Peugeot 306 Maxi / Attila, O.Hejl / 1:24 Hotovo
Moderátoři: Zdeněk-TEO, Zrzek
Peugeot 306 Maxi / Attila, O.Hejl / 1:24 Hotovo
Pěkný den přátelé modeláři,
v mezičase jsem si chtěl slípnout něco méně složitého a tak jsem sáhl po tomto povedeném kousku Překvapila mě absence psaného návodu, ale u tohoto modelu si myslím ani nechybí. K modelu jsem od santy dostal dezénky a "dílky" do kol od strýčka lasera Zatím mám hotový jeden bok a až bude více co fotit, tak přihraju pár obrázků...
Foto předlohy - převzato z: http://www.tech-racingcars.eu/peugeot-306-i-maxi" onclick="window.open(this.href);return false;
Něco o voze - převzato z wiky.
Peugeot 306 Maxi byl speciál určený pro rallye, který byl postaven v rámci specifikace Kit Car. Poháněl ho motor o objemu 1998 cm3 a výkonu 280 koní, který dosahoval točivého momentu 263 Nm. Celková hmotnost vozu byla 960 kg.
Automobilka Peugeot se ze závodů rallye stáhla po zrušení skupiny B a pouze připravovala typy 106. Pro návrat do vrcholné kategorie se automobilka rozhodla až po vzniku kategorie Kit Car s typem 306, který měl konkurovat vozu Renault Clio Maxi. První prototyp měl užší blatníky a decentní přítlačné křídlo, který dosahoval výkonu jen 220 koní. Sériové provedení, značně odlišné od prototypu, bylo poprvé představeno na Rally Du Alsace v roce 1995. První vozy řídili Gilles Panizzi a Doenlen. Vývoj motoru měla na starosti firma Pipo. Vstřikování paliva bylo od firmy Mageti Marelli a převodovka byl typ Xtrac. Samosvorný diferenciál ZF byl stejný jako v typu S16.
Peugeot 306 Maxi EVO 2
V roce 1996 dojel typ 306 Maxi na druhém místě na Rallye Monte Carlo, když ho pilotoval Francois Delecour a na Korsice, kde dojel druhý Panizzi. V mistrovství Francie zvítězil Paniizi a důležitá byla porážka vozů Renault Maxi Mégane. O rok později Panizzi titul obhájil. V roce 1998 představila automobilka druhou evoluci, která používala větší kola a sekvenční převodovku. Panizzi tehdy dojel třetí na Korsice a ve Španělsku, když porazil i vozy kategorie WRC. O rok později Peugeot použil nový hydraulický diferenciál a Delecour získal druhé místo na Korsice. V Mistrovství světa dvoukolek získal tým druhou příčku. Jezdci získali s těmito vozy i národní tituly v Portugalsku v letech 1997 a 1998 a v roce 1998 navíc ještě ve Švýcarsku a Belgii.
Foto vlastnictví:
Zatím vše a brzy nějaký report
Jakub.
Tak přeci jen jednu fotku aktuálního stavu přiložím...
v mezičase jsem si chtěl slípnout něco méně složitého a tak jsem sáhl po tomto povedeném kousku Překvapila mě absence psaného návodu, ale u tohoto modelu si myslím ani nechybí. K modelu jsem od santy dostal dezénky a "dílky" do kol od strýčka lasera Zatím mám hotový jeden bok a až bude více co fotit, tak přihraju pár obrázků...
Foto předlohy - převzato z: http://www.tech-racingcars.eu/peugeot-306-i-maxi" onclick="window.open(this.href);return false;
Něco o voze - převzato z wiky.
Peugeot 306 Maxi byl speciál určený pro rallye, který byl postaven v rámci specifikace Kit Car. Poháněl ho motor o objemu 1998 cm3 a výkonu 280 koní, který dosahoval točivého momentu 263 Nm. Celková hmotnost vozu byla 960 kg.
