubí motoru nemají papírové díly a je třeba je vyrobit podle šablon v návodu. K výrobě jsem použil javorového dřeva. Následovaly dlouhé hodiny kreslení, vyřezávání, broušení, lepení. Dále jsem si připravil drobné díly motoru. Rovněž ze dřeva. Stavebnice sice obsahuje papírové díly, ale kolena trubek a zaoblené díly, které sotva vezmu mezi prsty skládat z jednotlivých segmentů, aby z toho vznikly obliny velikosti asi tak špendlíkové hlavičky, to radši opět vybrousím ze dřeva, rotační díly jsem vysoustružil v malé vrtačce - je to rychlejší, přesnější, hezčí a né tolik na hlavu.
Naposledy upravil(a) Dolly dne úte 23.9.2014 18:49, celkem upraveno 1 x.
Re: Rolls-Royce Pattern 1920 / GPM / 1:25
Motor je dokončen, pokračuji kompletem náhonovové tyče, diferenciálu a zadní nápravy, nosným rámem šasi a upevněním motoru na rám. Kliku jsem opět vyrobil ze dřeva. Jednotlivé tyčky jsem si vysoustružil ve vrtačce ze špejle a poslepoval. Základní průměr je necelý 1 mm. Ve stavebnici se to mělo dělat ze stočených válečků s kroužky jako čelíčky a poslepované = úchylárna. Rovněž černá hlava motoru je za dřeva. Z papíru to bylo takové vetché nic, co se rozpadalo v ruce a z čeho se měl vytvarovat hranolek s oblými hranami s obligátními segmentíky v rozích.
Re: Rolls-Royce Pattern 1920 / GPM /1:25
Pokračuji výrobou náprav a listových per. Zatím jsou bez retuší hran. Postupně po chvílích připravuji díly na výrobu kol. GPM rovněž nabízí pneumatiky plastové (żywiczne) za 40 Zl, ale dávám přednost papírové klasice. Jedno kolo jsem si před časem vyrobil nanečisto bílé. Pro ulehčení budu díly pláště lepit na tuhé korpusy. Vrchní tenké kroužky na vystouplé boky jsou součástí laserových přířezů. Ráfky jsou stočené na kopytu z proužků papíru a budu je posléze nasazovat do pneumatik.
Re: Rolls-Royce Pattern 1920 / GPM /1:25
Zajímavý neokoukaný kousek. Sem budu rád nakukovat.
- bedatruhlar
- Příspěvky: 497
- Registrován: pát 20.1.2012 22:36
- Bydliště: kyjovsko
Re: Rolls-Royce Pattern 1920 / GPM /1:25
Jo jedeš fakt rychle,dlouhá trat to asi nebude,mě se to to líbí.
Re: Rolls-Royce Pattern 1920 / GPM /1:25
Bedatruhlar :
No, ono to s tou rychlostí trochu klame. Stavět jsem začal již téměř před rokem. Teď jsem se konečně zase odhodlal pokračovat, začal jsen dotahovat jednotlivé komplety - motor, rám, nápravy, a postupně jsem je začal dávat na web. Ale ta nejpracnější část je za mnou. To bylo motání papírových ruliček mezi prsty, řezání, broušení, frézování, soustružení, ohýbání a stříhání drátků. Teď přicházejí velké a hlavně papírové díly, tak už to začalo odsejpat . . .
Zpracoval jsem střeleckou věž a budku auta. Pokusil jsem se o plastické naznačení nýtů, nikoliv však nalepováním koleček, ale vytlačil jsem je z rubové strany ouškem jehly a poté vyplnil Herkulesem a shora pak zaretušoval vyšklebený papír.
No, ono to s tou rychlostí trochu klame. Stavět jsem začal již téměř před rokem. Teď jsem se konečně zase odhodlal pokračovat, začal jsen dotahovat jednotlivé komplety - motor, rám, nápravy, a postupně jsem je začal dávat na web. Ale ta nejpracnější část je za mnou. To bylo motání papírových ruliček mezi prsty, řezání, broušení, frézování, soustružení, ohýbání a stříhání drátků. Teď přicházejí velké a hlavně papírové díly, tak už to začalo odsejpat . . .
Zpracoval jsem střeleckou věž a budku auta. Pokusil jsem se o plastické naznačení nýtů, nikoliv však nalepováním koleček, ale vytlačil jsem je z rubové strany ouškem jehly a poté vyplnil Herkulesem a shora pak zaretušoval vyšklebený papír.
