LEBERECHT MAASS Z1 / GPM / 1:200 / DOKONČENO
Napsal: čtv 17.4.2014 15:09
Na počátku bylo slovo .....
Že se jeden kamarád pustí do lepení polských modelů a to lodiček. Takže jsem se vydal za Michalem do Rychnova. Mám to přes kopec, tak paráda. Namátkou jsem den předtím prolétl nabídkový list a usoudil, že když lodička, bude LEBERECHT MAASS Z1 to nejpřijatelnější. Michal pochopitelně promptně vyhověl a za chvíli už jsem si to valil zpátky více na sever.
Kamarád lodičku obdržel, viděl a ucukl.
Říkám ... a tady je to slovo .... to přeci nic není! Je to mrňous, od GPM, to zvládneš! Nezvládnu, zněla odpověď. Tohle si strč za klobouk!
Nalil jsem vodečku hned po první Plzni. Ulovit dalšího lodního modeláře za to přeci stojí, no ne? Ale kdepak, Plzní i vodiček proteklo hodně a nic. Takže se ve mě, kde se vzal, tu se vzal, probudil Furiant.
Tohle slepím za dva měsíce, ty srabe!
Nevím, zda kamarád ještě v tu chvíli správně vnímal ... ale ve mě ono furianství zůstalo. Takže jsem se hned druhý den do lodičky pustil.
Dnes vypršely ony dva měsíce. Lodička hotova není, i když chybí relativně málo. Furiant sklapnul .... a to z mnoha důvodů.
Vnitřně nějak, odkojen modely HALA, drobet podceňuji modely GPM. Barva vždy problém, ovšem s detaily mě tento "mrňous" VELICE PŘEKVAPIL ! Rovněž tak mě vrátil na hladinu ohledně vnitřního rozpoložení soustředěného na bitevní lodě. Ony ty malé potvory jsou také krásné ... ! Navíc - lepíte si tak v klidu dva, tři dny ... a najednou na torpédoborci máte zaplněnou palubu .... Kde takový pocit a zážitek najdete u bitevního kolosu?
Takže, abych to zkrátil .... sice jsem nesplnil svůj Finskou podepřený Furiantský slib ... 2 měsíce jsou již pryč ... ale LEBERECHT MAASS Z1 už jde do finále.
Je to velice detailní model i v základu, možnost přidání nějakého tunningu přímo v originále. To jsem dodržel, přidal jsem navíc pouze prosklená okénka, panty a tak ...
Brutální rychlovka, ale i tak zhruba po jedné třetině jsem zjistil, že dodržet Furiantský termín je skoro nemožné, to bych nesměl ani bumbat, ani si hrát s kočičkou....
Ani v nejmenším by tato lodička v mém provedení nesnesla jakoukoliv soutěž - ovšem v pečlivém, trpělivém a časově neomezeném provedení, bych ji s klidným svědomím do MS komukoliv šikovnému vřele doporučil.
Z 1 Leberecht Maas
třída: Typ 34 Leberecht Maas
stavěn loděnicí Deutsche Werke, Kiel
založení kýlu 15. října 1934
spuštění na vodu 18. srpna 1935
převzetí do služby 14. ledna 1937
potopen 22. února 1940 v Severním moři severozápadně od Borkumu vlastními letadly
ttd:
Délka: 119 metrů
šířka: 11,3 metrů
ponor: 4 metry
plný výtlak: 2619 tun
maximální zásoba paliva: 715 tun
maximální rychlost: 38 uzlů
maximální rádius: 1825 námořních mil
hlavní výzbroj: 5 děl 127 mm každé ve vlastní věži
protiletadlová výzbroj: 8 kanónů 37 mm (čtyři dvojčata), 6 kanónů 20 mm (jednotlivě)
torpédová výzbroj: 8 torpédometů ráže 533 mm sdružených do dvou postavení po čtyřech torpédometech
hlubinné bomby: 4 vrhače hlubných bomb
miny: až 60 min
posádka: 325 důstojníků a mužů
Leberecht Friedrich Max Maass
1. velitel torpédovek a 2. admirál průzkumného loďstva. Jako první admirál v 1. světové války padl u Helgolandu (malý ostrov v Severním moři). 28. srpna 1914 padl na lehkém křižníku Köln. Köln plul spolu s lehkými křižníky Mainz a Ariadne a torpédovým člunem V187, když se nepozorovaně přiblížil britský bitevní křižník. Admirál Maass šel do boje se svým křižníkem proti mnohonásobně silnějšímu nepříteli. Největší dělo německé lodi bylo 105 mm oproti 345 mm na britské straně. Když se Köln potápěl, točily se mu lodní šrouby a děla ještě střílela. Křižník šel po pár minutách souboje ke dnu. Z 508 mužů na palubě se zachránil jediný.
Kapitáni torpédoborce:
14. ledna 1937 – 29. září 1937 – korvetní kapitán Schmidt
5. října 1937 – 4. dubna 1939 - korvetní kapitán Wagner
5. dubna 1939 – 22. února 1940 - korvetní kapitán Bassange
náklady na stavbu: 13 700 000 marek
A srovnání s bratříčkem TIRPITZ a přední nástavbou BISMARCK.