Automobilka Peugeot se ze závodů rallye stáhla po zrušení skupiny B a pouze připravovala typy 106. Pro návrat do vrcholné kategorie se automobilka rozhodla až po vzniku kategorie Kit Car s typem 306, který měl konkurovat vozu Renault Clio Maxi. První prototyp měl užší blatníky a decentní přítlačné křídlo, který dosahoval výkonu jen 220 koní. Sériové provedení, značně odlišné od prototypu, bylo poprvé představeno na Rally Du Alsace v roce 1995. První vozy řídili Gilles Panizzi a Doenlen. Vývoj motoru měla na starosti firma Pipo. Vstřikování paliva bylo od firmy Mageti Marelli a převodovka byl typ Xtrac. Samosvorný diferenciál ZF byl stejný jako v typu S16.
Peugeot 306 Maxi EVO 2
V roce 1996 dojel typ 306 Maxi na druhém místě na Rallye Monte Carlo, když ho pilotoval Francois Delecour a na Korsice, kde dojel druhý Panizzi. V mistrovství Francie zvítězil Paniizi a důležitá byla porážka vozů Renault Maxi Mégane. O rok později Panizzi titul obhájil. V roce 1998 představila automobilka druhou evoluci, která používala větší kola a sekvenční převodovku. Panizzi tehdy dojel třetí na Korsice a ve Španělsku, když porazil i vozy kategorie WRC. O rok později Peugeot použil nový hydraulický diferenciál a Delecour získal druhé místo na Korsice. V Mistrovství světa dvoukolek získal tým druhou příčku. Jezdci získali s těmito vozy i národní tituly v Portugalsku v letech 1997 a 1998 a v roce 1998 navíc ještě ve Švýcarsku a Belgii.
Foto vlastnictví:
Zatím vše a brzy nějaký report
Jakub.
Tak přeci jen jednu fotku aktuálního stavu přiložím...
Naposledy upravil(a) JakubSDK dne ned 6.4.2014 6:52, celkem upraveno 1 x.
Re: Peugeot 306 Maxi / Attila, O.Hejl / 1:24
Ahoj,
přináším další nepatrný krok kupředu a mám hotovou skoro celou karosérii. Zbývají mi jen nárazníky a nějaká ta droboť... Musím říct, že se model staví opravdu parádně a vše sedí tak jak má, jen jsem trochu bojoval s tím tvarováním a lepením světel, jinak žádná komplikace Už se těším na podvozek a zvláště na kolečka, jelikož to bude premiéra s dezény, tak uvidíme, jak dopadnu, snad ne jak sedláci u Chlumce
Ještě několik obrázků:
Pro dnešek vše a u dalšího kroku brzy ahoj.
Jakub.
přináším další nepatrný krok kupředu a mám hotovou skoro celou karosérii. Zbývají mi jen nárazníky a nějaká ta droboť... Musím říct, že se model staví opravdu parádně a vše sedí tak jak má, jen jsem trochu bojoval s tím tvarováním a lepením světel, jinak žádná komplikace Už se těším na podvozek a zvláště na kolečka, jelikož to bude premiéra s dezény, tak uvidíme, jak dopadnu, snad ne jak sedláci u Chlumce
Ještě několik obrázků:
Pro dnešek vše a u dalšího kroku brzy ahoj.
Jakub.
Re: Peugeot 306 Maxi / Attila, O.Hejl / 1:24
Ahoj,
dnes jsem se pustil do podvozku. Nárazníky už jsou na svém místě a vše pěkně sedí Na podvozku mi už chybí jen dodělat brzdové kotouče a zhotovit drátek na zatáčecí mechanizmus. Jen nevím, jestli se mi podaří udělat tak malá očka na koncích drátku, nebo to pořeším jinak.
Dále mám otázku ohledně dezénů a to jestli mám boky kol lepit přímo na dezén, nebo se první nalepí běhoun ze šmikajdy a na něj poté laser dezén Raději se ptám, protože kola nejsou má silná stránka a od dětství se s tímto problémem peru a vždy když se u modelu blížím ke kolům, tak na mě doléhá jakási úzkost nebo co a prostě mám problém to překonat a model s radostí dokončit i když chci. To se mi stalo u nakladače, mám jedno kolo a ne a ne ho dodělat... Snažím se, aby model vypadal celkem slušně a tak si to nechci kolama pokazit. Třeba se ten blok ohledně kol nějak prolomí, když se s tím statečně poperu a dopadne to lépe, než mám představu.