Re: Rolls-Royce Pattern 1920 / GPM /1:25
Dokončil jsem korbu tohoto militantního pick-upu luxusní značky, pokračuji na karosérii. Komplet na podvozku je zatím na sucho sestaven. Ještě budu řešit, co s motorem, aby nezmizel pod kapotou. Uvažuji o nějakém způsobu otevřené kapoty. Budu muset nějak vyztužit volné obvodové hrany, aby se nezkroutily a aby to prostě nevypadalo syrově jako hrana papíru.
Re: Rolls-Royce Pattern 1920 / GPM /1:25
Ošuntělý kopřivák luxusní značky už konečně stojí na kolech. Je to klasické civilní šasi Silver Ghost, obrněnec z toho udělá až karoserie.
Byl to porod, laserem řezané paprsky jsou vetché jak pavučina, náprava případné chyby nemožná. Vnější paprsky jsou vypuklé a bylo třeba je vytvarovat do kuželu a bodově na styku slepit. Plocha bodů pro slepení natupo - cca 0,5 x 0,2 mm. Navíc jsem musel dotvořit konstrukci ráfku a jeho připevnění na nápravy, protože návod popisuje pouze sestavení ráfku plechového plného - viz exemplář na úvodní fotografii. Například středy kol jsem dělal nové podle dobových fotografií ze zbytku papíru s paprsky. Ve vystřihovánce jsou pouze středy pro plné ráfky, navíc v okrové barvě.
Vnitřky ráfků jsem musel dodatečné vylepit 3 vrstvami papírových pásků šířky 2 a 1 mm, aby bylo paprsky na co uložit. Vůle v průměru byla příliš velká, aby to šlo vložit natupo. Přední kola se netočí, jinak by se to rozsypalo, kola jsou rejdová, ale až moc, je to vetché, kácí se to.
Byl to porod, laserem řezané paprsky jsou vetché jak pavučina, náprava případné chyby nemožná. Vnější paprsky jsou vypuklé a bylo třeba je vytvarovat do kuželu a bodově na styku slepit. Plocha bodů pro slepení natupo - cca 0,5 x 0,2 mm. Navíc jsem musel dotvořit konstrukci ráfku a jeho připevnění na nápravy, protože návod popisuje pouze sestavení ráfku plechového plného - viz exemplář na úvodní fotografii. Například středy kol jsem dělal nové podle dobových fotografií ze zbytku papíru s paprsky. Ve vystřihovánce jsou pouze středy pro plné ráfky, navíc v okrové barvě.
Vnitřky ráfků jsem musel dodatečné vylepit 3 vrstvami papírových pásků šířky 2 a 1 mm, aby bylo paprsky na co uložit. Vůle v průměru byla příliš velká, aby to šlo vložit natupo. Přední kola se netočí, jinak by se to rozsypalo, kola jsou rejdová, ale až moc, je to vetché, kácí se to.
Re: Rolls-Royce Pattern 1920 / GPM /1:25
Dnešní díl je ve znamení výroby reflektorů a není ve znamení papíru. Až na ten začátek. Zkusil jsem to systémově z papíru a toto je výsledek. Fakt miluju tyhle polské vychytávky !!! Po zaherkulesování a lehkém přebroušení padlo rozhodnutí - ač jsem rekreační modelář, toto na svém modelu nechci
I začal jsem stejně jako při výrobě doplňků motoru: uříznul jsem kostičku javorového dřívka, upnul do vrtačky a světla jsem trochu potunil. Držáky světel jsou z kuchyňské špejle, rovněž ve vrtačce zbroušená na průměr 1,2 mm a 0.8 mm.
I začal jsem stejně jako při výrobě doplňků motoru: uříznul jsem kostičku javorového dřívka, upnul do vrtačky a světla jsem trochu potunil. Držáky světel jsou z kuchyňské špejle, rovněž ve vrtačce zbroušená na průměr 1,2 mm a 0.8 mm.
Re: Rolls-Royce Pattern 1920 / GPM /1:25
Stavba vrcholí, karoserie je přilepená na podvozek. Budu muset pořešit kapotu motoru - chtěl bych jí mít nějak pootevřenou, protože je mě líto zavírat motor. Dále chybí ještě pancíř na palivové nádrži a rezervní kola. A také retuše. Moc pohodově se to nelepí. Něco přilepím a něco jiného upadne. Hlavně světla, drátěné podpěry blatníků, kola na rejdové nápravě. Je to všechno moc subtilní a natupo to sotva drží.
Re: Rolls-Royce Pattern 1920 / GPM /1:25
Je z toho ale moc pěkný model!
Re: Rolls-Royce Pattern 1920 / GPM / 1:25 / HOTOVO
Dobrá práce.