Tatra 158 Phoenix / Vlastní stavba / 1:53 / Hotovo
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Tatra 158 Phoenix / Vlastní stavba / 1:53 / Hotovo
Pustil jsem se do dalšího modelu, je to zase Tatra. Tentokrát nejnovější zástupce Kopřivnické produkce. Skutečné auto samo o sobě rozdmýchává spoustu emocí mezi Tatrováky.
Motor - vodou chlazený Paccar MX Euro 5
Kabina - Daf CF
Nápravy - všechny odpružené pneumaticky
Toto jsou hlavní rozdíly proti Terrnu1.
Zbytečné spekulovat jestli je to pravá Tatra, ale vyrábí se v Kopřivnici a z bohaté historie se nedá žít a je třeba jít s vývojem vpřed. Podle všeho, ale asi krok správným směrem, protože jsou vidět v provozu.
Více o autě zde: http://www.tatraphoenix.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Proč měřítko 1:53?
V tomto měřítku existuje dost modelů a tím pádem i kabin, řekl bych, že víc jak v 1:32. Pak jsem chtěl postavit něco jednoduššího a když jsem stavěl model pro Spidu v Projektu Karel 65 tak se mě toto měřítko zalíbilo.
Jako základ kabiny bude použita budka s Ginafu od Dodyho - volně ke stažení na Slovenském fóru. Ještě jsem si zmenšil diferenciály ze Spidovi Tatry 162. Důkaz, že model vlastním.
Začal jsem podvozkem a motorem:
Podvozek není žádná věda, jsou vlastně jen smotané proužky kancelářského papíru.
Přrdní náprava:
Motor:
Ten přijde ještě malinko doplnit o pár dílků a řemeny v předu. Taky jsem malinko vařil z vody. Na fotkách co jsem sehnal je motor v barvě stříbrné, ale asi to jsou fotky motorů pro prospekt, montovaný motor v sérii bude asi šedý. To samé bude platit o převodovce.
Motor - vodou chlazený Paccar MX Euro 5
Kabina - Daf CF
Nápravy - všechny odpružené pneumaticky
Toto jsou hlavní rozdíly proti Terrnu1.
Zbytečné spekulovat jestli je to pravá Tatra, ale vyrábí se v Kopřivnici a z bohaté historie se nedá žít a je třeba jít s vývojem vpřed. Podle všeho, ale asi krok správným směrem, protože jsou vidět v provozu.
Více o autě zde: http://www.tatraphoenix.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Proč měřítko 1:53?
V tomto měřítku existuje dost modelů a tím pádem i kabin, řekl bych, že víc jak v 1:32. Pak jsem chtěl postavit něco jednoduššího a když jsem stavěl model pro Spidu v Projektu Karel 65 tak se mě toto měřítko zalíbilo.
Jako základ kabiny bude použita budka s Ginafu od Dodyho - volně ke stažení na Slovenském fóru. Ještě jsem si zmenšil diferenciály ze Spidovi Tatry 162. Důkaz, že model vlastním.
Začal jsem podvozkem a motorem:
Podvozek není žádná věda, jsou vlastně jen smotané proužky kancelářského papíru.
Přrdní náprava:
Motor:
Ten přijde ještě malinko doplnit o pár dílků a řemeny v předu. Taky jsem malinko vařil z vody. Na fotkách co jsem sehnal je motor v barvě stříbrné, ale asi to jsou fotky motorů pro prospekt, montovaný motor v sérii bude asi šedý. To samé bude platit o převodovce.
Naposledy upravil(a) Mára79 dne pon 25.5.2015 0:32, celkem upraveno 1 x.
Re: Tatra 158 Phoenix / Vlastní stavba / 1:53
Taky si myslím že Phoenix je povedený,vidím v něm budoucnost Tatry spolu z T815-7
Jinak to máš moc hezké a těším se na pokračování
Jinak to máš moc hezké a těším se na pokračování
Re: Tatra 158 Phoenix / Vlastní stavba / 1:53
Takové detaily v takovém pidi měřítku, paráda a ta čistota dílků.
Re: Tatra 158 Phoenix / Vlastní stavba / 1:53
Tak toto vyzera zaujimavo
Neviem ake mas podklady, ale prihodim ti nieco auto.cz/tatra-phoenix a zopar mojich fotiek plus.google.com/phoenix
Neviem ake mas podklady, ale prihodim ti nieco auto.cz/tatra-phoenix a zopar mojich fotiek plus.google.com/phoenix
Re: Tatra 158 Phoenix / Vlastní stavba / 1:53
Pěkný počin, možná kdybys napsal, že to chceš co nejdříve vydat, popohnalo by to jedno "seklé" vydavatelství .