Dost bylo vylévání srdce, raději přidám pár fotek:
A jedna společná:
Zatím ahoj Jakub.
dnes jsem se pustil do podvozku. Nárazníky už jsou na svém místě a vše pěkně sedí Na podvozku mi už chybí jen dodělat brzdové kotouče a zhotovit drátek na zatáčecí mechanizmus. Jen nevím, jestli se mi podaří udělat tak malá očka na koncích drátku, nebo to pořeším jinak.
Dále mám otázku ohledně dezénů a to jestli mám boky kol lepit přímo na dezén, nebo se první nalepí běhoun ze šmikajdy a na něj poté laser dezén Raději se ptám, protože kola nejsou má silná stránka a od dětství se s tímto problémem peru a vždy když se u modelu blížím ke kolům, tak na mě doléhá jakási úzkost nebo co a prostě mám problém to překonat a model s radostí dokončit i když chci. To se mi stalo u nakladače, mám jedno kolo a ne a ne ho dodělat... Snažím se, aby model vypadal celkem slušně a tak si to nechci kolama pokazit. Třeba se ten blok ohledně kol nějak prolomí, když se s tím statečně poperu a dopadne to lépe, než mám představu.
Dost bylo vylévání srdce, raději přidám pár fotek:
A jedna společná:
Zatím ahoj Jakub.
Re: Peugeot 306 Maxi / Attila, O.Hejl / 1:24
Ahoj Jakube,
pokud máš laserem vyřezávané dezény, tak odpovídající díl z vystřihovánky nepoužiješ. Stočíš a slepíš do kružnice ten laserdezén a bočnice lepíš natupo na bok dezénu.
pokud máš laserem vyřezávané dezény, tak odpovídající díl z vystřihovánky nepoužiješ. Stočíš a slepíš do kružnice ten laserdezén a bočnice lepíš natupo na bok dezénu.
Re: Peugeot 306 Maxi / Attila, O.Hejl / 1:24
Ahoj,
díky Zrzku, tím pádem se do toho zkusím pustit a snad to dopadne Jinak jsem dnes dodělal mechanizmus zatáčení a po vzoru místních jsem nechal smyčku na dorovnání geometrie kol. Dalším krokem bylo přilepení podvozku ke karosérii a to dopadlo lépe, než jsem si myslel a s výsledkem jsem zatím spokojen Teď budu bojovat s koly a až něco polepím, tak bude další report...
Dnešní lepení:
Jakub.
díky Zrzku, tím pádem se do toho zkusím pustit a snad to dopadne Jinak jsem dnes dodělal mechanizmus zatáčení a po vzoru místních jsem nechal smyčku na dorovnání geometrie kol. Dalším krokem bylo přilepení podvozku ke karosérii a to dopadlo lépe, než jsem si myslel a s výsledkem jsem zatím spokojen Teď budu bojovat s koly a až něco polepím, tak bude další report...
Dnešní lepení:
Jakub.
Re: Peugeot 306 Maxi / Attila, O.Hejl / 1:24
moc pěkný kousek z ti pod rukama roste...jen tak dál
Re: Peugeot 306 Maxi / Attila, O.Hejl / 1:24
Samotr9 - Díky
Tak jsem se začal prát s kolečky a musím říct, že je to docela zábavné jiná a zajímavější konstrukce disků než u tahačů a to se mi moc líbí. Zřejmě se ještě poohlédnu po dalších modýlcích tohoto ražení.
Zatím mám zkompletované disky a stočené běhouny, zítra doladím retuš a pustím se do bočnic, tak budu doufat, že se mi zadaří a bombírung dopadne dobře...
Před:
Po:
Jakub.