Že se jeden kamarád pustí do lepení polských modelů a to lodiček. Takže jsem se vydal za Michalem do Rychnova. Mám to přes kopec, tak paráda. Namátkou jsem den předtím prolétl nabídkový list a usoudil, že když lodička, bude LEBERECHT MAASS Z1 to nejpřijatelnější. Michal pochopitelně promptně vyhověl a za chvíli už jsem si to valil zpátky více na sever.
Kamarád lodičku obdržel, viděl a ucukl.
Říkám ... a tady je to slovo .... to přeci nic není! Je to mrňous, od GPM, to zvládneš! Nezvládnu, zněla odpověď. Tohle si strč za klobouk!
Nalil jsem vodečku hned po první Plzni. Ulovit dalšího lodního modeláře za to přeci stojí, no ne? Ale kdepak, Plzní i vodiček proteklo hodně a nic. Takže se ve mě, kde se vzal, tu se vzal, probudil Furiant.
Tohle slepím za dva měsíce, ty srabe!
Nevím, zda kamarád ještě v tu chvíli správně vnímal ... ale ve mě ono furianství zůstalo. Takže jsem se hned druhý den do lodičky pustil.
Dnes vypršely ony dva měsíce. Lodička hotova není, i když chybí relativně málo. Furiant sklapnul .... a to z mnoha důvodů.
Vnitřně nějak, odkojen modely HALA, drobet podceňuji modely GPM. Barva vždy problém, ovšem s detaily mě tento "mrňous" VELICE PŘEKVAPIL ! Rovněž tak mě vrátil na hladinu ohledně vnitřního rozpoložení soustředěného na bitevní lodě. Ony ty malé potvory jsou také krásné ... ! Navíc - lepíte si tak v klidu dva, tři dny ... a najednou na torpédoborci máte zaplněnou palubu .... Kde takový pocit a zážitek najdete u bitevního kolosu?
Takže, abych to zkrátil .... sice jsem nesplnil svůj Finskou podepřený Furiantský slib ... 2 měsíce jsou již pryč ... ale LEBERECHT MAASS Z1 už jde do finále.
Je to velice detailní model i v základu, možnost přidání nějakého tunningu přímo v originále. To jsem dodržel, přidal jsem navíc pouze prosklená okénka, panty a tak ...
Brutální rychlovka, ale i tak zhruba po jedné třetině jsem zjistil, že dodržet Furiantský termín je skoro nemožné, to bych nesměl ani bumbat, ani si hrát s kočičkou....
Ani v nejmenším by tato lodička v mém provedení nesnesla jakoukoliv soutěž - ovšem v pečlivém, trpělivém a časově neomezeném provedení, bych ji s klidným svědomím do MS komukoliv šikovnému vřele doporučil.
Z 1 Leberecht Maas
třída: Typ 34 Leberecht Maas
stavěn loděnicí Deutsche Werke, Kiel
založení kýlu 15. října 1934
spuštění na vodu 18. srpna 1935
převzetí do služby 14. ledna 1937
potopen 22. února 1940 v Severním moři severozápadně od Borkumu vlastními letadly
ttd:
Délka: 119 metrů
šířka: 11,3 metrů
ponor: 4 metry
plný výtlak: 2619 tun
maximální zásoba paliva: 715 tun
maximální rychlost: 38 uzlů
maximální rádius: 1825 námořních mil
hlavní výzbroj: 5 děl 127 mm každé ve vlastní věži
protiletadlová výzbroj: 8 kanónů 37 mm (čtyři dvojčata), 6 kanónů 20 mm (jednotlivě)
torpédová výzbroj: 8 torpédometů ráže 533 mm sdružených do dvou postavení po čtyřech torpédometech
hlubinné bomby: 4 vrhače hlubných bomb
miny: až 60 min
posádka: 325 důstojníků a mužů
Leberecht Friedrich Max Maass
1. velitel torpédovek a 2. admirál průzkumného loďstva. Jako první admirál v 1. světové války padl u Helgolandu (malý ostrov v Severním moři). 28. srpna 1914 padl na lehkém křižníku Köln. Köln plul spolu s lehkými křižníky Mainz a Ariadne a torpédovým člunem V187, když se nepozorovaně přiblížil britský bitevní křižník. Admirál Maass šel do boje se svým křižníkem proti mnohonásobně silnějšímu nepříteli. Největší dělo německé lodi bylo 105 mm oproti 345 mm na britské straně. Když se Köln potápěl, točily se mu lodní šrouby a děla ještě střílela. Křižník šel po pár minutách souboje ke dnu. Z 508 mužů na palubě se zachránil jediný.
Kapitáni torpédoborce:
14. ledna 1937 – 29. září 1937 – korvetní kapitán Schmidt
5. října 1937 – 4. dubna 1939 - korvetní kapitán Wagner
5. dubna 1939 – 22. února 1940 - korvetní kapitán Bassange
náklady na stavbu: 13 700 000 marek
A srovnání s bratříčkem TIRPITZ a přední nástavbou BISMARCK.