Jinak k modelu, jakou zvolíš nástavbu? A k té 53, souhlasím s tebou. Je to pěkné měřítko, i když mě k menším měřítkům nejprve začali svádět veterány Pavla Hanzalíka, Dakarka pro Spidu a s ní celý projekt mě v tom jen utvrdila . To neznamená, že upouštím od 32, ale spíše už plně respektuju i 53.
Jinak k modelu, jakou zvolíš nástavbu? A k té 53, souhlasím s tebou. Je to pěkné měřítko, i když mě k menším měřítkům nejprve začali svádět veterány Pavla Hanzalíka, Dakarka pro Spidu a s ní celý projekt mě v tom jen utvrdila . To neznamená, že upouštím od 32, ale spíše už plně respektuju i 53.
Re: Tatra 158 Phoenix / Vlastní stavba / 1:53
Ahoj, moc se těším na Tvou stavbu. Musím říct, že jsi mne předběhl, už jsem měl v hlavě osmikolku
Stavba v Tvém provedení je zárukou hezké práce, rád se podívám. I v tomto měřítku.
Stavba v Tvém provedení je zárukou hezké práce, rád se podívám. I v tomto měřítku.
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: stř 13.11.2013 12:56
- Bydliště: Hrochův Týnec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tatra 158 Phoenix / Vlastní stavba / 1:53
Pěkný model a těším se na pokračování,jinak z toho by se nechal postavit i Tatraktor který se mě hodně líbí
Re: Tatra 158 Phoenix / Vlastní stavba / 1:53
Ahoj,na Tatraktor jsem taky myslel,to by byla dost veliká bomba,s pořádným návěsem...nestálo by to za úvahu ? Určitě by to byl naprosto unikátní model.
Re: Tatra 158 Phoenix / Vlastní stavba / 1:53
Po čase zase nějaký postup.
catd6r a thomas81: Agrotahač se mě taky líbí, ale mám pro něj málo podkladů. Navíc má kratší rozvor mezi 1. a 2. nápravou a jinak uspořádané komponenty na podvozku.
Průběžný rám dokončený, zapomněl jsem udělat přední zábranu proti podjetí, tu doplním až při osazení chladiče.
Postavená převodovka, nádrž a tlumič výfuku s krytem. Po zkusmo nasunutí převodovky s motorem jsem zjistil, že by mě vyšel kardan mezi převodovkou a sestupem šikmo, ve skutečnosti je skoro vodorovně, poopravím.
Komplet podvozek s motorem a převodovkou jen na sucho.
catd6r a thomas81: Agrotahač se mě taky líbí, ale mám pro něj málo podkladů. Navíc má kratší rozvor mezi 1. a 2. nápravou a jinak uspořádané komponenty na podvozku.
Průběžný rám dokončený, zapomněl jsem udělat přední zábranu proti podjetí, tu doplním až při osazení chladiče.
Postavená převodovka, nádrž a tlumič výfuku s krytem. Po zkusmo nasunutí převodovky s motorem jsem zjistil, že by mě vyšel kardan mezi převodovkou a sestupem šikmo, ve skutečnosti je skoro vodorovně, poopravím.
Komplet podvozek s motorem a převodovkou jen na sucho.
Re: Tatra 158 Phoenix / Vlastní stavba / 1:53
Tohle by bylo super i na 1:32. Nádhera.
-
- Příspěvky: 50
- Registrován: úte 1.10.2013 15:17
- Bydliště: Praha
Re: Tatra 158 Phoenix / Vlastní stavba / 1:53
tak malé měřítko je to dokonalost... jen tak dál
Re: Tatra 158 Phoenix / Vlastní stavba / 1:53
Díky za reakce, ale má to i chyby.
Začal jsem s kabinou a nárazníkem, slepené skelety a stříknuty jen plničem, finální barvu nemám ještě vybranou. Na kabině jsem upravil zadní čelo a naznačil prolisy. To samé jsem udělal i na střeše kabiny. V nárazníku jsem vyřezal masku, udělal ji snad trochu podobnou reálu.
Začal jsem s kabinou a nárazníkem, slepené skelety a stříknuty jen plničem, finální barvu nemám ještě vybranou. Na kabině jsem upravil zadní čelo a naznačil prolisy. To samé jsem udělal i na střeše kabiny. V nárazníku jsem vyřezal masku, udělal ji snad trochu podobnou reálu.
Re: Tatra 158 Phoenix / Vlastní stavba / 1:53
Menší pokrok vpřed. Dal jsem do barvy nárazník a kabinu. Volba padla nakonec na modrou, jak se zpívá v jedné písničce "modrá je dobrá". Dál jsem upravil přední světla, říkal jsem si, že ty z vystřihovánky můžu použit vždycky. Snad to má stejný kukuč jako Phoenix. Skla na kabině ještě přeleštím Okenou, než usadím interiér.