Tak jsem se začal prát s kolečky a musím říct, že je to docela zábavné jiná a zajímavější konstrukce disků než u tahačů a to se mi moc líbí. Zřejmě se ještě poohlédnu po dalších modýlcích tohoto ražení.
Zatím mám zkompletované disky a stočené běhouny, zítra doladím retuš a pustím se do bočnic, tak budu doufat, že se mi zadaří a bombírung dopadne dobře...
Před:
Po:
Jakub.
Re: Peugeot 306 Maxi / Attila, O.Hejl / 1:24
Máš to pěkný.
Re: Peugeot 306 Maxi / Attila, O.Hejl / 1:24
a cierne matice sa kde? nie je ich vela na tych kolesach, mozno ich ani vidiet nebude ale mne by sa tam pacili
Re: Peugeot 306 Maxi / Attila, O.Hejl / 1:24
Ahoj,
jo tak o matkách jsem také uvažoval a možná je udělám, ale pouze v případě, když se mi povedou vyřezat Jinak dnes konečně dokončím kolečka ( snad ) na kterých pracuji už 5dní, ale s dezénkem nejsou vůbec špatný...
nějaká ta fotečka jak se mi podařilo slípnou první ze čtyř kol (pro mě zatím nejpovedenější z těch všech co jsem lepil ):
Až budou slípnutá, tak si ještě pohraju z retuší a model bude skoro hotov, už zbývají jen zrcátka, křídlo a anténa.
Tak zase brzy Jakub.
jo tak o matkách jsem také uvažoval a možná je udělám, ale pouze v případě, když se mi povedou vyřezat Jinak dnes konečně dokončím kolečka ( snad ) na kterých pracuji už 5dní, ale s dezénkem nejsou vůbec špatný...
nějaká ta fotečka jak se mi podařilo slípnou první ze čtyř kol (pro mě zatím nejpovedenější z těch všech co jsem lepil ):
Až budou slípnutá, tak si ještě pohraju z retuší a model bude skoro hotov, už zbývají jen zrcátka, křídlo a anténa.
Tak zase brzy Jakub.
Re: Peugeot 306 Maxi / Attila, O.Hejl / 1:24
Podle mě u Tebe hodně platí co model to skok kupředu
Uplně teď závidím všem co mají čas, já dokončuju bakalářku, čeká mě zkouškové a obhajoba a hned potom čeká Dana (pardon, že si vylévám srdíčko zrovna v tvém vlákně )
Uplně teď závidím všem co mají čas, já dokončuju bakalářku, čeká mě zkouškové a obhajoba a hned potom čeká Dana (pardon, že si vylévám srdíčko zrovna v tvém vlákně )
Re: Peugeot 306 Maxi / Attila, O.Hejl / 1:24
Díky Ričmonde za slova, která vždy nakopnou a dodají spoustu elánu a snahy se ještě zlepšit
S časem bojuji stále, celý den na nohách a na lepení si najdu kousek času až večer a to tak dvě hodinky, proto kolečka dělám už 5dní a když mám náhodou volno, tak se vždy něčím zaplní a navíc v červnu čekáme přírůstek do rodiny, tak toho času ještě ubude ale patlat se bude dál o tom žádná
S časem bojuji stále, celý den na nohách a na lepení si najdu kousek času až večer a to tak dvě hodinky, proto kolečka dělám už 5dní a když mám náhodou volno, tak se vždy něčím zaplní a navíc v červnu čekáme přírůstek do rodiny, tak toho času ještě ubude ale patlat se bude dál o tom žádná
Re: Peugeot 306 Maxi / Attila, O.Hejl / 1:24
aby si sa nemal na co vyhovorit , tu si stiahni matice, podlep vykresom, abo dvoma a mozes vyrezavat http://papermodelers.sk/viewtopic.php?f ... 074#p30159" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Peugeot 306 Maxi / Attila, O.Hejl / 1:24
No super, děkuji mnohokrát a je to vyřešeno - matky budouMimapnd píše:aby si sa nemal na co vyhovorit ...